Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Junak EVO 125

Dodaj do porównania
Junak EVO 125

Zacytuję klasyka polskiej komedii: „Ja ją gdzieś widziałem..”. Taka była moja pierwsza myśl gdy tylko zobaczyłem kształty nowego Junaka Evo.

Pewnie pamiętacie tę „aferę” z 2012 roku w wyniku której w Niemczech zawrzało. Szokująca informacja obiegła świat: „Loncin kopiuje silnik z BMW GS650F” i montuje go w swoich motocyklach. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że w wyniku tej afery BMW przyznało że Loncin produkuje dla nich te silniki od 2005 roku. Niemieccy użytkownicy  nie kryli oburzenia, jak to? To ich ukochane „Bajrisze motor werke” ma chińskie serducho?.

Otóż ten model, CR9,  Loncina wygląda tak:
Loncin-1
 

Prawda że podobny? Robi wrażenie i może się podobać. Sam jestem typem człowieka który woli spokojne bujanie choppera, ale na sam widok tego motocykla serducho zaczyna mi szybciej bić, a rozum zaczyna przeliczać finanse: „czy stać mnie na to cudo?”.

Jak na razie Junak EVO jest całkowitą nowością, moim zdaniem Junak zamówił w fabryce Loncina wersję specjalną, produkowaną tylko dla marki Junak. Współpraca z Loncinem jest bardzo dobrym wyborem, to firma która jest liderem w eksporcie motocykli. W 2014roku wykesportowała ponad milion motocykli. Na doodatek ścisła współpraca z BMW wróży naprawdę solidną jakość wykonania.

Czy moje przypuszczenia się sprawdzą, oraz  jak będzie z awaryjnością sprzętu, oraz jego walorami użytkowymi, czas pokaże. Osobiście trzymam kciuki za ten model i nie mogę się doczekać kiedy zobaczę go na żywo.

Aktualizacja: ten model nie wszedł do sprzedaży na rynek.

foto: motorcyclenews.com

 

Poniżej publikujemy informację ze strony Junaka:

Niezwykle przykro jest nam poinformować Państwa, że tegoroczna premiera modeli serii EVO zostanie odroczona.

To bardzo trudna decyzja podyktowana chęcią tworzenia produktów niezawodnych, najwyższej jakości, dających mnóstwo pozytywnych emocji. Za jej sprawą postanowiliśmy poświęcić więcej czasu na dogłębne przetestowanie i sprawdzenie motocykla, przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek i przekazaniem go do naszych Klientów. Junak wciąż intensywnie pracuje nad licznymi udoskonaleniami dla tego modelu.

Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z faktu, że Junak EVO jeszcze przed dniem oficjalnej premiery cieszy się ogromnym zainteresowaniem, tym trudnej jest nam informować Państwa o tym fakcie. Jednakże liczymy na Państwa zrozumienie, iż decyzja ta podyktowana jest troską i odpowiedzialnością firmy ALMOT, właściciela marki Junak.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.02
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
132
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.061
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,8
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
730
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
730
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R17
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R17

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

28 komentarzy

  1. zdecydowanie najciekawsza propozycja Junaka, czekam na opis! 😀

    Reply
  2. Cena z kosmosu.
    Zamiast zostać przy starych cenach, żeby sprzedać więcej to tak wywindowali :/

    Reply
    • To przez wymóg montowania wtrysku ceny wzrosły.
      Porównując przykładowo z Keewayem RKF to ten Junak jest o wiele tańszy i wygląda na większy.

