Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Zipp Cafe Racer 125

Dodaj do porównania
Zipp Cafe Racer 125

Jeżeli komuś w Junaku 125 RZ, nie podobała się przednia lampa, kanapa oraz wysoka kierownica to proszę bardzo, może teraz zakupić Zipp-a Cafe Racer. Ten motocykl produkowany jest przez koncern Tayomotor.  Akurat model Zipp Cafe racer sprzedawany jest w Chinach jako Kiden KD150-V, oczywiście jak nazwa wskazuje występuje tam jako 150cc. 

 

W moim odczuciu prezentuje się bardzo ładnie, jest to chyba jeden z ładniejszych Cafe Racerów 125 dostępnych na naszym rynku. Przede wszystkim nie zapomniano tutaj o umieszczeniu lusterek z boków kierownicy. Smaczku dodają też gumy na przednim widelcu i płaska kanapa. Wyposażenie też jest niczego sobie, za oświetlenie drogi z przodu odpowiada lampa z żarówką halogenową, lampa tylna oraz kierunkowskazy wykonane są w technologii LED.

Licznik, mimo że utrzymany w stylu Cafe Racer, pojedynczy, okrągły wyglądający na okrojony, posiada wszelkie potrzebne informacje.

Mamy tutaj:

  • Prędkościomierz
  • Obrotomierz
  • Stan poziomu paliwa w baku
  • Wskaźnik zapiętego biegu
  • Zegarek, przebieg całkowity oraz przebieg dzienny

Tak samo jak w Junaku RZ, oraz Junaku Racer producent zastosował tłumik z podwójnym wylotem, co zapewnia bardzo przyjemne brzmienie motocykla. Uwierzcie mi, nie ma się czego wstydzić (jeździłem Racerem), a już na pewno nie trzeba wiercić otworów w tłumiku żeby Zipp Cafe Racer nie brzmiał jak kosiarka. Za zatrzymanie motocykla odpowiada oczywiście układ CBS wykorzystujący dwie tarcze hamulcowe.

Z ciekawostek technicznych warto dodać, że wahacz jest wykonany z kształtowników a nie rur, co powinno zwiększyć jego wytrzymałość na uszkodzenia. Wałek zaś umocowany jest na czterech łożyskach zamkniętych uszczelniaczami. Także to rozwiązanie powoduje zwiększenie żywotności tego elementu. Producent, jako jeden z nielicznych pokazuje też zabierak zębatki tylnego koła.

Ten wydawałoby się mało ważny detal, jest jednak niezwykle istotny w dobie, gdy w niektórych chińskich motocyklach stosuje się mało wytrzymały zabierak oparty na tak zwanych „palcach”, które zaledwie po kilku tysiącach kilometrów potrafią się wyrobić. Ten zastosowany przez Kidena, to ewolucja solidnego zabieraka znanego z Junaka 123.

No i dochodzimy do najważniejszego, Motocykl napędzany jest silnikiem TYS któremu poświęciliśmy osobny artykuł zasilany wtryskiem Mikuni, dość powiedzieć, że posiada wałek wyrównoważający oraz poprawione smarowanie. Silnik w wersji 125, generuje w Junaku RZ 10,8KM, to dobry wynik zakładając że Zipp podaje poprawne dane co do masy motocykla, bo według importera wynosi ona 115 kg a według producenta motocykl z płynami waży 140kg.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
140
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.057
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
796
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
737
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2044
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

116 komentarzy

  1. Ogólnie ładny motocykl, ale Caffe Racer z niego średni, przez tą bardzo wysoką kierownicę.
    Ewentualnie zmienić w nim m.in. opony, poprowadzić wydech nieco wyżej i chyba byłby fajny Scrambler.

    Reply
    • Hejka.
      Posiadam taki motorek. Sprawuje się super. Na tą chwilę 3500km i poza wymianą oleju i regulacji łańcucha nic nie trzeba robić 🙂
      Masa po zatankowaniu 130kg (na sucho 115), zbiornik paliwa 15l także ponad 500km mozna zrobić na jednym baku, u mnie wychodzi koło 2,8l/100km
      Bez problemu rozpędza się do 100km/h przy moich 96kg 🙂 maxa wyciąga 115km/h (odcinka). Oczywiście wartości licznikowe.
      Oponki przód 90/90/17 tył 130/70/17, motorek wizualnie prezentuje się super.
      To mój pierwszy sezon, i bardzo się cieszę z zakupu, a jednocześnie bardzo polecam.
      Damian

      Reply
      • Wrzuć jakiś film na YT

        Reply
      • A można wiedzieć ile masz wzrostu, bo też się przymierzam do zakupu, ale mam 185cm, więc nie wiem czy nie będzie za mały.

        Reply
        • Oczywiście że będzie za mały. Kupując najtańszego chińczyka musisz się z tym pogodzić że to małe motocykle nawet jak na rynek azjatycki . Gdzie średni wzrost to 164.
          Reasumując do 170 nie wygląda się strasznie śmiesznie. Czym jesteś wyższy tym bardziej tragikomicznie to wygląda.

