Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Beniamin Mucha

Odpowiedzi forum utworzone

Przeglądają 50 wpisy - 1 przez 50 (z 158 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #40415 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Kymco Zing II to spoko motocykl, tylko że najpierw upewnij się, czy są do niego dostępne części. Motocykl nie jest już produkowany ładnych kilka lat.
    Jak alternatywę obejrzyj Junaka M12, to motocykl, który już od lat jest u nas na rynku. Do niego jest wszystko.

    #37824 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Hyosung Aquila 125? Szansa na nowszy rocznik niż Honda Shadow…

    #37700 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    – Zontes rzeczywiście godny polecenia – jeśli cię stać. Ale nie koniecznie musisz brać wersję Spoke. Alufelga w zupełności wystarczy, a kasa zostanie na ubranie i kask.

    – Nie wiem jak Vintage, ale zwykła M12 nie jest ani ciężka ani powolna jak na swoją moc. Całkiem przyzwoity motocykl, ale w polne drogi to może być słabszy wybór, bo nie da się stanąć na podnóżkach.

    #37614 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Silnik jest ten sam co w Junaku 123 – klon Hondy CB.
    Nie wiem czy Tayo(Tyan) robi dla Senke ten silnik, czy tylko przekazał plany.
    Ale nie ma to znaczenia, bo Senke też miało bardzo dobre jakościowo silniki.
    Konstrukcyjnie i mocowo to jest to samo.

    #37558 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Tell me how are the opinions of Brixton in your country?
    You mention this brand, and this brand was in Poland imported by Almot.
    And from this year the import will be organised by 4cV. Distributor of Malagutti.
    The bikes are produced in China – Wonjan

    Consider that we, here in Poland have a bad opinion about chineese bikes, because the first chineese bikes imported to Poland where the cheapest ones.
    Now times are changing, in my opnion the chineese bikes quality increases every year – but the quality od service is sometimes low, therfore it is better to buy chineese bikes from a dealer who have good opinions.

    If you search for a Scrambler you can also choose Zontes, but is not cheap. The brand is sold acros Europe, and in Poland the distributor is Almot

    #31508 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Widzę że już masz sporo odpowiedzi on innych użytkowników i super.

    Ode mnie polecam przeczytać to:

    Jaki motocykl 125 kupić, czyli wbijam kij w mrowisko.

    Nie bój się nowego chińśkiego motocykla, tylko weź taki z dobrej fabryki – na naszej stronie znajdziesz potrzebne informacje na temat każdego nowego chińczyka. Na moim kanale na YouTube też sporo testów mam, w których mówię często „między wierszami”, więc słuchaj dobrze.
    Powodzenia

    #31429 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Nie rozumiem takiego podejścia. To jest motocykl a to nie. Miałem szczęście że trafiłem do Klubu Chińskich Motocykli, gdzie takich tematów prawie się nie porusza.

    W motocykliźmie chodzi o coś innego, Motto klubu odzwierciedla moje zdanie na temat motocykli:

    To zupełnie wszystko jedno na czym jeździsz…
    Wystarczy cokolwiek. Jeżeli „to coś” posiada dwa koła
    i silnik to znaczy że spełnia wszystkie warunki !
    Nie potrzebujesz rzeczy wyjątkowych abyś w pełni czuł się
    motocyklistą i czerpał radość ze swojej pasji.
    Tu przecież chodzi o styl życia i poczucie wolności…

    Peter Fonda

    #29679 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Już mnie bsw pięknie wyręczył, w tych pieniądzach to będzie całkiem przyzwoity motocykl, taki jakby następca Junaka 123.
    Ale, TYS to udany silnik, jak na razie nie słychać o jakiś remontach generalnych czy zatartych silnikach. Natomiast w tych pieniądzach najmocniejszy silnik ma w tej chwili Barton Classic / Romet Soft Chopper 2.

    #29672 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Ja mam uprawnienia do jazdy motocyklem, pełne A. A z wyboru, od 20lat jeżdzę motocyklami do 250cc. Miałem 1500tkę, 125, i teraz drugą 250.
    Nie każdy potrzebuje niewiadomo jakiej mocy w motocyklu i szpanu.
    Nie twierdzę też że kazdy posiadacz motocykla 500+ ma go dla szpanu.
    To zależy od człowieka.

