Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Junak 125 S

Dodaj do porównania
Junak 125 S

W zasadzie pojawienie się kolejnego motocykla ze stajni Tayo/Zontes na polskim rynku nie powinno nas dziwić. Ten sam koncern produkował też popularnego w Polsce Junaka 123. Widocznie Almot pozytywnie ocenił sprzedaż oraz jakość dotychczasowo sprzedawanych modeli z tej stajni czyli Junaka 125 RZ oraz Junaka 125 Racer. Zresztą modele tej stajni w swojej ofercie ma też Zipp (Zipp VZ-6 oraz Zipp Cafe Racer 125.) To wróży dobrą dostępność części zamiennych, bo pamiętajmy że wszystkie motocykli Kidena mają taki sam silnik, a także w większości przypadków współdzielą ramę, wtryski, układy hamulcowe i tak dalej. Różnią się głównie wyglądem.

Motocykl nazwany przez Polskiego importera Junak 125 S to po prostu chiński Kiden 150-Z tyle że z mniejszym silnikiem zasilanym wtryskiem paliwa.

Gdybym chciał w skrócie opisać Junaka 125 S to powiedziałbym, że to po prostu zmodyfikowany Junak Racer. Zmodyfikowany przede wszystkim wizualnie, ale wprawne oko zauważy, że na tylnym kole mamy już hamulec tarczowy. Oczywiście motocykl napędza jednostka produkcji Tyan – typ TYS generująca 10,88KM. Silnik ten ma odchudzone korbowody, większe łożyska, płynniej działającą skrzynię biegów, system zapłonu DC oraz lepsze smarowanie. A producent podaje, że na przejechanie 100 km będziemy potrzebowali zaledwie 2,2 litra. Za zasilanie jednostki odpowiada markowy wtrysk Mikuni.
Od roku 2019 w Junakach RACER 125, RZ 125, 125 S jest stosowany system wtryskowy YESON (dodano 24-07-2019 informacja z ALMOT)

Kiden na swojej stronie zapewnia też że podwójny tłumik został zaprojektowany aby cieszyć użytkownika mocnym dźwiękiem a jednocześnie nie męczyć hałasem.

Dostępne do tej pory na naszym rynku motocykle z fabryki Kiden nie sprawiały użytkownikom większych problemów. Pierwsze egzemplarze wymagały 2 minutowego rozgrzewania silnika na postoju – zgodnie z instrukcją, w przeciwnym razie potrafiły nieznacznie szarpać lub gasnąć podczas pierwszych kilkuset metrów. Kilkoro użytkowników miało też wymieniony na gwarancji obrotomierz.

Poniżej znajdziecie zdjęcia tego modelu pobrane ze strony producenta. Oczywiście wersja na Europę nie posiada metalowych gmoli.

 

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
120
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.067
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,2
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
775
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
771
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1969
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

39 komentarzy

  1. Jak napisano Junak S to kolejna wariacja dokoła znanych modeli Junak Racer i Zipp VZ-6.
    Widoczne w reklamie powyżej Junaki RSX i RX One to też znane modele.
    Niewiele prawdziwych nowości w tym sezonie – ale może to i lepiej…

    Reply
  2. To jest ten sam silnik co w Junaki 123? No i zastanawia mnie silnik w Romecie ADV i jego bliźniaku Junaku. Czy to są te same silniki co w Romecie z one r i bliźniaku od Junaka i w Bartonie Blade? Czyli zongshen? Beniamin pisał w recenzji Blade że to silnik 158fmi a ADV to 152fmi? I jest też inny z wyglądu. W ADV są słabsze silniki? Bo silniki np. z one r mają opinie bardzo fajnych,zrywanych a ADV ponoć jest słaby?