          Reply
  2. Bardzo fajne te nowe motorki .Możne ktoś wie gdzie w Warmińsko-Mazurskim moge je znalesc np.zipp CR 125,romet scmb 125,k-light 125. Dzieki i jak ktoś ma doświadczenie z tymi moto to proszę o opinie.(tak wiem keeway jest jeszcze niedostępny)

    Reply
  3. Każdy importer ma swoja stronę firmową w internecie. Wejdź tam i poszukaj w zakładce ,,gdzie kupić”. Nie do końca ufaj tym informacjom – z reguły spora część tych dilerów i serwisów już nie istnieje. Problem będziesz miał na pewno z Zippem, który aktualnie odbudowywuje swoją sieć dilerską i nie ma stronie żadnych informacji. Ale najprościej to sprawdź na ulicach swojego miasta, jaki diler sprzedał dowolny jednoślad interesującej Cię marki na pojeździe, jaki zauważysz. Z reguły na sprzedanych przez siebie motocyklach każdy diler ( ja też) umieszcza swoje dane na ramce tablicy rejestracyjnej, albo na naklejce na nadwoziu. A jeszcze lepiej – pogadaj z użytkownikiem takiego jednośladu i dowiedz się, gdzie kupił i czy jest zadowolony ze sprzedawcy i jego serwisu.

    Reply
  4. Bardzo fajnie wygląda, zwłaszcza niebieski, ale 3 elementy mi nie pasują:
    1. Bak z „karbonową” listwą – bardziej pasowałby taki klasyczny jednolity,
    2. Tłumik – powinien być bardziej w poziomie i w jednolitym kolorze,
    3. Przedni błotnik – IMO trochę za krótki ale to już rzecz gustu.

    Reply
    • I myślę że ten motorek z racji na klasyczną budowę (okrągła lampa, szprychowe koła, płaskie siodło) będzie popularną bazą do rozmaitych customów – podobnie jak kiedyś romet ogar caffe. Ale teraz mamy dużo lepszą do tego bazę 🙂

      Reply
  5. Według mnie to ładniejszy jest Barton Cafe Racer

    Reply
  6. Wlasnie zamierzam sie do zakupu. Juz ogladalem na zywo – wyglada calkiem ok choc te sruby przy lampie i przednim blotniku troche ordynarne. Ale do pracy przez miasto powinien sie sprawdzic 🙂 i cena zachecajaca w porownaniu np do junaka cafe m11 albo rometa legend.

    Reply
  7. Mam nowy kalalog Bartona na 2018r w którym jest Barton Cafe Racer według mnie chyba ładniejszy niż Zipp ale na oficjalnej stronie Bartona go jeszcze niema dziwne ?????

    Reply
    • Marketing Bartona potwierdził że będzie ten model wprowadzony. Co do tego że nie na na stronie, to dlatego że jeszcze w Polsce ich nie mają, a zdjęcia dla Bartona robi profesjonalny fotograf. Często dealerzy już mają motocykle a prasa nadal nie ma nic. Tak samo jak na stronie pojawią się później.
      Katalog jest drukowany i nie można czekać :-).
      Po obrazkach z katalogu nie umiem określić fabryki.
      Podaj mi jakie dane techniczne są podane, to może choć silnik określę…

      Reply
    • Kurcze a moglbys zrobic fotke i linka wrzucic? Sam jestem baaaardzo ciekawy – o malo co juz kupilem zippa ale chetnie wczesniej przyjrzalbym sie bartonowi 🙂

      Reply
    • Ale nadal nie wiem jak wyglada??? Podobny do czegos? 🙂

      Reply
    • Reply
      • Niezupełnie. Podobny do tego z chromowanym wydechem, ale inny ma bak i siodło.

        Reply
        • A tylny blotnik? W zippie podoba mi sie ze on jest tak jakby urwany – ze nie konczy sie za kolem. Do najblizszego dilera bartona wg mapki dystrybutora mam jakies 100km wiec nie usmiecha mi sie jechac po to zeby zobaczyc fotke moto 🙂

          Reply
          • A pojedziesz 100 km aby go kupić a potem na każdy przegląd?

        • Jak bedzie dobrze wygladal to go kupie 🙂 nie wiem co w tym trudnego zeby wrzucic fotke w internet?

          Reply
        • A i punkty serwisowe mam znacznie blizej :):)

          Reply
          • Z reguły każdy autoryzowany serwis prowadzi również sprzedaż pojazdów danej marki, więc na pewno do dilera masz ,,znacznie bliżej” niż 100 km…

    • Tak jak cenię Bartona, tak po zdjęciu i cenie to obawiam się, że to będzie Dafier, a po tym co widziałem w Romecie Ogar Cafe czy Benzerze Aston to może być różnie, zależnie jak bardzo przypilnuje ich importer. Chciałbym się mylić.

      Reply
  8. A jeszcze skoro mowa o nowyvh modelach ktorych nigdzie na necie nie ma to ja podobnie widzialem w katalogu zippa nowy elektryczny moto – bardzo fajnie wyglada – w stylu naked troche moze cafe – ale widoko bez komina 🙂

    Reply
  9. Cześć,
    posiada ktoś z Was zdjęcia Bartona Cafe? Też chętnie bym go zobaczył.

    Reply
    • Mario ja go nawet ujeżdżałem. Powiem tak, jako zamiennik skutera może być, ale…. moto jednak male, chociaz ja się miescilem, prawie 190 cm, ale jak na niego dłużej popatrzyłem to jednak malutki, po jeździe, osiągi takie sobie, miałem coś dwa razy tańszego a wydawał mi się że lepiej jeździ, plastiki bardzo kiepskie, chociaż ich niedużo, podnóżki tragicznie małe, ale najgorsze to opony, na suchym coś niepewnie się moto zachowywało, na mokrym boje się myśleć, niestety opinia nie jest dobra, chociaż szkoda bo wygląd nawet. Po kupnie proponuje za oponami się rozejrzeć albo mocne ciuchy kupić i ochraniacze.

      Reply
      • To zipp jednak lepszy?

