Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Informacje prasowe / Porady

Zamienniki silnika GY6 Honda z katalogu Moretti Parts – nowe życie dla twojego skutera

Silnik 139FM Honda

GY6 to legendarna japońska jednostka napędowa, stworzona przez inżynierów Hondy. Czterosuwowy silnik pokazano światu po raz pierwszy w latach 60. XX wieku i od tego czasu znalazł on zastosowanie nie tylko w klasycznych Hondach, ale też w szeregu innych modeli różnych producentów. Może się zdarzyć, że jeździsz jednym z nich, a jego jednostka napędowa wymaga wymiany. Wtedy zdaj się na wysokiej jakości zamiennik marki Moretti Parts.

Silnik GY6 okazał się bardzo udany. Pierwszą wersję produkowano przez ponad 20 lat w zasadzie bez modyfikacji. Dopiero w latach 80. powstała zupełnie nowa generacja, która również okazała się sukcesem. Była to jednostka czterosuwowa, jednokomorowa i chłodzona powietrzem lub olejem, wyposażona w dwa górne zawory. Miała orientację poziomą. Montowano ją w wielu niedużych motocyklach i skuterach – codziennym środku transportu dla mieszkańców Azji, m.in. Tajwanu, Chin oraz innych państw z południowo-wschodniego obszaru kontynentu.

Silniki GY6 zdominowały rynek i są montowane skuterach do dnia dzisiejszego. Projekt spotkał się z takim zainteresowaniem, że wkrótce również inne firmy zaczęły produkować jednostki o podobnej konstrukcji. Przykładem jest Kymco Pulsar CB125, który był modyfikacją Hondy KCW 125. Silnik ten znajdziemy również w wielu modelach obecnie spotykanych na polskich drogach, m.in. w Bartonach Huragan, 21, Falcon, Galactic, Scalpel, Active i Challenger.

Przekładnia CVT i układ elektryczny

Sterowana odśrodkowo przekładnia bezstopniowa CVT (niekiedy określana również nazwą VDP) została umieszczona w zintegrowanym wahaczu i wykorzystuje gumowy pasek. Z kolei w części wahacza znajdującej się z tyłu sprzęgło odśrodkowe łączy przekładnię z prostym, zintegrowanym zespołem redukcyjnym. W pierwszym z wymienionych elementów zamontowano też elektryczny rozrusznik, osprzęt tylnego hamulca oraz kickstarter.

Warto też wspomnieć o tym, że pomiędzy wałem korbowym a skrzynią CVT nie ma klasycznego sprzęgła. Skrzynię aktywuje się za pomocą sprzęgła typu odśrodkowego, które znajduje się na tylnym kole pasowym. Podobne rozwiązania zastosowano niemal w każdym obecnie sprzedawanym skuterze zasilanym wtryskiem paliwa lub klasycznym gaźnikiem. Znalazły się one również w wielu klasycznych konstrukcjach, takich jak Vespa Grande, Bravo czy zmodyfikowana Honda Camino/Hobbit.

Silnik GY6 ma zintegrowane magneto, które dostarcza prąd przemienny o napięciu 50 V do systemu zapłonowego CDi, a także prąd przemienny z napięciem od 20 do 30 V – wyprostowany i wyregulowany do napięcia stałego 12 V. Dzięki niemu zapewnione jest zasilanie akcesoriów znajdujących się w podwoziu, na przykład oświetlenia, a także ładowanie akumulatora.

Gotowe silniki Moretti Parts

Silnik Hondy, jakkolwiek znakomity, jest mechanizmem jak wszystkie inne i z czasem wymaga wymiany. Oryginalne jednostki są trudno dostępne i drogie, często wielokrotnie przebijają wartość całego pojazdu. Warto zdecydować się na dobry zamiennik marki Moretti, zbudowany według sprawdzonych wzorców i z wysokiej klasy materiałów. Cztery wersje, które można znaleźć na rynku, to jednostki napędowe o pojemności skokowej 50, 80, 125 i 150 cm3. W przypadku pojemności 50 i 80 cm3 odpowiedniki silnika GY6 mają oznaczenia 139QMB i 147QMB, a w przypadku 125 i 150 cm3 – 152QMJ i 157QMJ.

Silniki 50 i 80 cm3 występują w różnych wielkościach oraz konfiguracjach. Mniejsza jednostka, montowana w pojazdach z kołami o średnicy 10 cali, posiada pokrywę w rozmiarze 400 mm i występuje głównie w wersji z krótkim wałkiem, na jeden amortyzator. Jednostka większa, montowana do pojazdów z kołami 12 i 13 cali, posiada pokrywę o wielkości 430 mm. Występuje z krótkim wałkiem, montowana do pojazdów z jednym amortyzatorem tylnym lub z długim wałkiem, do skuterów posiadających dwa tylne amortyzatory.

Tak jak przy każdej wymianie silnika, należy pamiętać o tym, żeby nowa jednostka była zgodna z homologacją pojazdu i naszymi uprawnieniami do kierowania nim. Przykładowo, jeśli do skutera z silnikiem 50 cm3, zarejestrowanego jako motorower, zamontujemy silnik 80 czy 125 cm3, zgodnie z prawem będzie on już motocyklem. Może to spowodować poważne komplikacje – w czasie kontroli drogowej czy nawet przeglądu technicznego może to nie zostać wykryte, za to w przypadku wzięcia udziału w kolizji na pewno zainteresują się tym firmy ubezpieczeniowe. Jeżeli okaże się, że nie mieliśmy uprawnień do kierowania pojazdem z silnikiem o tej pojemności, konsekwencje finansowe mogą być bardzo poważne. 

O zamienniki Moretti silników Honda GY6 pytajcie w autoryzowanej sieci sprzedaży.

Share This Post


1 Comment

  1. Fotka poniżej tytułu może być dla niektórych czytelników myląca. Przedstawia owszem Hondę, ale z zupełnie innym niż GY6 silnikiem. Ale i do tej Hondy Moretti ma adekwatne silniki w ofercie.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>