Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Junak 125 Racer

Dodaj do porównania
Junak 125 Racer

Ta nowość w ofercie Junaka produkowana jest przez koncern TAYO, koncern ten posiada co najmniej trzy marki pod którymi produkuje motocykle, są to Zontes, Tayo i Kiden. Z oferty tego ostatniego właśnie, pochodzi właśnie Junak 125 Racer, w Chinach oferowany  jako Kiden KD150-H w cenie 5999 Yuanów (3566PLN), warto zaznaczyć ze tej cenie otrzymamy w Chinach zasilany gaźnikiem silnik 150, a motocykl w tylnym kole będzie miał bębęn hamulcowy. Model sprzedawany w Polsce ma kosztować więcej, ale będzie wyposażony w obowiązkowy wtrysk paliwa oraz kombinowany system hamulcowy CBS oparty na tarczach hamulcowych.

Przednia lampa motocykla została wyposażona w lampę halogenową, która zapewni nam dobrą widoczoność podczas jazdy nocą, jak również w światła do jazdy dzienniej wykonane w technologii LED. Tylna lampa jak i kierunkowskazy zostały oparte wyłącznie na LED-ach.

 

Zestaw wskaźników  jak na motocykl o zacięciu sportowym przystało mocno eksponuje analogowy obrotomierz, ale nie pozwoli zapomnieć o codzienności oprócz standardowego prędkościomierza i licznika kilometrów, mamy tutaj coś dla początkujących czyli wskaźnik używanego właśnie biegu oraz coś dla spieszących się czyli zegar. Nie zabrakło też wskaźnika poziomu paliwa.

Motocykl napędzany jest silnikiem TYS, Silnik ten ma odchudzone korbowody, większe łożyska, płynniej działającą skrzynię biegów, system zapłonu DC oraz lepsze smarowanie. A producent podaje, że na przejechanie 100 km będziemy potrzebowali zaledwie 2,2 litra. Co w połączeniu z przepastnym bakiem o pojemności 19,5 litra pozwoli na przejechanie prawie 900km bez tankowania. Almot podaje moc maksymalną 10,88 KM co przy stosunkowo niskiej wadze 115 kg da nam prawdziwą frajdę z jazdy. Kiden na swojej stronie zapewnia też że podwójny tłumik został zaprojektowany aby cieszyć użytkownika mocnym dźwiękiem a jednocześnie nie męczyć hałasem.

Motocykl podobnie jak pochodzący z tego samego koncernu Junak 123 wyposażony jest w amortyzatory gazowe, zapewniające większy komfort podróżowania. Moim zdaniem motocykl będzie plasował się jako pojazd ze średniej półki jakościowej, choć technicznie nie będzie można mu nic zarzucić.

 

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.88
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
115
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.07
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
766
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1928
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

99 komentarzy

  1. Jak to jest że na stronie Junaka ten model , czyli Junak 125 Racer na zdjęciach ma hamulec bębnowy , a w opisie wyraźnie napisane jest że ma hamulec tarczowy. Kto odpowiada w firmie Almot za politykę wprowadzania potencjalnych klientów w błąd.

    Reply
    • Nawet na stronie Kidena nie ma wersji z hamulcami tarczowymi. Skoro Almot nie ma ani sztuki u siebie na stanie to skąd ma wstawić zdjęcia?

      Reply
    • na zdjęciach na stronie jest model z 2016 jeszcze na gaźniku nowy 2017 ma tarczowe 🙂

      Reply
  2. Pisałem już kilka dni temu, że zdjęcia na stronie Junaka są poglądowe (to jest wersja np. na Chiny), a w motocyklach sprzedawanych w Polsce hamulec tylny będzie tarczowy. Nikt nikogo nie wprowadza w błąd – w opisie jest informacja prawidłowa. Poza tym – większość producentów w katalogach prezentuje wersje najbogatsze, a eksponuje cenę wersji najuboższych/najtańszych. Raczej za chwalebne należy przyjąć fakt, że za te same pieniądze klient kupujący Junaka ,,oczami” otrzyma pojazd lepiej wyposażony niż na zdjęciach.

    Reply
    • A czy wersje na wtrysku będą posiadały starter nożny, tak jak to było w YBR Custom?