    Reply
    • W romecie 125ccm rx jest silnik z hondy wszystkie części pasują jedyna różnica jest że na klapie pisze romet a nie honda no i cena wiadomo wyższa. 157fmi to najlepszy silnik zrobiłem ponad 20tys olej pełny syntetyk 4t 10w50 silnik pracuje lepiej prędkość 117km GPS zero awarii a z tymi sprawami to przesadzili rama wygląda jak w japońskim motocyklu spawy bardzo ładne jedynie gmole jakiś prywaciarz klepie bo to chyba o tych sprawach mowa które wykrecilem bo uważam że bez ładniej wygląda mimo czterech lat romecik pakowany pod chmurka i zero rdzy jak nowy.. Pozdrawiam

      Reply
      • Miszczu. Dopiero, jak przejedziesz się prawdziwym japońskim motocyklem, to zobaczysz różnicę. Silnik z Hondy?! Może wzorowany, ale wykonany z kiepskich, ryżowych materiałów i bez odpowiednich pasowań.

        Reply
        • Typowy klient to zawsze głąb. Wiem bo siedzę na kasie w markecie gdy cebulaki chcą kupić głupie bułki w czasie kwarantanny

          Reply
  3. Co do tego super chińskiego silnika TYS, to tutaj jest wszystko w temacie: https://www.youtube.com/watch?v=pnkCluMgWL4 … Bez komentarza

    Reply
    • Typ ro**ebał silnik i dziwisz się ? Gość rozwaliłby nawet Ducati za 100 000 zł. A Tobie nawet rowera bym nie pożyczył cebulaku

      Reply
  4. To nie jest ten sam silnik co w J123 ale „udoskonalony”:
    http://www.motocykle125.pl/chinskie-silniki-tys/
    Niemniej pomimo poprawek na lepiej coś chyba nie wyszło bo silnik ma mniejszą moc niż pierwowzór. Co do filmu wyżej – cóż nie ma co generalizować po jednym przypadku. Najlepszym się wpadki zdarzają…

    Reply
  5. A właśnie szukam takiego z największą ilością koników. Czyli odpada. Jeszcze miałem nadzieję na silnik zongshen jak w z one r , junaka i Bartona Blade ale to też raczej nie jest jak się w recenzjach pojawiało ” nowy silnik, produkt własny a nie kopią, przy współpraca piaggio” to raczej nadal tą sama, stara kopią hondy CG.

    Reply
    • Mocy w 125 ccm szukaj w motocyklach w cenie od około 15 tys. zł. wzwyż.

      Reply
      • Dlaczego? Ja akurat szukam w najtańszych. 9,8 KM , a 10,8 KM to też rożnica. Nawet 10 procent. A może jest coś w granicach 12KM ? Tylko o tym jeszcze nie wiem.

        Reply
        • Keeway rkf ma ponad 12 km ale kosztyje ponad 9 tys zł. Chyba bajaj ma jeszcze 12 km przy cenie 8 tys zł. Potem masz dopiero suzuki za 15 tys mające 15 km. Niestety markowe mocne 125 to te minimum 15 tys a chinole dopiero zaczęły wprowadzać silniki o mocy większej niż te standardowe 10-11 km.

          Reply
          • Jakim cudem wymagacie mocy przy takiej kwocie ? Gdyby chińczyk miał 15 koni to kosztowałby tyle co suzi albo yamaha.
            Chcecie moc ? To zróbcie prawko na A, kupcie większy sprzęt i p***dolicie na temat nowej 125-tki za 7000-7500 zł

    • Jak chcesz mieć deszcz koni mechanicznych, to tylko używana Mito albo NSR w nieblokowanych wersjach.

