Model SRK 125 S jak i cała marka QJMOTOR zadebiutowała w Polsce w lutym 2024 roku. Prezentacja modelu zaczęła się od „trzęsienia ziemi”, a potem napięcie tylko narastało.
A więc od początku!
Nowy na Polskim rynku naked jest mocno spokrewniony ze znanym i lubianym modelem Benelli 150S, znanym u nas jako Keeway RKF 125. Oba te motocykle produkowane są przez tego samego producenta należącego do koncernu Geely. Do tego samego koncernu oprócz QJMotor należy też Volvo i Benelli. Koncern posiada też sporo akcji mercedesa.
Prezentowany model SRK 125 S, posiada zawieszenie przednie typu up-side down. W pokonywaniu nierówności pomagają także 17 calowe koła. Tylny amortyzator monoshock dba o stabilizację jazdy w pochyleniu. Jak na nowoczesnego nakeda przystało mamy też pełne oświetlenie LED.
Motocykl ma oczywiście wyświetlacz ciekłokrystaliczny, który w łatwy sposób umożliwia producentom zamieszczenie na nim wszystkich potrzebnych informacji. Mamy więc prędkość, obrotomierz, licznik przebiegu, zegarek, wskazanie aktualnie wbitego biegu. Nie zabrakło też poziomu paliwa czy temperatury cieczy chłodzącej. Dodatkowo z wyświetlaczem możemy połączyć się przez bluetooth z naszym telefonem komórkowym. Skoro mamy możliwość połączenia się przez bluetooth nie mogło zabraknąć portu do ładowania sprzętu, w SRK 125 S mamy podwójne gniazdko USB.
Fajne atrakcje do tej pory? A prezentacja dopiero się rozkręca…
Motocykl co prawda nie posiada bagażnika, ale przewidziane dla pasażera uchwyty mogą służyć do zamocowania ładunku. Oczywiście tylko, gdy nie zabierzemy nikogo ze sobą. Motocykl napędzany jest, chłodzonym cieczą, silnikiem o mocy 15KM, więc zabierania pasażera nie będzie problemem. O ile kanapa dla kierowcy jest dosyć wygodna, to pasażera radzę zabierać tylko na krótkie przejażdżki.
Na uwagę zasługuje też układ hamulcowy. Producent oferuje motocykl na dwóch tarczach hamulcowych z dwukanałowym układem ABS. Sami przyznacie że jak na 125tkę to mówimy o pełnym wypasie. Za tak wyposażony pojazd trzeba zapłacić 11990zł. Taka kwota w 2024 roku wydaje się co najmniej o 4 tysiące za niska.
Gdzie jest więc haczyk?
Tak naprawdę to nie ma, ktoś mógłby przyczepić się że na start dostajemy pojazd na oponach CST, ale na chińskich oponach wychodzą nawet japońskie 125tki. Moim zdaniem cena na pewno nie wynika ze słabej jakości. Jestem przekonany, że gdy tylko marka znajdzie uznanie wśród polskich klientów cena odpowiednio wzrośnie.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 143 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.077 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 790 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 785 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 1970 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/80 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Anonim
https://m.youtube.com/watch?v=Dy3xLndaCpU&pp
Anonim
Z tego wynika że jest to niestety motorek dla osób niewysokich i szczupłych.
Maleństwo. Tak jak Keeway RKF 125i.
Sa lub Sa500
amerykę odkrył że na 125 się wygląda jak na kocie 🙂 domena chińskich sprzętów, musisz być kompaktowych rozmiarów.
Bogdan
Boże jaki ten tablet jest brzydki
Eng_ine
Czy w tym motocyklu wstawiony jest ten sam silnik co w keeway rkf ?
Czy to nowa jednostka od QJ ?
ja
Silnik jest podobny z zewnątrz. Może dekle pasują. Widać, że to ta sama fabryka. Ale w QJmotor ma 6 biegów i 15KM
jas13
Dlaczego wszędzie montują tablety? Klasyczne zegary były jednak bardziej czytelne, niezależnie od pogody, czy pory dnia.
bsw
Też mam tableta ale okrągłego. Spalanie wyświetla w km/L 🙂
Sa lub Sa500
BSW urzekła mnie Twoja historia 😉 Jasiek cyfrowka nie jest zla, jest inna zwyczajnie.
jas13
Nie mówię, że jest zła, ale skoro i tak zegary były napędzane elektrycznie, to można było zostawić.
Na szczęście motocykle są podatne na tuning, więc zawsze będę mógł zmienić na jakiś oldschool zegar, np. z Terrot-a 🙂
Sa lub Sa500
zmien sobie pojemnosc, zegary Ci nic nie zmienia.
jas13
@bsw, Zmieniłeś Junkersa na Yamę?
bsw
Tak – tzn. J123 jeszcze jest ale już wystawiony 🙂
Anonim
@bsw ale po co. Przecież tak tłumaczyłeś że chinol lepszy i tańszy od japońskiej konkurencji. No i japonia zajechana i zadzierwiała zaraz po zakupie. A chinola rdza nie chyta. Q przepłaciłeś. Bez sensu .
bsw
Bo wszystko ma swój czas. 7 lat temu kupiłem Chinczyka bo był kilka razy tańszy od Japoni. Teraz dystans cenowy się znacznie zmniejszył. Mojemu J123 nic nie brakuje – jeżdzi, skręca a nawet trabi. Ale się zestarzał – fizycznie i mentalnie. Przyszedł czas na zmiany 🙂
Czy chińczyk lepszy? Honda CBF czy Yamaha YS nie jest lepsza od J123 ale XSR już tak. Chociaż szczerze – dupy nie urywa.
