Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

QJMotor SRK 125S

Dodaj do porównania
QJMotor SRK 125S

Model SRK 125 S  jak i cała marka QJMOTOR zadebiutowała w Polsce w lutym 2024 roku. Prezentacja modelu zaczęła się od „trzęsienia ziemi”, a potem napięcie tylko narastało.

A więc od początku!

Nowy na Polskim rynku naked jest mocno spokrewniony ze znanym i lubianym modelem Benelli 150S, znanym u nas jako Keeway RKF 125. Oba te motocykle produkowane są przez tego samego producenta należącego do koncernu Geely. Do tego samego koncernu oprócz QJMotor  należy też Volvo i Benelli. Koncern posiada też sporo akcji mercedesa.

Prezentowany model SRK 125 S, posiada zawieszenie przednie typu up-side down. W pokonywaniu nierówności pomagają także 17 calowe koła. Tylny amortyzator monoshock dba o stabilizację jazdy w pochyleniu. Jak na nowoczesnego nakeda przystało mamy też pełne oświetlenie LED.

Motocykl ma oczywiście wyświetlacz ciekłokrystaliczny, który w łatwy sposób umożliwia producentom zamieszczenie na nim wszystkich potrzebnych informacji. Mamy więc prędkość, obrotomierz, licznik przebiegu, zegarek, wskazanie aktualnie wbitego biegu. Nie zabrakło też poziomu paliwa czy temperatury cieczy chłodzącej. Dodatkowo z wyświetlaczem możemy połączyć się przez bluetooth z naszym telefonem komórkowym. Skoro mamy możliwość połączenia się przez bluetooth nie mogło zabraknąć portu do ładowania sprzętu, w SRK 125 S mamy podwójne gniazdko USB.

Fajne atrakcje do tej pory? A prezentacja dopiero się rozkręca…

Motocykl co prawda nie posiada bagażnika, ale przewidziane dla pasażera uchwyty mogą służyć do zamocowania ładunku. Oczywiście tylko, gdy nie zabierzemy nikogo ze sobą. Motocykl napędzany jest, chłodzonym cieczą, silnikiem o mocy 15KM, więc zabierania pasażera nie będzie problemem. O ile kanapa dla kierowcy jest dosyć wygodna, to pasażera radzę zabierać tylko na krótkie przejażdżki.

Na uwagę zasługuje też układ hamulcowy. Producent oferuje motocykl na dwóch tarczach hamulcowych z dwukanałowym układem ABS. Sami przyznacie że jak na 125tkę to mówimy o pełnym wypasie. Za tak wyposażony pojazd trzeba zapłacić 11990zł. Taka kwota w 2024 roku wydaje się co najmniej o 4 tysiące za niska.

Gdzie jest więc haczyk?   

Tak naprawdę to nie ma, ktoś mógłby przyczepić się że na start dostajemy pojazd na oponach CST, ale na chińskich oponach wychodzą nawet japońskie 125tki. Moim zdaniem cena na pewno nie wynika ze słabej jakości. Jestem przekonany, że gdy tylko marka znajdzie uznanie wśród polskich klientów cena odpowiednio wzrośnie.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
11
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.96
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
143
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.077
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4 (SOHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
785
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
1970
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

33 komentarze

  1. Z tego wynika że jest to niestety motorek dla osób niewysokich i szczupłych.
    Maleństwo. Tak jak Keeway RKF 125i.

    Reply
    • amerykę odkrył że na 125 się wygląda jak na kocie 🙂 domena chińskich sprzętów, musisz być kompaktowych rozmiarów.

      Reply
  2. Boże jaki ten tablet jest brzydki

    Reply
  3. Czy w tym motocyklu wstawiony jest ten sam silnik co w keeway rkf ?
    Czy to nowa jednostka od QJ ?

    Reply
    • Silnik jest podobny z zewnątrz. Może dekle pasują. Widać, że to ta sama fabryka. Ale w QJmotor ma 6 biegów i 15KM

      Reply
  4. Dlaczego wszędzie montują tablety? Klasyczne zegary były jednak bardziej czytelne, niezależnie od pogody, czy pory dnia.

    Reply
    • Też mam tableta ale okrągłego. Spalanie wyświetla w km/L 🙂

      Reply
      • BSW urzekła mnie Twoja historia 😉 Jasiek cyfrowka nie jest zla, jest inna zwyczajnie.

        Reply
        • Nie mówię, że jest zła, ale skoro i tak zegary były napędzane elektrycznie, to można było zostawić.
          Na szczęście motocykle są podatne na tuning, więc zawsze będę mógł zmienić na jakiś oldschool zegar, np. z Terrot-a 🙂

          Reply
          • zmien sobie pojemnosc, zegary Ci nic nie zmienia.

      • @bsw, Zmieniłeś Junkersa na Yamę?

        Reply
        • Tak – tzn. J123 jeszcze jest ale już wystawiony 🙂

          Reply
          • @bsw ale po co. Przecież tak tłumaczyłeś że chinol lepszy i tańszy od japońskiej konkurencji. No i japonia zajechana i zadzierwiała zaraz po zakupie. A chinola rdza nie chyta. Q przepłaciłeś. Bez sensu .