      Reply
      • Tak

        Reply
  3. Ciekawe czy Keeway pod skrzydłami nowego importera, zacznie być wreszcie konkurencją dla Junaka i Rometa?

    Reply
  4. Wtryski w tych motocyklach zapewne będą te chińskie (FAI) bo i co się spodziewać po tej kategorii cenowej. Podobnie zresztą w modelu RZ. Nawet nowy Division od Rometa ma mieć wtrysk FAI. Ciekawe natomiast co w przypadku RS’a i RS’a Pro, Delphi? Są takie informacje?

    Reply
    • Wtrysk jest japońskiej firmy Mikuni.

      Reply
    • Cześć. Chcę sobie kupić motocykl junak 125 Racer ale mam też na oku Keeway Superlight 125. Czy może ktoś pomuc w wyborze.

      Reply
      • Przecież to dwa zupełnie różne pojazdy. Racer to zgrabne jeździdełko a Superlight wbrew nawie to toczydło do lansu…
        Ile masz wzrostu/wagi?
        Do czego będziesz używał motorka?

        Reply
  5. czy wiadomo coś na temat dostaw Junaka 125 Racer? Dealer w Szczecinie nie bardzo interesuje się tematem …

    Reply
    • jak w końcu wygląda kwestia zakupu „chińskiego” motocyklu – w tym wypadku Junaka? Dziś oglądałem hondę CBF125 która jest prawie 2x droższa ale wiadomo pewna marka. Czy Junaki są awaryjne i czy jest problem z częściami zamiennymi/serwisem?

      Reply
      • Części do Junaków są dostępne na bieżąco, każdy diler ma pełny dostęp do nich ,,od ręki”. O jakości nawet nie ma co pisać- jest z reguły rewelacyjna. Jedynie niechlujny montaż końcowy u dilera i słaby przegląd zerowy mogą zmącić tę pozytywną opinię.

        Reply
      • Po pierwsze jeżeli chcesz chinczyka i masz kasę na hondę to bierz markę premium. Obojętnie czy Romet, Junak lub Barton. Weź Zongshena, Keewaya lub Jianshe (który model jest od kogo znajdziesz u nas na stronie). Po drugie znajdź dobrego dealera który wie co robi bo montaż końcowy to podstawa.

        Wszystkie Romety z nowej kolekcji które widziałem sa na wytrysku Delphi, przypuszczam że Junak też ma nie gorsze wtryski w modelach Premium, więc tutaj bym się nie obawiał.

        Reply
  6. Własnie kupiłem i dzisiej go mi dostarczyli na strzał juz zrobiłem 40 km fajna maszynka narazie wszystko ok działa narazie jezdze spolojnie bo docieram zwraca uwage !!! Polecam kolor pomaranczowy rzuca sie w oczy !!!

    Reply
  7. Panie Beniaminie według certyfikatu który mam masa wynosi 130kg spalanie 2,6l na 100km moc silnika 8kw numer silnika KD156FMI-E a producentem jest tak jak Pan napisał Tayo Motorcycle Technology

    Reply
  8. Jest już pierwsza wideorecenzja – nawet się prezentuje ten moto:
    http://www.jednoslad.pl/junak-125-racer-2017-duzo-za-malo/

    Reply
  9. Z filmiku jednoślad.pl wydaje się być bardzo cichy a ta odcina tylko pyrka, ciekawe jak z przyspieszeniem i vmaxem po dotarciu oraz spalaniem bo wygląda bardzo fajnie pomarańczowy i cena kusi

    Reply
  10. Przejechałem nim już ponad 200km, dźwięk jest fajny, nie jest wcale za cichy . Motocykl dzieli podzespoły z Junakiem RZ i 121 FL: ten sam silnik , zegary, wtrysk , hamulce itd.

    Reply
    • A jak przyspieszenie lub prędkość przelotowa? Czy można jechać 90 dłuższą trasę? Czy nie sprawdzałeś takich rzeczy bo na dotarciu

      Reply
  11. Predkosci max jeszcze nie sprawdzałem bo docieram ale moim zdaniem niezle sie zbiera ! wczoraj jezdziłem z żoną i dawal rade haha

    Reply
  12. Mam juz przejechane ok 500km i jestem po 1 przegladzie wymiana oleju i rególacje spowodowały według mnie ze dostal lepszej dynamiki !! Narazie jestem bardzo zadowolony nic sie odkreciło nic nie odpadło haha.