    Jeżdżę samochodem który ma 125KM, mam motocykl który ma koni 26KM. Nie potrzebuję nic więcej. Oba pojazdy mają taki sam stosunek mocy do masy.

    Najmilej wspominam wyjazd do Włoch na 19konnej 250tce, która paliła 2,7litra na 100km. Koszt wyjazdu był mały, świat stał otworem.
    Teraz też nie mam najgorzej, bo motocykl spala tylko 3,7litra.

    Natomiast 125cc są bardzo dobre aby zacząć przygodę, sprawdzić czy to rzeczywiście to. I poznać własny temperament.
    Ostatnio jechałem za Dawidem, on 125tką, ja 250tką, i uciekł mi…
    Nie goniłem go, mogłem go dogonić, ale taki styl jazdy mi nie odpowiada…
    Teoretycznie do jazdy solo wystarczyłaby mi 125tka…

    i jeszcze jedno? Co można kupuć za 4tyś zł, w pojemności większej niż 125?

    #29470 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Co do lampy, to jest wrzucona nowsza niż była w pierwszych rocznikach. I to byłoby OK, gdyby nie to że wycięcie w błotniku zostało do tej poprzedniej kwadratowej. Ta jest obła i to się rzuca w oczy :-).

    #29465 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Ja nie kupiłbym tego Benzera WS, to zapewne jakiś Dafier czy Yamasaki -jedne ze słabiej wykonanych motocykli które pojawiały sie na Polskim rynku.

    To jest jak kiedyś Dacia i rdzewieje już w katalogu.

    I rzeczywiście jest to rama przeznaczona do 49 cc, w którą wpakowano 125cc.
    Za 3 tyś szukaj jakiejś używki, Keeway będzie jakościowo dużo dużo lepszy od tego Benzera.

    Można też Junaka 123, ale to już dosyć stare roczniki. Prędzej znajdziesz Bartona Classica z tym samym co w Junaku silnikiem.

    Nie daj sobie powiedzieć też że ten WS ma 10KM, ma pewnie koło 8-9 KM, ale tego nikt nie napisze bo się nie sprzeda…

    A jak koniecznie chcesz nówkę to zastanów się nad Romet K125, prosty motocykl, z fajnym silnikiem TYS, i dosyć solidny. Tylko ta tylna lampa jakby nie taka
    https://allegro.pl/ogloszenie/motocykl-romet-k125-kat-b-gratisy-raty-dostawa-8573037023

    #29005 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Znowy ktoś sieje mityczny zamęt o pojemności 600cc. Ja należę do tych drugich i od 20lat jeżdżę „pierdzikami” jak je tutaj nazwano, mimo posiadanego pełnego A.

    Była to WSK 150cc, potem CZ 175, Romet Z125, Keeway Cruiser 250 a teraz Benelli BN251. Zawsze jeżdżę solo, gdyby moja małżonka jeździła ze mną regularnie myślałbym o 500cc (coś pod 50KM).

    Ten motocykl co mam w tej chwili pozwala na stosowanie prędkości dopuszczalnych na Polskich drogach. Przyspieszenie mam takie same jak w moim 125 konnym samochodzie więc jest tak jak być powinno.

    Nie jestem typem ściganta, wolę spokojnie 90kmh poza terenem zabudowanym -bezpiecznie i przyjemnie.
    Posiadanie większej mocy wymaga sporej nauki (patrz motocyklista doskonały Davida L Hougha), na kursie prawa jazdy nauczysz się tylko zdać egzamin, nikt cię nie nauczy opanowania przy hamowaniu awaryjnym (sekunda na pół gwizdka potem na maksa), tak samo jak nikt cię nie nauczy pokownywania zakrętów. A tutaj im większa waga tym trudniej.
    Moc może też zaskoczyć, a kupić 600cc tylko po to aby jeździć w zakrętach na kwadratowo nie ma sensu.

    #28972 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Nie wiem skąd pomysł że UM to Aprilia ktoś chce to dobrze sprzedać…

    umglobal.com

    #27933 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Malaguti DUNE X to odpowiednik Derbi Adventure. Niedługo wrzucę do katalogu, bo to „nowość” w Polsce.

