Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Benelli TNT 125

Dodaj do porównania
Benelli TNT 125

Cóż to za motorynka zapytacie?

Nasi Czescy sąsiedzi nie silą się na szczegółowy opis, ale określają bardzo trafnie ten motocykl: „Malá ale zábavná motorka” i wcale nie chodzi o to że jest śmieszna, bo nie jest (!). Zabawna, znaczy dostarczająca mnóstwo zabawy.

Motocykl na małych dwunasto calowych kółkach z wagą 116kg i mocą ponad 11KM, potrafi dostarczyć zabawy dla początkujących stunterów, ale i świetnie będzie radził sobie w ruchu miejskim. My Polacy będziemy się pewnie od razu martwili, że będziemy wyglądać jakbyśmy jechali na psie, a gdyby tylko wyluzować trochę i przestać się zamartwiać co sąsiad o nas pomyśli to będziemy się bawić jak dzieci w piaskownicy i nie będziemy chcieli tego fun-bike odstawić do garażu.

Oprócz włoskiej stylizacji na uwagę zasługuje tylny amortyzator centralny, pełne oświetlenie w technologii LED i przedni widelec up-side down który na pewno docenicie na dziurawych drogach. Dwa krótkie tłumiki dodają zadziorności a puszka tłumika pod ramą zadba na pewno o piękny pomruk. TNT 125 jest silnym konkurentem dla Hondy MSX  szczególnie, że ma jeden konik więcej a kosztuje kilka tysięcy złotych mniej. Motocykle Benelli w Polsce rozprowadza firma Motorland, mająca w swojej ofercie również motocykle Kymco i Rieju.

Ale, w ogóle co to jest to Benelli? Jak poszukacie w internecie to malkontenci zaraz  wam powiedzą, że to chińczyk, ale czy na pewno? Otóż Benelli jest tak samo Chińskie jak Volvo, notabene obie firmy należą obecnie do jednego koncernu, a przecież nie narzekamy na jakość samochodów spod znaku szwedzkiej marki. Tak samo jest i w przypadku Benelli, to marka która ma dział rozwoju i designu (R&D) we Włoszech, jest tam też fabryka. Sama marka ma ponad 100 lat tradycji, powstała w 1911roku. W latach 80tych miała kłopoty z powodu „nieśmiertelnej” i koszącej wszystko Japonii, ale wróciła z impetem modelem TNT Trek 1130cc.

Nazwa małego TNT nie wywodzi się z nazwy popularnego materiału wybuchowego, ale nawiązuje do nakeda napędzanego silnikiem  „Tornado”  zaczerpniętym z wyścigowego motocykla tej marki – Tornado Nuda Tre, lub jak kto woli Tornado Naked Three.

Polecam też test w moim wykonaniu:

 

Poniżej film w wykonaniu Kamila

I Dawida:

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.2
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.15
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
116
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.071
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
110
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R12
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R12
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

37 komentarzy

  1. Podobno MSX to jedna z najlepiej sprzedających się Hond w 125. Taką plotkę słyszałem 🙂

    Reply
    • Owszem tak, ale głównie w USA i Azji, w Polsce na sztuki.

      Reply
    • Msx jezdzi jak bmx na sterydach z silnikiem, zbiera sie fajnie, zawraca w miejscu, trzeba sie przyzwyczaic do lekkosci i tego ze jest krotka, kozak w tlocznym miescie, siedzenie twarde, coraz popularniejsza wsrod kurierow ale za droga nowa, wiec wybieraja chinczyki, wysoka osoba wyglada na msx jakby jechala na hienie ale mi 170cm jechalo sie ok i nie wygladalo to smiesznie, bo widzialem sie w szybach sklepow, testowalem nowe po lifcie z konca 2016, ale wybralem cbr125, cena msx w anglii bo tam mieszkam to az 3299 funtow, lepiej poczekac i kupic roczny z przebiegiem 1500 mil za tysiac f taniej, bede kupowal uzywany z gwarancja dla dziewczyny, jest niska i to idealne dla niej.

      Reply
  2. Te wydech jest zajeb…ty prawie jak w MV AGUSTA Brutale ( tam są 3 rury )

    Reply
  3. Radiator i obudowa dołu silnika wyglądają jak by tam było co najmniej 500ccm. 🙂

    Reply
  4. Szkoda, że naszym rynku nie ma Kawy Z125 i nowego Rometa Pony 125.

    Beniaminie: masz rację co do R&D i fabryki, faktycznie są w Europie, ale zarząd jest chiński, efektem były zeszłoroczne cyrki z upadłością Benelli. Upadłość próbowali przeciągnąć dostawcy, ponieważ chiński zarząd Benelli nie mógł zrozumieć, że w Europie nie płaci się dostawcom za towar z opóźnieniem 6-12m-cy.