    Reply
    • Napisz grzesiek41 ile masz wzrostu. Nie za mały trochę na 185 cm ?

      Reply
  13. ja mam 175 i jest spoko najlepiej jakbys mógł do niego przymieżyc. Na motobandzie jest fajny test RACERA i porównanie z RS 125

    Reply
  14. Witam, czy są obecnie dostępne części do tego modelu?? chodzi o owiewki bo podzwoniłem miesiąc wstecz i nie ma w Polsce nic, a to jest jednak problem, jak to reklamować? jak to naprawić? Kupie go ale tylko w tedy jak będą części

    Reply
    • Zaciekawiłem się twoim wpisem i zapytałem Almot jak to jest z tymi częściami.
      Otrzymałem odpowiedź że powszechną praktyką dealerów jest nie posiadanie dużego składu magazynowego, bo i modeli jest wiele na rynku i nie wiadomo co się sprzeda.
      Natomiast w momencie jeżeli klient chce kupić to dealer zamawia w Almocie i w ciągu trzech dni ma wszystko na miejscu. Wywnioskowałem z tego że, Almot ma części na stanie.

      Reply
      • Trzy dni to taki termin bardzo asekuracyjny. Bliższy prawdy to termin 16 do 20 , ale… godzin.

        Reply
  15. Ja już Racerem przejechałem ok 750km gdyby nie pogoda byłoby wiecej hahah i narazie jestem bardzo zadowolony. Z każdym km docierania jezdzi lepiej i ja czuje sie pewniej na nim !!!! Jedyne co mnie wkurza troche to kłopot przy wrzucaniu luzu przy pracujacym silniku ,przy zgaszonym niema problemu !!!

    Reply
    • Wyreguluj prawidłowo luz na dźwigni / lince sprzęgła.

      Reply
  16. po długim nie jezdzeniu odpaliłem motor i stwierdziłem ze obrotomierz nie pokazuje obrotów choc po załaczeniu licznika wskazówka przeskakuje na 12tys i wraca na zero ale po zapuszczeniu silnika obrotów nie pokazuje przechowywuje go nie ogrzewanym garazu blaszanym czyzby zaszkodziła mu niska temperatura

    Reply
    • Niska temperatura mu raczej nie zaszkodziła, przejrzyj złączki elektryczne prowadzące do obrotomierza/licznika, złączki lubią nie kontaktować czasem. Najlepiej kupić w sklepie z antenami, elektroniką spray „kontakt” albo „kontaktol” i tym zapsikać złączki, kostki połączeniowe, u mnie są dostępne po otwarciu obudowy reflektora (Barton Clasiic 125). To powinno być proste do poprawienia. Sama reakcja na włączenie zapłonu nic do tego i nie ma, ale wskazuje, że obrotomierz jest sprawny.

      Reply
  17. Dzieki za podpowiedz bede musiał przejrzec te złaczki

    Reply
    • Byłem na przegladzie powiedziałem mechanikowi o kłopocie z luzem przy pracójacym silniku powiedzial ze to da sie zrobic i juz nie mam problemu .

      Reply
  18. Obrotomierze w 125 Racer i 125 RZ mają taką właśnie ciekawą słabość: w niskich temperaturach odpoczywają sobie, a po paru minutach lub gdy jest ciepło – pracują bez zastrzeżeń.

    Reply
  19. grzesiek 41 – też jestem posiadaczem Racera i u mnie też po dłuższym postoju stało się to samo, obrotomierz wykonuje tą „animację”, ale potem już obrotów nie pokazuje. Sam nie próbowałem nic z tym robić bo po zimie pierwszym przystankiem jest przegląd na 3000 km więc mam nadzieję, że mi to zrobią na miejscu. Ciekawe czy tak we wszystkich się dzieje.

