@sebastianwave
Aktywny 3 lata, 5 miesięcy temu-
Sebastian – Blue Moon vlog opublikował nowy komentarz aktywności 7 lat, 1 miesiąc temu
Tak „jestem za”. Dodatkowo byloby super gdyby można było dodawać niewielkie foty w dyskusjach.
-
Sebastian – Blue Moon vlog opublikował nowy komentarz aktywności 7 lat, 1 miesiąc temu
Niesamowita wiedza merytoryczną. Gratuluję i dzięki za odpowiedź.
-
Sebastian – Blue Moon vlog opublikował nowy komentarz aktywności 7 lat, 1 miesiąc temu
Ad.1. I w związku z tym mam pytanie czy przed normą euro 4 ta konstrukcja WSK nie spełniała norm ?? Ja rozumiem że to dwusuw ale …. słyszałem że projekt i techniczna dokumentacja została zniszczona . Czy to prawda ? Jeśli tak to znaczy że to było czyste niedbalstwo i brak minimalnego…Rozwiń
-
Silnik WSK – 051 to była kopia przedwojennego niemieckiego DKW RT 125. To był udany silnik – w oryginale generował ok. 5 KM mocy i po wojnie był chętnie kopiowany przez wielu producentów (również japończyków – Yamaha YA-1). W polskiej wersji zamiast prądnicy prądu stałego i zapłonu bate…Rozwiń
-
Niesamowita wiedza merytoryczną. Gratuluję i dzięki za odpowiedź.
-
Miałem kiedyś WSK – model M06L z 1959 roku. W bardzo głupich okolicznościach się jej pozbyłem… (teraz ogromnie żałuję tej decyzji)
-
-
bsw, zapomniałeś o MZ150, ten silnik to też modyfikacja RT125
Kwestia wyrzucenia aku i prądnicy jest prosta do wyjaśnienia, SHL,WFM, WSK, to miały być pojazdy proste, bez części trudno dostępnych elementów, które mogły zawieść jak ówczesne akumulatory. Produkcje WSK przerwano m.in.…Rozwiń-
Nie zapomniałem, ale to forum o 125 🙂 MZ 150 były znacznie popularniejsze w Polsce od 125. MZ 125 powstawały głównie na eksport na zachód europy gdzie 125 miały już wtedy inną kategorie prawa jazdy. ETZ 125/150 różniły się zasadniczo tylko średnicą tłoka. W Polsce też próbowano powięk…Rozwiń
-
Silnik 150 był najpierw w WFM i SHL, później w WSK.
Kwestie dostosowania pod Euro, to odpowiedź na pytanie Sebastiana, dać się da max na Euro2, wyżej bezsens, poza tym stracimy cały sens WSK-i, czyli taniego i prostego motocykla. Swoją drogą to jakby wstawić w ramę WSK silnik z K125? -
Nie – tak w skrócie:
Pierwszym powojennym motocyklem był Sokół 125 montowany w SHL, Później z tym silnikiem 125 montowano motocykle WFM, a od polowy lat 50-tych równolegle (na początku identyczne) motocykle w WSK. I pierwsza, nieudana wersja silnika 150 powstała dla WSK (ok. 8 tys sztuk w…Rozwiń -
Widziałem tabliczki WFM 150 z 1958 i SHL 150 z 1959. Zresztą OSA M50 była produkowana w WFM i miała przekonstruowany silnik S06
-
Silnik S01 – 125ccm,
Silnik S06 – 150 cm,
Silnik S32 – 175 cm
Wszystkie bazują na konstrukcji DKW, ale faktycznie SHL i WFM miały je przed WSK. Ale te 150 montowane w WSK były tak wadliwe – że WSK na 10 następnych lat poprzestała na podstawowym silniku S01…
Uznałem że S06 z WSK musiały…Rozwiń -
Apropo’s Osy to kilka miesięcy temu kupiłem sobie taką oto książeczkę : http://www.empik.com/tbiu-historia-motoryzacji,p1135874245,prasa-p
Świetna lektura na te nasze ciemne wieczory.