        Reply
        • Ja nie wiem czym Sa jeździł, z tego co wiem to importer jeszcze nie ma tego modelu na stanie…

          Reply
          • Chodziło mi o Zippa, nie czytałem wątków wcześniej

        • Jeśli Barton to Fosti To Zipp (Kiden/Tayo) jednak lepszy.

          Reply
  10. Do Bartona Cafe Racer bliźniaczo podobny jest ten model Zongshena (Infinity) :
    http://en.zongshenmotor.com/product/346-en.html
    Jedynie siodło ma inne, bardziej płaskie i grubsze.
    No i Barton ma silnik 125 ccm a z tyłu hamulec tarczowy i licznik pojedyńczy.

    Reply
    • No jeżeli rzeczywiście to będzie
      budżetowy Zongshen to będzie strzał w dziesiątkę za 5600zł

      Reply
      • Ten zongshen wyglada ladniej niz fosti – w tami razie chyba jednak trzeba zamawiac zippa 🙂

        Reply
    • Fosti też ma podobny sprzęt w ofercie:

      Reply
      • Porównując to zdjecie z tym z katalogu Bartona to jest to czyli Fosti tylko Barton ma lepsze malowanie

        Reply
      • Zgadza się, Cafe Racer od Bartona jest z Fosti. Z istotnych odstępstw modelu w realu w porównaniu z pojazdem ze zdjęcia od Beniamina to czarny, a nie chromowany wydech. Inne też są wzory malowania – z pionowym a nie poziomym pasem na baku. Silnik (to już prawdziwa rzadkość) na popychaczach.

        Reply
  11. W koncu jakis konkret – wyglada niezle – ten bak chyba lepiej niz w zippie.
    Gdyby nasi wprowadzili taki model ktory chinczycy zrobili dla firmy Mash -Falcone – to bralbym bez zastanowienia 🙂

    Reply
    • Wątpię, czy brałbyś. Popatrz na cenę (3 tys. euro) – u nas nie byłaby niższa.

      Reply
      • Pozwol ze takie decyzje podejowalbym sam. Widzac jakie sa reguly rynkow zachodnich pojazd bylby zapewne tanszy o jakies 20% aw tej cenie zapewnia Cie ze bralbym 🙂

        Reply
        • Oczywiście, każdy zrobi ze swoimi pieniędzmi co zechce. Natomiast z punktu widzenia importera zbyt na poziomie jednej sztuki (tej dla Ciebie) nie jest zbyt zachęcający do wprowadzenia modelu do oferty.

          Reply
          • Z tym akurat nie polemizuje 🙂

        • Na Łotwie możesz kupić, zresztą w Niemczech też. I tej w tej samej cenie…

          Reply
  12. No tutaj może można się dogadać. Wiem że kiedyś Skyteam (X-atv.de) pozwalał na ser
    wisy/przeglądy u dowolnego mechanika.

    Reply
    • Zamowilem juz Zippa – po tym jak wczoraj z pracy jchalem 2 godziny do domu publicznum transportem stracilem nerwy…

      Reply
      • Dojazdy motongiem do pracy to zupełnie inna jakość. Jak to mówił kiedyś Dawid. Wychodzisz z pracy i już odpoczywasz – dojeżdżasz do domu w pełni zrelaksowany :-). Zresztą w drugą stronę też.

        Napisz coś więcej o tym Zipie jak już będziesz miał go u siebie !

        Reply
        • Postaram sie ale jestem laikiem – jeszilem na shlce mojego taty jak mialem mascie lat 😉 a no i mialem swojego komarka w wieku ok 10 🙂

          Reply
  13. Byłem dzisiaj, widziałem, siedziałem, jechałem. Wygląda super, licznik ma najładniejszy ze wszystkich 125-ek, na jakich siedziałem. Baza Junaka, więc powinno być OK. Bardzo fajna pozycja w siodle (mam 188 cm), brzmi też bardzo przyzwoicie. Problem w tym, że w Łodzi zostały same niebieskie, a niebieski mi się średnio podoba. Czeka mnie albo wycieczka gdzieś indziej po zakup, albo malowanie 😀
    Możecie potwierdzić, czy to Tayomotor to jakaś przyzwoita fabryka? Warto to kupować, czy lepiej dołożyć (chociaż całkiem sporo) np. do Junaka M11 Cafe?

    Reply
    • Mam Junaka 123 z Tayo – wszystko jak najbardziej OK.

      Reply
    • Ja zamowilem przez internet 🙂
      Dostalem super cene razem z wysylka znacznie lepsza niz mialem lokalnie 🙂 Jutro do mnie wyjezdza. I kolor jaki chcialem czyli bialy 🙂 lokalnie niebieskie tylko tak samo a nowa dostawa bialych za 4 miesiace…

      Reply
      • Ale teraz serwis czy ew. naprawy gwarancyjne załatwisz również przez internet u sprzedawcy motocykla czy raczej ,,lokalnie”?
        Jak myślisz – komuś dałeś 6 tysięcy za 3 godziny poświęcone na poskładanie motocykla, a teraz ktoś inny zechce poświęcić 3 godziny na jego serwis za smętne 300 zł?