Czy przepłaciłem? Kupiłem okazyjnie – tak to określę…
Sa lub Sa500
Ciekami mnie to stwierdzenie „się zestarzał”. Co autor ma na myśli?
bsw
Zestarzał = lata lecą. Mi też.
Nie zmieniałbym, ale jak nie teraz teraz to kiedy…
Anonim
600 bedzie najbardziej odpowiednie
jas13
@bsw, przepłaciłeś, czy nie przepłaciłeś, nieważne, grunt że Tobie się podoba i masz z tego radochę
bsw
Jeszcze nie wiem czy mam radochę – jeździ się jednak inaczej…
Osiągi nie są szalone i nie o nie chodziło – ale wszystko chodzi miękko i sprawnie. Jest wtrysk, ABS, LED i … zdecydowanie nizsze spalanie.
Natomiast na minus – mało wygodna pozycja – trochę sportowa, pochylona. Sety z tyłu a kierownica z przodu. Nadgarstki bolą – czy się przyzwyczaję?
BTW: Dlaczego gadamy w tym wątku – bo admin nie raczył uzupełnić katalogu…
jas13
@bsw, Admin ma nowego Lwa i pewnie korzysta z ostatnich chwil ciepła.
W XSR liczy się wygląd i styl okrągła lampa, a jak jeszcze ma fajne malowanie nawiązujące do limitowanej serii SR400, to już wogóle szpan. Gaźinki są fajne, ale wtrysk benzyny i ABS, to jednak wygodniej.
Kierownice może trzeba podnieść, sety zawsze można pokombinować z obniżeniem. Niestety trendy są takie, że motocykle mają być bardziej sportowe, a tego klasycznego układu z podnóżkami bardziej z przodu na rynku niestety brakuje.
Beniamin Mucha
Ano ma i nie ma czasu jeździć :-). Choć 7000 km od kwietnia to chyba dobry wynik.
Zimą postaram się podciągnąć w katalogu, taki jest plan. A co z tego będzie nie wiem.
bsw
To model z 2021 roku… Ale zawartość katalogu umarła już dawno.
Podnóżki nawet są ok – szybko się przyzwyczaiłem. Gorzej z kierownicą – nie chodzi o wysokość tylko odległość – obróciłem ją na mocowaniach tak aby była bliżej siedzenia ale i tak jest dalej niż w J123. Poza tym jest tak wygięta że po przestawieniu jej końce są skierowane w dół co mi nie odpowiada…
Beniamin Mucha
Czytam was, czytam.
Sam tej strony dalej nie pociągnę, nie mam tyle czasu.
Może ktoś chętny do pisania w katalogu?
Sa lub Sa500
To jak Ty to kupowałeś? Do paczkomatu zamówiłeś? Nie jeździłeś wcześniej, nie przymierzałeś się do sprzętu?
jas13
@bsw, trzeba się rozejrzeć jakie raisery są dostępne dla tego modelu, może da się znaleźć takie z regulacją przód-tył, ewentualnie inna kierownica (w sensie inaczej gięta.
@Sa, nic nie mów o sprzedaży, jak wystawia się pojazd i słucha tych co dzwonią/piszą sms-y, to lepiej zajeździć i oddać na złom, niż używane w Polsce sprzedawać
bsw
@sa Przymierzałem się i jeździłem. Cała reszta ok – siedzenie wygodne, sprzęgło biegi gładziutko, silnik fajnie oddaje moment – zmienne fazy rozrządu robią robotę. Tylko ta nieszczęsna kierownica…
@jas13 Ten model ma nisko półkę i fabrycznie wysoki mostek – żadne przedłużenia nie wchodzą w grę. Jedynie inaczej gięta kierownica. Sądziłem że z oryginalną będzie ok jak ją obrócę – niestety źle się układa… Ale to się poprawi jeszcze.
Z resztą doszedłem do ładu – nawet zużycie wyświetla już w ludzkich jednostkach – 2.1 l/100km
jas13
@bsw, rzuć okiem na poniższe linki z katalogu Puig, pierwszy masz nakładki podnoszące nakładane na oryginalny riser
https://puig.tv/en/tuning-motos/handlebars/risers?bike=29337
drugi masz nakładki cofające kierę
https://puig.tv/es/tuning-motos/manillares/torretas-pullback?bike_id=29337
kwestia sprawdzenia u polskiego dystrybutora czy to ściągną, ewentualnie zakup za granicą
jas13
@bsw, następnym razem otwórz temat na forum, przynajmniej dyskusja nie zginie w czasie porządków.
Adminie, nie da rady kopiuj/wklej dyskusji na forum?
Beniamin Mucha
Co się nie da jak się da:
https://www.motocykle125.pl/temat/yamaha-xsr/
grzesiek 48
Bo tablety są tansze w produkcji !!!!
Anonim
@bsw nawiązując do dupy „Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.”
Cytując klasyka” Tylko krowa nie zmienia zdania”. Lepiej późno niż wcale.
Anonim
XSR125 to byłby mój wybór jakbym miał wrócić do 125. Teraz nie mam 125 i brakuje mi tego. Spalanie 1,8 do 2,4 minimalna waga. Litr to jest inna zabawa.
Oczywiście tylko Japonia. Chińczyki mnie jeszcze nie interesują.
Tak sama jak chińskie auta. Niby fajne, ale z daleka.