Honda CB125F

Dodaj do porównania
Honda CB125F

Honda CB125F jest następcą Hondy CBF125, która powiedzmy to sobie szczerze, jakością trochę odbiegała od tego, do czego przyzwyczaiła nas prawdziwa Honda (np Varadero). Czy nowa Honda to tylko nowe owiewki i zmiana kolejności liter w nazwie? Nie, CB125F otrzymała nową ramę, większe, 18-calowe koła i udoskonalony silnik, który generuje mniej wibracji i wykazuje mniejsze zapotrzebowanie na paliwo (od 2L/100km). Całość z większymi kołami i z owiewkami, zaczerpniętymi z większej wersji o pojemności 500 ccm, wygląda dużo dojrzalej i agresywniej w porównaniu do delikatnej CBF-ki. Tyle możemy wyczytać na stronie producenta.

Jak ja widzę ten motocykl? Jest fajny, z całą pewnością warty uwagi. ALE … 😉

Skoro zadbano o muskularny kształt, dlaczego tylna opona jest cienka jak w BMX’ie? Ja wiem, że cienka opona ma mniejsze opory toczenia, czy tarcia. Cienka opona ułatwia rozpędzanie się, ale to są przecież wartości setne po przecinku. Gdybym szykował motocykl na test minimalnego spalania, być może bym chciał takie opony, ale kupując Hondę, liczył bym jednak na odrobinę więcej lansu, a ta oponka nie daje tego klimatu. Poza tym na mokrej nawierzchni, która to w Polsce występuje bardzo często, jednak szersza opona daje więcej przyczepności. Różnica w spalaniu rzędu 0,1 l/100 to jest pikuś do przełknięcia, gleba na rondzie już nie.

W CB125F zwiększono koła (18 cali) i zrobiono nową ramę, ale mimo to motocykl nie przypadnie do gustu wysokim riderom. Siedzenie mamy o 10mm niżej niż w CBF, a rider o wzroście 185 nie schowa kolan w przetłoczeniu na zbiorniku. Do tego ten bęben z tyłu – kiedy to się skończy?

Na plus na pewno porządny wtrysk paliwa i przeprojektowany od nowa silnik dający dużą elastyczność w dolnych i średnich obrotach z których najczęściej korzysta się w mieście. Owiewki też ładnie trzymają się konstrukcji, zatem CB125F to solidna maszyna. Cena też jest nie najgorsza. 10 tys to rzadkość wśród markowych sprzętów. Parametry i cena stawia go na podobnej półce na której stoją nowe chińskie konstrukcje, a dodatkowo mamy prestiżowe logo na zbiorniku.

Czy wybrał bym się nim w trasę? I tak i nie. Wygodna kanapa i wysoka kierownica zachęca na trasę, ale brakuje tu trochę porządnego chłodzenia i mocy. Prędkość 90 km/h da się utrzymać, ale to są już górne granice tego motocykla. 120 pojedziesz z górki i z wiatrem, czyli praktycznie nigdy. Daleko tej Hondzie do kultowej Varadero.

Przed zakupem warto sprawdzić VIN. Te zaczynające się od L oznaczają, że produkcja motocykla była w Chinach. Legenda głosi, że egzemplarze wyprodukowane w europejskich fabrykach, są lepsze, odporniejsze na korozję.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
126
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.062
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,4
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
775
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
765
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2035
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
80/10 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

35 komentarzy

  1. Rozumiem krytykę hamulca bębnowego, to jest nieco archaiczne. Ale są też argumenty za:
    – tańszy od tarczowych
    – dobrze skonstruowany raczej nie odbiega jakością swojej pracy od chińskich tarczy i klocków
    – wymaga mniej obsługi
    – bębny stosuje się nawet w samochodach, tutaj jest lekki „bzyk” o niewielkiej mocy. Bęben spokojnie wystarcza.

    Tylko te opony… Mogłyby być poważniejsze, szczególnie jeśli trafia się na tory tramwajowe.

    Odpowiedz
    • Dzięki wąskim oponom, zawracasz nią jak na rowerze.

      Odpowiedz
      • Ktos wie jaki olej czy filter uzywac przy zmianie oleju?

        Odpowiedz
        • Ktos wie jaki olej czy filter uzywac w hondzie cb125f z roku 2017?