    #27909 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Problem jest inny. Jak cię złapią to płacisz za jazdę bez uprawnień 500zł, i to jest pikuś.
    Natomiast jak spowodujesz wypadek, a ubezpieczalnia sprawdzi czy silnik był dłubnięty- odpowiadasz za jazdę bez uprawnień, czyli wszystko bulisz z własnej kieszeni, łącznie z rentą inwalidzką czy odszkodowaniem za stratę zdrowia. Idzie to w setki tysięcy złotych…

    A efekt zmiany 125 na 150 jest dosyć marny, trochę momentu – czyli m.in. przyspieszenia. Nie warto.

    #27895 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Ja już niejednokrotnie pisałem że jakość chińskich motocykli nie jest zła. Oczywiście są fabryki tańsze i droższe – uwaga nie sugerować się proszę ceną w Polsce, bo niejednokrotnie tańsze motocykle chińskie są u nas droższe niż lepsze jakościowo chińczyki.

    Ale ja to ja, ja mam już trzeciego chińczyka i jestem zadowolony. W sumie na własnych chińczykach przejechałem ponad 60tyś.km.

    Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o jakości chińskich motocykli i to z pierwszej ręki, to zapraszam na forum Klubu Chińskich Motocykli. Zapytaj użytkowników i to od razu wielu.

    Jeśli chodzi o Keewaya Superlighta, to mój przyjaciel ma nalatane ponad 30tyś. i bardzo sobie chwali. Na powyższym forum jacek.rc.

    #27879 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Daelim Daystar, RMT. 10900 PLN według poniższej strony:

    http://www.rmt.com.pl/Motocykle,4,Daystar_125,3,3.html

    #23141 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Chciałem wszystkim przypomnieć że jesteście w dziale forum. Oczywiście nie będziemy tutaj tolerowali obrażania kogokolwiek, ale forum powstało właśnie po to aby wymieniać się informacjami i zawzięcie dyskutować. Nawet robiąc oftop i rozmawiając nie na temat.
    Jestem użytkowników wielu forów i wiem że często dochodzi do bardziej zaczepnych rozmów niż ta i nikt nie reaguje. Nie dajmy się zwariować. Nie będzie tutaj dużej ingerencji z naszej strony. Co innego w komentarzach do artykułów, tam wkraczamy częściej z moderacją.

    Co do Jaś 13, to tak, ma on uprawnienia do moderowania, ale nie jest pracownikiem naszego portalu. Zaufaliśmy mu i zaufania nie nadużywa, często konsultuje kwestie moderacji ze mną.
    Proszę go traktować jak normalnego użytkownika – pasjonata, a nie specjalistę w sprawach motocykli. Sam siebie nie nazwałbym specjalistą, bo wiem ile wiedzy mi jeszcze brakuje.
    Osobiście nie widziałem żeby Jaś13 zmieniał swoje wypowiedzi a tym bardziej żeby robił to na swoją korzyść. A na pewno pracuje, za darmo, na rzecz dobrej czytelności tego portalu.

    Anonimie proszę o link do artykułu w którym piszemy że Brixton jest importowany przez 4cv. Sam nie umiem znaleźć wpisu który podajesz.
    Jeżeli jest pisany przeze mnie to musiał się wkraść błąd, bo nawet jeżeli pisałem o Brixtonie pokazywanym w Azji zanim pojawił się w Polsce, to nie mogłem pisać, że bedzie go importwał 4cv. Z firmą 4cv spotkałem się dopiero na targach w Warszawie, a wtedy już Brixtony stały przy stoisku Almotu.

    Co do przepisu o EURO5 to nie upieram się że mam na 100% rację, chciałem nawet pisać artykuł jakiś czas temu, ale nie mając wystarczającej wiedzy wolę się wstrzymać od publikacji i ewentualnego wprowadzania w błąd. Choć wszystko wskazuje, że logicznie podany jest zbiór od L1e do L7e. Bardzo chętnie natomiast poruszę ten temat na forum – tak jak to zrobiłem. Mam też nadzieję że wypowiedzi moje na forum są traktowane jako moje prywatne spostrzeżenia.

