Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Barton Travel 125

Dodaj do porównania
Barton Travel 125

Barton Travel 125, to jeden z najtańszych w stawce motocykli spełniających normę EURO IV. Na próżno szukać w nim powalającego na kolana designu, ale ten oferowany, jest przecież całkiem nowoczesny. 15 konnego silnika też tutaj nie znajdziemy, ale nie to jest w tym motocyklu najważniejsze. Ten motocykl to z założenia  „Pojazd za rozsądną cenę”.

Zaraz ktoś powie że, jeszcze kilka lat temu chiński motocykl za 6 tysięcy to był sprzęt z wyższej półki, zgodzę się, ale nie musiał on wtedy spełniać Unijnej Normy EURO IV, nie miał więc układu hamulcowego CBS ani wtrysku paliwa. Po za tym te motocykle za 3-4 tysiące były gorszej jakości niż omawiany tutaj Barton Travel 125.

Motocykl ten produkowany jest przez fabrykę Tianda, która cieszy się dosyć dobrą opinią wśród użytkowników. Miałem nawet okazję jakiś czas temu zrobić test długodystansowy motocykla z tej fabryki, zrobiłem ponad 750 km motocyklem Benyco Cruiser, odniosłem bardzo dobre wrażenie choć znalazłem kilka drobiazgów do poprawy. Co ważne, w Bartonie Travel takich wad nie znalazłem.

Silnik tego motocykla wzorowany jest na silniku yamahy YBR, co nie powinno dziwić gdyż Tianda należy do grupy Jianshe, ta zaś produkuje dla Yamahy.  Wspomniana jednostka zasilana wtryskiem  generuje 9,9 KM co przy wadze 125 kg daje całkiem fajne osiągi jak na tę klasę pojazdu. Podczas jazdy testowej takim samym motocyklem osiągnąłem 98 km/h na czwartym biegu,na piątym biegu mogłem spokojnie te 96 km/h trzymać w trasie przez cały czas nie męcząc silnika. Co daje nam pojazd niesamowicie uniwersalny. Powinniśmy spokojnie uciec Tirowi, a i w mieście przyspieszenie będzie całkiem rozsądne. Do tego wszystkiego dostajemy dobrze zestrojone hamulce typu CBS, wspomagające prawidłowe zatrzymanie motocykla oraz całkiem niezłe opony Kenda.   Warto też wspomnieć że Barton Travel 125, nawet dla kierowców o wzroście powyżej 182 cm będzie bardzo ergonomiczny.
Jeżeli szukacie złotego środka, czyli motocykla do codziennego przemieszczania się do pracy po mieście, lub motocykla który sprawnie, wygodnie i bezpiecznie przewiezie was przez Polskę. A jednocześnie nie lubicie przepłacać za motocykle do powinniście dać szansę temu motocyklowi.
Firma Barton oferuje motocykl w szerokiej gamie kolorystycznej bo aż w czterech malowaniach. Na pojazd dostajemy też 2 lata gwarancji lub 12 tyś.km.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.28
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
125
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.058
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
107 licznikowe, testowane przez Beniamina
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
725
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1975
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2.75/- R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

148 komentarzy

  1. W białym malowaniu faktycznie wygląda fajnie i nie tak dyskotekowo jako NKD. Ale wrażenie psują wąskie opony i druciany bagażnik…

    Reply
    • Faktycznie. Czy firmy sprzedające motocykle 125 nie mogą , czy nie chcą wypuszczać moto z szerszymi oponami ? Ostatnio stałem na światłach obok Yamahy YBR i oponki cieniutkie , oj cieniutkie. Taki rower z silnikiem. Opory toczenia to jedno , ale wygląd też jest ważny.

      Reply
      • Szerokość opon to nie tylko wygląd, to również manewrowość motocykla, ekonomia eksploatacji (węższe to niższe spalanie, większa chęć do skręcania), mniejszy ciężar całego koła, itd.
        YBR to motocykl z założenia do codziennej jazdy, a nie do wyglądania. Chcesz efektownej prezencji weź XVS.

        Reply
        • Szersze opony to większa przyczepność, a tej w jednośladzie nigdy za wiele. Daje się to odczuć przy hamowaniu ale także przy wchodzeniu w zakręt z większą prędkością –
          wąska opona nie daje tej pewności co szersza. W mieście w kontakcie z szynami tramwajowymi też może być niefajnie. Osobiście uważam że szerokość przodu 3.0 (90/90) to rozsądne minimum.

          Reply
          • Szersza opona wcale nie ma lepszej przyczepności !!! Fizyka – siła tarcia nie zależy od powierzchni !!!!!

          • Pozwolicie że się włączę w offtopic:
            Drogi Anonimie
            W teoretycznych rozważaniach na poziomie szkolnym nigdzie powierzchni wprost nie ma we wzorze, ale pośrednio jest ukryta we współczynniku tarcia, który zależy od bardzo wielu zmiennych.
            Jeżeli siłą tarcia nie zależała by od powierzchni to wszystkie samochody jeździły by na cienkich oponkach… bo takie są tańsze, a jak wiadomo od kilkudziesięciu już lat samochody „projektują” księgowi a nie inżynierowie.
            Jak widzimy na ulicach, to im szybsze auto, o im większym przyspieszeniu, tym opony ma grubsze, nie mówiąc już o bolidach wyścigowych które jeżdżą na „wałkach”
            Pozdrawiam

          • @PeterP, z tymi autami to nie do końca jest tak. Szersza opona na prostej jest lepsza, za to na zakręcie lepiej idzie węższa. Coraz szersze opony to masz rację wina księgowych, bo taniej dać szersze i niższe kapcie, niż zrobić porządne zawieszenie.

          • @jas13 pozwolę sobie się nie zgodzić, spójrz na F1 nie powiesz że tam są dziadowskie zawieszenia, a na przestrzeni ostatnich lat wraz ze wzrostem mocy silników opony są coraz szersze, gdyż po prostu inaczej nie przeniosły by moment I zamiast przyspieszać kierowca palił by gumy. Zawieszenie I opony to dwie inne żeczy I super guma tu nic nie poprawi natomiast mocne auto z dobry zawieszeniem na za wąskich gumach będzie podsterowne I będzie się ślizgać przez brak przyczepności mechanicznej

          • @PeterP, masz rację duży moment wymaga szerszych opon, aby ją przenieść na asfalt. Ale szersza opona to również większy klin wodny, stąd więcej lameli w szerokim kapciu. F1 mają skomplikowane zawieszenia wielowahaczowe, ustawione podsterownie, aby zniwelować efekt nadsterowności w zakręcie oraz odpowiednio nagrzane opony (bo przyczepność gumy zależy od jej temperatury). W cywilnych autach standard to kolumna i belka, ma być tanio i komfortowo. Jeśli do tego dojdzie wyższy profil węższej opony, to będzie nadsterownie, że hej. Zawieszenia nie można bardzo podrożyć, więc dodajemy stabilizatory, ESP oraz opony szersze i o niższym profilu.

