Rieju Marathon 125 PRO to niepozorny sprzęt. Na pierwszy rzut oka wygląda trochę delikatnie, jednak po dłuższej przygodzie całkowicie zmienia o sobie zdanie. W brew pozorom to bardzo solidny sprzęt. Rieju (czytaj Rijehu) to bardzo ciekawa marka, właściwie trudno nazwać tę firmę producentem, bowiem Rieju nic nie produkuje. Motocykle powstają z podzespołów produkowanych we fabrykach rozproszonych po całym świecie. Przykładem może być silnik Minarelli zaczerpnięty z Yamahy WR a gaźnik z Japońskiej firmy Keihin. To jednak nie znaczy, że firmie Rieju brakuje doświadczenia w tworzeniu motocykli. Przyglądając się kolejnym modelom z portfolio, widać bezkompromisową walkę o wysokie osiągi. Potwierdzeniem może być bardzo dobry stosunek mocy do wagi. Podobnie Rieju Marathon 125, to bezkompromisowa maszyna wzbudzająca fontanny endorfin. Mocna, ultra lekka, posiada duże koła i wysoki skok zawieszenia, a to są cechy dobrej terenówki. Wszystko wskazuje na to że jeżeli marzą Ci się emocje związane z odrywaniem kół od nawierzchni, a nie posiadasz prawa jazdy na motocykle, to Rieju będzie jedną z najlepszych propozycji.
Wielu łowców emocji przed zakupem próbuje porównać go do Benyco Tekken 125. Nie tędy droga. Benyco Tekken jest raczej motocyklem typu „adwenczer”, możesz dokupić mu kufry i odkrywać odleglejszą okolicę latając po nieutwardzonych drogach, ale na wyskoki i ciężki teren średnio się nadaje. Natomiast Marathon, to wyższa półka, bardziej surowa, na co wskazuje np minimalistyczny kokpit, czy korek paliwa, który nie zamkniemy na klucz. Zbiornik jest malutki, aby nie lać zbyt dużo paliwa, paliwo przecież swoją wagę ma. Zatem jeżeli w twojej okolicy znajdują się hałdy, żwirownie, bagna, kup Marathona. Jeżeli chcesz pojechać z kolegami do Zakopanego pomyśl o Tekkenie.
Warto dodać że Marathon występuje także w wersji SM czyli SuperMoto – widoczny na zdjęciu powyżej. Supermoto posiada głównie inny rodzaj ogumienia, dostosowany do asfaltu. Opona terenowa, typu kostka, potrafi być zdradliwa na asfalcie.
Więcej o tym sprzęcie powiem Wam Kamil z Luxmot’u.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 123 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.089 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3,5 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | 105 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 85 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 890 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 800 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2070 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 80/90 R21 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/80 R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Abelo
Na stronie polskiego importera Rieju jest informacja o wersji Euro4 z CBS tego modelu. Ale jako zasilanie dalej podany jest gaźnik. Albo pomyłka, albo udało im się opracować gaźnik spełniający normy.
jas13
Takie same dane są na stronie producenta. Rieju jest firmą hiszpańską, więc powinni wiedzieć jakie są wymagania dopuszczenia pojazdów w Europie. Można zawsze zapytać u importera jak to wygląda faktycznie.
Evi
Bardzo możliwe, że zastosowano po prostu gaźnik elektroniczny. W końcu Euro4 nie narzuca rozwiązania technicznego tylko normy spalin. Te z pewnością łatwiej spełnić układem wtryskowym albo silnikiem elektrycznym niż mechanicznym gaźnikiem. Ale elektronicznie sterowany gaźnik nie będzie już tym samym co gaźnik mechaniczny. Znacznie bliżej mu do wtrysku, choć od tego układu też będzie się różnił. Taki patent zresztą miały niektóre samochody z koncernu VW/Audi. Rozwiązanie to zarzucono ze względu na duży stopień komplikacji i trudniejszą regulację niż w przypadku tradycyjnych układów wtrysku paliwa.
Swoją drogą, wielu przeoczyło, że na tegorocznych targach poznańskich Romet zaprezentował Bye Bike Delivery (jest zagraniczna strona poświęcona tym modelom), który też wyposażono w elektronicznie sterowany gaźnik. Dzięki temu, mimo że ten skuterek posiada dwusuwowy silnik, to spełnia normę Euro 4.
Wracając do tematu, też jestem ciekaw, jak Rieju poradziło sobie z adaptacją gaźnika do normy Euro4. Przynajmniej mamy przykład tego, że gaźniki w 100% nie pójdą jednak do lamusa.
Abelo
Pytałem w Motor Land. Nic takiego nie ma miejsca. W tym Rieju Euro4 jest zwykły gaźnik (ten sam co w wersji Euro3) z manualnym ssaniem plus do tego katalizator. Widocznie udało się w silniku 125 osiągnąć normy Euro4 bez wtrysku paliwa. Widać przesadzili z tym, że gaźniki idą do lamusa.
MRG
Oto pierwsze litery VIN VTP.
Beniamin Mucha
This vehicle was made in Spain *
VIN Code:VTP
Records found:1
Company:Rieju S.A.
Country/Region:Spain
Dawid
Świetny sprzęt. Mam od roku, a wcześniej miałeś chińczyka. Inny poziom jakości. Rieju to poziom Yamahy, Aprilli. Polecam