    Reply
    • Jas13. Dla Ciebie szkoda , dla mnie też , ale ……
      Moim zdaniem problem polega na tym że u nas wszyscy się naprężają. Każdy chce wyglądać zajeb..scie na swoim rumaku jakby miał co najmniej 100 KM. We Włoszech ludzie jeżdzą tym czym mają , dużo jest Aprili Scarabeo, albo jeżdzą czymś w rodzaju Benelli PePe . Umówmy się u nas to by się wszyscy śmiali a tam mają to w d..pie.
      Sam jak kupiłem Hondę Wave to widziałem te spojrzenia ” ku..a co on kupił ? ” A tym czasem cała Azja na tym śmiga i naprawia za pomocą młotka , śrubokręta i kombinerek. Dziwi mnie to wszystko , bo taka Honda Wave jest bardziej popularna w Niemczech niż w Polsce , a przecież rynek Niemiecki jest bardziej rozwinięty gospodarczo i społeczeństwo bardziej zasobne w geld. Dlatego Mentalnie jesteśmy w czarnej d…pie i może moje dzieci ( bo już widzę przebłyski ) będą chciały BYĆ a nie MIEĆ. Dlatego Hondy Wave nie ma już w ofercie, dlatego Kawasaki zrezygnowało ze swojego modelu Athlete który konstrukcyjnie podobny jednak był mocniejszy i szybszy.
      Szkoda.

      Reply
      • Niemcy są praktyczni, w Polsce niestety nadal wyżej stawia się szpanowanie znaczkiem, od efektów praktycznych. Kolega pokazał mi zdjęcie z wycieczki do Wietnamu, tam jeżdżą głównie konstrukcje typu Honda Cub czy Wave, oraz masa skuterów. Powiedział, że tam to ma być praktyczne, a nie wyglądać.

        Reply
        • No i właśnie dlatego marka Benelli ma szansę zaistnieć w Polskich realiach, w każdym razie prędzej niż Romet czy Junak.
          Dla Włochów to Benelli jest jak Alfa Romeo, ma to coś…ten smaczek.

          Reply
      • Bo w Polsce po wsiach i mniejszych miastach samochód, czy nawet motocykl jest dalej synonimem luksusu. W Niemczech lub Włoszech mogą sobie kupić jakieś jeździdło za jedną lepszą wypłatę. A jak mu się znudzi, to sprzedaje i kupuje inne.
        Dlatego na zachodzie Europy każdy kto chce może mieć jakieś jeździdło bez specjalnego oszczędzania, nawet sprzątaczka. W Polsce jest to wciąż niemożliwe.

        Reply
  5. Wiem, że się czepiam, ale Motorland umieścił u was taki fajny baner, który kieruje na główną stronę Motorlandu, a tam od Benelli są tylko rowery :))

    Reply
    • Też na to zwróciłem uwagę ale powiem szczerze ze to cud, że wprowadzili motocykle Benelli do oferty. Pewnie pracują nad tym, chociaż masz racje oferta powinna być jawna

      Reply
    • Proponowałem że zrobię im stronę benelli polska, ale niestety mają już gotowca od włochów tylko tłumaczenia robią :).

      Jak będzie właściwa witryna gotowa, to podmienię url.

      Reply
      • Dzięki, tego mi brakowało.

        Reply
      • Ciekawe ile dealerzy dołożą marży. 250-ka w tej cenie byłaby fajnym pomysłem, ale ciekawe jaka będzie cena dla klienta. Jeśli cena 300 zbliży się mocniej do 20tys., to niestety będzie mieć ostrą konkurencję, w postaci MT03, G310 i GSX-R. Myślałem, że Keeway i Benelli trafią do dotychczasowej sieci sprzedaży Kymco, ale sądząc po adresach dealerów na stronie Keeway, to tak różowo niestety nie jest.

        Reply
        • Z rozmowy z Motorlandem wynikało, że to jest sugerowana cena detaliczna już.
          Co do serwisów, to może wreszcie ktoś chce postawić na jakość a nie na ilość?

          Reply
          • Hyosung też niby stawiali na jakość i małą ilość punktów sprzedaży, i efekt sprzedaż słaba. Trochę dziwne że punktów sprzedaży Kymco jest sporo, a Keeway-a już niespecjalnie, ale widać Kymco to badziew, a Keeway premium 😉

    • Strona jeszcze nie gotowa, ale już coś można podejrzeć.
      https://poland.benelli.com/

      Reply
  6. Z uwagi na to że nie ma jeszcze u nas materiałów , zdjęć szczegółowych poniżej przesyłam link poglądowy dot. tego Benelli. Moim zdaniem rewelacja . https://www.youtube.com/watch?v=lHxKkNkxO2k

    Reply
  7. Mam pytanie do Beniamina kupiłam keeway rkv euro4 niestety po tygodniu zaczeła migać mi w czasie jazdy ikona silnika. Chciałam dokonać diagnostyki komputerowej ale w serwisie, w którym kupiłam keeway nie potrafią tego zrobić. Mieszkam na ternie Dolnegośląska i do najbliższego delera mam około 100 km i szczerze mówiąc mam poważne obawy czy będą oni w stanie mi zdiagnozować moto. Może poradziłbyś gdzie powinnam się udać. Napisałam już do motorlandu oczekuje od nich odpowiedzi ale na razie cisza.