W ówczesnym czasie czyli geneza powstania Osy, przypadała na takie konstrukcje zagraniczne jak CEZETA C…Rozwiń -
To jak już reklamujemy książki to ja rekomenduje dwie:
1.
„Polskie motocykle 1946-1985”
https://www.wkl.com.pl/polskie-motocykle-1946-1985,1,1,323?
O powojennej produkcji jednośladów w Polsce (jest też tom pierwszy o przedwojennych). -
2.
„Ilustrowana historia motocykla WSK”
http://samter.pl/koszyk/product/view/5/638
Bodaj najpełniejszy leksykon wszelkich motocykli z fabryki w Świdniku (seryjnych, sportowych, prototypowych a nawet tylko rysunkowych koncepcji).
-
-
-
-
Teoretycznie może by i dało radę spełnić Euro2, ale konieczność dozownika i katalizatora. Główny problem węglowodory i tlenki azotu, bo małe CO szło ustawić nawet w Syrenie.
-
To sensu nie ma – te motocykle to zabytki i ich fizyczna reaktywacja nie ma sensu. Natomiast moja prośba do administratorów:
W imieniu licznej myślę grupy użytkowników i sympatyków tych prawdziwie polskich motocykli proszę o utworzenie w katalogu Pozycji: Polskie|Dwusuwowe|WSK M06 125
ora…Rozwiń-
Tak „jestem za”. Dodatkowo byloby super gdyby można było dodawać niewielkie foty w dyskusjach.
-
-
-
-
Sebastian – Blue Moon vlog opublikował 7 lat, 1 miesiąc temu
31.10.1985 roku zakonczono produkcje WSK https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155841068529629&id=49990724628
-
1. Dla wielu to smutna data – koniec rodzimej motoryzacji motocyklowej w Polsce. Ale trzeba pamiętać że produkowany wówczas model M06B3 miał silnik o konstrukcji z lat 30-tych XXw. – totalne archeo. Nawet gdyby wtedy nie zlikwidowali produkcji to i tak by padła w latach 90-tych – jak cały…Rozwiń
-
Ad.1. I w związku z tym mam pytanie czy przed normą euro 4 ta konstrukcja WSK nie spełniała norm ?? Ja rozumiem że to dwusuw ale …. słyszałem że projekt i techniczna dokumentacja została zniszczona . Czy to prawda ? Jeśli tak to znaczy że to było czyste niedbalstwo i brak minimalnego…Rozwiń
-
Silnik WSK – 051 to była kopia przedwojennego niemieckiego DKW RT 125. To był udany silnik – w oryginale generował ok. 5 KM mocy i po wojnie był chętnie kopiowany przez wielu producentów (również japończyków – Yamaha YA-1). W polskiej wersji zamiast prądnicy prądu stałego i zapłonu bate…Rozwiń
-
Niesamowita wiedza merytoryczną. Gratuluję i dzięki za odpowiedź.
-
Miałem kiedyś WSK – model M06L z 1959 roku. W bardzo głupich okolicznościach się jej pozbyłem… (teraz ogromnie żałuję tej decyzji)
-
-
bsw, zapomniałeś o MZ150, ten silnik to też modyfikacja RT125
Kwestia wyrzucenia aku i prądnicy jest prosta do wyjaśnienia, SHL,WFM, WSK, to miały być pojazdy proste, bez części trudno dostępnych elementów, które mogły zawieść jak ówczesne akumulatory. Produkcje WSK przerwano m.in.…Rozwiń-
Nie zapomniałem, ale to forum o 125 🙂 MZ 150 były znacznie popularniejsze w Polsce od 125. MZ 125 powstawały głównie na eksport na zachód europy gdzie 125 miały już wtedy inną kategorie prawa jazdy. ETZ 125/150 różniły się zasadniczo tylko średnicą tłoka. W Polsce też próbowano powięk…Rozwiń
-
Silnik 150 był najpierw w WFM i SHL, później w WSK.
