Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Vespa GTS 125 i.e.

Dodaj do porównania
Vespa GTS 125 i.e.

Vespa GTS to jeden z najpopularniejszych skuterów w Europie. Linia GT rozpoczęła się w 1946 roku, jednak to nie znaczy, że Vespa jest przestarzałą konstrukcją. GTS w przeciwieństwie do oldschool’owej Vespy PX, idzie z duchem czasu. W 2005 roku Vespa GT otrzymała dodatkową literę w nazwe S. Wtedy to poszerzono ramę aby zmieścić większy silnik o pojemności 250ccm. Dzięki tym zmianom w konstrukcji w kufrze mieści się kask. Poprzednie modele GT miały zbyt mały bagażnik. Rok później, w 2006 roku, pojawiły się silniki 300ccm, oraz te które nas najbardziej interesują, 125ccm. Jednak dopiero od 2009 pojawiła się wersja i.e. z 15 konnym silnikiem (poprzednie miały 14, a jeszcze starsze 11). Nowe silniki Vespy GTS zasilane są elektronicznym wtryskiem paliwa, a od 2014 roku, po liftingu mamy jeszcze większy kufer i gniazdo USB.

W założeniach Vespa GTS miała być skuterem do jazdy po mieście. I faktycznie, charakterystyka pracy silnika oraz przekładni, skupia się na tym, aby przede wszystkim szybko startować. Jazda w trasie może być męcząca ze względu na niedużą prędkość maksymalną i małe koła. Jednak to nie znaczy, że nie można się wybrać ze swoją ukochaną na romantyczną przejażdżkę po górskich, wiejskich dróżkach. Vespa jest bardzo dynamiczna także jadąc we dwoje. Spalanie oscyluje w granicy 3 – 4 litrów na setkę. Podsumowując Vespa GTS 125 i.e. to piękny, romantyczny skuter, który pod swoim czerwonym płaszczykiem z lat 60-tych, kryje nowoczesną technologię. Posiada między innymi nawiew ciepłego powietrza na kolana. Do tego modelu możemy dokupić standardowe akcesoria takie jak przednią szybę, chromowany przedni bagażnik i kufer na tył.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
158
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.07
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
105
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
85
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
755
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/70 R12
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R12
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

9 komentarzy

  1. czy to wystarczająco duży skuter dla wysokiej kobiety ( 180 cm) ?

    Reply
    • Vespa to jest taka dziwna konstrukcja, że nawet chłop 190-200cm się mieści bez problemu, dlatego dla osoby wzrostu 180cm powinno być dosyć miejsca. Mimo to zalecam udać się do salonu Vespy i przymierzyć, czy aby na pewno pozycja będzie potencjalnej użytkowniczce odpowiadać.

      Reply
    • Tak jest spoko. Ja mam 180 i komfort jazdy jest super.

      Reply
  2. Można tez się przymierzyć do Lambretty,styl ten sam a cena prawie 2 razy mniejsza

    Reply
  3. Albo do Junaka Vintage, cena jeszcze niższa, a dwumetrowiec się mieści.

    Reply
    • Nie przesadzaj.

      Reply
  4. Można równie dobrze polecić i Kymco Like, czy SYM-a Fidle III, ale Vespa to Vespa. Tylko Vespa ma budę z blachy (z wszystkimi tego mankamentami) a nie plastiku i swój klub.

    Reply
    • Tak i uważam że ta blacha jak to Pan nazwał jest rewacynym rozwiązaniem. Wysyłałem skuter 3 razy. Podnosisz skuter i jedziesz dalej.

      Reply
  5. Mnie nie udało się spalić 3,5l/100… nie wiem kto pisze ten artykuł i jak szybko musiałbym jechać
    jak jadę do 90kmh spalanie 2,2l-2,4l
    jak cisnę ponad 100kmh 2,6l-2,8l
    GTS Super ale pojemność 300ccm ok. kumplowi ten model tyle pali 3,5l-4l i ten wynik się zgadza

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>