      Reply
  3. ja generalnie miałem loncina 200 cross , masa 85 kg zpełnym bakiem ,jakies 15 km mocy , kierownica po skoku się zgiela wpoł , rama niebyła łaczona wiec była obawa ze się złamie wpol łańcuch i zębatki same odpadały , szprychy się urywały ,poiwetre czasem zeszło rpzy ostrej jeździe w terenie , silnik byl bardzo dobry miał bardzo mocny doł ale tez dzięki niskiej masie i krokim przełożeniom ,brzmiał swietnie ,ogólnie szereg wad głownie tego ze wszystko odpadało lub się gieło ale z drugiej str szereg zalet jak niska masa dzwiek silnika mocny doł , w asfaltówkach które sa mniej narażone na duże przeciążenia te wady będą na pewno mniej doskwierać no i wiadomo lonicna miałem z 4 czy 5 lat temu niepamietam obecnie mogło się poprawić pozatym same roznice miedzy modelami ,obecnie się zastanwiam nad evo 300 i czytam wsyztko co się da odnośnie awaryjności itd. bo nieukrywam singiel o pojemności 300 cc mocy 26 km i masie 155 kg full bak to ciekawa dla mnie opcja dużo bardziej niż sporty 600 cc i wszystko inne co jest na rynku .

    Reply
    • W chińczykach lepiej brać koła aluminiowe, bo ze szprychami to oni zawsze mieli problemy 🙂

      Reply
  4. W tym roku w Polsce nie będzie żadnego Junaka Evo 125. Niestety małe chińskie rączki zamontowały inne silniki niż w opisie Junaka i na dzień dzisiejszy , Junak się wycofał z oferty. Tak twierdzą wszyscy dilerzy Junaka + pracownicy Almot.

    Reply
  5. Reply
  6. Jakieś jeszcze wątpliwości … ?

    Reply
  7. http://www.jianshetrade.com/wm/en/NewsDetail.aspx?id=60
    a tu kolejny , wasz kochany JUNACZEK
    Tylko co to 😎 silniczek jakiś większy i marka się nie zgadza 🙂
    Pozdrawiam

    Reply
    • A może zamiast odkrywać Amerykę lepiej dokładniej przejrzeć różne wątki. Przeczytaj opis Junaka 122 RS, autorstwa Beniamina. Dość dawno już napisał w której chińskiej fabryce ten model jest produkowany.Swoją drogą ten chiński producent to duży plus dla Junaka 122 RS.

      Reply
      • Poprawka. Oczywiście chodziło mi o Junaka RS 125 a nie 122.

        Reply
    • Nic nadzwyczajnego, większość motocykli 125 z chińskim rodowodem ma w Europie silniki 125, a w Chinach 150. Ale japońska Honda CBR w Europie sprzedaje się wersje 125 a w Indiach 150. W Polsce nie ma rynku na motocykle klasy 150, 175, czy 200, dlatego praktycznie nikt tego nie sprowadza. Jest nisza 250-ek, ale na razie pomijana przez sprzedawców.

      Reply
  8. A wszystkie te kontenery płynące z Azji to myślisz że czym są wypełnione, tylko Junakiem ? Grubo się mylisz, cała światowa produkcja opiera się na Chińskiej gospodarce. Yamaha YBR 125 też jest produkowana w tej samej fabryce do której podałeś ten link. W całym tym szaleństwie chodzi tylko o kasę, a Junak przynajmniej oferuje normalne ceny, przy czym inne marki nie mogą bo ich prestiż by spadł, a przy ew usterkach tłumaczą się niemiłosiernie i przedłużają okresy napraw lub starają się spławić klienta swoją arogancką postawą.

    Reply
  9. A czy ja powiedziałem coś o serwisie i cenie Junaka ? hmm …
    Żeby to chociaż tak latało :
    https://www.youtube.com/watch?v=y-hA27L9aPU
    Bo to chyba też ten model tylko silnik jakiś wydajniejszy i hamulec z tyłu tarczowy.
    Można .. Można .. tylko po co dla polaczka wersja z tarczą z tyłu . Diler powie panie to nie gra roli …
    A ja tam bym dodał stówkę lub dwie za tarczę i zmianę licznika na ten od NK , no ale wiem cena zaraz inna … ale serwis gwarantowany itd.