        Reply
        • Bardzo interesujaca odpowiedz – rozwaliles system 🙂 – sa takie punkty ktore tylko serwisuja i nie maja problemu zeby to zrobic. Ale rozumiem Twoj typowo polski tok rozumowania – klient nie ma prawa glosu. Taka mentalnosc – nic na to nie poradzisz… niestety…

          Reply
          • Prawda leży pośrodku. Każdy nabywca chce kupić jak najtaniej. Pytanie skąd te rozbieżności w cenie motocykla ? U jednego w ,,salonie ,, 6000 zł, u innego w innym mieście 5300 zł z wysyłką gratis. Zrozumiałbym różnicę 100 złociszy, ale więcej ? Może Langer odpowie. Bynajmniej ja przez neta nie kupiłbym butów, a co dopiero motocykla. Wolę przed zakupem obejrzeć na żywo kupowany towar. Opiszę swój przypadek. Syn zakupił od faceta Junaka 123, bo ten miał problemy z ,,biegówką,,. Półroczny, po pierwszym przeglądzie z przebiegiem 1300km. Jako że młody jeszcze niezbyt się czuł na sprzęcie , na przegląd 1500 km pojechałem ja
            ( kat.A i swój motocykl 600 cm3) . I wiecie co ? Motocykl kupiony u nich , a przegląd z łaski. Za 160 zł i pieczątkę w karcie gwarancyjnej został wymieniony jakiś olej i dorzucona śrubka przy kloszu reflektora, bo zginęła. I to był cały przegląd. Na prośbę czy można wymienić dyszę na większą padło pytanie, po co ? Przecież dobrze jeździ. I moje tłumaczenia że przy 80 km/h dostaje zadyszki były zbyte. I po powrocie do garażu z przeglądu coś mnie tknęło żeby sprawdzić stan naciągu łańcucha i śrub. I wiecie co ? Wracałem 15 km z przeglądu z niedokręconą tylną tarczą hamulcowa. I nie mówcie że nie sprawdziłem wcześniej. Nie po to przyjeżdżam na przegląd, żeby po wyjechaniu za bramę sprawdzać czy śruby są podokręcane. Miałem wrócić i szefowi wygarnąć jakich ma mechaników , ale co by to dało. Serwis nie ma dobrych opinii w necie , i niestety sam się o tym przekonałem. Więc na koniec moje przemyślenia. Langer widać ma pojęcie o motocyklach . Doradza, proponuje, oferuje i ja za to Go cenię . Jestem mieszkańcem Łodzi i gdyby nie to, że jak już napisałem jak kupuję to oglądam, na pewno u Niego bym coś kupił. Druga sprawa często już poruszana, to jakość w serwisach. Więc jak ktoś ma chęci i znajdzie sprawdzonego mechanika, to niech kupuje przez internet. Faktycznie zaoszczędzi , a resztę kasy przeznaczy na zakup motocyklowych ciuchów.
            Nazwę tego łódzkiego ,,autoryzowanego serwisu ,, przemilczę

          • Ano wyobraź sobie że handlarz kupuje motocykle na kredyt, wziął ich z 20sztuk z nadzieją że szybko sprzeda.
            Motocykle nie idą, a on nie ma z czego spłacać rat kredytu.
            To nie raz woli opchnąć poniżej ceny zakupu żeby przynajmniej na chwilę ratę załatać.
            Jeżeli chodzi o serwisy, to jest różnie, ja też brałem pierwszą 125tkę wysyłkowo, ale z dobrego serwisu, więc była dobrze poskładana.
            Przeglądy serwisowe robiłem lokalnie, ale patrzono nie przychylnie, koszta były większe. I tekst: „Trzeba było powiedzieć to sprzedalibyśmy go taniej…” A mówiłem, to nie było możliwości niby.
            W końcu skończyło się na tym że płaciłem za samą pieczątkę, odpowiednio mniej. A serwisy robiłem sam.
            A naprawę gwarancyjną (urwane szpilki wydechu) robiłem w jeszcze innym serwisie.

          • Ciekawe… zalozmy taka sytuacje ze przeprowadzam sie w inny region PL w miesiac po zakupie moto – i co teraz? Jestem uzalezniony od łaski serwisow lolalnych? To jest jakas dziecinada. Nikt sobie nie zdaje sprawy z tego ze jesli potraktuja klienta z nalezyta uwaga to on szybko do nich wroci przy innej okazji i wyda pieniadze – bo na tym polegaja usługi – jesli oomus nie zalezy na kliencie to po prostu go oleje i juz wiecej go nie zobaczy a wiec potencjalnie traci okazje do zarabiania. Co wiecej jestem pewien ze zniechecony klient zrobi mu czarny PR zeby ostrzec innych potencjalnych klientow. To jest prosta zasada ale w PL chyba nie dziala najlepiej. A szkoda.

          • misza, ja bym z chęcią poznał nazwę (albo np. ulicę) tego serwisu, żebym wiedział, którego na pewno unikać.

        • Langer znowu oceniasz swoją miarą 🙂
          Nie zapominaj, że są sprzedawcy, którzy chcą się tylko pozbyć zalegacza ze sklepu, a jego serwis mają pomiędzy bajkami.
          Z drugiej strony są firmy żyjące z serwisu i dbające o to, aby klient do nich wrócił, więc czasem poświęcą 0,5h extra na dokładniejsze sprawdzenie.
          A naprawa gwarancyjna, to nieważne gdzie kupiłeś, wyegzekwować to droga przez góry.

          Reply
  14. Aro. Słuszny komentarz czy przemyślenie. Ale ma się nijak do rzeczywistości. Bynajmniej w Łodzi serwisy chińskich motocykli kuleją, a w innych tych
    ,,firmowych,, nie chcą się brać za jakąkolwiek naprawę czy przegląd. Podpytywałem z ciekawości o regulację zaworów, to żaden nie był zainteresowany . Jak dla mnie dziwne podejście to sprawy, bo silnik to silnik. Koła to koła. Wytyczne serwisowe są znane, więc z ciemno nikt niczego robić nie musi. Widać cały czas panuje przekonanie że chińczyk to samo zło.