    Rozmawiałem też z marketingowcem Bartona na temat EURO 5, i oni tak samo mają informację że w 2020 produkowane jeszcze mogą być dotychczasowe motocykle zgodne z normą EURO 4. Sami Chińczycy twierdzą że nie będą mieli problemu z tą normą – ale poczekamy zobaczymy.

    #23127 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Mi nasuwają się dwa pytania, jeżeli L1e – L7e oznacza tylko te dwa typy pojazdów, to gdzie w tabelce znajdę np. L3e w odniesieniu do normy EURO5.

    Jest jeszcze rozporządzenie zmieniające 168/2019 -> ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2019/129 z dnia 16 stycznia 2019 r.

    W którym jest zmiana w załaczniku VI, punkt 1.1.2.3 (ten z tabelki którą skopiowałem) i tam jest napisane tak:

    1.1.2.3. Euro 5: załącznik VI część A2
    L1e-L7e

    1.1.2020;
    W przypadku L2e-U. L3e-AxE. L3e-AxT i L6e-B: 1.1.2024

    1.1.2021;
    W przypadku L2e-U. L3e-AxE. L3e-AxT i L6e-B: 1.1.2025″

    Gdyby prawodawca uznał że dana rubryka dotyczy tylko L1e oraz L7e, musiałby dodać kolejną rubrykę dla L2e-U. L3e-AxE. L3e-AxT i L6e-B. A zamiast tego wyszczególnił wyjątki.

    Według twojego Adminie rozumowania L2e-U nie należy do zbioru L1e – L7e. A wg prawodawcy tak.

    #23119 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Proszę zauważyć, że tam jest napisane L1e – L7e, a nie L1e, L7e.
    W mojej opinii to oznacza od L1e do L7e.

    #23116 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster
    #23115 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    To ja poproszę Pani Anonimie podstawę prawną, bo każdy z nas tutaj może pisać co mu się wydaje.
    A przecież rozporządzenie dostępne jest także w języku polskim na eur-lex europa.
    https://www.motocykle125.pl/wp-content/uploads/2019/11/EURO-5-terminy.png

    #23114 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    To ja poproszę Pani Anonimie podstawę prawną, bo każdy z nas tutaj może pisać co mu się wydaje.
    A przecież rozporządzenie dostępne jest także w języku polskim na eur-lex europa.
    https://www.motocykle125.pl/wp-content/uploads/2019/11/EURO-5-terminy.pngEUR5

    #23113 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    To ja poproszę Pani Anonimie podstawę prawną, bo każdy z nas tutaj może pisać co mu się wydaje.
    A przecież rozporządzenie dostępne jest także w języku polskim:
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32013R0168&from=PL#d1e32-107-1
    punkt 1.1.2.3

    #22823 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Rysiek, kolega z Klubu Chińskich Motocykli sprzedaje M12-tkę, na gaźniku z przebiegiem 6000km.
    Z szybą i sakwami na kluczyk. Motocykl zadbany, gość po 60tce – nie był katowany.
    Ogłoszenie widnieje tylko na forum Klubu, ale spokojnie możesz się zalogować i się dogadać.
    Oczywiście jeżeli chcesz coś lekkiego w stylu Cruiser.

    Jeżeli masz A tobym polecał raczej Keeway Cruisera 250, za 5 tyś.km kupisz a na dłużej ci wystarczy. Bardzo dobrze się go prowadzi mimo jego wagi. Zresztą 160kg to nie znowy tak dużo na 250cc.

    Uważaj tylko na pomarańczowego z okolic wrześni – to mój poprzedni motocykl – opony Harley Dawidson. Ja go sprzedałem za 2500zł bo wymaga wkładu około 1000-1500zł. Kupujący nic nie zrobił i chce za niego 4300…

    #22800 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Odnosząc się pierwszego pytania:

    Witajcie. Mam takie pytanie. Dlaczego cena 125 jest niewiele niższa niz 250 czy większych lub nawet i na takim samym poziomie? Czy to tylko chodzi o prawko A?

    To z punktu widzenia producenta, motocykle te powinny kosztować dokładnie tyle samo. Zakładając że oba mają po takiej samej ilości cylindrów i oba mają taki sam rodzaj chłodzenia. To zarówno czas potrzebny na montaż jak i koszt materiałów jest dokładnie taki sam. To że cena jest różna wynika z tego że towar jest tyle warty ile kupujący jest w stanie za niego zapłacić.

