Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Junak 123

Dodaj do porównania
Junak 123

Junak 123 to flagowy a także jeden z pierwszych modeli, ze stajni Junaka. Jak większość chińczyków także ten zainspirowany jest markowym motocyklem. W tym wypadku wzorodawcą była Honda 125 CBF. Kiedy Junak zdobywał popularność, świat motocyklistów zainteresowany był prywatnym filmem który nagrał Krzysztof Troka – założyciel forum o Junaku. Dzięki temu żółty model Junaka stał się bardziej rozpoznawalny. Posiadacze tego motocykla są w większości zadowoleni ze swojej maszyny. Model ten jednak cierpi na kilka wad. Użytkownicy narzekają na słabe światło. Na nieprecyzyjne wskazania obrotomierza, prędkościomierza i słabej jakości ogumienie.

Model 123 jest spokrewniony z takimi motorami jak GB Husky i Barton FNX 125. Wszystkie te motocykle posiadają niemalże identyczną ramę i stylistykę. Różnią się tylko drobnymi szczegółami i ceną bowiem za Junaka musimy zapłacić kilkaset złotych więcej. Tę nadwyżkę ceny rekompensuje jednak to, że ludzie będą cie zaczepiać i pytać czy to na pewno Junak. Zatem jest to pozycja dla tych dla których lans ma znaczenie.

W katalogu na rok 2017 model ten  już nie występuje.

Filmy

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.68
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.8
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
120
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.072
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
90
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
810
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2000
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.00/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

38 komentarzy

  1. Zuchwle…eeeghhh!!!

    Reply
  2. Chce kupić taki motorek na raty może.

    Reply
  3. Przymierzałem się do zakupu, ale w porównaniu z większością chińskich motocykli ma wyjątkowo twardą kanapę

    Reply
  4. Ktoś wie skąd takie różnice w cenie tego moto? Zamierzam kupić ale zastanawia mnie dlaczego na allegro sa oferty za 3999 (jako zipp vz-2) z dostawą gratis ale też 5300 (również jako zipp i junak). Istnieją różne wersje motocykla?

    Reply
  5. Niema różnicy (chociaż mi sprzedawca junaka próbował wcisnąć że Chińczycy do junaka dają lepsze podzespoły niż do zippa ) ja kupuje zippa za 4000pln. To są te same motocykle tyko inny znaczek, za znaczek nie będę dopłacał 500zł albo więcej

    Reply
  6. chodzi o homologacje a konkretnie o włącznik świateł po zamianie dyrektywy UE z XII 2015 r. Handlarzyki sprzedaja taniej bo jeszcze sporo sprzetu jest nie przerobionego. A tak po za tym to junak123, zipp vz2 i jeszcze dwie inne nazwy ktorych nie pamiętam to jest to samo co do jednej śrubki. Różnią się naklejkami.

    Reply
  7. Mam dylemat. Przymierzam się do zakupu moto 125, tylko nie mogę się zdecydować pomiędzy Junak 123, a Romet ADV. Ktoś miał przyjemność z tymi dwoma modelami ? Który będzie trwalszy? Nie interesuje mnie wyciskanie hiper prędkości a właśnie dobre wykonanie i raczej moc nie prędkość.

    Dziękuję za odp. Pozdrawiam

    Reply
    • Jakość pewnie podobna. Dla mnie ładniejszy junak 123. W adv nie podoba mi się ten zadarty błotnik z przodu. ADV jest podobno głośny i ładnie brzmi.

      Reply
      • Jakość ADV 125 (Yingang) jest słabsza niż Junaka 123 (Zontes/Tayo).

        Reply
        • Anonim a co wybrać Junaka 123 czy ZIPP VZ-2?

          Reply
          • Wg administratorów to zupełnie ten sam model. Chyba trzeba kierować się dostępnością i jakością miejscowego serwisu.

    • Polecam Junaka – dobrze skręcony, bez fuszerek. Na razie po 2600 km nie narzekam.

      Reply
  8. Motocykl Tayo Lieshou, wersja ZT125-5A, sprzedawany przez Zippa (VZ-2), Junaka (123), Bartona (FNX) i GB (Husky) już wypadł z oferty na rynek polski. Ostatnie sztuki, o ile jeszcze gdzieś są do nabycia, to raczej rarytas i warto szukać. Jest to motocykl o wyjątkowo dobrym stosunku zalet/wad do ceny.

    Reply
    • Zgodzę się z tym że to dobry motocykl, ale myślę że skoro silniki były z Tyan, to i następca 157FMi OHC czyli TYS będzie solidny. A ten silnik znajdziemy w nowym Zipp Tracker czy Junak 121 FL. Przypuszczam że silnik TYS projektowany był już pod nową normę EURO 4. Wiadomo że Zontes (Tayo) nie wsadzi go w ramę wojego Tigera, ale konstrukcyjnie myślę że cos podobnego sie pojawi.

      Reply
      • Beniamin pisałem niedawno z pracownikiem z Junaka (normalne, że nie będzie chwalił innej marki ale) stwierdził, że w Junaku 123 są lepszej jakości części niż w Zipp VZ-2. Podobno jedną z tych części jest lepszej jakości sprzęgło.
        A wg Ciebie jak jest?

        Reply
        • To nieprawda.
          Lepszej jakości sprzęgło trzeba sobie zamontować we własnym zakresie – idealnie pasują tarcze NHC 1119CD od Hondy CG – różnica kolosalna na plus.