          • Bo wszystko ma swój czas. 7 lat temu kupiłem Chinczyka bo był kilka razy tańszy od Japoni. Teraz dystans cenowy się znacznie zmniejszył. Mojemu J123 nic nie brakuje – jeżdzi, skręca a nawet trabi. Ale się zestarzał – fizycznie i mentalnie. Przyszedł czas na zmiany 🙂
            Czy chińczyk lepszy? Honda CBF czy Yamaha YS nie jest lepsza od J123 ale XSR już tak. Chociaż szczerze – dupy nie urywa.
            Czy przepłaciłem? Kupiłem okazyjnie – tak to określę…

          • Ciekami mnie to stwierdzenie „się zestarzał”. Co autor ma na myśli?

          • Zestarzał = lata lecą. Mi też.
            Nie zmieniałbym, ale jak nie teraz teraz to kiedy…

          • 600 bedzie najbardziej odpowiednie

          • @bsw, przepłaciłeś, czy nie przepłaciłeś, nieważne, grunt że Tobie się podoba i masz z tego radochę

          • Jeszcze nie wiem czy mam radochę – jeździ się jednak inaczej…
            Osiągi nie są szalone i nie o nie chodziło – ale wszystko chodzi miękko i sprawnie. Jest wtrysk, ABS, LED i … zdecydowanie nizsze spalanie.
            Natomiast na minus – mało wygodna pozycja – trochę sportowa, pochylona. Sety z tyłu a kierownica z przodu. Nadgarstki bolą – czy się przyzwyczaję?
            BTW: Dlaczego gadamy w tym wątku – bo admin nie raczył uzupełnić katalogu…

          • @bsw, Admin ma nowego Lwa i pewnie korzysta z ostatnich chwil ciepła.
            W XSR liczy się wygląd i styl okrągła lampa, a jak jeszcze ma fajne malowanie nawiązujące do limitowanej serii SR400, to już wogóle szpan. Gaźinki są fajne, ale wtrysk benzyny i ABS, to jednak wygodniej.
            Kierownice może trzeba podnieść, sety zawsze można pokombinować z obniżeniem. Niestety trendy są takie, że motocykle mają być bardziej sportowe, a tego klasycznego układu z podnóżkami bardziej z przodu na rynku niestety brakuje.

          • Ano ma i nie ma czasu jeździć :-). Choć 7000 km od kwietnia to chyba dobry wynik.
            Zimą postaram się podciągnąć w katalogu, taki jest plan. A co z tego będzie nie wiem.

          • To model z 2021 roku… Ale zawartość katalogu umarła już dawno.
            Podnóżki nawet są ok – szybko się przyzwyczaiłem. Gorzej z kierownicą – nie chodzi o wysokość tylko odległość – obróciłem ją na mocowaniach tak aby była bliżej siedzenia ale i tak jest dalej niż w J123. Poza tym jest tak wygięta że po przestawieniu jej końce są skierowane w dół co mi nie odpowiada…

          • Czytam was, czytam.
            Sam tej strony dalej nie pociągnę, nie mam tyle czasu.
            Może ktoś chętny do pisania w katalogu?

          • To jak Ty to kupowałeś? Do paczkomatu zamówiłeś? Nie jeździłeś wcześniej, nie przymierzałeś się do sprzętu?

          • @bsw, trzeba się rozejrzeć jakie raisery są dostępne dla tego modelu, może da się znaleźć takie z regulacją przód-tył, ewentualnie inna kierownica (w sensie inaczej gięta.
            @Sa, nic nie mów o sprzedaży, jak wystawia się pojazd i słucha tych co dzwonią/piszą sms-y, to lepiej zajeździć i oddać na złom, niż używane w Polsce sprzedawać

          • @sa Przymierzałem się i jeździłem. Cała reszta ok – siedzenie wygodne, sprzęgło biegi gładziutko, silnik fajnie oddaje moment – zmienne fazy rozrządu robią robotę. Tylko ta nieszczęsna kierownica…
            @jas13 Ten model ma nisko półkę i fabrycznie wysoki mostek – żadne przedłużenia nie wchodzą w grę. Jedynie inaczej gięta kierownica. Sądziłem że z oryginalną będzie ok jak ją obrócę – niestety źle się układa… Ale to się poprawi jeszcze.
            Z resztą doszedłem do ładu – nawet zużycie wyświetla już w ludzkich jednostkach – 2.1 l/100km

          • @bsw, rzuć okiem na poniższe linki z katalogu Puig, pierwszy masz nakładki podnoszące nakładane na oryginalny riser
            https://puig.tv/en/tuning-motos/handlebars/risers?bike=29337
            drugi masz nakładki cofające kierę
            https://puig.tv/es/tuning-motos/manillares/torretas-pullback?bike_id=29337
            kwestia sprawdzenia u polskiego dystrybutora czy to ściągną, ewentualnie zakup za granicą

          • @bsw, następnym razem otwórz temat na forum, przynajmniej dyskusja nie zginie w czasie porządków.
            Adminie, nie da rady kopiuj/wklej dyskusji na forum?

  5. Bo tablety są tansze w produkcji !!!!

    Reply
  6. @bsw nawiązując do dupy „Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.”
    Cytując klasyka” Tylko krowa nie zmienia zdania”. Lepiej późno niż wcale.

    Reply
  7. XSR125 to byłby mój wybór jakbym miał wrócić do 125. Teraz nie mam 125 i brakuje mi tego. Spalanie 1,8 do 2,4 minimalna waga. Litr to jest inna zabawa.
    Oczywiście tylko Japonia. Chińczyki mnie jeszcze nie interesują.
    Tak sama jak chińskie auta. Niby fajne, ale z daleka.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>