      Reply
    • jak szukasz mocy to zrób sobie prawko na A 🙂 Nie szukaj mocy w 125-kach

      Reply
      • Do jazdy miejskiej ( gdzie obowiązuje prędkość 50, 70, a coraz częściej 30 km/godz.) moc nie jest potrzebna. Możliwość jazdy na ,,125”dla samochodziarzy została wprowadzona TYLKO po to, by ludziska zagracający miasta autami przesiedli się na zajmujące mniej miejsca motocykle i skutery. Kto chce jechać motocyklem poza miastem (czytaj: szybciej) powinien zrobić prawko A2-A i kupić sprzęta o większej pojemności ( ale nikt nikomu nie zabroni używania ośmiokonnej maszyny nawet na autostradzie). Więc po co Ci moc na 125, która genetycznie przeznaczona jest do używania w mieście?? Malkontentom podkreślę: pozwolono prowadzić motocykle 125 samochodziarzom tylko po to, żeby z puszek blokujących ulice w miastach przesiedli się na jednoślady. W celu chociaż częściowego odkorkowania miast.

        Reply
        • Ostatnio widziałem taki 8 konny skuter na trasie na Tychy. Jechał sobie 80 km/h i nie przejmował się że wszyscy go mijają. Ja 11 konnym rkv w trasie utrzymuje 90-95 km/h choć i to trochę mało bo czasami ciężarówki jadą więcej. Ostatnio by utrzymywać równą odległość od ciężarówki musiałem jechać jakieś 96-97 km/h licznikowo. Jak komuś nie zależy na prędkości i nie przeszkadza mu że prawie każdy go wyprzedza to nawet autostradą taką 125 pojedzie.

          Reply
          • Ciężarówki nie jadą szybciej niż 90, a i ta prędkość jest górną granicą. To duże przekłamanie licznika.

          • To chyba mało ciężarówek na drogach widziałeś. Ja już widywałem takie dla których te 90 gps to była stała prędkość a nie maksymalna. U mnie licznik w rkv przy takiej prędkości przekłamuje o maks 6 km/h. Ciekawe czy ktoś w końcu z nimi zrobi pożądek bo co niektórzy kierowcy jeżdżą z taką prędkością nawet zwykłymi drogami.

        • Absolutnie się z tym nie zgadzam. 125 to w 100% pełnoprawny motocykl jak każdy inny.

          Reply
  6. 125 S to po prostu Racer uzupełniony o bagażnik – stelaż pod kufer ( i chyba ma jeszcze więcej LED-ów). Hamulec tarczowy z tyłu miał już Racer, więc w tym miejscu nic nowego.

    Reply
  7. Witam, odnośnie wtrysku to w racerze jak i chyba w 125 s zastosowany jest układ wtryskowy YESON. Sam mam racera z tym systemem a nie Mikuni.

    Reply
  8. Ja mam RACERA z 2017 r z wtryskiem Mikuni

    Reply
    • Ja mam z 2018 i nie ma kranika paliwa. Jest elektryczna pompka paliwa i wtrysk Yeson.

      Reply
      • Mam S125 z mają 2019 i jest tam pełny wtrysk YESON. Pompa paliwa w baku i brak kranika.

        Reply
        • A ja w RZ po wymianie instalacji elektrycznej z Mikuni na Yesson w Almocie mam kranik paliwa i używaną pompę paliwa bo w oryginalnej padła gumowa membrana

          Reply
    • Jak dla mnie 125 S to totalna wpadka bynajmniej wizualna ! RS wygladał już jak można powiedzieć rasowy motocykl ! Ten wyglada jak motorower totalne nieporozumienie ! Już chyba wolałbym się cofnąć i kupić Zippa pro 50 ! Który lepiej się prezetuje jako 50 niż to coś 125 ! Osobiście nie chciał bym go nawet za darmo ! Wstyd na to wsiadać ! Kupując 125 oczekuje się że to już bedzie mototocykl a nie komarek !

      Reply
  9. Noszę się z zamiarem kupna tego Junaka S. Dziś go oglądałem i przymierzyłem się. Nie mam specjalnie porównania ale odpowiada mi on. W sklepie + serwisie 8 km ode mnie jest w cenie 6999. Nie pytam użytkowników japończyków o opinie bo ta zawsze będzie, że chinol….słaba jakość itp.ale tych co poruszają się Junakami i podobnymi. To moje pierwsze moto, do jazdy do pracy, na krótkie wypady za miasto i poruszania się głównie po mieście. Warto w to wejść?
    Wiem…japończyki są takie i owakie , same plusy i zalety ale ja nie chcę kupić 8-10-letniego japończyka tylko coś w miarę nowego do spokojnej jazdy.