        • PeterP czym szersza opona tym większa prędkość jaką motocykl musi osiągnąć by stabilnie jechał na wprost oraz konieczne jest większe pochylenie w zakręcie by taka opana trzymała i też przez to można szybciej pokonywać zakręty. Ale jest też potrzebna większą moc by wyjść z takiego szybkiego,pochylonego zakrętu.
          Więc w motocyklach już konkretnej mocy szersze opony są potrzebne. Czym motocykl szybszy tym opona szersza.
          W 125 to nie ma sensu bo szersza opona jest gorsza w jeździe na wprost i w zakrętach jak Moto jest na to zasłabe.
          Teoryzowac można wiele ale jak tego nie rozumiesz tak no chłopski rozum to lepiej z motocyklami daj sobie spokój dla własnego i innych dobra.

          Reply
          • Dziękuję za dobre rady I troskę, jednakże tak samo dobrze trenuje mi się gymkhanę na motocyku z tylnym laczkiem 160 co 130 a są agenci co 180 sobie jeszcze lepiej radzą… Więc tylko się uśmiechem na Twoje wywody 😉

  2. Polityka importerów chińskich pojazdów jest nieraz zadziwiająca. Od dwóch miesięcy pojazd był w sprzedaży, ale oni chcieli go trzymać w tajemnicy.
    Tak się zastanawiam czy to nie jest dokładnie YBR ostatniej serii z dołożoną tarczą z tyłu i zegarami upodobnionymi do YS. Może Yamaha po wprowadzeniu nowego modelu pozwoliła im dalej klepać YBR pod inną nazwą. Powierzchownie są uderzająco podobne.

    Reply
    • YBR był kopiowany przez Jianshe w modelu JS125-6A. Tianda należy do grupy Jianshe, mniej więcej tak jak Dacia do Renault.

      Reply
  3. Takie motocykle to dobra wiadomość, bo bałem się, że importerzy będą stawiać na coraz większe fajerwerki i proponować coraz droższe motocykle, których cena zaczęłaby się niebezpiecznie zbliżać do motocykli japońskich. Nie ma się co łudzić, wielu z nas ma ograniczony budżet i szuka czegoś taniego do bezproblemowej jazdy. Zamiast ładować na siłę szerokie opony czy silić się na chopperowaty wygląd dobrym pomysłem jest właśnie zastosować lepszą mieszankę opon (jak w tych Kendach), czy wyposażyć motocykl w dobry, sprawdzony silnik. W codziennej jeździe ma to większe znacznie, a jeśli ktoś chce coś bardziej wystrzałowego, dołoży kilka tysięcy i kupi wyższy model (np. Blade)

    Reply
  4. Ma ktos juz moze ten motocykl? Chetnie poznam opinie forumowiczow o tym modelu. Tzn jak sie sprawuje, ile pali, jak sie nim jezdzi itd. Mile widziane zarowno obiektywne jak i subiektywne opinie :):)

    Reply
  5. Poczytaj opinie o Benyco NKD. To jest dokładnie ten sam motocykl co Barton Travel. Ogólnie: najtańszy motocykl 125 z rocznika 2017, ale wart swojej ceny, a nawet więcej. Prędkość realna powyżej 100 km/godz, zużycie paliwa poniżej 2,5 l/100 km, bezawaryjny i bezproblemowy, wygodny dla osób o wzroście nawet trochę powyżej przeciętnego. Same zalety.

    Reply
  6. Z tą ceną przy odrobinie szczęścia może okazać się hitem, jakim kilka lat temu był model Classic. Jeden gość na youtube zjeździł nim pół Polski, a cena była bardzo podobna. Do mnie nie przemawiał wówczas wygląd Classica, który nawiązywał do klasycznych motocykli, ten Travel jest nowocześniejszy i bardziej mi odpowiada. Z przyjemnością zrobiłbym nim taką traskę 100 km 😉

    Reply
  7. Prosze nie pisac sciemy ze taki motor jest w stanie utrzymac realna predkosc 96 !. Mam 125 o mocy 10,5 KM i dobrze wiem jakie sa realia takich motorow !

    Reply
  8. Także miałem na testach ten motocykl. Jak za tę kasę, jest naprawdę spoko, na początku jechał max 95. Z każdym kilometrem się docierał i nabierał werwy. Siedząc normalnie, wyprostowany za kierownicą bujałem go do 105km/h, ale ja ważę trochę mniej niż Beny 🙂 ok 70kg.
    Przy 90-95 bardzo przyjemnie pracuje, tłumik nie irytuje. Myślę że można nim się zapuszczać w dalsze trasy, ale moim zdaniem to bardziej motocykl na codzienne tłuczenie do pracy i omijanie korków. Ponieważ ma cienkie opony bardzo łatwo się nim manewruje. Polubiłem go.

    Reply
  9. Witam

    Chciałbym zakupić nowa maszyne, wcześniej nie jeździłem na motorze. Pytanie co wybrać do miejskiej jazdy oraz krótkich wypadów poza miasto Bartona Travel czy Junaka Racer? Porównałem parametry obu jednośladów i są one bardzo zbliżone, Racer ma mniejszą średnicę kół za to większy bak. Cena obu maszyn bardzo zblizona, w junaku doczytałem o problemach z wrzucaniem biegu neutralnego na postoju. Z wyglądu junak jak dla mnie wygląda nieco lepiej.

    Reply
    • Junak ma mniejsze koła ale szersze opony! Co do problemów z wrzucaniem biegów to raczej opinia wynikająca z braku doświadczenia z obcowaniem z motocyklową – niesynchronizowaną skrzynią. Z tych dwu – ja bym wybrał Junaka. Ale osobiście bardziej podoba mi się stylistyka classica, a teraz pojawił się nowy gracz – z tej samej fabryki co Junak (Tayo) – model Zipp Cafe Racer.

      Reply
    • Co do biegów u nas pomogło prawidłowe ustawienie dźwigni i wszystko chodzi jak ta lala

