Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Aktywność

  • bsw opublikował 1 rok temu

    Od 1 stycznia 2024 ze stacji Orlen znika Pb95. Zamiast niego będzie biopaliwo E10. Czy można tym tankować nasze bzyki? W wyszukiwarce niestety nie ma motocykli: https://e10.klimat.gov.pl/

    • jas13 replied 1 rok temu

      Zasadniczo nie tankuje na Orlenie, nie ubezpieczam w PZU, itd.
      Obecnie masz na stacji PB95 E5, zastąpią to PB95 E10. E5 to 5% etanolu w benzynie, E10 – 10%. Zawsze możesz lać 98 ona pozostaje w standardzie E5, albo robić mix 95 i 98. Podejrzewam, że chińskie silniki powinny działać, w końcu te motocykle w wersji gaźnik sprzedają do krajów, gdzie mało kto się zastanawia nad składem paliwa, grunt że jakieś jest 🙂

      • bsw replied 1 rok temu

        Etanol działa niszcząco na gumę zatem moga byc problemy z uszczelkami w gażniku, przewodami paliwowymi czy membranami w gaźnikach podciśnieniowyach. Dodatek etanolu zwiększa też zuzycie paliwo o ok 3-4%.
        Czyli ekologia = potencajalne awarie, więcej spalin ale i większe dochody koncernów paliwowych. Brawo!

        • jas13 replied 1 rok temu

          Uszczelki, przewody paliwowe trzeba będzie zmienić na neopropenowe, silikonowe, NBR, membrany nie wiem z jakich są materiałów, może są zamienniki, z czegoś bardziej odpornego na biododatek

      • Według ŚM, Benelli wyprodukowane przed 2018 roku też nie może jeździć na E10. Moje jest z 2016 i pozostanie mi albo przeróbka układu paliwowego na ten z TRK251 albo tankowanie 98…

        • jas13 replied 1 rok temu

          A co na to importer? teoretycznie powinni mieć szerszą wiedzę. E10 oznacza max 10%, czyli może być równie dobrze 6%. Realnie podejrzewam, że jak wlejesz na pełny bak 5l 98, to powinno dać radę

        • wg serwisówek wielu marek powinno się zmieniać co 5-6lat przewody paliwowe, hamulcowe chyba co 3-4lata. To, że raczej mało kto to robi, to już inna inszość