Wchodząc na stronę https://sympolska.pl/ można dostać oczopląsu. Polski importer oferuje 16 różnych skuterów, z tego aż 8 w pojemności 125cc. Wydaje się, że w ofercie SYM każdy, kto poszukuje skutera, znajdzie coś dla siebie. Oferowane są skutery o wyglądzie retro, jak również te stylizacji nowoczesnej. Znane zapewne powiedzenie „nie to ładne co ładne , ale co się komu podoba”. W tym przypadku jednak niewielu ludzi o modelu X – Jet powie brzydal. Wręcz przeciwnie, linia motocykla cieszy oko, jest nowoczesna.
Motocykl jest proponowany do miasta, ale ja bym nie sugerował się tutaj opisem importera. Dlaczego? Otóż po pierwsze w skuterze tym nie ma płaskiej podłogi, więc większe zakupy w Biedronce odpadają. No dobra, faktycznie dawno już nie widziałem, żeby ktoś zgrzewkę wody mineralnej woził na skuterze. Żart.
To teraz całkiem na poważnie. Czy motocykl ten da sobie radę w mieście? Oczywiście. Już 14-calowe felgi, na obu kołach, sugerują, że pojazd będzie dobrze sobie radził z dziurami. Zawieszenie z tyłu oparte jest na dwóch amortyzatorach, 100 milimetrowy skok przedniego amortyzatora nie jest co prawda tak wielki, jak w małych turystykach, no ale coś za coś. W standardzie dostajemy też pełne oświetlenie LED.
Producent podaje też niskie spalanie, 2,6 litr na 100km, może okazać się zaniżone. Ale nawet gdyby w warunkach miejskich motocykl palił 3 litry, to tanio nas do pracy zawiezie. Na standardowym wyposażeniu znajdziemy też układ wtryskowy paliwa marki Continental, hamulce z ABS, oraz wszystko mający wyświetlacz.
Myślę, że to, co najlepiej sprawdzi się w mieście to bezkluczykowy system. Nie ma chyba nic bardziej wkurzającego, gdy w upalny dzień musimy szukać kluczyka w kieszeni albo w plecaku. Żar się z nieba leje, chciałoby się już wsiąść i jechać, poczuć wiatr na kasku, a tu trzeba jeszcze kluczyka szukać. Na dodatek, nierzadko trzymając rękawiczki w zębach.
Tak więc skuter ten nadaje się do miasta dosyć dobrze. Zachęcam jednak rozpatrzenie tego konkretnego modelu pod kątem innego użytkowania. Turystycznego! Niewielu ludzi wie, że możliwość podróżowania 125-tką na prawie jazdy kategorii B jest regionalne, to znaczy każde Państwo Unii Europejskiej może dopuścić taką możliwość na różnych warunkach. Na przykład w Czechach można jeździć 125-tką na prawku B, ale tylko jeśli motocykl ma automatyczną skrzynię biegów. Skuterem do Czech? Pogięło Cię Beniamin?
Nie, nie pogięło. Byłem i wiem, że się da. Tak, mam blisko, ale jeśli bez problemu da się przeskoczyć graniczne górki to Czechy stoją otworem. Sym Jet X, nada się na taką wyprawę idealnie. 18 litrowy schowek nie pozwoli na zabranie upchnięcie wielu rzeczy, ale rolkę bagażową i namiot da się zapakować na bagażnik. Przytroczyć gumami i w drogę. Skuter ten ma też port USB do ładowania telefonu czy nawigacji. Uchwyt do nawigacji można przykręcić do mocowania lusterka. Zapomniałbym jeszcze o tym, że model ten, dzięki nowoczesnej linii umożliwia oparcie stóp z lekko ugiętymi kolanami na przedniej osłonie – to nieoceniona wygoda w trasie.
Moim zdaniem JET X jest skuterem uniwersalnym, a na dodatek ładnie wygląda. Sama firma to nie żaden kogucik. Firma SANYANG MOTOR CO., LTD., czyli producent jednośladów SYM, została założona w 1954 roku na Tajwanie, rozpoczynając swoją drogę do sukcesu od współpracy z japońską marką HONDA, uczestnicząc w produkcji motorowerów i samochodów osobowych. To pierwszy producent silników spalinowych na Tajwanie. Od bardzo dawna tańsze jednoślady produkowane na Tajwanie uchodziły za lepsze jakościowo od tych produkowanych w Chinach kontynentalnych. Ta granica już się trochę zaciera, ale przedsiębiorstwo dostarczające części do koreańskiego Hyundaia czy KIA, budzi zaufanie.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 9.27 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 12.6 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 140 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.066 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2,6 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 780 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 760 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2000 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/90 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/80 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Anonim
Raczej 7 skuterów 125cc.
jas13
Sieć dealerska SYM-a to zawsze był problem, marka nigdy nie miała szczęścia na tym rynku, aktualnie 3-ci albo 4-ty importer w przeciągu 10 lat. Cenowo żadna konkurencja dla chińskich, raczej Kymco i japońskie, czy europejskie, acz Piaggio to ostatnio kompletnie z cenami odleciało.
Anonim
Dokładnie tak jest, reklamowanie SYM to jak rozbrajanie bomby na kacu. Raczej nic dobrego z tego nie będzie. Najgorsze jest to że bardzo mi to przypomina obecną sytuację z Daytona Dymoto. Czy ktoś pamięta SYM NH ? Sprzedało się kilka sztuk, a naprawdę mega dobrze się tym jeździło. Osiągi lepsze niż na papierze.
Z Daytona będzie dokładnie to samo.