      Reply
  10. Witam,
    Przejechałem tym motocyklem już prawie 3000 km. Bardzo długo nie jeździłem motorami, około 35 lat, a jak już jeździłem to były to motocykle z innej epoki ( WSK, SHL, Junak M07 itp) więc moje odczucia mogą nie do końca pokrywać się z obecnymi standardami, ale do rzeczy:
    1. Wtrysk jest super, nie ma problemu z odpalaniem, z orientacyjnych wyliczeń wychodzi że motor pali poniżej 2 litrów na 100km. Wtrysk posiada złączkę diagnostyczną OBDII i można niewielką ilość danych odczytywać na telefonie :). Niestety z przyczyn mi nieznanych nie chce współpracować z oficjalnym oprogramowaniem producenta wtrysku FAI i z znikąd pomocy w tej sprawie :(. Może Beniamin pomoże ? . Mam przetłumaczoną ” po swojemu” bo nie znam ani angielskiego ani chińskiego procedury inicjacji i kody błędów dla tej instalacji- nic innego nie udało mi się w necie znaleźć.
    2. Maksymalnie jechałem nim licznikowe 112 km/h z wiatrem w plecy:) – ja około 75 kg + tylny kufer, raczej dużych rozmiarów ( na dwa kaski). Obroty silnika około 8000.
    Bez wiatru w plecy, udało się osiągnąć licznikowe 106 km, pragnę nadmienić, że ani mój kask nie jest aerodynamiczny, specjalnie ( garnek do kiszenia ogórków) ani strój nie jest „motocyklowy”
    Prędkość podłużną określam na 95 do 100 km/h. Mam zamiar porównać wskazanie licznika z innym pojazdem bo podobno jest on nad wyraz optymistyczny w swoich wskazaniach – gdzieś o tym czytałem.
    Jest to nowy produkt i w związku z tym mało jest informacji o częściach i podzespołach do tego modelu, ale pomaga zagranica i wystarczy w wujka google wpisać oznaczenie TD125-43 i mamy część informacji.
    Mam zastrzeżenia do powłoki lakierniczej:
    – szybko się rysuje, wyciera
    – odnoszę wrażenie, że można było polakierować ten motocykl lepiej i z mniejszą ilością błędów powierzchni.
    To by było na tyle, lecę jeździć aby wykonać ostatni obowiązkowy przegląd dla tego motocykla na 3000km, późnej już sam będę go dopieszczał:), zauważyłem że na oleju Castrola silnik, skrzynia biegów pracują dużo gorzej niż na Motulu 5100, może na następnym przeglądzie, już własnym wypróbuje olej syntetyczny.
    Pozdrawiam.

    Reply
  11. Witam,
    Sprawdziłem licznik – powyżej 90 km/h pokazuje o 10 więcej czyli 80 🙂
    Zębatka (w zasadzie koło zębate) przednie 14T
    7000 obrotów 100 km/h licznik czyli 90 km/h
    7600 obrotów 110 km/h licznik czyli 100 km/h
    Pierwsze czerwone, pełne pole obrotomierza to 8000, spokojnie można jechać pomiędzy 7000 a 7500 obrotów. Maksymalne obciążenie silnika to 98% – wtrysk na więcej nie pozwoli. Temperatura silnika według danych wtrysku to przy tych prędkościach między 56 a 70 stopni ( mierzone w dniu dzisiejszym) najwyższa zanotowana temperatura w miejskim korku to 128 stopni.

    Reply
    • W jaki sposób można dojść do danych wytrysku w sensie gdzie szukać w tyczki jaki ma standard itp proszę o pomoc

      Reply
    • Witam,

      Kolego czy przy wymianie oleju w tym silniku demontowałeś dekielek od strony startera nożnego? Za jakiś czas czeka mnie pierwsza wymiana oleju i tak się zastanawiam gdzie jest filtr oleju 🙂 Wg dokumentacji ze strony 6 poz 9 powinien zjajdować się za tym deklem. Chyba wypada go przeczyścić z wiórków 😀

      pozdrawiam

      Reply
      • Ten filtr odśrodkowy, to wyczyść dopiero za 10 tyś km. Wcześniej nie warto tego ruszać. Tym bardziej, jak jesteś zielony w temacie, to możesz narobić więcej szkód, niż pożytku.

        Reply
        • Tutaj chodzi o „sitko” , nie filtr odśrodkowy.
          Ja zamierzam u siebie to wyczyścić przy okazji przeglądu po 1500 km, a swoją drogą, właśnie zmieniłem fabryczny olej po przebiegu 150 km – no nie wyglądał za dobrze, ale większych opiłków nie zauważyłem.

          Reply
  12. Witam,
    Dla ciekawskich 🙂
    Wtrysk:
    http://www.fai.com.cn/en/product/33.html

    🙂

    Reply
  13. Witam
    nurtuje mnie jedna sprawa – czerwone pole obrotomierza w tym modelu zaczyna się już od 8 tys. obrotów – w porównaniu z innymi 125 to dość nisko (Junak RS125 ma prawdopodobnie bliźniaczy silnik, tam czerwone pole jest chyba około 11 tysięcy, przymierzałem się do ZIPP VZ6, ma inny typ silnika i czerwone pole od 10 tys.), nawet w wideorecenzji widać, że silnik kręci się znacznie wyżej. Stąd zasadnicze pytanie o realne bezpieczne obroty – tzn. raczej i tak nie ma sensu utrzymywać obrotów przez dłuższy czas powyżej 8 tys., bo to obroty mocy maksymalnej, bardziej chodzi o chwilowe wejście na czerwone pole np. przy przyspieszaniu na 1 -2 – 3 biegu.

    Reply
  14. Chwilowo. to możesz wkręcić silnik aż do odcinki, ale bezpieczne obroty dla tych czajna engine, to max 8 tys., i nie chodzi, o to, że się zatrze, tylko że rozrząd może się posypać.

    Reply
  15. Witam,
    Odcięcie jest przy 9000. Jazda między 7000 a 7800 przez dłuższy czas ( przelotowa) nie stanowi problemu. Prędkości i obroty silnika podane powyżej dotyczą piątego biegu.

    Reply
  16. Witam,
    Do pooglądania, proszę zwrócić uwagę na licznik 1:51 minuty ( 124 przy prawie 9000 na 5 biegu)
    https://www.facebook.com/SwiatMotocykli/videos/2199997660017858/UzpfSTczMTAyODA4MDMyNjAwNjoxNjk5MjQwMDE2ODM4MTM2/
    Ja w sprzyjających warunkach doszedłem do 120 na liczniku czyli około 110 🙂

    Reply
  17. Dzięki za podpowiedzi – to mój pierwszy motocykl, pierwsze kilometry i się ekscytuję jak dziecko…

    Reply
    • Ja też kupiłem pierwszy motor w życiu a jestem 60+. I mam ja ty podobne odczucia – cieszę się jak dziecko. Fajnie się cieszyć. Tyle że wybrałem Barton Classic. Niech nam służą motorki.

      Reply
  18. Witajcie
    krótka relacja po moich pierwszych 100 km na motocyklu (nie tylko na tym motocyklu, na motocyklu w ogóle…)
    – pomimo, że oświetlenie załącza automat, w nocy należy użyć przełącznika świateł, aby uzyskać podświetlenie obrotomierza i załączyć ledy w lampie (naprawdę doświetlają drogę przed motocyklem, poszerzają obszar oświetlony)
    – światło przednie jest niestety słabe – poza obszarem oświetlonym lampami ulicznymi trzeba jechać na „długich”
    – skrzynia biegów działa bardzo dobrze, nawet taki laik jak ja radzi sobie bezproblemowo; jedyny problem to sporadyczne rozbieżności między tym, co pokazuje wyświetlacz, a tym, co dzieje się w skrzyni – potrafi pokazać kreseczkę tj „luz” przy zapiętym biegu – należy patrzeć na kontrolkę „luzu” , jest bardziej wiarygodna
    – motocykl swobodnie nadąża za ruchem miejskim nawet przy delikatnym traktowaniu (dopiero docieram, jeżdżę zwykle „do pół manetki” i w zakresie 4 – 6 tysięcy obrotów). Pewnie jak każdy inny motocykl tej klasy, ale dla mnie to nowość i przyjemne zaskoczenie – myślałem, że będzie gorzej
    – hamulce są sprawne, łatwe w obsłudze
    – jakość wykonania mogłaby być miejscami lepsza (zwłaszcza chodzi o jakość powłoki lakierniczej)
    – lusterka łatwo ustawić, nie drżą i nie przestawiają się same
    – pozycja za kierownicą wydaje się wygodna, choć póki co jeżdżę tylko po kilka – kilkanaście kilometrów, więc na wnioski ostateczne jeszcze za wcześnie

    Ogólnie jestem zachwycony wrażeniami, jakie daje jazda na takim „pierdziku”.