          Odpowiedz
          • Filtra oleju wymiennego ten model nie posiada, tylko siatkę, którą trzeba co jakiś czas czyścić. Znajduje się ona pod pokrywą od strony sprzęgła. Olej leję Motul 5100 10w40

  2. 120km/h ten motocykl może pójdzie, ale pod warunkiem zmiany przełożeń, tornadzie w plecy

    Odpowiedz
  3. CB125F wg mojej wiedzy jest produkowana tylko w Chinach, zgodnie z informacją jednego z angielskich periodyków, przeniesienie produkcji z Indii (CBF125) do Chin, miało pozwolić na obniżenie ceny końcowej około 100funtów.
    Niestety nie dotyczy to Polski, gdzie cena CBF125 i CB125F jest taka sama. Gdyby ten motocykl produkowano w Europie, cena osylowałaby w granicach Yamahy MT, która jest właśnie produkowana w Europie.

    Odpowiedz
  4. Zmieniłem zebatke napedową ,z15 na 16 zebow.Przy tych samych obrotach silnika daje to predkość o 6 km.wiekszą.Tak że bez specjalnego wysilenia silnika predkość podrożna,90 km. Jest realna.Wiecej nie bede grzebał,bo ta szybkośc w pełni mnie zadawala.W tym roku wybrałem sie na pare dni z Gdyni na kraniec Suwalskiego.W ciągu 1 dnia przejechałem w miejsce docelowe 450 km.Były 4 postoje 3 krotkie i 1 obiadowy.Średnia szybkość z przerwami 55 km..Z tyłu wielki 50 litrowy kufer,a za nim 2 torby.Z tylu za kufrem namiocik i materac samopompujący.Wracałem dwa i poł dnia zwiedzając.Kanapa wygodna zresztą jaka by nie było D.jak nie przyzwyczajona zawsze boli.Mnie po siodle rowerowym nigdy.Spalił średnio 2.3 litra.Honde kupiłem po 20 letniej przerwie.Motorower mam cały czas.Początkowombyły inne plany.Kolega w Niemczech wypatrzył mi 9 letnie BMW 650 o gwarantowanym przebiegu 44 tyś i okazyjnej cenie.Co z tego jak napedzany był paskiem ,ktory trzeba wymieniać co 40.000 km.Koszt paska z rolkami 4.500 zł– dziekuje.W moim wieku szybkość 90 w zupełności mi wystarczy i jak bede chciał dojade wszedzie.Jak tiry zresztą.

    Odpowiedz
    • Czy mozesz napisac cos wiecej o dokonanej przez Ciebie modyfikacji (mozliwie jak najdokladniej) ? A takze o tym, do czego glownie uzywasz tej maszynki. Przymierzam sie do jej kupna i chce poznac realne opinie. Dzieki, Pozdro !

      Odpowiedz
      • W mieście głownie jeżdze samochodem.Z trojmiasta w zasiegu kilkudziesiaciu kilometrow jest tyle pieknych zakatkow że wybor jest ogromny.Choćby Krynica morska czy po drugiej stronie zalewu Frombork.Na połodnie kaszuby ze swoimi 500 jeziorami.Na zachod cała strefa nadmorska( hel ,jastrzebia gora itd)W tym roku bylem na dwoch dłuższych wyprawach.W lipcu pojechałem do Swinoujścia ze zwiedzaniem nadmorskich miejscowości w Nimczech.Nocowałem na campingu i na drugi dzień powrot wzdłuż morza ze zwiedzaniem nadmorskich miejscowości.W dwa dni przejechałem 740 km.Przyjechałem owszem zmeczony,ale nie z powodu kanapy czy wolniejszej jazdy.Zmeczył mnie nie prawdopodobny upał,a jechałem w stroju motocyklowym.W sierpniu yeż 2 dwuudniowy,wypad na mazury.Wyjechałem o 9 rano.Pierwsza krotka przerwa w okolicach ElblągaNastepna ze zwiedzaniem w Lidzbarku Warmińskim.Potem Świeta Lipka.W Ketrzynie nie zatrzymałem sie w kwaterze Hitlera gdyż byłem tam wielokrotnie,a pojechałem do kwatery wermachtu do Mamerek( bunkry nie zniszczone).Z tamtąd do kanału mazurskiego i jego śluż.W koncu pod wieczor przez Wegorzewa dojechałem na camping w Wilkasach obok Giżycka.Tam w restauracji spożniony obiad i spać.Nastepnego dnia zwiedzając miasteczka Warmi i Mazur powrot pożnym popołudniem do Gdyni.Sporo bagaży i srednie dokładne obliczane spalanie 2.2 litta.Na dotarciu gdy nie przekraczałem 70 spalał nawe 1.8 litra.Oprocz tego że wymienili mi zebatke napedową nic nie robiłem.W przyszłym roku wymienie opony na firmowe i numer szersze..Szybkośc maksymalna zalezy od temperatury otoczenia.Wieczorem 100 na godz to żaden problem,W upale jest nieco gorzej.Jest to najlepsza odpowiedż czy nadaje sie na trasy.Na mazurach spotkałem kierowcow na choperach.Mowili mi że na mazurskich drogach nie jadą szybciej jak 90.,a motocykle palą im 8.5 litra.Najlepsza predkośc podrożna 85.Jadąc szybciej szkoda silnika i przy wiekszym wietrze lekki motocykl jest podatny na zepchniecie na pobocze lub na przeciwny pas ruchu.Przegłądy robie sam( koszt w Gdańsku 400 zł).Wlałem olej motula syntetyczny.W przyszłym roku ciąg dalszy.Może ktoś sie skusi na wspolną jazde.Tel 602-264 988.

