Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Daelim VJF Roadwin/Roadsport 125 (RMT)

Dodaj do porównania
Daelim VJF Roadwin/Roadsport 125 (RMT)

Daelim VJF 125 to koreański motocykl, który za konkurenta objął sobie Hondę CBR 125. Roadsport, to wersja z owiewkami stylizującymi ten motocykl na superbike (na zdjęciu). Występuje także w wersji Roadwin, która ma styl naked, aczkolwiek warto zaznaczyć, że tej zasady nie trzyma się sam producent. Naklejki z napisem roadsport można zobaczyć także na nakedzie i odwrotnie. Jak zwał tak zwał.

W 2013 motocykl otrzymał lifting, który można rozpoznać po ładniejszej, ostro zakończonej rurze wydechowej. Po 2013 roku wprowadzono także kilka udoskonaleń silnika, dzięki czemu stał się bardziej elastyczny. Starsze wersje dysponują mocą 13 koni mechanicznych. Daelim ma bardzo dużo pozytywnych opinii. Części do tego motocykla produkowane są na licencji Hondy, co nie oznacza, że mamy do czynienia z jakością Hondy, ale jest lepiej niż w przypadku chińskich wynalazków. Analogiczna sytuacja występuje w przypadku Hyosung i Suzuki. Dlatego ten egzemplarz wpada w naszym katalogu zarówno do kategorii markowych jak i chińskich, ponieważ posiada cechy jednych i drugich. Na wyposażeniu tego motocykla mamy bardzo skuteczne hamulce, dobre zawieszenie i całkiem zwinny 4-zaworowy silnik, z elektronicznym wtryskiem paliwa. Z tłumika wydostaje się bardzo ładny dźwięk, basowy pomruk, który można pomylić z 250-tką. Gdyby tylko trochę mniej ważył, to byłby naprawdę ciekawy kąsek w klasie 125.
Ten model nie jest zbyt popularny w Polsce dlatego możecie mieć trochę trudności z kupnem części, ale po wprowadzeniu ustawy o 125-tkach, wierzymy, że się to zmieni. Sporo uszkodzonych egzemplarzy, przeznaczonych „na części”, już trafiło do Polski. W przeciwieństwie do Hondy, ceny używanych egzemplarzy Roadwin’a mocno idą w dół. Od 2016 roku, ten model można nabyć od Rometa pod marką RMT. Jednak RMT prawdopodobnie nie jest już produkowany w Korei, a w Chinach, przez firmę Shineray, jak to się odbije na jakości? Tego jeszcze nie wiemy.

Filmy


Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
10.89
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
14.8
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
150
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.073
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
125
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
90
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
778
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2010
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/60 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

175 komentarzy

  1. Mój brat kupił niedawno ten motocykl. Przede wszystkim nie jest to chińczyk, a jakością dorównuje hondzie. ( porównuję modele daelim roadsport 125r 2008r z hondą cbr 125r 2006r, bo z tymi rocznikami miałem styczność ) Jest od niej znacznie większy (więszkść osób myli go z 600-setką, cbr jest mniejsza od chińskiego motoroweru którym dawniej jeździłem ), znacznie bardziej zaawansowany technicznie ( posiada wtrysk montowany w cbr od 2007, ABS montowany w cbr od 2012 i świetny elektroniczny wyświetlacz montowany w cbr od 2012, choć w innej stylizacji ). Do tego niektóre rzadkie części ( jak regulator napięcia ładowania ) pasują uniwersalne, nie trzeba ściągać z korei tych konkretnych. Motocykl ma bardzo dobrze brzmienie, bardzo głośno pracuje w nim silnik ( jeden dźwięk z silnika, drugi z tłumika = niektórzy myślą że to dwu cylindrowiec ) Osiągnięty V max wynosi na razie 116km/h przy źle działającej pompie paliwa, więc będzie lepiej. Przy tej wadze motocykla nie czuć już pasażera. Jedyną wadą 2008 ( w nowszym roczniku to naprawiono ) jest brak uchwytu dla pasażera

    Reply
    • Dokladnie. To produkcja koreanska na licencji HONDY !!!
      sprzet ma swietne wykonanie i wieksze osiagi od hondy cbr.

      Reply
    • W CBR 125 nie ma i nie było ABS

      Reply
    • jaki regulator napiecia wchodzi?