    Reply
    • Witam,
      Też jestem zachwycony tą maszynką jest to produkt firmy o dobrej renomie produkującej dla Yamahy i jest to, przecież kopia YBR125 tak w wyglądzie jak i w silniku OHC z wałkiem wyrównoważającym . Ja praktycznie sezon zakończyłem parę tygodni temu nie z mojej winy, ale w następnym roku wyjadę już bardziej dopieszczoną wersją 🙂

      Reply
      • Tak sobie tłumacz. Może i kopia, ale wykonana z gównianych materiałów. Dobrze, że się tego pozbyłem.

        Reply
        • Witam,
          Nie podałeś żadnego powodu to ciężko polemizować z takim stwierdzeniem.
          Skoro lepiej było się pozbyć to tez dobrze, może ktoś inny się teraz cieszy z tego motorka jak my tutaj.

          Reply
        • Może opiszesz co u ciebie się takiego działo że się go pozbyłeś?

          Reply
  19. Przy wzroście powyżej 190 cm, jak wygląda się na tym motoru? Nie za mały?

    Reply
    • Wydaje mi się, że z takim wzrostem możesz na tym wyglądać trochę jak na komarku… Może bardziej pasowałby np. Benyco Tekken (choć to już też inne pieniądze).
      A przymierzałeś się do Travela? Wygodnie Ci na nim?

      Reply
      • Witam,
        W celu wymiany tego sitka w silniku trzeba rozpołowić silnik ( strona nr 6 http://www.sumco-moto.com/Manuales/MAN-DEF-SpareParts/Despiece%20ROCKET%20(RK125EFI)_ENGIN.pdf )
        Odnoszę wrażenie, że projektanci tego silnika nie przewidzieli aż tak drastycznej czynności eksploatacyjnej i założyli wymianę tego elementu dopiero podczas remontu silnika jeżeli nie nadarzy się inna okazja.

        Reply
        • Bo na tym sitku z reguły nic nie ma. A nawet jak jest się trafi jakiś opiłek to może sobie tam zostać po wsze czasy – w niczym to nie przeszkadza.

          Reply
        • Ziomek www nie potrafisz ogarnąć schematu? Przecież to sitko jest dostępne po zdjęciu prawej pokrywy silnika.

          Reply
          • Problem tylko taki, że do zdjęcia tej pokrywy trzeba zdemontować pług i podnóżki, dopiero dobierzemy się do tej pokrywy.
            Nie jest to rozpoławianie silnika, ale trochę kręcenia śrubek będzie.

            Wydaje mi się, że właśnie w okresie docierania może coś na to sitko trafić, stąd sugerowałem sprawdzenie po 1500km – jeden opiłek krzywdy nie zrobi, ale większa ilość może sitko przytkać, i będzie problem.
            Na pewno dam znak, jak u siebie sprawdzę za jakiś czas.

          • Ja bym sobie odpuścił – ale jak tam sobie chcesz.
            Jak już będziesz po to napisz ile opiłków znalazłeś 🙂

          • Poniżej film jak gościu to czyści w ybr125 silniki podobne tyle, że w bartonie problemem może być kopka.
            https://www.youtube.com/watch?v=fmazZJXyDkM

          • Kopka to nie problem, trzeba zdjąć dźwignię a ośkę nasmarować olejem aby się simmering nie uszkodził.

          • Ha ha, masz rację ,źle odczytałem schemat. To i tak nie zmienia mojego zdania co do braku pilnej potrzeby czyszczenia tego elementu przy wymianach oleju. Ten filtr w zasadzie zabezpiecza pompę przed uszkodzeniem opiłkami i to wszystko.

          • Nie pamiętam już dokładnie, ale ktoś u nas w Klubie Chińskich Motocykli rozebrał ten wewnętrzny filtr w Jinlunie 250 po 50tysiącach kilometrów? A może po 80 tysiącach?
            W każdym razie było czyste jak łza. To jest zabezpieczenie żeby w razie konkretnej awarii skrzyni biegów, czy zmielenia jakiejś luźnej śrubki nie uszkodzić pompy i nie zatkać kanałów smarujących.
            Po takiej akcji i tak trzeba rozbierać silnik, więc się to czyści.
            Nie zgłębiałem tematu silnika klony Yamahy YBR, w Hondach CG jest jeszcze jedno sitko łatwo dostępne u dołu silnika, i to czyści się co wymianę oleju, choć i tak prawie nigdy nic tam nie ma, w moim przekonaniu co drugi raz wystarczy…

          • Beniamin, popatrz na filmiku podesłanym przez Jerzego – coś na sitku siedzi.
            Ale się upierał nie będę, każdy z nas zrobi wg swojego zdania.

          • Naprawdę myślisz, że Yamaha zaplanowała, że przy każdej wymianie oleju serwis będzie ściągał pokrywę sprzęgła i wymieniał uszczelkę silnika?
            Nawet jeżeli będzie tam opiłek, to popatrz jaką powierzchnię ma to sitko, ile tych opiłków trzeba by było aby przepływ oleju był zaburzony i niedostateczny?
            Twój motocykl możesz robić co chcesz, wiem że to wynika z chęci dbania o sprzęt i to bardzo dobrze. Nie mam dostępu do instrukcji obsługi więc nie wiem co jaki czas producent przewiduje czyszczenie tego sitka.

          • Dokładnie tak. Najwięcej drobnych opiłków łapie magnes na korku oleju. Jak nie masz korka z magnesem to radzę sobie taki sprawić. Sitko przeważnie jest czyste a nawet jak nie to jeden opiłek nic nie zmienia.

          • Panowie, spokojnie, nie chciałem burzy wywoływać.

            Dysponuję instrukcją do Jianshe JS125-6B, który wygląda na kopię Yamahy YBR podobnie jak Travel (pobrałem z manualslib.com, myślę, że warto, to dość dokładna instrukcja serwisowa i wygląda, że można z niej korzystać przy serwisie Travela).
            W tej instrukcji czyszczenie sitka olejowego przewidziane jest na przeglądzie przy 3000 km, tj. tuż po okresie docierania. Nie występuje jako czynność przy przeglądach okresowych, co moim zdaniem jest logiczne, bo jeżeli opiłki mają się pojawić, to poza wspominanymi przez Was przypadkami awarii, pojawią się przy docieraniu.

            I masz Beniamin rację, to co piszę wynika z faktu, że to jest mój pierwszy motocykl, pierwsza od dawna „zabawka”, stąd może cackam się nadmiernie.

            Pokój!

          • mądrego miło posłuchać! Howgh!

  20. Korzystając z pierwszych wiosennych dni, znowu nawinąłem kilka kilometrów.
    I wszystko fajnie, motocykl licznikowe 90 osiąga z palcem w uchu, ale… kurczę, zimno, wieje, szumi i gwiżdże. Pewnie latem to będzie bardzo miłe uczucie, ale póki co jest wiosna.
    Zakładał ktoś może szybę do tego konkretnego modelu? Sporo jest szyb różnej maści na rynku, ale raczej do motocykli z okrągłą lampą, nie mam pewności, czy to się nie pogryzie? Gdyby ktoś podzielił się fotką, będę wdzięczny.

    Reply
  21. Może coś takiego by podpasowało:
    https://allegro.pl/oferta/loster-szyba-motocyklowa-uniwersalna-wysoka-u1t-7803660315
    Ewentualnie takie coś:
    https://allegro.pl/oferta/owiewka-uniwersalna-naked-lekko-przyciemniana-puig-7721101803
    Da się znaleźć szyby do motocykli z bardziej nowoczesną lampą ale szukania jest po prostu więcej.

    Reply
    • Dzięki, to rzeczywiście mogłoby pasować.

      Reply
  22. Chętnie kupię używanego travela, może ktoś? Coś?

    Reply
  23. Witam,
    Mamy problem z hamulcem tylnym w moim bartonie. Otóż wydaje mi się, że zamontowano mi złą nóżkę/dźwignię hamulca tylnego, przez hamulec jest permanentnie delikatnie wcisniety.. Czy któryś z posiadaczy miał podobny problem? Ewentualnie mógłby ktoś podesłać zdjęcie jak to u Was wyglada? blachu1995@o2.pl

    Reply
    • Witam,
      Pedał hamulca jest połączony z pompą za pomocą regulowanego popychacza, powinno się tak ustawić popychacz aby pomiędzy pedałem hamulca a stopką przednią był minimalny luz. Najlepiej zgłosić się z tym do serwisu- to powinno być wyregulowane na przeglądzie „0”.

      Reply
      • Dzieki www,
        Zglaszalem w serwisie i „wyregulowali” po czym kolo znowu zaczęło hamować.. Domyślam sie, że spuscili odrobinę płynu hamulcowego, co sam robiłem doraźnie, gdy czulem, że kolo stawia opór.
        Po odpieciu popychacza, zeby samemu sprawdzic co tam sie dzieje, wrocil do pozycji „spoczynkowej” i między nim, a nóżka hamulca brakuje ok 2cm.. Polaczenie popychacza z nóżka można regulować góra/dół natomiast odstęp jest w poziomie. Stąd moje podejrzenie o złej nóżce hamulca.

        Reply
        • Witam,
          Nie za bardzo to widzę, możesz jakieś zdjęcie wstawić?

          Reply
  24. Hej, kupiłem parę dni temu ten sam motocykl i mam wrażenie, że strasznie szarpie… Startując z 1 czy nawet jadąc na 2 i 3 to samo jest przy redukcji (mam wrażenie jak bym się uczył ruszać samochodem na 1 i robił klasyczne „żabkowanie”). Nie wiem czy to jakiś wadliwy model czy coś jest niewyregulowane (przejechane 60km). Miał ktoś może podobną sytuację lub wie co to może być?

    Reply
    • Hej, ja u siebie mam szarpanie przy jeździe na małym gazie przy niskich obrotach, składam to na karb sposobu pracy wtrysku (radzę sobie mocniejszym odwinięciem manetki, pracą sprzęgłem i hamulcem nożnym).

      Reply
      • Może masz za duży luz na lince gazu.

        Reply
        • Poszedłem za Twoją radą, trochę wyregulowałem luz i jest lepiej – myślę, że jeszcze odrobinę skręcę – dzięki!

          Reply
  25. Witam,
    A możne masz przyzwyczajenia z samochodu gdzie 2 tysiące obrotów to spokojna jazda?
    Ten silnik ma obroty biegu jałowego około 1700, obroty maksymalnego momentu, chyba około 7000, trzeba się nauczyć jeździć z obrotami powyżej 4000 na każdym biegu i powinno być dobrze

    Reply
  26. Spotkała mnie pierwsza poważna awaria – straciłem hamulec nożny…
    Diagnoza serwisu: zapowietrzenie (nie wiadomo, jak, dlaczego i co – przez 950 km hamował OK, w ciągu kilkudziesięciu kilometrów siła hamowania spadła do niemal zera). Jeżeli zapowietrzenie się powtórzy – pompa pójdzie do reklamacji.

    Miałem też dziś małą przygodę – chyba zbyt ambitnie wszedłem w powolny w sumie zakręt, już wydawało mi się, że się nie zmieszczę, więc zacieśniłem łuk dodając nieco gazu i nagle poczułem lekki uślizg tylnej opony. Podparłem się mocniej gazem i z malutkim ślizgiem tyłu pojechałem dalej – kurde, ale fajnie i to dwa razy – raz, że taki ślizg na 125 i suchym asfalcie, dwa, że się nie wywaliłem 😉

    Reply
  27. Jeśli straciłeś hamulec tylny , znaczy to, że przy układzie CBS zapowietrzył się przewód prowadzący do środkowego tłoczka zacisku PRZEDNIEGO. W nowych motocyklach z CBS to się czasami zdarza, po pierwszym odpowietrzeniu przodu to już rzadko (lub wcale) trzeba taką operację ponawiać.

    Reply
    • Niestety, zapowietrzanie okazało się cykliczne i coraz częstsze (już sam się nauczyłem odpowietrzać, Langer bardzo dobrze opisał, że chodzi o środkowy tłoczek przedniego hamulca); obecnie przy przebiegu 1500 wymieniono mi pompę tylną z wpisem do książeczki serwisowej.
      Pompa jest innego typu, sporo większa – niestety nie wiem, z jakiego modelu motocykla, raczej jakaś typowa, bo zrobiono mi w ciągu kilku godzin, nie czekałem na części.

      Trochę szkoda, że nie potwierdziła się opinia bezawaryjnego sprzętu.

      Reply
      • Witam,
        Bezawaryjność nie istnieje:)
        Ja mam w drugą stronę, łapią mi zaciski- płyn wymieniony, układ po konserwacji ( oczyszczone tłoczki we wszystkich zaciskach).
        Wygląda to tak w układzie CBS:
        Tłoczek przedni bez problemu daje się wcisnąć w zacisk.
        Tłoczki tylnego zacisku potrzebują dużej siły aby wejść w zacisk.
        Przewody tylnego zacisku i przedniego są podłączone w tym samym miejscu bezpośrednio do pompy hamulcowej.
        Poziom płynu w zbiorniczku ( bardzo ważny element w tych układach hamulcowych) jest blisko minimum.
        Pomaga „usunięcie” nadmiaru płynu odpowietrznikiem zacisku tylnego, może układ znajdzie stan równowagi i przestanie się blokować.

