Daytona Rockstar 125

Dodaj do porównania
Daytona Rockstar 125

Jestem już trochę wiekowy, bo z rocznika 1982. Muzycznie siedzę jeszcze wcześniej niż moi rówieśnicy, bo uwielbiam winyle. Nie powinno was więc dziwić że, pierwsze skojarzenie motocyklowe ze słowem Rockstar to okładka płyty Prince’a. Wydawałoby się że motocykl ten nie jest podobny do motocykla Daytona Rockstar. Ale wystarczy zdemontować owiewkę i widzimy klasyczny motocykl z lat 80-tych.

Właśnie w klimaty retro uderza producent motocykla Daytona Rockstar. W ostatnich latach znajduje się wielu nabywców na motocykle o klasycznej linii sprzed lat. Oczywiście to, że motocykl jest w stylu retro nie oznacza, że mamy tutaj do czynienia z archaicznymi rozwiązaniami. Przede wszystkim producent oferuje nam 14-konny silnik, co   połączeniu z wagą 160 kg, daje nam rozsądny kompromis.

Tak kompromis, bo motocykl oferowany jest w Chinach z pojemnością 200cc. Oznacza to, że na taką pojemność i moc była liczona rama i wszystkie systemy motocykla. Nie jest to typowy lekki motocykl pod pojemność 125, więc ma grubsze amortyzatory, bardziej wytrzymałą ramę, oraz co ważniejsze mocne hamulce. Oferowany w Polsce wariant 125 posiada układ hamulcowy oparty na dwóch tarczach. System CBS dba o prawidłowy rozkład sił podczas zatrzymywania pojazdu.

Oczywiście jak na współczesny motocykl retro mamy tutaj oświetlenie w technologii LED. Nowoczesność widać też na prędkościomierzu. W motocyklu neoretro nie ma miejsca już na okrągłe zegary, trendem jest montaż nowoczesnych kolorowych wyświetlaczy LCD. Taki wyświetlacz ma też zaletę, że pokazuje wszystkie potrzebne informacje. W przypadku modelu Rockstar oprócz podstawowych: prędkości i obrotów silnika, mamy również stan paliwa, temperaturę silnika, aktualnie zapięty bieg, jak i zegarek. Po lewej stronie licznika znajduje się też port USB do ładowania telefonu czy nawigacji.

Całość sprawia wrażenie bardzo przemyślanego motocykla w stylu Retro. Jeszcze więcej uroku możemy motocyklowi dodać ubierając go w sakwy boczne.  Na uwagę zasługuje też zawieszenie. Przednie amortyzatory w układzie up-side-down, lepiej radzą sobie z nierównościami nawierzchni. Wydawałoby się, że w motocyklu klasycznym powinny być amortyzatory po obu stronach motocyklach. Styliści z fabryki Dayang zdecydowali jednak użyć pojedynczego amortyzatora centralnego -monoshock. To rozwiązanie nie rzuca się tutaj w oczy, a powoduje większą stabilność motocykla w zakrętach.

Motocykl Rockstar jest produkowany przez chińska firmę Dayang. Fabryka ta uchodzi za dobrą jakościowo, chińscy użytkownicy tych sprzętów stawiają je na równi z Qjian Jing (Keeway). Jeżeli Polski importer zadba o szeroką ofertę części zamiennych oraz porządną opiekę posprzedażową motocykl może namieszać na rynku. W cenie* poniżej dwóch średnich krajowych pensji wydaje się łakomym kąskiem, dla których wszystkich docelową pojemnością jest 125cc.

*cena 12999 zł w 2024 roku.

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10.37
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.1
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
160
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.065
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
4
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 6 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
818
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2051
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

Jeden komentarz

  1. „Purple rain” – niezła płyta i bardzo fajny film muzyczno – motocyklowy:
    https://www.youtube.com/watch?v=KEtEsBf3iRg

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>