Gdy zacząłem opisywać ten motocykl zacząłem się zastanwiać, dlaczego producent nazwał ten model Symphony.
Sym_Sym_phony – dzwięk, jaki mógłby wydawać przemykający przez zakorkowane zgrabny skuter?
Mogłoby pasować co nie? Opisywany jednoślad waży tylko 128kg, przy mocy silnika 11,3 KM. To daje nam stosunek mocy do masy porównywalny z deko cięższymi, 14 konnymi motocyklami. Do tego wszystkiego motocykl ma duże jak na skuter, przednie koło. 16 cali bardzo gładko pokonuje dziury miejskich ulic. Do tego automatyczna skrzynia biegów i czego chcieć więcej?
A może nazwę powinno się czytać inaczej? Na przykład SYM Phony?
Pierwszy człon to oczywiście nazwa marki, ale również tajwańskiego koncernu produkującego ten motocykl. Firma SANYANG MOTOR CO., LTD., czyli producent jednośladów SYM, została założona w 1954 roku na Tajwanie, rozpoczynając swoją drogę do sukcesu od współpracy z japońską marką HONDA, uczestnicząc w produkcji motorowerów i samochodów osobowych. To pierwszy producent silników spalinowych na Tajwanie. Od bardzo dawna tańsze jednoślady produkowane na Tajwanie uchodziły za lepsze jakościowo od tych produkowanych w Chinach kontynentalnych. Ta granica już się trochę zaciera, ale przedsiębiorstwo dostarczające części do koreańskiego Hyundaia czy KIA, budzi zaufanie. Drugi człon mógłby oznaczać – phony – telefoniczny. W końcu najtańsza wersja Symphony ma już ładowarkę USB 2.0.
Wyposażenie?
Symphony ST, to najtańsza propozycja ze stajni SYM. Jednak ma już układ hamulcowy oparty na tarczach na obu kołach. Oczywiście w standardzie mamy, wymagany prawem układ CBS wspomagający prawidłowe hamowanie. Do tego wszystko mający zestaw wskaźników.
No dobra, może nie ma obrotomierza, ale komu on w automacie jest potrzebny? Jest prędkościomierz wyskalowany w km i milach na godzinę, jest wskaźnik poziomy paliwa, zegarek i przebieg. Na wyposażeniu nie zabrakło też oświetlenia LED i schowka na kask typu JET.
Minusem jest na pewno konieczność tankowania pojazdu przez wlew paliwa znajdujący się pod kanapą. Samo tankowanie w tamtym miejscu bardzo uciążliwe nie jest, jeśli nie mamy ładunku na kanapie. Ale gdyby nam się paliwo przelało, to kask będzie jeszcze za kilka tygodni pachniał benzyną. Na szczęście baku nie trzeba będzie za często napełniać. Producent deklaruje spalanie 2,5 litra na 100 km.
Jak widać nawet najprostsza wersja Symfonii ma już kilka fajnych, zachęcających nutek. Jeśli zaś chcecie więcej, to nic nie stoi na przeszkodzie zakupić model Symphony ST.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.31 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.3 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 128 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.065 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 790 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 690 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2000 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/80 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |