Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Motovlog

Keeway’em na granicy Europy i Azji

Keeway’em na granicy Europy i Azji

W tym odcinku prezentuję mocno odświeżonego Keeway’a RKS oraz dawną granicę Carstwa Rosyjskiego i Prusów, która przebiegała przez środek Polski.

W miejscowości Łężec, między Wrześnią a Koninem, można natknąć się na dawny kamień graniczny. Dokładnie w tym miejscu przebiegała granica. Ciekawostką jest to że ta granica miała wpływ na zachowania ludności. Niektóre mentalności zachowały się do dziś. O tych różnicach opowiadam w filmie. Na miejsce zawozi nas Keeway RKS 125

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

25 komentarzy

  1. Mam pytanie do autora; oglądałem wcześniej film z RKV. zwróciłem uwagę że podkreślałeś – RKV to dla ciebie zbyt mały motocykl. Czy na tle tego testu nadal twierdzisz że RKV jest małym motocyklem? Pytam bo mam wrażenie że RKV jest większym motocyklem od RKS, a jestem zainteresowany tym sprzętem, parametry jakby też o tym świadczą. Ja jestem niższy mam 180 cm, ty jechałeś obydwoma motocyklami więc możesz porównać. Proszę o komentarz .

    Reply
    • RKS jest większy. 180 powinno być ok, ale to górna granica. Na pewno był wygodniejszy niż RKV. W RKS masz dłuższą kanapę.

      Reply
      • Aha RKS większy ciekawe bo też oglądałem te dwa modele i moje odczucia były zupełnie odwrotne. I opony też większe w Rks.

        Reply
        • ale w RKV nie było szans żeby upchnął nogi pod zbiornik, a w RKS jak się uparłem to się zmieściłem. Ale to itak nie było super wygodne. Gdybym miał 180 wybrał bym RKS. Jakiś taki fajniejszy moim zdaniem jest.

          Reply
          • Zgadza się w RKV kanapa mimo że 10mm wyżej to troszkę krócej. RKV ma zbiornik na podobną modłe jak Gladiusie czy serii MT, czyli możliwie płaska i szeroka góra, pod łatwiejszy montaż tankbag-a. Dlatego mimo, że na papierze RKV jest większy, to przy bliższym kontakcie wygrywa RKS

          • Sorki pomyłka nowy RKS po modyfikacji w 2015-2016 jest większy od RKV o 20mm długości.
            Modele w salonach Rometa są z przed faceliftu, modele Motorlandu po.

  2. RKS jest mniejszy. Według danych jest krótszy o około 40mm i ma siedzisko na wysokości 76cm a RKV na 77 cm. Jest też lżejszy od RKV.

    Reply
    • I tu się w pełni zgodzę rkv jest większy no i to zadecydowało o zakupie tego sprzęciku. Co do wsadzenia nóg pod zbiornik to się zgodzę też ich za cholere nie wsadzę w wyżłobienia pod zbiornikiem. Ale Keeway to nie jest zły sprzęcik mam na gaźniku ciekaw jestem czy obecny importer ma możliwość przerobienia na wtrysk? Może Dawid by podpytał skoro ma kontakt z Motor land.

      Reply
      • Przerobienie na wtrysk?! Jest to możliwe, ale zupełnie bez sensu. Tak właśnie jest z ,,przerobieniem” gaźnikowca na wtrysk. Do wymiany jest dużo części, z reguły prostych i tanich na drogie. Począwszy od instalacji elektrycznej, jednostki sterującej, alternatora, zbiornika paliwa/pompy paliwa,zestawu przyrządów poprzez króciec ssący, wydech, sondę lambda, szereg innych czujników itd. Bez sensu. Po co zamieniać proste, tanie i bezawaryjne rozwiązania na drogie i ( w perspektywie dłuższej eksploatacji) problemowe ?

        Reply
        • Dzięki bo tu wszyscy zachwalają wtrysk super. A ja też tak myślę że lepsze jest wrogiem dobrego. I może te gaźnik nie do końca takie archaiczne.

          Reply
        • Langer zapomniałeś o najważniejszym, koszt robocizny w ASO po dodaniu części może przekroczyć aktualną wartość motocykla. Zresztą przeróbki raczej by się nie podjął Motorland, prędzej zaproponują zakup modelu z wtryskiem.

          Reply
          • Nie zapomniałem, ująłem ten aspekt słowami ,,zupełnie bez sensu”. A co do przeróbek – to spotykałem się z odwrotnymi zleceniami : ludzie posiadający wtryskowca (np. skuter Aprilia, Peugeot czy Piaggio, używka ) proszą o przeróbkę na gaźnik, bo jakiś drobiazg nawalił, a części brak albo kosmicznie drogie i motorek stał się nieruchomością. Wtedy jedyna droga do taniego uruchomienia ,,padła” to powrót do starej technologii.