    Reply
    • Nie chcę nikogo firmować, żeby nie było.
      Ale kolega znalazł w Oleśnicy serwis motocyklowy który ma komputer do Keewaya.
      Akurat jemu naprawiali Keeway Cruiersa 250, ale myślę że i tobie mogą pomóc. http://jmgmotocykle.pl/

      Daj znać proszę co odpisał motorland :-).

      Reply
      • Bardzo dziękuje za odpowiedź i namiary na serwis na pewno się z nimi skontaktuje. Motor land na razie milczy. Jak się odezwą to na pewno dam znać 🙂

        Reply
  8. Dziś oglądałem i kupuję, skusił mnie stosunek mocy do masy i wygląd maszyny oraz chęć przejścia ze skutera na moto. Wszystko wygląda na bardzo dobrze spasowane. Motor jest w gruncie rzeczy jednoosobowy, choć przymierzałem się do niego z moim dzieckiem to dla 8 latka miejsca jest wystarczająco. Wady w porównaniu do skutera to brak przestrzeni bagażowej, ale (……zawsze najważniejsza część zdania następuje po słowie ale….) moja małżonka śmiała się ze mnie ze na Kymco Agility City wyglądam jakbym siedział na kibelku, zobaczymy co powie na to……pojeżdżę to opiszę wrażenia z jazdy, choć pierwszy tysiąc będzie przeznaczony na dotarcie maszyny.

    Reply
    • I właśnie dlatego w światku motocyklowym na skuter mówi się „kibel”. 🙂

      Reply
      • Ja się z tym nie zgadzam. Nie ma żadnego uzasadnienia dla „wyższości” motocykla nad skuterem. Mało tego im dłużej chodzę na tym świecie tym b. dochodzę do wniosku że jest odwrotnie.
        Skuter jest , zwłaszcza w dużych miastach nieoceniony. Zakupy dojazd do pracy w normalnych ciuchach a nie jak kosmita w kozakach i to jeszcze białych.
        No i jeszcze kwestia komfortu jazdy… po co to heblować tymi biegami w mieście ? full maneta i jedziesz jakies 7 sek. do utraty prawa jazdy. Na autobahnie spokojnie 120km/h można lecieć i co ciekawe w przypadku naked’ów jak nie założysz szyby Np. w takim mt-07 to przy 120 masz już dosyć, no i jedź takim czymś w trasę …. bzdura. Maxi skuter da radę.
        W ogóle ta klasa naked’ów do miasta niby … to jest sztuczne nakręcanie koniunktury i przedłużenie życia produktu.
        Nie mówię że nakedy są do niczego , tylko że mnie to nie przekonuje.
        Po prostu na dobrym skuterze będzie bardziej komfortowo, sądzę że równie szybko no i chyba taniej ( ? ) , a że komuś się z czymś tam to kojarzy … hmm
        Kibel to mówi się chyba tylko u nas… bo wszyscy patrzą w wielkich szybach galerii jak wyglądają i jakie maja metki. Na zachodzie generalnie mają to w dup.e bo sprawa jest prosta : „Jeżdzę tym na co mnie stać” i tam człowiek jest bardziej anonimowy, tzn. nie ma obczajania nikt sie na ciebie nie gapi i nie lustruje z dołu do góry. Więc to czym przyjechał i jak wygląda to nie ma znaczenia, ważne że w jest i można się z nim napić piwa, winka i coś zjeść pogadać.

        Reply
        • Nakedem możesz jechać szybciej, tylko się trzeba bardziej do baku przytulić. Jedni lubią cvt inni manual, nigdy wszystkim nie dogodzisz. A co do marketingu
          zgadzam się, wmawia się ludziom, że 600 ekonomiczny do miasta, a potem przy dystrybutorze zong.

          Reply
      • Prawie jak cruiser, w końcu armatura to też wyposażenie łazienki 😉

        Reply
        • Ok.
          Na Kymco City siedzisz jak na kibelku. …..na dużym maxi skuterze jest juz ok, i będę chciał kiedyś taki kupić…a i dodam że mówię to po przejechaniu kilku tys. km w/w skuterem.

          Reply
          • Na każdym z dużymi kołami masz pozycję krzesełkową, zresztą na dużym procencie maxi ludzie o wzroście 190+, również przyjmują pozycję krzesełkową.

  9. Będzie tego jakiś test? Ciężko znaleźć sensowny filmik na temat tego potworka a tym bardziej tak szczegółowy jak robi to Benjamin w swoich recenzjach. Jednoslad.pl niestety sie nie popisał i wstawili tylko kilka momentow z jazdy bez opisu, mówiąc tylko ze daje frajde

    Reply
    • Coś jest na motogen

      Reply
  10. Za 12zl 300km?, chyba autorowi drugiego filmu coś się pomyliło 😉

    Reply
    • miało chyba być że na 12 litrach 😉

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>