Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Malaguti XSM 125

Dodaj do porównania
Malaguti XSM 125

W 2019 roku na Warsaw Motorcycle Show zaprezentowano całą linię modelową klasy 125cc marki Malagutti w tym motocykl typu Super moto XSM 125. Ten motocykl na pewno spodoba się wszystkim tym którzy oczekują od 125-tki 15 koni mechanicznych – cała linia modelowa klasy 125 napędzana jest silnikiem Minarelli (lub Piaggio-Zongshen) osiągającym właśnie wartość graniczną dopuszczalną przez ustawę o ruchu drogowym. Do tego wszystkiego motocykl waży tylko 124 kg to daje świetny stosunek mocy do masy i zapewni bardzo dynamiczną jazdę w mieście.

Jeżeli chodzi o dalsze trasy to ten motocykl nie będzie zbyt wygodny ze względu na dosyć wąską kanapę, tutaj lepiej dopłacić i nabyć model Malaguti Dune 125. Pojazdy Super Moto stworzone zostały do wyścigów na torach asfaltowo-terenowych, a najczęściej używane są do sprawnego filtrowania ruchu miejskiego. W gąszczu miejskim Malaguti XSM sprawdzi się świetnie z dwóch powodów, dobre przyspieszenie na 17 calowych oponach dedykowanych na asfalt oraz  dosyć wysoką pozycję kierowcy – dobra widoczność ponad dachami samochodów. Dla miłośników jazdy terenowej Malaguti przygotowało model XTM125 z większymi kołami i z „kostkowymi” oponami. Niestety dla niższych kierowców  XSM może okazać się za wysoki – przed zakupem koniecznie trzeba się przymierzyć.

Za komfort jazdy po dziurach zadba przednie zawieszenie up-side down, na tyle mamy, jak na nowoczesny motocykl przystało, amortyzator monoschock. Motocykl zatrzymuje układ hamulcowy typu CBS. Warto tutaj zauważyć że w wersji XSM na przednim kole mamy zamontowaną dużą, jak na tę klasę motocykli, tarczę hamulcową o średnicy 300 mm (standard w tej klasie to 260mm).

I tylko jak tak patrzę na ten model to widzę klon Derbi Senda SM125 lub Aprilię SX 125, ale to tylko na plus.

Importerem Malaguti w Polsce jest firma 4cvmoto.pl.

Marka Malaguti ma wieloletnią historię, bo powstała w Bolonii, we Włoszech w 1930 roku, i jak to zwykle bywa, produkowała rowery, a dopiero w późniejszym czasie motorowery i motocykle. I wszystko było by w porządku gdyby nie to że firma w roku 2011 ogłosiła upadłość i wygasiła produkcję. Aktualnie Malaguti należy do Austriackiej grupy KSR. Ta ostatnia od wielu już lat zajmuje się sprzedażą motocykli w Europie, od dawna współpracuje z QJ Group (Keeway/Benelli) i sprzedaje motocykle tej grupy pod własną marka Generic. Co znamienne wszystkie nowe 125-tki Malaguti mają „Austriacki” numer VIN należący do KSR-Group, co oznacza że za jakość końcową montażu odpowiedzialni są właśnie Austriacy.

To jak? Kupujecie? Zachęcam do komentowania artykułu.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
124
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.089
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
820
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2080
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

2 komentarze

  1. MONTE PRO jest też bardzo ciekawy.

    Reply
  2. Dzień dobry
    Chciałabym wiedzieć czy macie chłodnice do Malaguti XSM 125 i jaka jest jej cena.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>