      • No fakt, wymiary nie kłamią. Większy czy nie, nie zmienia to faktu że na RKS czułem się dużo lepiej. Wygodniejszy jest i tyle. Ma dość długą kanapę i można przesunąć tyłek.

        Reply
        • RKV jest bardziej streetfighterem, RKS miejskim nakedem

          Reply
  3. Ogólnie trudno dopasować chińskie125, ja śmigam romkiem rx tour, spoko sprzęt 2 sezony, przymierzałem się do kilku min; junak rs, żona robiła zdjęcia. Obije stwierdziliśmy że do mojej postury pasują dwa: benyco tyken i keeway tx. Może doskładam za rok na któreś z tych choć benyco może zniknąć? Jest jeszcze kymco ck, nie wiem czy będzie w sprzedaży? no i czy na 180 cm nie jest za mały? Dawid testował to chyba wie?

    Reply
    • CK1 był dla mnie bardzo wygodny. Będzie w sprzedaży. Dostanie Wtrysk i CBS. O Benyco zapytaj Beniamina, on lepiej zna tę markę.

      Reply
    • Dlaczego Benyco miałoby zniknąć. Mają dwa modele na wtrysku, Tekkena (od Fuego) i NKD od Tiandy. 125 to chyba przy okazji mają, oni skupiają się głownie na Quadach i motorowerach.
      Samego Tekkena od Fuego ma też Barton i Zipp. Nie sądzę żeby Fuego zniknęło z Europejskiego rynku, ten motocykl był współtworzony przez Davida Mc Mullana, a jego żona zasiada w zarządzie w firmy. Od samego Davida wiem,że motocykl był przemyślany głównie pod Europę, czyli EURO IV.

      Reply
      • Prawdopodobnie kolega ma obiekcje, czy taki mały importer się utrzyma w dobie spadku sprzedaży 125.

        Reply
      • Tekkena na wtrysku jeszcze w Polsce nie widziałem

        Reply
  4. Dziwi mnie trochę ta taktyka benyco/barton/zipp+kufry w mojej okolicy można kupić tylko benyco na gaźniku i bez kufrów ale w pomarańczu, sprzęt oryginalny na tle chińczyków i najlepiej się w nim czułem, może dlatego że pierwotnie pod 250-kę, nie wiem jakie osiągi v-max?? Test Kamila typowo terenowy, bo i motocykl tak stylizowany. Ja nie uprawiam cross-ów więc poruszam się lokalnymi drogami, gdzie jeździ mnóstwo TIRów. CK1 mnie korci tylko czy nie zamały na 180? choć klient z motogen ma 190 na teście, no i widać że jest za duży, jest jeszcze barton blade może coś o tym sprzęcie więcej, test Benjamina był na niedotartym silniku

    Reply
    • Jeżeli nie jeździsz w terenie to Tekken nie jest dla Ciebie, on ma inne przełożenia i będziesz trochę zawalidrogą. Lepiej poszukać czegoś lżejszego, szczególnie że jak piszesz okolica obfituje w TIR-y. Może właśnie Blade, czy jakiś Z-One. Z mojego punktu widzenia Blade będzie tak samo się zbierał jak Z-One (ten sam silnik, ta sama fabryka), zobacz video Dawida o Z-One R.

      Reply
    • Co to znaczy „ma 190 i widać że jest za duży”? Co to przepraszam rewia mody. To czy motocykl jest odpowiedni, to jest kwestia miejsca na nim oraz położenia podnóżków do kanapy i szerokości kanapy, oraz pozycji kierownicy. Jeśli mielibyśmy podchodzić duży człowiek ma mieć duży motocykl, to przy wzroście powyżej 190cm zostają tylko motocykle budowane na zamówienie, ewentualnie duże Adventure, a wszystkie 125 odpadają.

      Reply
    • CK1 testowali i David, i Leszek z Jednoślad, obaj mają coś koło 180cm, więc podejrzewam, że też się zmieścisz. Ale idź do salonu i się przymierz, a jeśli jest testówka, to się przejedź.

      Reply
  5. Czy ktoś wie czy benyco tekken/barton hyper będą dostępne w wersji na wtrysku?

    Reply
    • Dowiedziałem się że za ok miesiąc będą, niestety moc nadal taka sama a szkoda bo podobno tekkenowi brakuje tych dodatkowych kilku koni, a wersje efi raczej nieoplacalne w tuningu…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>