    Reply
    • Przez rok jeździłem do pracy na 125 i jakoś się dało. To dobra opcja aby nauczyć się jeździć i sprawdzić w którą stronę potem iść.
      Plusem nowego jest pewność i gwarancja, minusem utrata wartości.

      Reply
    • Jeżdżę swoim s125 od maja 2019. Mam już ponad 2500km za sobą. Jedynie co w nim robiłem to 2x wymieniłem olej, 1x naciagnąłem łańcuch i … to wszystko. Nic się złego nie dzieje. Sam kontroluję wszystkie śruby i jak na razie to musiałem dociągnąć tylko niektóre trzymające „plastiki”. Pozostałe śruby są OK, nic się nie luzuje. Opony mam CST made im Tajwan. Trzymają nieźle. Serwis olałem, ponieważ wiem jak to wygląda. A tani u mnie nie jest (250zl pierwszy przegląd).
      Mój jest już dotarty. Jeździ wyraźnie lżej i szybciej się zbiera. Najszybciej jechałem licznikowe 108km/h (wg. GPS było to 101km/h). Licznik przekłamuje mi o 6km/h.
      Bez problemu uciekam samochodom od świateł w mieście, a ważę 98kg przy wzroście 190cm. Jak pisałem wcześniej: lepiej zaczął się zbierać i lżej chodzić po przebiegu 1000km. Średnie spalanie mam na poziomie 2,5-2,7L/100, więc nie jest źle. Ja tam jestem zadowolony. Kolega, który jeździ „Japończykiem o większej pojemności” był pozytywnie zaskoczony jakością tego „chińczyka”. Ja tego s125 polecam i jak na razie to nie planuję go sprzedawać.

      Reply
      • Witaj.. W tym sprzęcie jest filtr oleju?

        Reply
        • Każdy silnik ma filtr oleju, czasem siatkowy, czasem odkręcany od zewnątrz (a czasem jeszcze inny ale tych innych jeśli są to nie znam)

          Reply
        • Jeśli chodzi o wymienny filtr oleju to go nie ma.
          Są dwa filtry czyszczalne:
          – siatkowy – łatwo dostępny – czyszczenie przy wymianie oleju. Na początku przy każdej, później wystarczy co 2-3 wymiany.
          – odśrodkowy – pod prawą pokrywą silnika – czyszczenie co ok. 30 tys. km

          Reply
      • Mam pytanie mam wzrost 158 w tym modelu na palcach jestem jak stoję czy znajdę jakiś niższy choć o 2 cm albo czy ten można obniżyć

        Reply
        • Barton Classic vel Romet Soft Chopper 2.
          Wg danych technicznych ten Junak ma siedzisko na wysokości 775mm a Barton 740mm.

          Reply
        • Keeway K-light ma siedzenie na wysokości 715mm

          Reply
        • To co koledzy opisali to małe motory, to się odnajdziesz. W tej klasie ciężko znaleźć coś co by Ci nie pasowało. Weź idź do sklepu i się poprzymierzaj. Tak najlepiej stwierdzić. Chopper z reguły jest niższy więc nie powinno być problemu.

          Reply
          • W sumie CMX 500 ma siedzenie na poziomie 690mm, ale tu już minimum A2 niezbędne i ponad 3 razy większy budżet

  10. Masz okazję kupić dobry motocykl, blisko serwisu, za cenę kilkaset zł niższą niż ,,ustawa” przewiduje i jeszcze się zastanawiasz?! Kupuj, jeździj i nie przejmuj niczyimi opiniami. Po prostu ciesz się jazdą motocyklem. Jeśli komuś się napis na baku nie podoba, to tylko źle o tym kimś świadczy.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>