        Reply
  28. Cześć! Mam pytanko do Was wszystkich. Planuje zakup 125-ki ale jako laik tak naprawdę nie bardzo wiem jakiego wyboru dokonać. Przy okazji zaznaczyć chcę, że nie interesują mnie Hondy, Yamahy 10-15-letnie a dwukołowca chciałbym zakupić do ceny 6000- 6500 PLN. jednym z moich wyborów jest właśnie Barton Travel ale zastanawiam się też nad Junakiem 128, Junak Racer.
    Pomóżcie 🙂

    Reply
    • Podjedź do salonu przymierz się i kup to co Ci się podoba i na czym Tobie jest wygodnie.
      A Langer by jeszcze dodał: Kup to co oferują w najbliższym punkcie, gdzie będą to serwisować.
      Co do Junak 128 – widział to ktoś na oczy ?

      Reply
      • Jeszcze powinieneś dodać w punkcie gdzie będą dobrze go serwisować. Bo jak trafi na partaczy serwisantów to lepiej wyjdzie samemu go serwisując.

        Reply
      • Tak, Dawid recenzował rok temu motorower na tej ramie.
        Ja wiem że Junak 128 fajnie wygląda, ale popatrz jaką moc podaje importer…
        6,2 KW / 8,42 KM …

        Reply
        • Czyli to motorower z rozwierconym silnikiem…

          Reply
          • Dobrze że są jeszcze ludzie którzy potrafią czytać między wierszami :-).

      • Mieszkam w Krakowie i mam dwa miejsca gdzie mogę go nabyć, w jednym i drugim jest serwis wiec to chyba nie taki problem bym musiał 300 km śmigać w razie czego.

        Reply
        • No to w Krakowie masz spory wybór – dlaczego ograniczasz się do tych dwu modeli (128 sobie daruj) ?
          W budżecie masz jeszcze np RZ, VZ-6 i cafe racer (od Zipa nie Bartona)
          wszystko z fabryki kiden/tayo.
          (Też mam motek od Tayo i sobie chwalę 🙂 )

          Reply
    • Dołóż trochę i kup Keewaya.

      Reply
      • Keeway RKS? I czemu niby Keewaya a nie Burtona Travela?

        Reply
  29. Kuźwa ludzie pomóżcie 🙂 Wart polecenia ten Burton Travel czy w podobnej cenie może coś innego? Help 🙂

    Reply
    • Moim zdaniem Junak Racer będzie podobnie jakościowo do Bartona Travela. Z lekkim plusem dla Racera bo to Zontes – Jakość Junaka 123.
      Jeżeli chcesz pójść tanio to Romet K125 EFI może być dobrym wyborem. Choć Travel na pewno wygodniejszy.
      Jeżeli chodzi o Keewaya, to wiadomo, jest to lepsza jakościowo marka niż Tianda produkująca Bartona Travela. I jest to marka globalna, czyli serwisy i punkty sprzedaży na całym świecie pod własną marką a nie brandingiem.

      Podstawą jest przymierzenie się do motocykla, bo może się okazać że jest za wysoki lub za niski, że kolana mocno zgięte itd.

      Reply
      • Czyli Twoim zdaniem bardziej Keeway RKS niż Junak Racer?

        Reply
        • Technologicznie to nieco inna liga – silnik bazuje na Suzuki GN a nie Hondzie CB jak w Junaku. Ale najważniejsze abyś się sam przymierzył. To nie jest auto gdzie przestawisz fotel i wszystko gra. W motocyklu istotne jest wzajemne położenie siedzenia, podnóżków i kierownicy i z tym jest rożnie w różnych modelach. Istotne pytanie: ile masz wzrostu? – jeśli powyżej 178 to IMO rks będzie za mały…
          BTW: RKS’a chyba mają w mototripie?

          Reply
      • Jers napisał ze Yamaha go nie interesuje :-]
        A ta druga oferta to nówka sztuka z mototrip – to największy salon w Krakowie.
        Jak ktoś jest z Krakowa to poszukiwania powinien rozpocząć właśnie tam – ma prawie wszystko w jednym miejscu (mnie już chłopaki tam znają – przychodzę regularnie „nowości pooglądać” :-] )
        Rks jest ok ale tylko dla niskich 🙁

        Reply
        • Byłem tam miesiąc temu i szału nie ma. Na stronce wiele modeli, w salonie połowy brak. Nawet nie można się przymierzyć do tych które ewentualnie chciałbym nabyć.

          Reply
        • Nie interesują mnie 10-15 letnie ale ta…daje do myślenia. Tylko czemu tak „tanio” skoro rocznik 2018 :-/ Ale moto faktycznie prezentuje się świetnie.

          Reply
          • Ta Yamaha cennikowo jest za 12tys ale mogła być kupiona w promocji /wyprzedaży za ok 10. Może ktoś potrzebuje szybko sprzedać ?
            Co do modelu YS to nie jest to żaden Hi-tech jak np. MT. Prezentuje się świetnie na zdjęciu – w realu wygląda jak… Barton Travel :-]

            Np. Racer ma porównywalny jak nie lepszy silnik a na pewno lepsze wyposażenie (szersze opony, hamulec tarczowy z tyłu czy gazowe amortyzatory).

          • Yamaha jest świeżo umyta, dlatego ładnie lśni na zdjęciu, ma trochę zarysowań na plastikach z lewej strony, z prawej kierunek nie trzyma poziomu, więc trzeba by pomęczyć właściciela czy parkingówka na prawą stronę czy ślizg. Szkoły są dwie, albo się ślizgnął i dlatego taniej, albo chce szybko sprzedać i zwolnić miejsce w garażu.
            https://www.olx.pl/oferta/benelli-tnt-125-CID5-IDAEVdm.html#8ab38bbec8
            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-junak-racer-125-2019-CID5-IDzRaYQ.html#944099f6b6

          • jas13 masz kolego oko 🙂 W końcu fachura nie laik jak ja 🙂 Mi tam nie przeszkadzają drobne ryski.Sam pewnie nie raz takie spowoduje…życie.
            Za to Ty >bsw< motasz mi w głowie najbardziej 😀

          • @Jers, żadna ze mnie fachura, laik jak i Ty, tylko koledzy kiedyś pokazywali na co zwracać uwagę oglądając zdjęcia. I tak nic nie zastąpi oglądania na żywo. Z rok temu pod Warszawą była CB125F od pierwszego właściciela 1,5roczna za 6500, bo gość przesiadl się na 650 i chciał się szybko pozbyć, poszła w weekend

    • Witam,
      Zanim podejmiesz decyzję to sprawdź jakie ceny są części zamiennych do Bartona , Junaka, Rometa i Keewaya.
      Ja mam Bartona i jest super jak za takie pieniądze a i części tanie jak barszcz. Travel to kopia YBR 125 a w zasadzie to jest YBR 125 po wygaśnięciu oferty Yamahy na ten model jest on nadal produkowany przez tę sama firmę. W Polsce to Barton Travel i Benyco NKD .

      Reply
  30. Nie pomagacie 🙁 Im więcej porad tym większy mętlik w głowie mam :-/ Chyba poszukam sobie Motorynki którą śmigałem w latach 80-tych :-/
    Nie no żartuje, DZIĘKI za wszelkie wskazówki i fachowe porady. Za duży wybór obecnie. Kiedyś był Simson, Jawka i Romet a teraz…
    Podjadę tu i tam i przymierzę się. Może serducho mocniej zabije przy którymś i problem się rozwiąże.