          Reply
          • Lashibi – miasto w Ghanie …trzeba będzie chyba tam pojechać,bo nowej kanapy w pl nie ma 🙂

          • @Marianek
            z kanapą to jedź do tapicera

          • A co się stało z kanapą że szukasz nowej?

      • A ja widziałem junaka 123 na popychaczach https://youtu.be/c2NdbI86v70

        Reply
        • Tylko to jest chyba 150cc i nie na polski rynek. Te motocykle mogą mieć dowolne silniki, zależnie od importera, co importer sobie zażyczy w produkcie sprzedawanym pod własną marką, to taki zestaw dostanie.

          Reply
        • Zontes Monster musisz szukać.
          Zontes panther to był np. Zipp matic .

          Reply
      • A ja widziałem junaka 123 na popychaczach 🙂 https://youtu.be/c2NdbI86v70

        Reply
  9. Czyli toros ion to też jest dokładnie to samo co zip vz-2 i junak 123?

    Reply
  10. Tak, to ten sam model co Zip vz-2, Junak 123, Barton FNX czy GB Husky. Tyle że już te modele już są wycofane z ofert importerów.

    Reply
  11. jeszcze są w ofercie u sprzedawców. roczniki z 2015 nówki z homologacją dostępne u większości dealerów ,toros ion , junak 123 i zipp vz-2

    Reply
    • A czy nie robią problemów z rejestracją ?

      Reply
  12. Jeśli to sprzedaje diler, to motocykl jest albo zarejestrowany, albo ma dokument KPP, na mocy którego możliwa jest rejestracja. Jeśli nie jest zarejestrowany, a przy tym sprzedawca nie ma dokumentu KPP wystawionego na ten konkretny egzemplarz, rejestracja będzie niemożliwa.

    Reply
  13. Moto żwawe na starcie, kanapa mega niewygodna po 50km. Piszę jako ktoś kto 20 lat temu jeździł na Simsonie Enduro i zrobił 80 km pierwszy raz od tego czasu na tej maszynie… Polecam szybkę jak się da, bo ponad 80km/h czuć mocno wiatr. Generalnie dobry fan i moc – szczególnie początkową tej maszyny – do 50 km/h . Jest budżetowo, niczego nie udaje, ale fajnie za tą kasę. 3500pln – rocznik 2015 z 3k przebiegu w stanie ledwo dotartym. Z pół godny jeździłem po placu przed pierwszą trasą i dzięki za to, bo można się zabić…. To ma wbrew pozorom dużo mocy na starcie…Widziałem „chinczyki” nowe z rocznika 2016 pordzewiałe na spawach a tu jest ok. po 2 latach użytkowania przez kogoś. Czyli reasumując dobry, prosty sprzęt, który niczego nie udaje i jakościowo się nie rozleci. A czy warto dopłacać kilka tyś. za coś nowego, chińskiego? Wątpię…Nie mówię, że tej Junak 123 zły. Jest pewnie znacznie mnie awaryjne od WSK itp. z dawnych czasów… i co za 2 lata straci połowę wartości? Myślę, że nie. Co miał stracić to już stracił. Teraz zostaje mam nadzieje FUN.

    Reply
    • W pełni potwierdzam opinię 🙂
      Kilka małych modyfikacji i można usunąć wszystkie drobne wady konstrukcyjne.

      Reply
  14. Jeżdżę obecnie tym motocyklem i jestem bardzo z niego zadowolona. Jest to wspaniały motocykl, wygodny jak i oczywiście dobrze się nim jeździ.

    Reply
  15. Ha, a ja mam go już od trzech lat 🙂 zakupiłem z 3500km przebiegiem, teraz ma prawie 10000km i co i nic olej, benzyna i manetka w dół :).
    Tak poważnie zastanawiam się dlaczego ci wszyscy ludzie jadą po chińczykach jak po burej …. i nie mam pojęcia czego chcą od tych motorków, co szpanu nie ma, bo akrap’a nie ma? Co dzień dojeżdżam do pracy i jedyne rzeczy które wymieniłem to: aku no sorry, ale od 2011(rok zakupu junakczka przez poprzedniego właściciela) już wypadało w tym roku go wymienić, oraz świeca też była od nowości… i co? i nic jeżdżę dalej, nawet policja mnie się kiedyś pytała na hulajnodze jak junaczek 🙂
    Polecam niezdecydowanym przyszłym motocyklistom na początek, środek i na koniec przygody z motocyklami też.

    Reply
  16. Trafiłem ostatnio na stronie Świata Motocykli, na test długodystansowy motocykla Junak 123 po 10 latach i 20000km , w którym Pan Potyński twierdzi, że pierwsze wersje miały silnik o mocy 14KM, normalnie cuda.

    Reply
    • Były dane techniczne przedrukowane z wersji 150cc, bez korekty.
      Jeszcze 3 lub 4 lata temu można było bezpośrednio w Junaku zamówić kompletną górę silnika150cc i faktycznie ten motorek wtedy jechał.

      Reply
      • Gdyby kogoś przypiliło, to mam zestawy 150 ccm do J.123. Komplet cyl + głowica 460 zł.

        Reply
  17. Naprawdę świetny motor! Idealny stosunek jakość do ceny.

    Reply
  18. Niezawodny, porządny i ekstra wygląda to właśnie Junak 123. Całym sercem polecam każdemu.

    Reply
    • I nieprodukowany od lat 8…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>