    Reply
  20. Ja ostatnio odpaliłem moto i postukałem reką po obrotomierzu i zaczął działac hahaha

    Reply
  21. Czy będę za wysoki na ten motor mam 190cm wzrostu

    Reply
  22. Ja mam 175 cm i tak dla mnie jest sam raz tobie bym bardziej polecał RS 125 jest wiekszy a najlepiej to przymiesz sie do niego sam stwierdzisz czy ci odpowiada !!!

    Reply
  23. Ja mam przejechane na 1100 po poczatkowych problemach okazalo sie ze w kompie musieli cos poprzestawiac jest ok . Predkość maksymalna jaka osiagnolem jest 100 km myślalem że bedzie lepiej bede wymienial zębatki na mniejsze zeby predkość przelotowa byla okolo 100km

    Reply
  24. Ja na przelecie wyciągam 90km czytałem komentarze że można wyciągnąć nawet 130 km/h a v-Max 150 km ale szkoda motocykla i tak jest mistrzem w swojej klasie przejechałem Jankiem 3000 km poluzowała się jedną śrubka i zbiera się jak się zbierał mało tego wszyscy mówią że wygląda jak 250cm3 fajny motocykl dzisiaj usłyszałem od starszego pana po co kombinować i poprawiać coś co nieźle wygląda dobrze brzmi i fajnie jeździ no i cena też spoko

    Reply
  25. Jak ktoś jest nie wysoki to nawet na wycieczkę 300 km śmiało można jechać powiatowymi bądź wojewódzkimi drogami fajnie i przyjemnie i tanio polecam

    Reply
  26. Ja juz przejechałem ponad 1500km i na razie odpukać wszystko ok . Motocykl typowo miejski szczególnie jak chodzi o przełożenia jaki i prędkosc max. mnie udało się osiągnąć 95km/h

    Reply
  27. Panie Langer czy są juz jakies kufry dedykowane do Racera ????

    Reply
    • W przypadku recera zostaje chyba tylko zlecenie komuś zrobienia stelaża pod kufer. Wątpie by gdzieś dało się taki stelaż kupić. U mnie w keeweayu rkv też nie ma stelaża ale akurat są dostępne do kupna.

      Reply
  28. Racer jest modelem bez stelaża, więc nie ma do czego ewentualnego kufra zamocować. W bagażnik za to zaopatrzony fabrycznie jest 125 RZ.

    Reply
  29. czyli musiałbym najpierw zamocowac jakis bagażnik

    Reply
  30. Dzieki za podpowiedzi bede miał nad czym myslec !!!

    Reply
  31. Czy ktoś z kolegów ogarnął problem z tym obrotomierzem? Mam to samo w Junak 125 RZ.

    Reply
  32. Obrotomierze w 125 Racer i 125 RZ mają taką właśnie ciekawą słabość: w niskich temperaturach odpoczywają sobie, a po paru minutach lub gdy jest ciepło – pracują bez zastrzeżeń. Więc nie wpadaj w panikę – obrotomierz sam z siebie ,,odżywa”.
    W sporo droższych modelach, chociażby np. w Kawasaki Athlete za 8 tys zł nie ma obrotomierza ani nawet wyświetlacza załączonego biegu, a nie widziałem by ktoś narzekał na taki brak. W tanich chińczykach jest z reguły i obrotomierz, i wyświetlacz – doceń to.

    Reply
    • Po prostu, jak to w podrobce motocykla; tu cos nie dziala, tam odpada, silnik pracuje jak mu sie widzi, lancuch sie mota na jajowatych zebatkach, a po kilku latach rdza utylizuje sprzeta.

      Reply
    • Nie panikuję, spokojnie 🙂
      Tak tylko zapytałem bo być może ktoś znalazł patent na tą bolączkę.
      Jak na razie nie narzekam i jeździ się bardzo fajnie.

      Reply
  33. Junak racer to beznadzieja, gaśnie i wrócił zepsuty z serwisu gwarancyjnego

    Reply
  34. Ja go mam już pomału 2 lata i nie mam z nim żadnych poważnych problemów !!! Znowu trzeba powtórzyć dewizę pana Langera ” Nieważne co, ważne gdzie ” !!!!!

    Reply
  35. Ile robicie kilometrów na pełnym baku ?