Kwestie dostosowania pod Euro, to odpowiedź na pytanie Sebastiana, dać się da max na Euro2, wyżej bezsens, poza tym stracimy cały sens WSK-i, czyli taniego i prostego motocykla. Swoją drogą to jakby wstawić w ramę WSK silnik z K125? -
Nie – tak w skrócie:
Pierwszym powojennym motocyklem był Sokół 125 montowany w SHL, Później z tym silnikiem 125 montowano motocykle WFM, a od polowy lat 50-tych równolegle (na początku identyczne) motocykle w WSK. I pierwsza, nieudana wersja silnika 150 powstała dla WSK (ok. 8 tys sztuk w…Rozwiń -
Widziałem tabliczki WFM 150 z 1958 i SHL 150 z 1959. Zresztą OSA M50 była produkowana w WFM i miała przekonstruowany silnik S06
-
Silnik S01 – 125ccm,
Silnik S06 – 150 cm,
Silnik S32 – 175 cm
Wszystkie bazują na konstrukcji DKW, ale faktycznie SHL i WFM miały je przed WSK. Ale te 150 montowane w WSK były tak wadliwe – że WSK na 10 następnych lat poprzestała na podstawowym silniku S01…
Uznałem że S06 z WSK musiały…Rozwiń -
Apropo’s Osy to kilka miesięcy temu kupiłem sobie taką oto książeczkę : http://www.empik.com/tbiu-historia-motoryzacji,p1135874245,prasa-p
Świetna lektura na te nasze ciemne wieczory.
W ówczesnym czasie czyli geneza powstania Osy, przypadała na takie konstrukcje zagraniczne jak CEZETA C…Rozwiń -
To jak już reklamujemy książki to ja rekomenduje dwie:
1.
„Polskie motocykle 1946-1985”
https://www.wkl.com.pl/polskie-motocykle-1946-1985,1,1,323?
O powojennej produkcji jednośladów w Polsce (jest też tom pierwszy o przedwojennych). -
2.
„Ilustrowana historia motocykla WSK”
http://samter.pl/koszyk/product/view/5/638
Bodaj najpełniejszy leksykon wszelkich motocykli z fabryki w Świdniku (seryjnych, sportowych, prototypowych a nawet tylko rysunkowych koncepcji).
-
-
-
-
Teoretycznie może by i dało radę spełnić Euro2, ale konieczność dozownika i katalizatora. Główny problem węglowodory i tlenki azotu, bo małe CO szło ustawić nawet w Syrenie.
-
To sensu nie ma – te motocykle to zabytki i ich fizyczna reaktywacja nie ma sensu. Natomiast moja prośba do administratorów:
W imieniu licznej myślę grupy użytkowników i sympatyków tych prawdziwie polskich motocykli proszę o utworzenie w katalogu Pozycji: Polskie|Dwusuwowe|WSK M06 125
ora…Rozwiń-
Tak „jestem za”. Dodatkowo byloby super gdyby można było dodawać niewielkie foty w dyskusjach.
-
-
-
-
-
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 1 miesiąc temu
Super. Jaki vmax i jaka przelotowa prędkość. ??? Napisz proszę początek VIN zobaczymy gdzie montowany……
-
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
Jaś no tak zgadza się że to 2015 rocznik za 2890 ale ktoś miał wizję z tym Bianchi i chciał sprzedawać pod taką marka. Pytanie kto to jest ? Kto ściąga z fabryki te motocykle ? Gwarancja jest 24 miesiące a[…]
-
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
Dokładnie tak. Szukałem o Bianci jakiś informacji ale nic nie znalazłem natomiast można kupić ten motocykl i z tego co widziałem za taką cenę to … nie mam pytań. Napisz początek nr VIN.