    Reply
    • Misza, ja myślę, że problem leży gdzie indziej. Wszystko rozbija się o pieniądze. Jak powszechnie wiadomo, celem każdej firmy działającej na wolnym rynku jest generowanie jak największego obrotu. Obrotu na tyle dużego, żeby po zapłaceniu wszelkich stałych kosztów, czynszów, rat, wynagrodzeń, ZUSu , podatków, opłat środowiskowych i śmieciowych, przeglądów kas i UDT jak też mnóstwa innych danin pozostała jeszcze kasa dla właściciela na życie i na rozwój firmy. Po prostu jest to być-albo-nie-być każdej firmy.
      Ktoś kupujący tani chiński motocykl liczy też na niskie ceny usług. Ale tanie usługi to mały obrót w przeliczeniu na godzinę, a to powoduje, że firma traci zysk, jaki w tym czasie mogłaby uzyskać świadcząc usługi w normalnych cenach. Dlatego serwisy markowe nie tykają ,,chińczyka” , gdyż musieliby stosować do nich takie same stawki jak do drogich motocykli.
      Prosta kalkulacja: serwis nowego H-D to coś ok. tysiąca zł. Ile chce dać za podobny czas pracy serwisu właściciel np. Rometa?

      Reply
      • I jak to skomentowac? Ile kosztuje serwisowanie w Ferrari a ile w Fiacie? Sam sobie kolego odpowiedz na to pytanie.

        Reply
        • Masz całkowitą rację, koszt serwisu aut tych marek z pewnością się różni, i to mocno. Ja swoim wpisem nawiązywałem właśnie do sytuacji, że przykładowy właściciel Fiata przyjeżdża do salonu Ferrari i oczekuje , że koszt obsługi jego auta będzie taki jak w serwisie tańszej marki. Nie będzie, gdyż albo w ogóle go nie wezmą na warsztat, albo za usługę policzą tak jak standardowo liczą za obsługę drogiego auta.
          Wracając na nasze podwórko:
          Serwis ,,markowego” motocykla klasy 125 to co najmniej 300-400 zł, i to za pierwszy przegląd. Każdy następny jest droższy bądź dużo droższy. Gdy właściciel ,,chińczyka” ma zapłacić 300 zł za przegląd konstrukcyjnie identycznego ,,chińczyka” to uważa, że drogo. A przecież czas, materiały i części użyte do jego serwisu są identyczne, co do tego markowego.
          Dlatego markowe serwisy motocyklowe nie chcą ( jak pisał Misza) wyregulować zaworów w ,,chińczyku” za np. 100 zł, skoro w tym samym czasie za taką samą czynność w motocyklu ,,markowym” mogą zażądać 250 zł .
          A w sezonie kolejki do warsztatów bywają wielotygodniowe…

          Reply
      • Serwis H-D nowego (silninik 1600) to 800zł co 8tyś km.
        Do tego przebiegu niejeden chińczyk przejdzie 4 serwisy gwarancyjne w cenie 200 a nawet 300 zł.
        Czyli 800zł a nawet 1200zł przyjdzie zapłacić za serwis chińczyka przy porównywalnym przebiegu.
        Czyli serwis H-D jest tańszy od serwisu chińczyka.

        Reply
        • W HD nie ma konieczności regulacji luzu zaworowego ( w HD są stosowane hydrauliczne kompensatory, obecnie niemal żadna marka motocyklowa nie stosuje tego rozwiązania, nawet Moto-Guzzi z tego się wycofało), a to właśnie ta czynność mocno podnosi koszt serwisu.

          Reply
          • W mojej 4 cylindrowej Kawie robiłem ostatnio regulacje zaworów połączoną z wymianą świec plus synchro przepustnic. Koszta? Płytki zaworowe – 120 zł Uszczelka pokrywy zaworów plus uszczelki gniazd świec – 320 zł Kpl 4 świec Denso – 100 zł Płyn do chłodnicy – 35 zł Roboty jest sporo i trzeba kumać, co się robi, bo błąd może sporo kosztować. Luzy zaworowe regulowane płytkami znajdującymi się pod szklankami, wymaga demontażu walków rozrządu. Ja za taki zakres prac kasuję ok. 500 zł (robocizna). Co za całość razem daje ok. tysiaka. Dla kogoś nie w temacie, to może być astronomiczna suma. Jednak za zachodzie koszta tych grubszych przeglądów przewidzianych dla japończyków po przebiegu 30-40 tyś są jeszcze większe. Wtedy taki Niemiec sobie kalkuluje, czy to mu się opłaca, i często podejmuje decyzję o sprzedaży takiego moto.

          • @klient, na tzw. zachodzie ceny części w Euro nie mnożysz razy 4, aby uzyskać cenę w Twojej walucie. Natomiast widziałem gdzieś mądre zdanie: „Jeśli ktoś chce kupić motocykl, to powinien brać pod uwagę, czy będzie go stać na utrzymanie tego motocykla (w domyśle serwis, części, ubezpieczenie, etc.). „

          • Ceny części do markowych motocykli są u nas na podobnym poziomie, albo nawet wyższym. Bardziej chodzi o koszt robocizny, który, np. w Niemczech jest bardzo wysoki. Oddajac kilkuletniego japonca do niemieckiego serwisu na taki główny przegląd z prawdziwego zdarzenia plus wymiana, np. zespołu napędowego plus opony, to wychodzi praktycznie połowa jego wartości rynkowej. Tak, zgadza się, że przed zakupem moto, powinniśmy przemyśleć, czy będzie nas stać na jego utrzymanie.