    Reply
    • pod korek zalany ok. 650-700, wszystko zalezy jak jezdze 🙂

      Reply
  36. Po zimie okazało sie że nie działa wpełni CBS naciskając przedni hamulec działa ale naciskając nożny motocykl nie hamuje czyżby sie zapiekł dziwne ???????

    Reply
    • Podobnie miałem w bliźniaczym Zippie VZ-6. Po zimie hamulec nożny nie działał (ani tył ani przód CBS). Odpowietrzenie nie pomogło, Zbiornik wyrównawczy w połowie pomiędzy min a max. Padło na uszkodzoną pompkę. Mechanik jednak się nie poddawał i rozkrecilł prawie wszystkie podłączenia. Zalał płynem hamulcowym pompkę oraz zacisk. Po ponownym odpowietrzeniu wszystko działa. Mam obserwować i w razie czego wrócić. „Naprawa” w ramach gwarancji.

      Reply
  37. Czy pedał hamulca tylnego ,,wpada” w dół bez oporu?

    Reply
  38. Raczej tak za bardzo nieczuje oporu !!!

    Reply
  39. Naprawa jest prosta ( ale czasu może zająć sporo): wystarczy odpowietrzyć przewód prowadzący do środkowego tłoczka w przednim zacisku. Nie trzeba tykać tylnego zacisku, tylko przedni. Nie dopuść przy tym do opróżnienia zbiorniczka płynu hamulcowego, jaki zamontowany jest w okolicach prawego podnóżka pasażera.

    Reply
  40. ok dzieki za rade spróbuje

    Reply
  41. Wczoraj odpowieczałem ten hamulec dosc długo nawet płynu hamulcowego dolałem żeby nie brakło ale dalej CBS nie działa !!! Niby tylny tłoczek sie porusza ale jakby miał za słaby docisk czyżby to była wina pompki ?????

    Reply
    • Jeżeli przewód hamulcowy ma jakieś zagięcia, albo podwinięty góra, dół, to klasyczne odpowietrzanie będzie mało skuteczne i będzie to robota głupiego. Trzeba pod odpowietrznik podpiąć pompkę odsysająca. Ewentualnie jeszcze możesz poluzować przewód przy danym zacisku i wtedy przelać przez niego płyn hamulcowy, żeby usunąć powietrze, które przy klasycznym odpowietrzaniu jest tylko przepychane w przewodzie.

      Reply
  42. Nie, to nadal masz za słabo odpowietrzony przewód prowadzący do środkowego tłoczka przedniego zacisku. Pompuj do skutku, najlepiej korzystając przy tym z pomocy drugiej osoby, która w odpowiednim momencie będzie odkręcała i zakręcała odpowietrznik.

    Reply
  43. Mam ten model z 2019 roku. Nie ma on takiego bajeranckiego zbiorniczka wyrównawczego na kierownicy :/ Pali około 3.5 na mieście.

    Reply
    • W poprzednich wersjach był ładny zbiorniczek, przykład tu: https://www.youtube.com/watch?v=OurnKc_5W1U

      Reply
      • scsdvs mam pytanie . Jaki masz układ wtryskowy. Mikuni czy Yeson. Ja mam racera z 2018r i układ wtryskowy to Yeson.

        Reply
  44. odnosnie odpowietrzenia hamulcow, miałem rowniez taki problem, wez duza 100ml strzykawke i rurke, podlacz rurke do odpowietrznika przedniego zacisku, podpompuj hamulec nozny, wcisnij go do oporu i luzujac odpwoietrznik utworz podcisnienie strzykawka. trwalo to u mnie sporo czasu ale podziałało.