        Odpowiedz
    • Honda CB 500

      Odpowiedz
    • Ale pasek jak raz wymienisz to go nie ruszasz, a łańcuch trzeba czyścić, smarować (po smarowaniu czasem czyścić felgę jak smar nie złapie), naciągać, itd. Łańcuch z zębatkami też trzeba wymieniać.

      Odpowiedz
      • Tylko jak w pasek wleci ci kurz to kamyczki (droga szutrowa) to masz go znowu do wymiany razem z rozbieraniem. Łańcuch co najwyżej masz do czyszczenia.

        Odpowiedz
        • Na wlocie powietrza do pokrywy pasa napędowego w skuterze jest filtr, siatka lub gąbka albo nawet to i to. Piach ani kurz nie wpadnie.

          Odpowiedz
          • Nie jest mowa o bezstopniowej skrzyni w skuretach tylko o psku w motorach gdzie pasek jest otwarty i go widać.

        • To pozostaje tylko kardan

          Odpowiedz
      • Smaruj łańcuch kiedy jest rozgrzany, najlepiej jak wrócisz z trasy. Zostaw minimum na 30min lub noc i gwarantuję Ci, że nie będziesz musiał felg czyścić 😉

        Odpowiedz
  5. Nowa Honda CB125R cena 18 200 zł
    https://www.youtube.com/watch?v=C8ZQV8TsZo4

    Odpowiedz
  6. Kupiłem taki motocykl i bardzo żałuję. Nowy salon Polska produkcja 2018r. Przy odbiorze w salonie na rancie zbiornika paliwa zauważyłem zadrapanie domalowane pędzelkiem, na zbiorniku przy kanapie zamalowany fabrycznie jakiś paproch, na decyzję hondy czekałem 2 tygodnie na zbiornik 2 ale miesiące !!! guma na podnóżku pasażerki z lewej strony przekręca się, wypada z mocowania, sam podnóżek luźny, podnóżki pasażera przy składaniu rysują srebrny wspornik do którego są mocowane, w ogóle ten wspornik rysuje się nawet od obuwia kierowcy i pasażera, wygląda to po 3 miesiącach jak w starym motorze, w czasie jazdy 60-70 km/h pojawiło się po przebiegu około 500 km bicie i czuć drgania na kierownicy – to pewnie te beznadziejne chińskie opony, nie zapewniają minimum poczucia stabilności na mokrym, miałem różne moto w czasach prl-u i nigdy problemów z oponami ( pamietają Państwo może markę Pneumant z NRD ? ) kontrolka wskaźnika biegu potrafi zgasnąć w czasie jazdy na 5 biegu i po czasie sama się włącza, obrotomierz od czasu do czasu na 2-3 sekundy zacina się, ogólnie jestem bardzo rozczarowany tą chińską hondą, kupiłem tą markę bo liczyłem na jakość, a tu tandeta i nadmierne oszczędności jakich mało, obsługa w salonie i serwisie też pozostawia wiele do życzenia. Radzę się dobrze zastanowić zanim kupi się ten motocykl i tą markę, moim zdaniem obecnie mocno przereklamowaną. Prawdziwa Honda to już chyba tylko te najdroższe modele a i kto to zresztą wie… Takie jest moje doświadczenie i zdanie – każdy ma prawo uważać inaczej. Pozdrawiam i LWG.

    Odpowiedz
    • Napisałeś stek bzdur. Mam ten motocykl czyli CB125F 2017 i nie ma wad o których napisałeś.

      Odpowiedz
    • Wspornik faktycznie się rysuje, nie tylko w tym modelu, bicie raczej sprawdzić wyważenie koła, zamiast rzucać oponom. Jeżeli kontrolka biegu gaśnie i się zapala, to zazwyczaj stykologia (luźne konektorki). Kwestie rysek norma w transporcie.
      Ogólnie gnieść ASO, ewentualnie zmienić na inne ASO

      Odpowiedz
      • To moja subiektywna opinia: często parkuję swojego J123 obok 2x droższej CB125F. Jakość wykonania ogólna i plastików podobna ale pewne detale sprawiają że Honda wygląda biedniej – np. J123 ma szersze opony, oba hamulce tarczowe, amortyzatory gazowe, ładniejsze liczniki czy wlew do baku.