    Jeszcze w dobie kiedy nasze wymagania homologacyjne pokrywały się jako tako z Indyjskimi, ceny Japońskich motocykli były sporo niższe w Indiach, nawet dokładając cło i transport cena była tam niższa o co najmniej 40%.
    No ale co by było gdyby np. Honda 125 kosztowała 7tyś. nowa?
    Ludzie zaczęliby mówić że to nie Honda a chińczyk, bo nie poto ktoś kupuje Hondę żeby mieć chińczyka tylko po to żeby na zlocie nie być wyśmianym. Taka mentalność w Europie – a producent nie będzie sobie psuł prestiżu marki…
    Przecież Japonia mogłaby wykosić z rynku wszystkich importerów – przykład który podawałem ponad rok temu – Suzuki 150 za 5500zł…

    Nowe małolitrażowe Suzuki za 5500PLN?

    #22610 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Jak masz prawko A, to w tej cenie poszukaj Keeway Cruisera 250 na wtrysku. I będziesz bardzo zadowolony.

    #22554 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Dostęp do manuali serwisowych mają importerzy, na manualslib zresztą są manualne np. do Zogshena ADV 250, Benelli i Keeway ma specjalną stronę https://service.benelli.com/en/ na której każdy warsztat mechaniczny może się zalogować i manuale pobrać – trzeba przesłać wpis o odpowiedniej działalności.
    Jako portal prasowy nie łapiemy się i dostaliśmy odmownie :-).

    #22545 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Dlaczego markowe podobno są profesjonalne?
    Słowo podobno w moim tekście wynika z tego że nie mam wyrobionego zdania, nie korzystałem to nie wiem – słyszałem tylko że są profesjonalne. Ale spotkałem się również z opiniami negatywnymi.

    Doskonale zdaję sobie sprawę z jakości „serwisów” chińczyków, aczkolwiek jest wiele serwisów które znają się na tym co robią. Dlatego często powtarzam, że ważne jest miejsce zakupu bo wiele upierdliwych wad powstaje wskutek niedbałego-nieumiejętnego montażu.

    Co do Chińskich sprzętów i zarzucaniu mi faworyzowaniu, to po wynika to raczej z tego że długo wmawiano mi (jeszcze jak tutaj nie pisałem ) że aby mieć frajdę z jazdy motocyklem muszę mieć Japoński motocykl – na niego niestety nie było mnie stać w rozpadającą się od patrzenia chininę nie chciałem iść. DO czasu kiedy trafiłem na blog mnicha (jupe24?) gdzie przeczytałem jakie to usterki miał w swoim Romecie K125 i przy jakich przebiegach.
    Moja CZ, którą wtedy jeździłem sypała się częściej…a każdy twierdził ze jest lepsza od Chińczyka. Kupiłem nowego K125, wartego 3000 zł, na raty! Tak, na dwa lata rozbiłem 3000zł.

    I po przejechaniu 18tyś. km doświadczyłem na własnej skórze że to dobry motocykl w odpowiedniej cenie. Wymagał usunięcia usterek wieku dziecięcego, ale przy CZ, wartej podobne pieniądze trzeba było grzebać o wiele więcej.
    Teraz jak widzę co można kupić z Japonii/Korei za 5000zł, to polecam Senke (Barton Classic, czy K125 właśnie).

    Może czasem zbyt szybko się odzywam, ale naprawdę wkurza mnie pranie mózgu wszystkim że trzeba kupić Japonię.
    Oczywiście można kupić „tanią” (do 12 tyś) nową Japonię, i będzie ona jakościowo lepsza od tanich chińskich marek, ale nie będzie odstawać jakościowo od chińskich droższych marek (Benelli, Keeway, Zongshen, Lifan) które można kupić już za 8-10tyś, niejednokrotnie z lepszym wyposażeniem. Przy czym te Japońskie tanie są też w Chinach czy innej Azji robione.

    Profesjonalność markowego serwisu ciężko mi ocenić, choć na pewno ta profesjonalność może być droższa, choćby w postaci części zamiennych.