    Zastanawiam się nad zrezygnowaniem z CBS, pytanie tylko jak po wymianie pompy na 1 zacisk, wykorzystać srodkowy tłoczek w przednim hamulcu

    Reply
  45. Odgrzeje temat. Jestem posiadaczem Racera od sierpnia 2018, mam przejechane ponad 4 tyś km. Hamulec nożny faktycznie po zimie są problemy. Jest zapowietrzony, u mnie zwykłe odpowietrzanie przyniosło efekt połowiczny. Dopiero po użyciu urządzenia do odpowietrzania hamulców przez podciśnienie i przetoczenia przez układ świeżego płynu hamulcowego dało efekt i w tej chwili działa bezproblemowo. Z usterek, które mi się przytrafiły to również wyciek oleju z prawej pokrywy silnika. Okazało się, że śruba dolna, do której przymocowany jest wspornik, który podtrzymuje dolny pług jest poluzowana. Dokręcenie nic nie dało, gdyż śruba pękła xd Nowa śruba + pasta uszczelniająca dały radę. W tej chwili jest szczelnie, ale pług zdemontowałem całkowicie bo okazało się, że śruby z lewej strony również są poluzowane (te które podtrzymują wspornik). Mogę jeszcze się odnieść do obrotomierza. Ja w swoim miałem taki efekt tylko raz i było to po umyciu. Wystarczyło ruszyć kostką przy silniku i hula.

    Reply
  46. Mam takiego do sprzedania prawie nówka o bardzo niskim przebiegu

    Reply
  47. Ja też posiadam Racera z 2019 z małym przebiegiem. Niestety jakość wykonania a dokładnie ramy motocykla pozostawia dużo do życzenia. Połączenia spawane są wykonane niechlujnie. Tzn jest wiele nieodczyszczonych odprysków. Spoiny są z porami i dziurami. Są też podtopienia materiału. Ogólnie taka „jakość” spoin nie powinna przejść kontroli jakości. Wiem coś o tym bo jestem certyfikowanym kontrolerem właśnie od połączeń spawanych. Do tego na powierzchni ramy pojawia się korozja. Powierzchnia stalowej ramy była źle przygotowana do malowania. Po kilku latach trzeba będzie zdemontować części i oddać ramę do piaskowania i poprawy spoin, po czym ponownie poprawnie pomalować. Chyba następnym razem nie skuszę się na Chińską jakość albo dokładnie obejrzę dany egzemplarz tym razem już bez emocji 😉
    A tak ogólnie to fajny motorek, idealny na rozpoczęcie przygody z jednośladem.

    Reply
    • Dałeś za motocykl nie całe 8000 zł. Czemu więc się dziwność? Płacisz chińczykowi za jego pracę grosze a oczekujesz jakość na poziomie 20 000 zł? Płacisz mało- masz mało.

      Reply
      • Jakość spoin takiego chińskiego pracownika powinna decydować o tym czy w ogóle będzie pracował przy spawaniu ram motocyklowych. Jeżeli źle spawa to powinien zostać odsunięty od takiej pracy. Spawacze w Polsce przechodzą testy na tzw. próbach przedprodukcyjnych gdzie dobiera się załogę do konkretnych zleceń i nie ważne ile zarabiają. Jak źle spawasz to możesz wcale nie zarobić. Tutaj zawiodła kontrola jakości która zgłasza takie niezgodności.

        Reply
  48. hej mam zamiar wymienic sam olej w racerze jaki polecacie taki nie drogi a dobry i na co zwrócic uwage przy wymianie ???

    Reply
    • Ja używam od lat Valvoline SynPower 4T 10W-40
      To dobry olej i tańszy od Motula.

      Reply
      • A ja eksperymentuje, oczywiście każdy z tych które używam spełnia API i Jaso, aktualnie mam Motul 5000 10W40. Sprzęgło klei, nie grzeje się

        Reply
    • Ja Ci powiem ze swojego doświadczenia. Lepszy będzie pełny syntetyk, lepiej odprowadza ciepło i tak się nie degraduje szybko jak mineralny. Inaczej, zachowuje właściwości na dłużej. Racer to tani chiński motor chłodzony powietrzem, więc taki olej moim zdaniem bardziej wskazany. Ja lałem kiedyś motula 7100 ale jest on często podrabiany, więc trza uważać i kupować z pewnego źródła.

      Reply
      • Ale generalnie chodzi o to żeby olej był, bo jak nie ma to bida (mnie to spotkało, ale w sumie dobrze bo bym siedział pewnie do teraz w tej drogiej dychawicznej klasie). Generalnie olej to istotna rzecz, w zależności od jakości lepiej motur działa, lepiej wchodzą biegi, nie grzeje się, mniejsze wibracje itp. Sa bawi i uczy.