    • A co do ASO to nadal importerzy nie prowadzą rankingów. Pewnie marża na motocyklu nie jest za duża to każdy chce kasę za wymianę oleju łyknąć.
      Ja kilka lat temu spotkałem się z niechęcią w ASO, bo nie kupiłem u nich. Cenę razy dwa dali i jeszcze oleju chcieli mi dwa litry wcisnąć do 125tki Rometa.
      Później znalazłem serwis AGD, który cieszył się że zarabia 50zł za pieczątkę, a przynajmniej nic nie zepsuje…
      Jak miałem usterkę i chciałem na gwarancji zrobić to znalazłem serwis z dobrymi opiniami a i tak musiałem dzwonić przy serwisancie do Rometa, żale wylewać, to zrobili.
      A przecież należą do sieci i powinni bez mrugnięcia okiem, ale widać Romet nie płacił za dobrze.
      Jak się ktoś trochę zna na kluczach to i sam sobie poradzi, jedynie luz zaworów warto dać mechanikowi do zrobienia (może być też samochodowy „starej daty”).
      A ile tych przeglądów jest? 5x200zł, to co by się musiało zepsuć skoro silnik kosztuje poniżej 2000zł.

      Reply
      • To jesli kupuje moto na wtrysku – jest w ogole sens robic jakiekolwiek serwisy w autoryzowanych stacjach? Czy moze lepiej po prostu zaplacic za pieczatke a reszte troche samemu?

        Reply
  15. Przymierzam się do kupna tego zippa ale dopiero w przyszłym tygodniu będę miał okazję podjechać zobaczyć go na żywo.
    Mam 185 cm wzrostu i zastanawiam się czy nie będę za wysoki na takie moto- ktoś może podzielić się opinią?
    Alternatywą byłby m12 lub m12 vintage – ale tu też zastanawiam się nad moim wzrostem
    Z góry dziekuję za opinie co do zippa

    Reply
    • Ja mam 188 cm i jest idealny. Pozycja jest bardzo swobodna, w żaden sposób nie wysilona, nie ściśnięta, nogi są ułożone naturalnie. Spokojnie będzie dobry.

      Reply
    • mialem m12 fajny sprzet ale siodlo zablisko kierownicy przez wymuszone wyprofilowanie przy 183cm,ale to odczowalem w trasy 50+ ponizej jeszcze mi pozycja nie doskwierała mozna przerobic siodlo pozatym bez zarzutu.

      Reply
  16. Super moto za te pieniadze.
    Trudne sprzeglo. Wymaga przyzwyczajenia, zwlaszcza po skuterze.
    Ale jakosc, dzwiek i wyglad bomba.
    Juz dwie osoby do mnie podchodzily z pytaniami co to za sprzet i jaka pojemnosc:)

    Reply
  17. Czy ktos wreszcie zrobi test tego moto? Jezdze nim juz 1200km i to jest kwintesencja motocykla 125 do miasta i na peryferia. Moto genialny w tej cenie bomba.

    Reply
    • Sam zgłosiłeś się na ochotnika do przeprowadzenia testu – jesteś jednym z niewielu posiadaczy tego modelu, a do tego jednym z pierwszych. Po takim przebiegu już coś możesz napisać, więc – do dzieła! Skrobnij coś więcej o swoich doświadczeniach i uwagach o tym motocyklu.

      Reply
  18. Z innej beczki – zastanawiam sie nad innym tlumikiem do zippa – chcialbym zeby byl zmacznie krotszy – czy ktos moze wie jak zabrac sie do tematu? Rozumiem ze trzebaby ciac kolanko gdzies przed tlumukiem koncowym i zamontowa nowy tlumik – czy aby dobrze to rozumiem? Moglby ktos z kolegow doradzic?

    Reply
  19. Dodajcie Barton Cafe Racer

    Reply
  20. Ładny ten Barton ale dziwne że na stronie internetowej firmy nie ma o nim żadnej wzmianki.A chętnie bym go na żywo zobaczył.

    Reply
    • To akurat nie dziwne. To wizytówka Bartona. Najpierw motocykle idą do dealerów i równolegle do fotografa.
      Artykuł mam już prawie skończony, z publikacją czekam na oficjalne zdjęcia.
      Tak samo zapewne jak twórca ich strony internetowej.

      Reply
    • Podobnie jak nie ma na stronie Bartona informacji o szerokiej ofercie quadów czy crossów, w tym elektrycznych. Najpełniejsze informacje na bieżąco mają dilerzy.

