Barton FNX 125 to jedno z wielu wcieleń motocykla, który najprawdopodobniej korzeniami sięga do fabryki YAMASAKI w Chinach. Ciekawe jest to, że na stronie polskiego importera Barton Motors, model ten znajduje się w dziale Archiwum. Faktycznie niewiele sztuk nowego egzemplarza da się znaleźć, chociażby na Allegro. Alternatywą dla Bartona jest Junak 123 oraz GB Husky.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.83 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 12 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 120 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.074 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 90 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 80 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 810 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 3.00/ R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/80 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Bartek
O, też nie wiedziałem o tym modelu. Ciekawe, czy jest jeszcze produkowany, bo wygląda świetnie i jeśli jest tak porządny jak inne Bartony (np. Falcon, Classic, albo N125), to z pewnością znalazło by się wielu chętnych. Gdyby nie to, że kupiłem już Falcona, to szczerze powiedziawszy bym się zastanawiał…
55555
Fajnie jak by w danych technicznych jednocylindrowców była pozycja czy posiada wałek wyrównoważający czy nie. Myślę że nie tylko ja bym sobie tego życzył. Serdecznie pozdrawiam.
Kuba
Jestem zdecydowanie za!
Michał
Popieram !
okocz
Byłoby super. Tylko jak ich do tego przekonać?
Anonim
Posiada dodatkowy przeciwciezar przy wale drgań / drgań nie ma
nowy
a jakiś szczęśliwy lub nie hihihi posiadacz sprzętu naskrobie kilka słów o moto
Musariusz
http://motovoyager.net/2013/03/albania-easy-rider-na-chinczyku/ fajny artykuł, polecam. A co do „długoterminowości” sam chętnie bym poczytał bo mnie ten model ciekawi.
Anonim
W sumie to jest ok, ale trudno się przyzwyczaić jak pprzesiadlo się z 600_tki
nowy
a jakiś szczęśliwy lub nie hihihi posiadacz sprzętu naskrobie kilka słów o moto
Langer
FNX od ok. 2-3 lat nie jest już oferowany przez Bartona, bliźniacze modele od Zippa czy Junaka wypadają z oferty z końcem tego roku i właściwie są już niedostępne. GB od ok. 6 lat już nie sprzedaje jednośladów silnikowych, firma proponuje wyłącznie rowery.
Silniki tego modelu wyposażone były w balancer, a tylny hamulec był najczęściej tarczowy, ale i bębnowe wersje się zdarzały.