-
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
Bsw co do tego Benelli i ogólnie włoskich maszyn to nikt tak nie potrafi projektować jaj właśnie Włosi. Aczkolwiek widziałem Hyosunga gt 125r który z przodu wygląda jak Bimota
-
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
Jaś to Suzuki mnie nie przekonuje za to w tych pieniądzach brałbym tego nowego Duke’a. Poprawili siedzenie, geometrię ramy, nowe zegary jak tablet, Bluetooth etc.
Ale co najważniejsze ma duży moment. W 125cc[…] -
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
Zobaczcie że co ciekawe… za Yamahę trzeba dać 20900,- i wszyscy trzymają cenę https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-mt-yamaha-mt125-abs-motorland-krakow-autoryzowany-dealer-yamaha-ID6yEycb.html
a cennikowo podo[…] -
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
Moim zdaniem mylisz pojęcia, bo wynika z tego że jeśli wyprodukowanie motocykla kosztuje cie 7000,- zł to sprzedając za 9000,- jesteś naciągaczem ?
Coś chyba nie tak ?
Pomyślałeś ile kosztuje produkcja[…] -
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
KrzysiekZG – to co napisał Langer-Tychy, to jest prawda 100 % .
Moje doświadczenia (branża finansowa )są jeszcze takie, że za 100zł ludzie różne rzeczy są w stanie zrobić . Wiadomo że trzeba szanować pieniądz bo[…] -
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
Tak. Honda CB – 10 650 PLN, 1 km, 2017 – otomoto.pl
Ewentualnie inny od sprzedającego który świadczy dobry serwis – najlepiej blisko domu. Jeśli nie masz takiego kogoś idź do salonu Hondy i kup motor . Przez[…]
-
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
Jas , tak teraz mam 4 gaźniki ale moja Honda Wave była już na wtrysku, więc nawet po zimie podłączyłem akumulator i od strzała paliła. Obroty przez 30 sek. były podwyższone a potem spadały do wolnych. W ogóle nie w[…]
-
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
bsw rozumiem. Ja jednak patrzę pod kątem osiągów to dla mnie priorytet. Jakby nie było Keeway to Benelli – w dużym uproszczeniu, więc to duży plus i ładniejszy od 121 FL. To co mogę powiedzieć to widziałem[…]
-
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
Wolałbym Junaka 121FL z tym dużym obrotomierzem, bo były też z kwadratowym , też fajnie wyglądał. W ogóle ta trójka Junak , Romet i barton classic, naprawdę szybkie 125-tki. Masę mają na poziomie 115kg , a moc w o[…]
-
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
Dobry gaźnik nie jest zły, zwłaszcza w modyfikacjach , ale wtrysk jest bezobsługowy. To jest ta zaleta w codziennym życiu gdy ktoś dojeżdża do pracy codziennie motocyklem.
Oczywiście jeśli gaźnik jest dobrze wyr[…] -
Sebastian – Blue Moon vlog commented on the post, Jaki motocykl wybrać, chiński czy markowy? Podejście numer dwa. 7 lat, 2 miesiące temu
We Wrocławiu w Visatex jest ostatnia sztuka http://skuterymotocykle.pl/pl/p/Keeway-RKS/127
-
Sebastian – Blue Moon vlog opublikował nowy komentarz aktywności 7 lat, 2 miesiące temu
Andrzej , to jest właśnie Ameryka 😉 Tam tak w wielu kwestiach jest. Nasłuchałem się od znajomych bo nigdy tam nie byłem ale jak otworzą granicę to jadę. Teraz nikt mi wizy nie da ..
-
Sebastian – Blue Moon vlog opublikował nowy komentarz aktywności 7 lat, 2 miesiące temu
Dzięki za zwrócenie uwagi. Masz rację nie zdjęć nie wliczylem bo miałem zrobione przy okazji dowodu osobistego. Nie mniej jednak masz rację. Dokument prawa jazdy kosztuje 100,50 zł
- Wczytaj więcej
Miałem kiedyś WSK – model M06L z 1959 roku. W bardzo głupich okolicznościach się jej pozbyłem… (teraz ogromnie żałuję tej decyzji)