      Reply
  21. No dobra, Langer w sumie wyżej ma rację – niewiele osób jeździ na tym sprzęcie, więc nie ma się co oglądać na innych. Oto moje spostrzeżenia.
    Od razu zaznaczę, że jest to moje pierwsze moto 125, a wcześniej jeździłem tylko trochę YBRką, więc porównanie mam niewielkie, ale zawsze coś.
    Zrobiłem nim 2300 km w pierwszym sezonie (od sierpnia). Bardzo, bardzo fajny motocykl mini dla początkujących. Mini jeśli chodzi o pojemność, bo gabarytowo jest nieźle. Mam 188 cm i dzięki płaskiej kanapie bez problemu zajmuję wygodną pozycję, nogi ułożone są naturalnie i krótko mówiąc – jest mi na nim bardzo wygodnie, najwygodniej ze wszystkich 125, na których siedziałem. Niecałe 11 KM robi przyzwoitą robotę przy niewielkiej masie pojazdu. Jeśli jeszcze kierowca nie jest pasibrzuchem, to jest naprawdę dobrze. Z grupy 125-ek, którymi latamy często razem, jest na czele stawki, ale ja ważę 60 kg, więc nie jestem przykładem reprezentatywnym 😉 W każdym razie na pewno nie zamula. Najwięcej poleciałem nim 118 po GPSie bez żadnego grzebania, co wydaje mi się naprawdę dobrym wyczynem. Natomiast jest to sprzęt raczej pod slow riding, do 80 jest OK, później już mniej. Spowodowane jest to głównie pozycją oraz brakiem jakiejkolwiek szyby czy osłony. Robisz się po prostu spadochronem. I jazda koło 100 to walka.
    Skrzynia biegów jest mało precyzyjna (albo to przypadłość mojego egzemplarza). Z 2 zrzuca na 1, z 1 na 2, trafić w luz jest czasami naprawdę ciężko i trzeba próbować parę razy. Na wyższych biegach już nie ma żadnych problemów.
    Jakość wykonania zaskakująco dobra oprócz legendarnych śrubek, które się same odkręcają. Niemniej tutaj sporo do powiedzenia ma serwis sprzedający. Podokręcałem sobie sam i jest git. Jedyna „awaria” póki co to zgubienie odbojnika od stopki centralnej, co sprawiło, że poszła do góry i nieco wciął się w nią łańcuch, zanim to zauważyłem. Ale bez tragedii.
    Spalanie na poziomie 3-3,5 litra po mieście. Masa śmieszna, ma się wrażenie, że można nim wjechać wszędzie. Zwinny, zwrotny, gdyby miał te 13-14 KM, to byłby idealną 125.
    Z wad mniejszych i większych:
    – wydech jest okropny. Gada nie najgorzej, w porównaniu w Junakami czy Rometami, ale nijak nie pasuje do tego modelu. W tym sezonie planuję zmienić, bo nie mogę na niego patrzeć…
    – lusterka są mało skuteczne i niewygodne. Najczęściej znajdują się dokładnie na wysokości lusterek aut, co utrudnia manewrowanie. Dodatkowo są ustawiane za zębach, więc nie można ich swobodnie przekręcić odrobinę nad kierownicę i ustawić. Cały ząb to zdecydowanie za dużo. Co dziwne, z jednej (prawej strony) te zęby ustawione są tak, że lusterko niemal kończy się na szerokości kierownicy. Z lewej wystaje większa część poza obrys.
    – no i opony. Podobno seryjnie montowane CST nie są najgorsze, ale parę razy się poślizgnąłem i postanowiłem zmienić przed glebą. Założyłem całoroczną Kendę i… jakbym dostał nową maszynę. Zdecydowanie polecam każdemu zmianę.
    Podsumowując – jestem super zadowolony. Nie narzekam w zasadzie na nic oprócz tych 2-3 brakujących kucyków. W tym roku pewnie włożę w niego 500 zł na inny wydech i może nowe lusterka. Oprócz tego nie ma żadnych poważnych minusów. Dzięki kanapie jest odpowiedni dla osób od ok. 170 do 190 cm wzrostu. Na razie żadnych awarii (tfu tfu). Oby jak najdłużej.

    To tak z tego, co przychodzi mi do głowy. Jakby ktoś chciał jeszcze jakieś konkretne info, to pytajcie 🙂

    Reply
    • Masz 188 cm wzrostu i 60 kg ?
      Idź do lekarza bo masz jakąś niedowagę albo anemię

      Reply
    • Jakie konkretnie te opony założyłeś? Możesz podać linka?

      Reply
  22. Ten motocykl jest też znany pod nazwą MH Revenge 125.

    Reply
  23. A czy ktoś się orientuje czy można bez problemu (bez dodatkowych przeróbek szczególnie elektryki) przełożyć lampę i licznik od Cafe Racer’a do Junak RZ125?
    Wkur..a mnie ten wiecznie niedziałający obrotomierz w moim Junaku. Obecnie moto w serwisie i może się uporają z tym w co wątpię akurat bo czytałem, że ta przypadłość towarzyszy również właścicielom Junak 125 Racer z tym samym obrotomierzem.
    Niby w ubiegłym roku załapywał po kilku minutach a w tym roku ani drgnął po godzinie jazdy.
    A przy okazji wymieniłbym lampę bo oryginalna cieniutko świeci niestety…

    Reply
  24. Jaką mamy skrzynię w tym pojeździe ,panie Mucha,,? manualną..? Pan zna rozumiem znaczenie tego słowa..!

    Reply
    • Oczywiście że znam znaczenie słowa manualna. Ale niestety nie znam innego oznaczenia na skrzynię motocyklową.

      Reply
    • Oznaczenia skrzyń pochodzą od producenta/importera, jak są uwagi proszę zgłaszać do firmy Zipp.

      Reply
  25. Witam właśnie zakupiłem tego zippa niby cafe racera w dowodzie napisane kiden coś tam żaden cafe z cafe to on ma lusterka przednią lampę i siedzenie, 183 cm wzrostu i czuję się dosyć wygodnie 92 kg żywej wagi zbiera się dosyć nieźle ale nie wymagajmy nie wiadomo czego to tylko 10 KM czasami zacina się drugi bieg ciężko czasami go wyjąć , licznik prezentuje się naprawdę ładnie niestety okłamuje o 10 kilometrów
    Siedzenie wykonane z bardzo fajnego materiału
    najbardziej cenię sobie wygodną pozycję za kierownicą

    Reply
  26. Muszę przyznać że opony to najgorsze gówno w tym zippie cafe wogóle nie ma przyczepności

    Reply
    • Dotrzyj opony to zmienisz zdanie

      Reply
  27. Ostro się zastanawiam – Zipp czy Barton ? Oba podobne. Jeździł ktoś jednym i drugim i mógłby się podzielić opinią?