    Reply
    • Przecież pisałem w Artukule o RS 125 że w Chinach te motocykle maja silnik 150 ccm minimum. U nas niestety ustawa ogranicza pojemność i moc. Bo taka 150 to nie ma więcej niż 15KM. W zasadzie tuning na 150ccm będzie możliwy, o ile części przypłyną.

      Reply
      • Posiadam junaka NK 125 .Chciałbym zwiększyć pojemność silnika na 150 lub 175.Ewentualnie wymiana silnika na 250.Gdzie mogę szukać częśći , ponieważ serwisy nic nie wiedzą , nie mam do niego instrukcji chyba jak każdy kto kupił ten model . Na tabliczce silnika widnieje symbol 156FMI-OHV.Proszę o pomoc.

        Reply
  10. Tuning tuningiem , nie chodzi już i te 4km tylko o niedopracowanie RS .. np. brak tarczy z tyłu , licznik jak z chińskich zabawek i tłumik pozostawia wiele do życzenia. Parę drobnostek a jak by cieszyły użytkownika.

    Reply
  11. Ps. przed odpowiedzią czytajcie ze zrozumieniem … Przecież nie pisałem nic o pojemności 150 po co te pouczenia że ty już o tym pisałeś … i co to ma do rzeczy … Beniamin zdejmij ten kask bo cię w czachę gniecie i nie możesz pojąć o czym mówię .

    Reply
    • Na filmie który podlinkowałeś jest własnie silnik 150ccm. NIe wspominałeś pisemnie, ale obrazkowo :-).
      A co do kasku, to mi mój chiński LS pasuje bardzo dobrze.

      Reply
    • Podales link do 150cm3 wiec to logiczne ze o nim wspomniales …. a „niedorobki” wedlug Ciebie wiążą się właśnie głównie z ceną i kosztami zakupu przez importera…. Zamiast 6tys zł za sztukę musiałbyś zapłacic jaki7-8 stówek więcej żeby mieć tarcze z tyłu jak dla mnie to troche za dużo a zapytasz czemu tak dużo bo to nie tylko cena części dochodzi do tego ale i montażu serwisu i wbicia w dowod oraz inne papierkowe rzeczy jak chodzby gwarancja … w chinach jest inaczej niż u nas i musieli znaleźć kompromis według mnie bardzo dobry.

      Reply
  12. Junak 123 o pojemnosci 125 ma tarcze rowniez z tylu. Do tego ma stosunek mocy do wagi 0.71 i to chyba najwiecej z polskich 125 (moge sie mylic) i na koniec najwieksza zaleta. Motocykl jest w Polsce od 2012r wiec mozna o nim poczytac, gro ludzi przejechalo na nim juz n tys km

    Reply
  13. Witam.Posiadam Junaka 122 rs,jestem bardzo zadowolony.Gdyby nie polski chińczyk to pewno nie zacząłbym swojej przygody z moto na nowo(po latach).Janek spełnił swoje zadanie i teraz robię kategorię A.Polecam chińskie 125-tki,jeżeli ktoś woli w tych pieniądzach nastoletnie japończyki to jego sprawa.Pozdrawiam LwG!

    Reply
  14. Co z EVO ktos ma jakoms informacje, moto zniknelo ze strony bez zadnego wyjasnienia? Niby mialo sie ukazac w tym roku

    Reply
    • Według junaka ten model już nie powróci niestety do oferty.

      Reply
  15. Ostatnio chyba za dużo bajek nam naopowiadali, i teraz się wycofują cichaczem 🙂

    Reply
  16. Trochę podobny do FKM FK12 SF. Wie ktoś pod jaką nazwą w Polsce ten model będzie dostępny?

    Reply
    • Przecież ten motorek nie wszedł na nasz rynek i już nie wejdzie.

      Reply
    • Chyba najbliżej mu do Keeway RKF 125i

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>