        Odpowiedz
        • Moja cb125f kupiona w czerwcu 2018r pali ok 2-2.2 zrobilem juz 10000.nadaje sie na trasy jak najbardziej .

          Odpowiedz
        • Biednie to wygląda serwis i jakoś Junaka, chromu nie da się polerować bo go zetrzesz. Idź do serwisu i poproś o nowe koło bo wpadłeś w dziurę i jest z centrowane: NIEDOSTĘPNE. Jak większość cześć go Junak/Romet. Już nie wspominając o jakości wybieraka, przewodów. Coś za coś. Wole dobrze wykonaną skromną Honde niż „prestiżowo” ale z mocno budżetowych części Junaka.

          Odpowiedz
          • A skąd wiesz jak masz Hondę, a nie Junkersa? I ta żółta patyna na śrubach Hondy bezcenne.

          • Wiem bo jezdze na zloty gdzie uztkownicy po dziwnych zamiennika lub tylko używki sa wstanie kupić Sam mam K125 z 2008 roku i nie dokupisz nowego bo poptostu nigdy nie bylo dostepne . Jak nie wierzysz to zadzwon do ASO Junak czy Rometa i zamów silnik czy kolo- POWODZENIA.

          • a guma od Gienka nie pasuje przypadkiem?

    • Miejsca narażone na przetarcia radze zakleić przezroczystą folią.Nie jest widoczna a zabezpiecza doskonale.Na bak ktory może ucierpieć od zamka są naklejki.Przejechałem 4.5 tysiąca i nie dokrecałem nawet śrubki.To że jest produkowany w Chinach nie ma żadnego znaczenia.Znaczenie zwłaszcza jeśli chodzi o silnik ma jakośc materiałow.Tym sie rożni od Chinczykow.Czytałem że jakiś Portugalczyk przejechal do remontu 85 tyś.

      Odpowiedz
  7. Moja cb125f kupiona w czerwcu 2018 pali od 2-2.5 zrobilem juz 10000.nadaje sie na trasy jak najbardziej .zero problemow jak dotad,chodzi jak zegarek.zamierzam zmienic zebatke zdawcza na 16 zebow.

    Odpowiedz
  8. Kulam sie juz 2 sezon i po miescie i po okolicy blizszej lub dalszej.technicznie bez zastrzezen,spalanie smiesznie niskie.

    Odpowiedz
  9. Dawno nikt tutaj nie pisał o tym motorku. Ja zastanawiam się czy warto jest go dzisiaj kupić Honda CB 125 czy lepiej jakiegoś chińczyka w podobnej cenie z lepszymi parametrami. Co byście wybrali? Hondę czy chińczyka?

    Odpowiedz
    • Aktualnie w salonie Hondy nie kupisz opisanej tu CB125F (GLR 125), aktualna CB125F (CB125M) różni się między innymi inny licznik, bez obrotomierza, chyba trochę inna pozycja. Wybór to zawsze rzecz indywidualna, co się komu podoba, na czym się lepiej siedzi, jakich się szuka osiągów, itd.

      Odpowiedz
      • Dokładnie – ta obecnie oferowana Honda to straszna bieda…
        BTW: Przez jakiś czas parkowałem obok poprzedniej CB125F. I ona przy moim tanim J123 wyglądała jak ubogi krewny. A teraz to już całkiem przepaść w detalach w porównaniu z chińczykiem (tarcza z tyłu, centralny amor, elektroniczny licznik, ledowe światła itd.) …

        Odpowiedz
        • @Marcin honda jest skromna ale wykonana jest z solidnych materiałów. Chińczyk będzie miał bezużyteczne bajery ale wykonane z gównolitu.

          Odpowiedz
    • Miałem Hondę, mam Keewaya i następna będzie jednak Honda. W Keewayu co roku uszczelniacze przedniego zawieszenia do wymiany, zapiekający się zacisk hamulca tylnego, mocno oszukujący licznik zarówno prędkości, jak i przebiegu, ale z tym da się żyć, no i partacki serwis autoryzowany w Łodzi. Ten model Hondy ma minus w postaci nieskładanych podnóżków kierowcy – gleba i cały element do wymiany – przerabiałem to w Hondzie Wave. Honda za to była bezawaryjna, tyle że model nie do końca odpowiadający potrzebom i stąd pojawił się Keeway.

      Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>