    #22425 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Ja tylko jedną rzecz chcę przypomnieć, chinol chinolowi nie równy!.
    Proszę nie wsadzać wszystkich do jednego worka.
    Jeżeli ktoś kupił nowego chińczyka za 4-5 tyś. zł to i tak jestem skłonny twierdzić że za tą samą kasę nie kupiłby używanego Japończyka w dobrym stanie nie wymagającego wkładu.

    Co innego gdy sięgamy za chińczyka z półki premium – Zongshen (Junak RX One, Romet ADV 125 EFI , Junak M12,) czy Keeway.Lub choćby Włosko-Chińskie Benelli. Te raczej się nie psują, i o ile mamy dobry serwis nie mamy się czym martwić.

    Kupując za 7-9 tyś. używaną Japonię, nie mamy takiego wyposażenia ale mamy za to markę na baku i podobno profesjonalny serwis.

    #14465 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Hejka,
    Dajcie odpowiednik 125tki w rozsądnych pieniądzach, chętnie potestuję :-).
    Na 49 cc nie mam warunków, osobówki mnie stratują w drodze do pracy.

    #14183 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    To jest następca VZ-2/ Junaka 123. Jest opisany w naszym katalogu.
    Na dole artykułu dopisek o Tracker.

    Junak 123 XMoto

    Ma ten sam silnik co Junak Racer, Junak RZ, Zipp Cafe.

    #14176 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    A zipp tracker? Od Kidena/Tayo
    Przykładowy:
    https://www.olx.pl/oferta/zipp-tracker-125-kat-b-CID5-IDAjZTZ.html#e6e9d7d0fd

    Ale nowego za 5800 można mieć.

    #14026 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Dziękuję za odpowiedzi dotyczące prędkości.
    Zdaje się że na Benyco Teken zobaczyłem na chwilę 96km/h.
    Myślałem, że może ten Hyper na wtrysku lepiej będzie jechał, no i chciałem, zweryfikować czy na prawdę on tak powoli jeździ, czy tylko testówka.

    #13985 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Luz łańcucha na obciążonym motocyklu powinien wynosić 2-3 cm. O zużycie łożysk bym się nie martwił, tak szybko to nie następuje. Jak łańcuch jest naciągnięty jak struna to słuchać taki stukot, zębatka zdawcza jest „pływająca” lekko musi się dostosowywać do łańcucha. I przy naciągniętym za mocno łańcuchu stuka – strzela gdy musi się z prawego położenia ustawić w lewe.
    Bardzo pomocny w diagnostyce byłby filmik.
    A żeby łańcuch przeskakiwał na zębatce to musiałby mieć naprawdę duży luz!.

    I teraz jeszcze jedna bardzo ważna informacja. Użytkownicy samochodów są zwykle przeczuleni na wszelkie odgłosy, które występują przy normalnej pracy silnika, gdyż na co dzień w samochodzie ich nie słyszą ze względu na wyciszenie pojazdu.
    Często jest tak że nam się wydaje że coś tam dzwoni, a to po prostu odgłos łańcuszka rozrządu -całkiem normalny. I tak dalej.

    #8169 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster
    #7963 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Może i spadła, nie wiem mam starego Opla :-).
    Ale na pewno jakość tego TNT125 nie będzie gorsza od YS, a cenę ma niezłą też.
    I całkiem nieźle jeździ.

    #7946 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Też markowe, ten sam koncern co Volvo.
    Z historią i niezłą jakością…

    http://www.motocykle125.pl/wp-content/uploads/2017/06/366.jpg

    #7675 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Hejka,
    Jeżeli chodzi o części do Junaka Racer, to ja bym się nie obawiał bo te motocykle współdzielą duży procent części z modelami Zipp-VZ6. Silniki+osprzęt(wtryski, komputery, przepustnica), rama, koła, osprzęt kierownicy i tak dalej.
    Jak nie kupisz w Junaku to kupisz w Zippie. Jak nie w Zippie w to w UK w Zontesie powinno coś się znaleźć, a jak nie tam, to pewnie taobao.com.
    Co się tyczy znajdowania luzu w tych sprzętach, nie pamiętam dokładnie czy miałem przy Racerze problem ze znalezieniem luzu, ale wiem że wielu motocyklach znalezienie luzu wymaga pewniej wprawy- sposobu. A moim Cruiserze musiałem palcami lekko pyknąć w dzwignie zamiany biegów po lewej jej stronie. Lepiej się wbija też luz z dwójki niż z jedynki.
    Ogólnie z jedynki w większości przypadków od razu wpada dwójka.