    Reply
    • Przymierzałem się do Bartona, jednak wziąłem zippa. Przekonał mnie mocniejszy silnik, lepszy licznik, wałek i to że jest lepiej wyważony. Opony to faktycznie masakra, dzisiaj wpadłem w poślizg przy 15 km\h, ledwo wybroniłem się przed glebą. U mnie też tak jak u Matadora też występuje problem ze skrzynią, głównie na mocno rozgrzanym silniku.

      Reply
      • Bo opony trzeba dotrzeć. Fabrycznie posiadają cienką warstwę twardszej gumy . Też miałem problem przez pierwsze 100km potem opona zrobiła się matowa i bardziej miękka ,już się nie ślizga. Szkoda wymieniać opony bo te wcale nie są takie złe jak piszą.

        Reply
  28. Tak z ciekawości, to za ile udało ci się go kupić?

    Reply
    • 6600

      Reply
  29. Właśnie stałem się posiadaczem tego Zippa z rocznika 2019 i mam pytanie do użytkowników o to gdzie jest kranik paliwa bo u mnie jak by go nie bwyło?
    Zdjęcia silnika z obu stron poniżej:
    https://tinypic.pl/d65wgead86x8
    https://tinypic.pl/59m680qg2jeb

    Reply
  30. W motocyklach zasilanych wtryskiem z reguły nie ma kranika paliwa, a jeśli nawet jest, to można go nazwać ,,atrapą” – nie da się zamknąć wypływu benzyny.

    Reply
    • Na zachodzie koszty serwisu są porównywalne do cen u nas.
      Cena ubezpieczenia jest dużo wyższa.
      Za nową 125tkę może być to spokojne 50-60 euro miesięcznie za pełne OC,AC.
      Teoretycznie drogo, ale np. po kradzieży lub po lekkim szlifie motocykl od razu bez gadania trafia na parking ubezpieczalni.
      A właściciel odbiera nowy sprzęt.
      Dlatego tylko 125 przyjeżdża do nas praktycznie nowych z minimalnym przebiegiem.

      Reply
  31. Dzięki bardzo za odpowiedź bo zgłupiałem, patrząc na zdjęcia innych egzemplarzy w necie to wszędzie jest i kranik i filtr paliwa (tutaj pewnie w baku jest filtr).

    Reply
    • Beniaminie, wiem że są ściągane kilkunastoletnie gruzy. Jednak to inna historia.
      Sam też przeglądam te oferty bo czasem na 1000 takich gruzów trafi się jeden rodzynek który naprawdę jest warty kupna.
      Często szukam takich motocykli z lat 60-80tych i można coś kupić.
      Aktualnie 16 takich jednośladów ma u mnie miejsce już na zawsze. Średnia ich wieku to ponad 30 lat i wszystkie są z importu.
      A ich stan jest bardzo dobry, perfekcyjny lub niemalże jak z salonu.
      Miałem ich o wiele więcej.
      Miałem garaże a nawet piwnice wypchane pod sufit. Zdałem sobie sprawę z tego że to lekka choroba i w końcu zostawiłem tylko te najlepsze egzemplarze. Resztę sprzedałem.
      Ale nie o tym.
      Są też sprowadzane praktycznie nowe sztuki w sporej ilości.

      Reply
  32. Dzięki za szybkie sprostowanie kosztów serwisu H-D.
    Pozdrawiam 😉

    Reply
  33. Znajomy jest mocno zainteresowany tym Zippem Caferacerem. Jak się sprawuje? Szprychy nie pękają? Gdzieś czytałem, że bliźniacze modele Junak RZ/Racer miały wadliwe układy wtryskowe Mikuni, które wymieniano na Yeson. Jakiej firmy wtrysk ma ten Zipp z rocznika 2019/2020?

    Reply
    • Uwaga kupujący. 15 czerwca !
      Gliwice: Wydział Komunikacji zamknięty do odwołania.

      Reply
  34. Witam,

    Wiecie gdzie kupie ten motocykl w kolorze bialym ?
    Moze byc nowy albo uzywany …..

    Reply
  35. Konia z rzędem dla tego kto poda wartości regulacyjne dla zworów w tym motocyklu , w książce serwisowej nie ma szukałem dwa razy

    Reply
  36. W książce serwisowej będą pisać pierdoły o tym żeby żeby nie lizać opon, nie piłować paznokci łańcuchem na włączonym biegu, ani nie robić sobie inhalacji przez rurę wydechową a tak podstawowej rzeczy tam nie ma. A na tego maila nie ma co pisać. Ale dzięki tak czy siak za reakcję. Poszukam gdzieś, może znajdę do Junaka RZ bo to przecież ten samo motocykl.

    Reply
    • Mylisz pojęcia, Instrukcja użytkowania i książeczka na wpisy, to nie są instrukcje serwisowe. W Instrukcji serwisowej zazwyczaj w pierwszym rozdziale są wszystkie dane serwisowe. Ponieważ są to motocykle pod nazwami importerów, raczej musisz dojść jak ten motocykl nazywał się oryginalnie i do niego szukać serwisówki producenta.

      Reply
  37. Ssący 0,08 do 0,10
    Wydechowy 0,12 do 0,15
    Pamiętał że się ustawia po cyklu ssania, bo inaczej kwiatki wyjdą.
    Ustaw tak, a nie czytał dyrdymałów.
    Te wartości dotyczą wszystkich chinoli z klinami hondy.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>