    Reply
    • W takich sytuacjach zawsze mam jedną i tę samą odpowiedź. Wybierz ten, który ma 15 kM a przynajmniej nie mniej niż 13 kM. Każdy inny prędzej lub później rozczaruje Ciebie.

      Reply
  31. Jeślibyś miał niedaleko do Tychów, zapraszam do przymiarki do różnych modeli motocykli, jakimi jesteś zainteresowany.

    Reply
    • Langer – krótka piłka, 2 letnia Yamaha YS czy nowy Junak S ???

      Reply
      • To nie do mnie pytanie, nie mam kompetencji by na nie odpowiedzieć, każdy sam musi podjąć decyzję biorąc pod uwagę mnóstwo czynników, od gabarytów kierowcy poprzez ceny zakupu oraz dostępności i ceny części i serwisu. Opinie z neta mogą pomóc, ale ostatecznie decyzja należy zawsze do kupującego.
        Ja osobiście po wielu latach używania ,,markowych” przesiadłem się na tanie marki i od tego czasu wreszcie zadowolony jestem na maxa. Inni motocykliści mają prawo mieć zupełnie odmienne zdanie.

        Reply
        • 🙂 raczej wszyscy mają odmienne zdanie z tego co widzę tu i ówdzie. Dzięki za odpowiedź

          Reply
  32. Langer, słabo ci ta (anty)reklama wyszła.
    „Jers 2019-07-26, 07:40
    Mieszkam w Krakowie”

    Reply
    • Ja nie widzę nic w tym złego. Liczą się intencje. Jak ktoś ma ochotę to nawet z Wrocławia do Tychów nie jest daleko. Tak sie składa że znam Langer’a i wiem że to porządny gość a jak kupisz u niego moto to myślę że przywiezie ci pod dom. Kwestia dogadania dwoch facetow.
      Więc trzeba chcieć mieć czas, motywację i umieć rozmawiać.

      Reply
    • Motocykle, kaski motocyklowe, odzież motocyklowa, buty wymagają przymierzenia. dlatego lepiej udać się tam, gdzie można poszukiwany towar przymierzyć. Langer ma to proponuje koledze, aby wpadł się przymierzyć. TRK251 szukałem w salonie importera, a tu kiszka była 1 sztuka i się sprzedała i wycieczka na próżno.

      Reply
  33. Witam, może ktoś podpowiedzieć czy w Travelu działa kopka? Kupiłem motocykl i w sklepie twierdzą że jest założona od tak, a nie da się z niej odpalić.

    Reply
  34. Jak najbardziej działa. Jednak gdy akumulator jest całkowicie rozładowany, może nie udać się odpalenie z kopki. Prościej jest wtedy (awaryjnie, w drodze wyjątku) odpalać na pych.

    Reply
    • Akumulator sprawny i normalnie pali z rozrusznika ale z ciekawości próbowałem też palić z kopniaka i jest dźwięk jakby było palone na wyciśniętym sprzęgle. Nie ma żadnego oporu tylko poślizg. Pytałem w sklepie w którym kupiłem i dostałem odpowiedź ze tak ma być. Że kopka założona jest nie wiadomo po co, dla wyglądu. Dlatego chce się upewnić bo wygląda na to że w sklepie kit wciskają.

      Reply
      • Witam,
        Bzdury opowiadają, kopka działa normalnie i bez problemu można w ten sposób uruchomić silnik. To jest jakieś uszkodzenie w skrzyni biegów, zgłoś to, może bezpośrednio do dystrybutora niech da ci oficjalną odpowiedz.

        Reply
        • Popieram,kopka jest w pełni funkcjonalna,można za jej pomocą uruchomić motocykl!

          Reply
      • w swoim tekenie też na początku nie mogłem odpalić z kopa,krótki skok kopki bo zaraz podnóżek. Teraz po 3 latach i dotarciu gdy akumulator odmówił posłuszeństwa( częste odpalanie i jazda na krótkich dystansach) założyłem ją spowrotem i o dziwo pali z kopa za każdym razem.Więc kupno nowego akumulatora przekładam na początek następnego sezonu

        Reply
    • W starszych modelach,gaźnikowych i w których światła drogowe nie załączają się od razu po przekręceniu kluczyka można odpalić z samej kopki. W motocyklach na wtrysku chyba jednak jakakolwiek moc w akumulatorze jest potrzebna i nie wiem czy taki odpalisz na pych

      Reply
      • Witam,
        Jeżeli akumulator nie jest całkowicie ubity, to odpalisz i na pych i od kopki tylko trzeba bardzo dynamicznie tą kopką zadziałać.

        Reply
  35. No i jednak wybrałem Hondę CBF 125 🙂 Rocznik 2013 4200 km 5100 PLN. Dzięki za wszelakie porady wcześniejsze. Pozdro!

    Reply
  36. Witam koledzy,
    Przejechałem moim Travelem około 2,5k km i śmiało mogę polecić sprzęt. Motorek nawet fajny i jak narazie bezawaryjnie (po własnych modyfikacjach).
    Po kupnie szczerze polecam wykonanie dokładnych oględzin motocykla i dokręcenie oraz zabezpieczenie wszystkich gwintów śrubek klejem.

    Cały czas zastanawiają mnie jednak obroty…
    Na 5 biegu – 85km/h, obroty około 9500 (spokojna jazda na 5 – 70 km/h przy 7500 obr/min). Vmax około 90km/h (obroty ponad 11k). Specjalnie dla pewności kupiłem nawet obrotomierz cyfrowy z oplotem na cewkę WN i jest zgodność we wskazaniach. Początkowo myślałem, że to moja waga (około 95 kg), ale po obejrzeniu filmu
    Pana Beniamina (niby ten sam moto: bneyco nkd 125 – https://www.youtube.com/watch?v=cOFF4avJ9q4 ) po prostu zgłupiałem. Jakby zupełnie inne przełożenia… i zupełnie inny motocykl…
    Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie, bo naprawdę mnie to zastanawia.

    Pozdrawiam

    Reply
    • A czego spodziewałeś się po motocyklu z mocą niecałych 10 KM? Od dawana mówiłem, mówię i będę mówił. Jeżeli 125 cc to tylko z 15 KM ( a i tu szału nie będzie, ale te 100km/h będzie.). W każdym innym przypadku jest jak powyżej.

      Reply
      • Rawla, spodziewał się tego co widać u mnie na filmie od 26 minuty. I musisz mi wierzyć ze to był motocykl seryjny nie dłubany.

        Jerzy, trudno powiedzieć, co u ciebie jest inaczej. może rzeczywiście sprzęgło się lekko ślizga.

        Reply
        • Zastanawiałem się dlaczego osunąłeś Beniaminie moja drugą wypowiedz. Przeczytałem raz jeszcze Twoja, znowu Twoja i Jeszce raz Twoją. Aż wreszcie oświeciło mnie. Pierwsza cześć twoje wypowiedzi odczytałem -„Rawla spodziewał się” Tymczasem sadzę że chciałeś powiedzieć Rawla, spodziewał się. Ot głupi brak przecinka, a jak zmienia sens wypowiedzi. Słusznie usunąłeś. za moje niesłuszne wzburzenie bardzo Ciebie Beniaminie przepraszam.