    #7608 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Za używką z dobrej ręki jeszcze jedna rzecz przemawia, szczególnie gdy kupujesz motocykl na rok dwa. Otóż przez pierwsze kilka tysięcy kilometrów w nowych motocyklach zdarzają się błędy montażowe
    – fabryki rzadziej
    – sprzedawcy w Polsce – częściej.
    Zwykle nie są to usterki unieruchamiające, a jakieś pierdoły, są jednak wkurzające bo trzeba jeździć do serwisu. I o ile chcesz motocykl na lata, i chcesz mieć wreszcie coś nowego, a nie zawsze wypierdziane przez Niemca (jak np. auta) to warto kupić nówkę i robić motocykl pod siebie.
    Ale zaletą używki z przebiegiem 2-3 tysie km, jest to że już praktycznie do serwisu jeździć nie będziesz musiał, bo większość usterek (choroby wieku dziecięcego) będzie wyeliminowanych.

    Z tego co czytam na forach motocyklowych to ci co kupili Chińskie używki chwalą chińczyki wszystkim innym, a ci co kupili nowe marudzą, że to za wysokie obroty miał, a to gasł, a to luz klamce sprzęgła, a to linka się przetarła, padł czujnik stopki bocznej, obrotomierz, a to zgubili dzwignię zmiany biegów. I ogólnie że motocykle się ropzadają.

    Ci co już przeskoczyli te kilka tysięcy nagle zostają nawróceni i piszą „lać i jeździć”. Wszystko co miało wyjść wyszło, zostało wymienione i poprawione. Miałem tak samo z Rometem Z125 od Senke, ostatnia „usterka” była przy 6 tyś. km (i to z mojej winy raczej), motocykl sprzedałem z 18tyś. na liczniku. Nic się nie działo.

    Dokładnie odwrotnie jest z kupnem używki Japońskiej ze słusznym przebiegiem 20+ tysięcy i/lub wiekiem 15+, wtedy zaczyna powoli wszystko wychodzić (klocki, gumy łącznikowe, opony, sprzęgło, regulacja gaźnika (jeżeli jest)) i inne pierdoły.)

    #6626 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Aktualnie mam na testach tego BN125. I zgodzę się z przedmówcą, że naprawdę fajnie wykonany motocykl. I dobrze się nim jeździ. Maksymalnie rozbujałem go do 102km/h, ale skrzynia jest tak ułożona że nie trzeba zmieniać zębatki zdawczej na większą. Na piątce nie da się motocykla do odcinki rozpędzić, za to 94kmh można spokojnie trzymać przy około 7-7,2 obrotów na minutę. Odcinka jest przy 9 z groszem, więc jadąc 94 nie katujemy silnika.

    Co do tego wzrostu 192 to jestem trochę zaskoczony, bo mi wydawało się że dłuższe nogi już pod bakiem się nie zmieszczą a mam 182cm. Ale tutaj znowu trzeba powiedzieć że każdy powinien się przymierzyć sam.

    #6406 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Drgania w jednocylindrowych są normalne, ale możesz je troszkę przesunąć zmieniając zębatkę zdawczą na jeden ząbek większą. Nie musisz zmieniać całego zestawu napędowego, tylko przednią zębatkę.

    #6095 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Zdecydowanie zongshen,ze względu na jakość.
    Ale mocowania to pryszcz, dużo gorzej legalnie zmienić papiery i zrobić prawo jazdy A.

    #6078 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Właśnie wczoraj byłem na kolacji biznesowej z gościem który prowadził firmę w Chinach między 2006 a 2011 rokiem. I powiedział tak na początku 2006 roku płacili pracownikom 30-50$ a Inżynierowi 150$, w 2011 roku pracownik szeregowy 250$ inżynier 800$. Nie wie jak jest teraz, bo w 2011 przeniósł się z powrotem do Europy.
    Natomiast wtedy nie było szans na produkowanie czegoś dla siebie do Europy, wszystko co produkowali było sprzedawane na rynek wewnętrzny, taki był chłonny.

