Przeglądając ofertę Zontesa, zawsze odnosiłem wrażenie, że brakuje w gamie modelowej cruisera. Koncern Tayo, właściciel marki Zontes, zawsze sprzedawał cruisery pod branding – na przykład Junaka 121. Motocykle te były jednak chińskimi średniakami jakościowymi, techniczne bardzo dobre, ale mające drobne usterki, typowe dla chińskich motocykl z tej klasy cenowej.
Motocykle sprzedawane w Europie pod marką Zontes, to jednak klasa premium tego koncernu. Kilka lat od premiery pierwszego Zontesa już minęło i dopiero w Sierpniu 2023 pojawił się nowy model, długo oczekiwany 150-C Cruiser.
Motocykl miał premierę w Chinach, a co za tym idzie został wyposażony w silnik o pojemności 150cc, nie jest to jednak przesłanka o tym, że motocykl nie pojawi się u nas w Europie z silnikiem 125cc, znanym już z innych modeli Zontesa. Mam przecieki, że Almot mocno myśli nad wprowadzeniem go do oferty…
Motocykl nie wygląda jak klasyczny ociekający chromem cruiser, nie jest też podobny do modelu Zontes 350 V. Moim zdaniem mocno nawiązuje wyglądem do Hondy Rebel lub Hyosunga GV125S. Opisywany model nie dzieli też ramy z innymi znanymi już modelami Zontesa. Wygląda na to, że inżynierowie z Tayo opracowali ten motocykl od podstaw. I bardzo dobrze!
Chińczycy przyzwyczaili nas już do stosowania najnowszych rozwiązań w swoich markach premium. Nie dziwi już, system bezkluczykowy, pełne oświetlenie w technologi LED, prawie 15-konny silnik czy elektroniczny wyświetlacz. Motocykl ma w standardzie też porty USB A i USB C do ładowania telefonów komórkowych czy nawigacji. Tutaj można by się przyczepić, że porty te znajdują się na boku motocykla, a nie w obrębie kierownicy.
Zontes model C w standardzie ma hamulce z systemem ABS. Warto tutaj wspomnieć, że na przednim kole mamy tarczę hamulcową o średnicy 300 mm. W oferowanych w Polsce 125-tkach oferowane są raczej tarcze 260 mm lub 280 mm. Zresztą nie tylko tarcze hamulcowe są duże, motocykl ma długość 2.1 metra, a przy tym nisko położone siedzisko (700mm). Poważnego wyglądu dodają też spore jak na tę klasę opony. Z przodu mamy oponę o szerokości 120 mm a z tyłu 140 mm. Całkiem fajnie wygląda też krótki gruby tłumik przypominający cygaro.
Na koniec zostawię was z filmikiem reklamowym, od razu chce się siadać na motocykl i jechać w miasto. No tak, w miasto, bo motocykl nie oferuje bagażnika. Podejrzewam, że konstrukcyjnie też nie ma wielkich szans na zamontowanie bagażnika czy stelaży pod kufry. Zresztą zepsułyby one piękną linię tego Cruisera.
Zupełnie nie rozumiem jednak dlaczego kierowca tego motocykla jedzie w kasku integralnym bez szybki…
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 10.81 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.7 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 1,8 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 700 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 845 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2100 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/70 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Anonim
@Beniamin, to to kask retro. Kiedyś nie zawsze były szybki. Tak się jeździło. Powinieneś to pamiętać .
https://www.bikebound.com/2016/09/04/retro-cafe-racer-full-face-helmets/
Sa lub Sa500
Fajny nawet. Dać z tyłu oponę co najmniej 160 i jakiś normalny silnik 500+ i możne coś z tego będzie.
jas13
o ile z tym silnikiem 500+ cenowo zmieści się poniżej CMX500
Beniamin Mucha
Zontes ma Cruisera, ale 350. Tyle że sądząc po zdjęciu, na którym prowadzi go dziewczyna jest on dosyć mikrych rozmiarów…
Sa lub Sa500
Musiałby być sporo tańszy myślę.
Virówa125
Dlaczego kolega Sa pod każdym jednym postem komentuje, że trzeba do 125-tki wstawić silnik 500 i dopiero będzie jechać? To jest forum o tematyce motocykli 125, wywalili Cię z wszystkich innych for? Daj się ludziom nacieszyć i doinformować bez toksycznej atmosfery.
Sa lub Sa500
Tak było kiedyś. Teraz min 1 litr.
Anonim
Od ,,zawsze” mu wiele osób zwracało uwagę z sugestią by się grzeczniutko oddalił w siną dal albo na fora dla większych pojemności ale widocznie wszędzie jest poblokowany za te swoje inaczej mądre wypociny i nadal korzysta z wolności słowa na tym portalu.
Tomek
Kolega Sa jest nieco uposledzony. Wykazmy zrozumienie. Jego najwiekszym zyciowym osiagnieciem jest zrobienie prawka kategorii A i od lat sie tym delektuje, zadreczajac wszyskich dookola 😉
Sa lub Sa500
Ale mi osiągnięcie, idziesz, zdajesz I jeździsz. 0 filozofii.
Anonim
Do ramy pod 125 ( może pod 250 ) dacie silnik 500 i zastanawiacie się co się stanie ?
Wy to naprawdę macie pojęcie o motocyklach.
jas13
myślałem że ironię załapiesz
Sa lub Sa500
Masz rację, litra lepiej dać
Anonim
@jas13 hahaha wyobraziłem sobie ironiczną postawę reprezentowaną przez Sa oceniającego motocykle.
To jest dobre.
Jas przecież on święcie wieży w swoje myśli które mu w głowie się pojawiają tak z niczego.
Mistrz prostej którego każdy motorynką objedzie jak tylko będą 2 winkle po drodze.
Sa lub Sa500
Będę walczył, położę się mocniej i może chociaż na jednym winklu dam radę.
Magnusso
Rewelacja! W tym segmencie w 125-tkach jest bardzo mały wybór. Teraz tylko kwestia ceny- jak będzie poniżej 15 tys- mocno się zainteresuję. Coś czuję, że producenta lub dystrybutora będzie kusiło żeby zbliżyć się do 20. Widzę, że jakiś salon wystawił poniżej 14- byłoby doskonale, chyba rzuciłbym się w ciemno 😀
Magnusso
tu jest sporo, niektórych dziwnych testów 150-tki w Chinach
https://www.youtube.com/watch?v=5aWUzFcUNRg