        Reply
        • Chłopie, po tym co napisałeś widzę, że nie masz zielonego pojęcia o tym co piszesz.

          Reply
          • Nikt na tym portalu tego kolesia ( Sa lub Sa500 ) nie traktuje poważnie, to jest frustrat który co rusz udowadnia światu, że ma problemy mentalne z samym sobą i innych chce przekonać że białe jest czarne lub na odwrót, co na to samo wychodzi…

          • @Anonim, każdy ma prawo do swojej opinii na blogu, zarówno Anonimy, jak i Sa500. Do zwykłej 125-ki półsyntetyk wystarczy. Pełny syntetyk jest drogi, ma sens w bardziej wyśrubowanych silnikach i długich interwałach serwisowych, a przy wymianach co 3tys. km, 10W40 dowolnej marki, byle był motocyklowy z uwagi na mokre sprzęgło.

          • Popieram

          • Patrz a jeżdżę bezawaryjnie już tyle sezonów.

          • @Sa500 motul 7100 10W40 kosztuje 20pln na litrze drożej niż motul 5000 10W40, silnik na obu będzie chodzić taka samo, więc czy jest sens płacić więcej? Przy interwale do 3tys. km, wybieram tańszą opcję 🙂

    • Do jakiej ceny za 1L „taki nie drogi” ? Chyba lepiej 4l opakowania kupować przy częstych wymianach.

      Reply
  49. W tej chwili najlepszy jest shell. Oczywiście jeśli chodzi o olej w rozsądnej cenie.
    Polecam samochodowe i motocyklowe z tej serii których baza jest oparta na gazie, a nie ropie.

    Reply
    • A w czym jest lepszy od innych? Skąd czerpiesz dane?

      Reply
  50. dziekuje wszystkim za porade napewno skorzystam

    Reply
  51. Mam zamiar wymienic samemu olej w racerze na co zwrócic uwage przy wymianie !!!

    Reply
    • Odkręcasz korek (od spodu), spuszczasz stary olej, przykręcasz korek (to akurat istotne), nalewasz świeży olej (przez korek z bagnetem) i to wszystko – 5 minut roboty. Możesz ewentualnie spojrzeć na magnesik w korku spustowym czy nie ma na nim grubszych opiłków – drobne w nowym motku są akceptowalne.

      Reply
    • Czynność prostu jak dup… Robisz tak:
      – najlepiej wymienić po przejechaniu kilku kilometrów, zostawiasz motor aby trosze ostudzić olej, by się nie poparzyć, ciepły olej łatwiej spływa,
      – podkładasz miskę pod korek od spustu oleju, odkręcasz korek,
      – jak scieknie odrecasz filtr oleju i bujasz motorem trochę aby wszystko wylać (to jest rower więc nie będzie problemu z jego utrzymaniem na pochylach),
      – wymieniasz filtr oleju (chyba że jest to siatka to tylko czyscisz)
      – czyscisz i zakrecasz korek oleju, zobacz w jakim stanie jest podkładka, powinna być dobra, ja tam od lat nie wymieniam i jest git, niektórzy zalecają wymianę co wymianę oleju :D, dokrecasz „z czuciem”
      – wlewasz ile fabryka zaleca, ewentualnie do pozycji max na wyprostowanym motorze na wzierniku lub na bagnecie jak masz
      – jeździsz wesoło i kontrolujesz po kilku jazdach czy nie ma jakiś wycieków od strony filtra i korka.

      Olej wymieniony. Opiłkami się nie przejmuj, raczej normalne że są (zwłaszcza przy pierwszych kilku wymianach), ja nie mam magnesu więc czasami jak zlewam olej to sobie patrzę czy na dnie miski coś się nie zebrało.

      Reply
      • Z tymi kilkoma kilometrami to bym uważał.
        Motocykl na pierwszy montaż jest zalewany tanim olejem slnikowym – celowo.
        Po to aby okres docierania trwał 1000km a nie 2000km.
        Dalego pierwszą wymianę należy zrobić, albo tak jak wskazuje producent, albo po przejechaniu 500km wymienić olej na taki ze średniej półki.
        A dopiero po 1000km przejść na olej z wyższej półki.

        Reply
  52. dzieki za rady

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>