Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Mondial Hipster HPS 125

Dodaj do porównania
Mondial Hipster HPS 125

Okiem Dawida (2017rok):

Mondial HPS został pokazany na targach Motor Show w Poznaniu na stoisku Junak w 2017 roku i wzbudził tym wiele emocji. Spędziłem trochę czasu na tym stoisku aby ocenić zainteresowanie ludzi tym właśnie modelem. Wiele osób początkowo leniwie obok niego przeszło z tępym wzrokiem, po czym następowało nagłe olśnienie w tyle głowy, ludzie dawali krok w tył a następnie pojawiały się „kurwiki” w ich oczach. Trzeba przyznać robił wrażenie. Czerwone siedzenie od razu kojarzy się z niestandardowym podejściem do tematu (Hipster), ale to dwie dziarskie rurki wydechowe z chromowaną osłoną robiły największe wrażenie. Im dłużej ludzie go oglądali tym bardziej zmieniało się ich podejście do tego modelu, zamiast traktować go jak zwykły środek lokomocji, zaczynali go dotykać z lekką nutką duchowości.

Mondial Hipster HPS 125, to ten sam motocykl, który już jakiś czas temu pojawił się na naszej stronie pod nazwą Aprilia CR125. Jednak teraz, gdy trafił do sprzedaży, postanowiliśmy poświęcić mu odrębną stronę, aby łatwiej było go odszukać.

Mnie w tym modelu najbardziej ucieszył, fakt że ten silnik, jest klonem 15-konnego silnika Piaggio. Wiele razy rzucałem zdanie w stylu „kiedy w końcu Chińczycy nauczą się robić mocne 125-tki?”. Tymczasem, to właśnie się stało! Ten model jest wynikiem połączenia firmy Zongshen i Piaggio. Po cichu liczyłem na to, że w cenie chińskiego motocykla (ok 8 tys) dostaniemy fajną podróbę mocnego sprzętu. Niestety cena rozczarowuje. Ponad 14 tysięcy? Mało kto godzi się na chińczyka za 10 tysięcy, a tu 14? No szkoda, szkoda … Ale!

Mimo wszystko Mondial jest światełkiem w tunelu, jeśli chodzi o nadchodzący trend 125-tek. Najnowsze modele wypuszczane z fabryki Zongshen, charakteryzują się coraz lepszymi właściwościami jezdnymi, to oznacza, że Chińczycy szybko się uczą. Wierzę, że w przyszłym roku, modele premium będą miały ok 13-14 koni, w cenie 8-9 tys, a to znacznie powiększy frajdę z posiadania motocykla. To też spowoduje, że markowe modele przestaną być markowymi. Różnica między chińskimi a markowymi modelami, zatrze się całkowicie.

Do negatywnej strony tego motocykla, możemy zaliczyć jedynie wysoko osadzone podnóżki, co oznacza, że do prowadzenia tego motocykla będziesz musiał przyjąć pozycję embrionalną. Na dłuższe wypady to niezbyt wygodna maszyna.

Okiem Beniamina (2021):

Z perspektywy czasu trzeba zauważyć że Mondial był tym światełkiem w tunelu o którym pisał Dawid. Cztery lata później mamy na rynku dużo więcej 15 konnych 125-tek, można tutaj wymienić choćby Malaguti, czy Zontes. Mondial nadal jest oferowany na naszym rynku. Za jego import odpowiedzialna jest duża firma motoryzacyjna Intercars.  Niestety ceny nadal są jak na polski portfel wysokie – za model z rocznika 2019 trzeba zapłacić 12 900zł. Dostępny jest też model z owiewkami , stylizowany na motocykl sportowy retro. Od kiedy intercars zostało importerem oferowane są również te motocykle w pojemności 300cc i 25 KM mocy.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
13.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
130
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.077
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (DOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
Strzelam że 120 pójdzie.
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
785
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
765
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2016
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/90 R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

23 komentarze

  1. Cześć,
    Podejrzane odnośnie prędkości „prawie” max 🙂
    https://youtu.be/hcARVi9lXmA?t=3m

    Reply
  2. Nie wiem po co komu prędkość maksymalna w 125 o wadze 130 kg jest za to sprint po mieście i chętnie wydymam Mondialem chętnych z punktu a do punktu b jestem z Tarnowa (tel 514 55 99 08 ) wygranemu stawiam obiad na rynku trasa z BP na Lwowskiej do BP na Krakowskiej . Zapraszam.

    Reply
    • Witam.Jestem z okolic Tarnowa ,gdzie kupowałes motocykl jestem zainteresowany zakupem.napisz jesli mozesz coś wiecej na maila.manieks_79@o2.pl.

      Reply
    • Jakie spalanie osiągasz w tym sprzęcie, w jakim przedziale ?

      Reply
  3. Na zrywa że świateł jak się ma do Lamaha tzr90?

    Reply
  4. Gdyby tak Zongshen zaczął ten silnik wkładać do innych swoich modeli, byłoby miło. Widzialbym chłodzenie cieczą i te 10 kw w romecie z one r.

    Reply
    • Ten silnik ma 11 KW tylko jest zblokowany do 10 KW. Jest model Mondial Pagani 125 już bez tej blokady o mocy 15 KM oraz 12,3 Nm a więc bardzo zacny wynik. Dorównuje Yamaszce MT 125. Szkoda tylko, że ta wersja standardowa jest zblokowana i nie występuje w wygodnej wersji scrambler jako pełny 2 osobowy sprzęt.

      Reply
    • Nie ma 125 która da radę Petarda i leci po regulacji skoku linki gazu 138

      Reply
  5. Jeżdżę od 2018 roku i jestem bardzo zadowolony.
    Dziwię się , że nie jest popularny u nas tym bardziej , że teraz ceny bardzo atrakcyjne. Jeździ super i jest ładny przynajmniej mnie się podoba.
    Przejechałem ponad 6 tyś i nie mam problemów
    Polecam bo przy obecnej cenie nic szybszego nie znajdziecie. Spokojnie można przywrócić 15 KM , zresztą modele z 2019 już chyba fabrycznie mają to zrobione.

    Reply
    • Jak zwiększyłeś moc? Rocznik 2018?

      Reply
      • Nie zwiększył – opowiada bajki.

        Reply
  6. Z wydechem z Unikatu jest fajniejszy

    Reply
  7. Polecam Panów z Unikatu i posiadaczy tego motocykla mega zabawa

    Reply
  8. Gdzie w Polsce można kupić Mondial 125HPS

    Reply
  9. Beniaminie. Przepraszam bardzo, ale Twoje komentarze nie trzymają się kupy. To w końcu czy numer VIN określa producenta ? To czy jest to chińczyk czy Hiszpan ?
    Czy nie ? Bo co z VW z Meksyku? Których masa jeździ po Europie ? Czy to meksykańskie samochody? Np. golf VII.
    Wydaje się że piszesz co Tobie importer każe. Jak Ręku powie że masz pisać że motocykle hiszpańskie to tak piszesz.
    A coś tam później wymyślisz dlaczego . Bo kapitał hiszpański.
    Ale Romet robi to samo co Rieju i nie może być polski.

    Reply
    • Nie zgodzę się że Romet robi to samo co Rieju. Rieju buduje z dostępnych na rynku części, ale ma swoją własną montownię i swój własny dział rozwoju i designu. A Romet kupuje z katalogu i ewentualnie wybiera kolor. Nr Vin pomaga w określeniu producenta, Romet ma własny VIN (SZD) ale go nie używa.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>