          Reply
          • Nie musisz mnie przepraszać, zapewne gdybyś zalogował się na stronie i dopiero napisał posta, wiedziałbym że to ty i napisał sprostowanie na maila.
            Pisałeś jako niezalogowany, i w zasadzie nie byłem nawet pewien czy ty to ty.
            Mój błąd interpunkcyjny poprawiłem.

    • Myślę że warto by założyć zębatkę przednią o jeden ząb większą. Zwiększysz nieco prędkość, a obniżysz obroty.

      Reply
    • Witam,
      To co opisujesz jest w zasadzie niemożliwe:
      1. ten silnik nie kręci się do 11 tyś wcześniej jest odcięcie.
      2. gdybyś zrobił 2500 km na pół sprzęgle przy takich obrotach to miałbyś cały silnik, nie tylko spalone sprzęgło do wymiany ( 8 tyś obrotów to już czerwone pole)
      To co widać na filmie Beniamina w 100% odpowiada prawdzie i są to parametry uzyskane na fabrycznym motocyklu bez przeróbek.

      Reply
      • Sprzeglo sprawdziłem. Na ciegnach opuszczone na maks.

        Odcięcie jest. Może to problem obrotomierza. Dziwne że na cyfrowym są takie same wskazania wskazania.

        Reply
        • Witam,
          Impulsy zapłonu pokrywają się z prędkością obrotową wału to i na cewce zapłonowej będzie identycznie.
          1. na 5 biegu nie przekroczyłem 10 tyś obrotów a zbliżając się do tej wartości ( z górki) miałem około 120 km/h
          2.Parametry jazdy mam zbliżone do tych z filmu Beniamina.
          Jeżeli sprzęgło działa poprawnie to:
          – możliwe że masz problem z układem pomiaru prędkości ( ślimak na przednim kole, zegary) można by porównać z prędkością GPS
          – jeżeli „wycisnąłeś” 11 tyś obrotów na 5 biegu to może masz silnik od Porsehe albo jakąś 250 ccm 🙂 . Przy tym silniku 156FMI YBR ( w zasadzie 154FMI) nie ma takiej możliwości bo po prostu brakuje mocy no chyba, że kręcisz na postoju z tylnym kołem nie dotykającym ziemi :).

          Reply
          • Beniamin, www też zauważył że silnik w barton travel ma średnicę tłoka/cylindra 54mm.
            Warto już sprostować tą informację w recenzji.

          • Witam,
            Sprawdzone:
            bieg 3, około 96 km/h obroty 10000 – odcięcie obrotów
            bieg 4, około 108 km/h obroty 9000 maksymalnie 9100.
            bieg 5, zabrakło trasy na dalsze rozpędzanie 🙂
            Prędkości licznikowe.
            Silnik ma oznaczenie 156FMI YBR to że ma średnicę tłoka 54 mm to już inna bajka.

          • Wygląda na to że to obrotomierz wariuje.
            Napiszę tak, około 2k km jeździłem na nim w miarę spokojnie krotkie trasy do pracy na odcinkach niepozwalajacych się rozpędzić. Dopiero na urlopie pozwoliłem sobie na dalszy wypad i dlatego tak późno zwróciłem na to uwagę. To mój pierwszy motocykl, wcześniej jedynie podrozowalem 1.9TDI więc odgłos wysokich obrotów mnie trochę zaniepokoił. Z ciekawości sprawdzę obroty czujnikiem zegarowym (o ile będzie taka możliwość ) . Pozdrawiam i dziękuję za informacje.

  37. Inne przełożenie lub jeździsz na półsprzęgle.

    Reply
  38. www
    1. Ciekawe gdzie jest to odcięcie jak takie silniki max moc uzyskują przy 10-11 tys. obrotów.
    2. To że jakiś chińczyk pociągnął czerwoną kreskę od ósemki nic nie znaczy.
    To nie jest sprzęgło jak w samochodzie żeby je od razy spalić i cały silnik. I co jeszcze?

    Reply
    • Witam,
      Kolego…. proszę się zapoznać z danymi i nie opowiadać dyrdymałów:
      https://www.lexmoto.co.uk/models/TD125-43-E4
      Pozdrawiam

      Reply
      • www nawet dziecko zauważy że to błąd w opisie.
        Nie ma silnika który ma moment maksymalny i maksymalną moc przy tych samych obrotach.
        Nie tylko fizycznie jest to niemożliwe ale nawet teoretycznie.
        A, nie jesteśmy kolegami.

        Reply
  39. Beniaminie, ja to ja. Zawsze. Nie wstydzę się swoich wypowiedzi nawet wtedy gdy nie są one w zgodzie z obowiązującym duchem. I nie widzę powodów, dla których miałbym ukrywać się pod innymi pseudonimami.A przeprosiny uznałem za konieczne. To że nie zawsze zgadam się z Tobą nie zwalnia nie z konieczności przeprosin dla kogoś, kogo mogłem niesłusznie urazić.

    Reply
  40. Witam kupiłem ten motocykl ok 3 miesiące temu mam w tej chwili ok 1000 km. Muszę przyznać, że licznik przekłamuje ok 10 km do prędkości 60-65 jeśli jedziemy szybciej to , przekłamuje czasami 15 kilometrów ,mierzyłem GPS telefonu. Myślę, że pokazuje prawdę. Dodatkowo jeśli kręcę go ponad 7 tysięcy to wskazówka obrotomierza lata jak głupia.

    Reply
    • Witam,
      Prawdopodobnie zegary do wymiany, u mnie wszystko działa poprawnie.

      Reply
  41. Mam pytanie. Jak wyglada tylny zacisk albo z czego można dopasować. Kupiłem Bartona bez tylnego zacisku. W sklepach internetowych nie ma. Nawet nie ma zdjęcia. Próbowałem szukać po symbolu ZAH350-MX ale tez nic.

    Reply
  42. Dzieki za odpowiedz.
    Z tym dealerem to póki co bez sukcesu bo w jednym miejscu powiedzieli ze na razie nigdzie ich nie ma. Trochę dziwne, ale jeszcze powalczę. Może to jakiś chwilowy brak z powodu braku sezonu i/lub covida. Natomiast ten zacisk na Allegro widziałem, tylko żeby nie zostać kolekcjonerem zacisków to poszukałem na „motor-x” po symbolu zacisku do jakich motocykli jest stosowany ten sam zacisk i trafiłem w końcu tu. https://www.chinesemotorcyclepartsonline.co.uk/microfiche/8010/1969
    Jak się tam wyklikać w obrazek zacisku to moim zdaniem wyglada on troszkę inaczej niż ten z Allegro. Choćby sam kształt tej blachy do mocowania. Stad moje obawy.

    Reply
  43. Gdzie znajduje sie złącze diagnostyczne? Czy to standardowe gniazdo obd II czy potrzebna jakas przejściówka?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>