    #5540 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Kozi pisze: „Szukaj takiego”

    To nie jest dobra rada…równie dobrze możesz jeździć czymś dużo większym bez prawka A. Takie same konsekwencje. A wierz mi że po spowodowaniu wypadku policja sprawdza wszystko, łącznie z rozmiarem opon, czy jest taki jak w świadectwie homologacji.

    Jak w momencie spowodowania wypadku ubezpieczyciel się wypnie bo jechałeś bez uprawnień to do końca życia będziesz żałował że nie jechałeś 125tką. Odszkodowania mogą iść w setki tysięcy złotych…

    Jeżeli nie jeździłeś motocyklem i wiesz że chcesz zrobić A, to kup coś używanego: M12, lub Keewaya Super Light, Kymco Zing-a. Tanio kupisz i tanio sprzedasz bez wielkiej utraty wartości.

    Może to i nie jest tak szybkie i mocne jak Aquila, ale do nauki i złapania bakcyla w zupełności wystarczy. Za zaoszczędzone pieniądze kup dobry kask i porządne ubranie a resztę odłóż na konto na zakup mocniejszego motocykla po zrobieniu prawka.

    Droższy motocykl, choćby Aquilę czy RMT polecałbym gdybyś mówił że to twój docelowy motocykl i prawka robić nie będziesz. Z doświadczenia wiem że jeżeli masz chęć na A, to zrobisz kilka tysięcy kilometrów i będziesz gotowy na prawko A. Po co więc topić pieniądze w nową Aquilę?

    #4884 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Możesz też zerknąć na Bartona Classic, to też dosyć dobry model od Senke. Silnik z Junaka 123.
    Całkiem fajnie to jeździ. Albo celować w używanego Keewaya, z małym przebiegiem. Wbrew pozorom możesz być bardziej zadowolony z używanego niż z nowego, bo wszystkie usterki wieku dziecięcego będą już usunięte (dokręcone śrubki, wyregulowany gaźnik itp.)

    #4766 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Zarówno keeway jak i z-one to bardzo dobrej jakości motocykle. Możesz też spróbować zapolować na junaka rs 125, choć mi udało się go rozbujać do 107kmh i więcej nie chciał. Tutaj ważne jest też ile ważysz.

    #4750 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Jeżeli używka to rzeczywiście trzeba uważać, bo za granicą 125tkami jeździ głównie młodzież 16+, a wiadomo że dla nich głównie liczy się prędkość i szpan. Wyjątkiem mogą tutaj być motocykle z Włoch, bo tam jest taka sama ustawa jak u nas, że na B mozna jeździć 125cc.

    Jeżeli nowy, to trzeba wyczuć charakter męża, czy zależy mu na marce i przestiżu motocykla, czy nie przywiązuje on do tego większej wagi.
    Jeżeli kupując buty wybiera markowe to trzeba będzie wziąć używane, jeżeli nie przywiązuje większej wagi do marki to warto uderzyć w nowy motocykl chiński z wysokiej półki jakościowej ( i co najważniejsze U DOBREGO SPRZEDAWCY!!!, bo to on odpowiada za montaż końcowy i regulacje wstępne, które przekładają się na dalszą eksploatację).

    Z używek w tej cenie może uda się znaleźć coś z silnikiem w układzie V. Yamahę Virago możesz wykluczyć, bo jest mała, prędzej pasuje kobietom. Z większych to Intruder 125 lub Honda Shadow 125. Ewentualnie pójść w Koreańczyka czyli Hyosunga, to dobra firma, produkuje dla Suzuki silniki.

    A może…RMT? (Romet chwali się że to Koreńska technologia, co może oznaczać związki z Hyosungiem).

    #4749 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Keeway Superlight dostanie silnik OHC, z wałkiem i będzie znowu wymiataczem, jeżeli motorland nie przesadzi z ceną. A nie jest też małym motocyklem.

    #4509 Reply
    Beniamin Mucha
    Keymaster

    Obstawiam konieczność kupienia oryginalnego zestawu do jianshe 150-31. Bo nasz junak to w oryginale 150 tuningowana na 125cc.

Przeglądają 50 wpisy - 1 przez 50 (z 158 w sumie)