Po wprowadzeniu w życie ustawy o 125-tkach, Zipp Quantum 125 stał się obiektem zainteresowań wielu mieszkańców dużych miast. Chociaż ten model był w ofercie Zippa od dawna, to nie cieszył się zainteresowaniem takim jak 2-suwowa wersja 50ccm. Teraz się to zmienia. W 2011 roku, Quantum otrzymał nowy, bardziej kanciasty tchnący nowoczesnością design. Zastosowano w nim ledowe oświetlenie i cyfrowy wyświetlacz ze sporą ilością informacji. Poprawiono także kanapę – jest znacznie wygodniejsza i dłuższa a co za tym idzie bardziej uniwersalna. Osoby o różnej wysokości mogą wybrać dogodną pozycję. Quantum przyzwoicie chroni przed wiatrem i deszczem. Przednia osłona mogła by być ciut większa, ale da się to wybaczyć. Schowek pomieści średniej wielkości, pełny kask i kilka drobiazgów. Wielką zaletą tego skutera jest cena. Pachnącą nówką z salonu wyjedziemy wydając jedyne 5,7 tys. W wyposażeniu seryjnym jest szyba przednia i stelaż z pojemnym kufrem, a obydwa hamulce są tarczowe. To daje do myślenia.
Niestety Quantum ma swoje wady. Moc Zippa jest jedną z najmniejszych w klasie 125 i chociaż jest wygodny, to moc dyskwalifikuje ten skuter jako pojazd na dłuższe trasy. Ma małe 13-calowe koła. Skoro Polscy designerzy mieli wpływ na parametry tego motocykla, dlaczego nie przykazali chińczykom wstawić większe koła?! Przecież każdy Polak wie jakie mamy dziury. Użytkownicy narzekają na pękające i trzeszczące plastiki. Znamy sporadyczne przypadki w których to pękają spawy ramy, instalacja elektryczna regularnie wymaga poprawek. Np rozgrzana żarówka potrafi przyjarać klosz. Spalanie też nie powala. Jak na tę moc, powinien palić ok 2,5l, tymczasem w trasie pobiera 2.7 a maksymalnie potrafi łyknąć 4L.
Film
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 5.2 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 7.07 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 112 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.046 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Nie |
Prędkość maksymalna licznikowa | 80 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 70-75 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 680 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 1940 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/60 R13 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/60 R13 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Lol
Zdjęcie na górze przedstawia zipa 2T!! Zakręcone tłumiki występują tylko w 2T.
Dawid Parus
Lol, to prawda, zdjęcie przedstawia wersję 2T, jednak tymi samymi zdjęciami posługuje się także producent na swojej stronie www. Nie sposób doszukać się studyjnego zdjęcia wersji 125. Cieszy nas czujność użytkowników :). Pozdrawiamy!
B
https://www.youtube.com/watch?v=VFp55YBA0bo
arczi
Koła ma 13 Anie 12tki
WłaścicielZippQuantumR125
Po przeczytaniu tej strony sami możecie wyciągnąć wnioski czy wybór tego modelu jest dobrym czy złym pomysłem. Jak mi nie braknie zapału to będę pisał historie mojego skutera aż do momentu zezłomowania lub sprzedaży. https://www.facebook.com/pages/Zipp-Quantum-R-125/789721304444924?ref=bookmarks
WłaścicielZippQuantumR125
Zapraszam na moją stronę o zipp quantum r 125 https://www.facebook.com/pages/Zipp-Quantum-R-125/789721304444924?ref=bookmarks
zigi
apropo zipp quantum r 125 na razie mam go rok czasu jest na gwarancji przejechałem 800km żadnej usterki zobaczymy co dalej…poza tym całkiem niezłe osiągi!!!
Bartosz
Potrzebuje tłumika po przejechaniu 4000 km odpadł potem drugi raz po przejechaniu 8200 km znowu się popsuł
Rafał
Poszukuję amortyzatorów na przód do zipp quantum max 125 z 2015 czy wie ktoś gdzie mogę dostać lub też pod jaką nazwą był produkowany w Chinach?
Anonim
Może skontaktuj się z Kamilem z Lux Moto w Kobyłce pod Warszawą. Być może coś znajdzie.