Yamaha YZF-R125

Dodaj do porównania
Yamaha YZF-R125

Propozycja od Yamahy na sportową 125-tkę wygląda imponująco. Niestety cena także jest imponująca. Jednak widok takiej maszyny we wstecznym lusterku budzi respekt. Jeżeli stać Cie na nowego superbike’a to polecamy Yamahę! Jeżeli chodzi o design, nawiązuje on do – kultowej już – serii R1 czy R6. W YZF mamy do dyspozycji mamy 4-suwowy silnik o mocy 15 KM, oraz 6-biegową skrzynię z wyjątkowo krótkimi przełożeniami, które powodują, że rozwinięcie miejskiej prędkości do 60km/h następuje w około 4 sekundy. O dziwo, jest to też ekonomiczny motocykl. Spalanie tego modelu oscyluje w granicy 3L / 100kM. Przy tej mocy to bardzo dobry wynik. W tym motocyklu mamy świetne zawieszenie, doskonałe hamulce i szerokie laczki. Warto też dodać, że tym motocyklem, może pojechać osoba która posiada wzrost ok 185cm i przy tym będzie dobrze wyglądać.

Jest to motocykl, którego design wywodzi się z prawdziwych sportów motorowych motoGP, zatem mamy bardzo nisko umiejscowioną kierownicę, właściwie na równi z siedzeniem. To powoduje, że ciężar głowy i klatki piersiowej podczas jazdy utrzymywany jest na ramionach. W litrowej R1 po przekroczeniu 130 km/h, wiatr przeciwdziała grawitacji, unosi nas, dzięki czemu nie odczuwamy tej wagi na ramionach. Natomiast w R125 nie rozwijamy takich prędkości. Po godzinie jazdy, zaczynają boleć plecy i ramiona. To prawda, że da się do tego przyzwyczaić, można ćwiczyć mięśnie ramion. Ale mimo wszystko uznajemy to za wadę. Chociaż ta „wada” występuje w większości superbike’ów to w tym modelu szczególnie daje się to odczuć.

Tak czy inaczej, Yamaha to faworyt wśród superbike-ów 125. Ma dużo mocy, jest oszczędny, ma genialne właściwości jezdne, jest duży, jest piękny … i cholera, potwornie drogi.

Film

Film z dzięki uprzejmości Dajczu MotoVlog

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
140
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.079
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
125
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
105
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
825
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
680
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

15 komentarzy

  1. Witam. Posiadam yzfr125 od nowosci od początku 2014 roku. Do tej pory zrobiłem 7000km. Maly, lekki, zwinny przyrząd do codziennego miejskiego uzytku. Idealny do zakorkowanych miast. Spalanie 2.2L bez zbednego oszczedzania. Zastrzeżenia do rdzewiejacych śrub trzymajacych zaciski. Dobra rada jezeli chcesz sobie nim ” poszalec” natychmiast po wyjezdzie z salonu wymień opony. Nie da sie na nich jeździć przede wszystkim w deszczu. Jak na 125 dobrze się zbiera, na otwartej drodze sopokojnie 120-130 jedzie. Dla poczatkujacych polecam.

    Odpowiedz
  2. Mam pytanie w związku z tym że chciałbym wyposażyć się w swoje pierwsze moto pojemności 125cm3. Mam dwóch kandydatów cbr125 i yzf r125. Motocykl kupię nowy. Siedziałem już na obu i moim faworytem jest Yamaha. Natomiast nie wiem czy opłaca się wydać 5 tysięcy więcej na motocykl którego nie wiem czy za 2 lata nie zmienię na 300-tke. Co robić?

    Odpowiedz
    • Nie opłaca się! Chyba, że nie masz co z pieniędzmi robić. Szybko dojdziesz do wniosku że motorki z silnikami 125 są za słabe i będziesz chciał coś większego kupić. Kup ten który jest tańszy.

      Odpowiedz
    • Zależy jaką 300-kę chcesz brać, jeśli będzie to również Yamaha, to myślę, że w rozliczeniu chętnie wezmą YZF.

      Odpowiedz
    • To prawda Yamaha droższa lecz jeśli chodzi o brzmienie , wygląd i prowadzenie lepiej kup Yamahę . Honda jest moim zdaniem krową w porównaniu do r125 , oraz jest toporna i mniej sportowa ja mam Yamahę r125 i jestem zadowolony już niedługo 2 sezon i jestem dumny jak na razie tylko wymienione opony, hamulce, łańcuch i owiewki i jest tania w utrzymaniu !! Polecam

      Odpowiedz
  3. hej, czy taka yamach z 2008-2010 z przebiegiem 30 tyś jest warta kupna?

    Odpowiedz
    • Też się zastanawiam. Obstawiam że tak, przebieg rzędy 30tys nie powinien jeszcze być rzeźnią dla takiego silnika.

      Odpowiedz
  4. Zastanawiam się nad Yamahą YZF a Aprilla RS125. Który lepiej wybrać? Dylemat między 2t a 4t. Zupełnie nie wiem na co się zdecydować. Planuje kupić używany egzemplarz. Ktoś coś? Jakieś rady, sugestie?

    Odpowiedz
    • Jak chcesz ryć wiecznie w 2t to ok. Chyba że znajdziesz naprawdę zdrową jednostkę. Mam rotaxa 122. Krótkie odcinki nie służą dobrze silnikowi , musi mieć temperaturę. 2t nie nadaje się do spokojnej jazdy. Kosztem osiągów wybrał bym 4t na wtrysku Mnie osobiście najbardziej z tego typu sprzętów pasował by Daelim Roadsport.(z owiewkami) i Derbi GPR chociaż ten pierwszy bardziej.

      Odpowiedz
      • Rzetelność tych recenzji widać gołym okiem szerokie laczki czyli 100 na 130 świetnie honda CBR 125 ma takie same ale nie w recenzji piszę że są za wąskie ciekawi mnie sprawiedliwość tych recenzji

        Odpowiedz
        • Cbr 125 w recenzji to model starszy z oponami 80 przód i 100 tył więc jak najbardziej można je nazwać wąskimi. Szersze ma dopiero cbr 125r od 2011 roku.

          Odpowiedz
          • Dziwne zdjęcie nowej napisane o starej mieszanina w tej recenzji

  5. Mam do sprzedania r125 2013 z małym przebiegiem 13000 km jak jesteś zainteresowany to od lipca teraz jestem na urlopie mój tel 882 137 562 w bardzo dobrym stanie

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>