      Reply
      • Witam mam pytanie posiadam daelim deystar 125 mam problem z uszczelka filtra oleju jest w pokrywie karteru oringowa nigdzie nie mogę kupić jej na Polsce wymieniłem już olej kilka razy z filtrem uszczelki nie ruszalem bo trzymala teraz widzę że na wiosnę też zdało by się ją zmienić czy ktoś z was ogarniał to wie gdzie tego szukać na Polsce pozdrawiam

        Reply
    • Powinien mieć 6 biegów.Wzrosła by prędkość przelotowa do 100 -120 kmh

      Reply
  2. Jezdze tym motocyklem od roku.
    Poj 125 moc prawie 15km
    przy przelozeniu 14 na 45 predkosc max 133km/h

    Motocykl jest duzo jak szescsetka… Jakosc wykonania identyczna jak w hondzie.

    Jezdzilem honda ale roadwin jest wygodniejszy

    Reply
    • ty a może licznik ci pokazywał 180 km/h tylko tys nie widział ! powtarzam maksymalna predkość 125 to 100-105 km/h R-E-A-L-N-A! a nie z sufitu wzięta! poza drobnymi wyjatkami ktm duke terra derbi yamaha mt 125 predkosć tyh motocykli oscyluje w około 120 km/h O-K-O-Ł-O! przy czym zauwasz gimbo jaka jest waga motocykli terra ma 118 kg z płynami a nie 130 czy 140 kg! te twoje 133 km na godzine ozesz włozyc miedzy bajki! aha jeszcze jedno przełozenie 14/45 jest to przełozenie bardziej na „moc” nie predkość! kolejna sprawa aby motocykl mógł jechac 130 km/h musi byc moc SILNIKA NA POZIOMIE OK 17 KM I OKOŁO 14-16 Nm ! także bzury totalne napisałes!

      Reply
      • jeszcze raz /po raz kolejny pisze/posłuze sie przykładem 250 ccm /silnik podobny jak romet k 125 tylko 250 ccm-dodam bardzo trwały/predkosc maksymalna tego silnika w ramie rometa k (125) oscylowała w granicach 105 km/h przy przełozeniach 14 /38! dodam tylko ze silnik osiaga ok 16 kM i 15 Nm!!! mometu co przy 125 ccm markowych nigdy 15 Nm mometu NIE osiagniesz maksymalnie to ok 11 a standard 9-10 Nm! jesli załozyłem zebatke zdawcza /przy silniku na 17 czy 18 zebów a z tyłu jest zębatka 38 zebów wówczas predkosc maksymalna wynosi ok 125-130 max! jesli załozysz zebatke /przy silniku na 18 zebów/wówczas silnik 250ccm NIE BEDZIE W STANIE JEJ UCIAGNĄĆ! TAKZE MOZNA PRZYJAC ZE SILNIK 250 CCM O MOCY 16 KM I 15 Nm MOMETU MAKSYMALNIE POJEDZIE ….OKOŁO 130 KM /H A DOKŁADNIEJ 128 KM/H ! tak wiec pytam sie skad gimbusom wzieło sie 133 km/h w silniku 125 ccm?????!skad?tak jak pisałem wcześniej wyjatkami sa ktm duke yamaha mt 125 derbi terra 125 ccm z 6-o biegowa skrzynia a takze cbr ! te wymienione 125 ccm maja prędkosci na poziomie ok 120 km/h +- 5 km/h ! z racji swojej mocy 15 kM i MASY! jak czytam co poniektóre komentarze to mnie mdli skad u licha 133 km/h w 125ccm? czterosuwie?nie mam pojecia. Romet k 125 z 125 czy zk 125 maja predkosci maksymalne na poziomie 90-95 km/h!(poza ich trwałoscią i niskim kosztem eksploatacji ) cena na poziomie 4 tys zł za nowy motocykl jest bardzo dobra!reszta używek to niestety WIELKA NIEWIADOMA BOMBA z opóźnionym zapłonem która wczesniej czy póxniej/a raczej wczesniej/ wybuchnie pustosząc portfel kierowcy!/nalezy pamietać ze 125 ccm wzelkiej masci japońskie tez sa eksploatowane na maksymium mozliwosci/

        Reply
        • garbaty gimba@
          1. przestań odpowiadać na posty z przed roku
          2. prędkość to nie tylko silnik i skrzynia, to także zawieszenie, opory łożysk oraz opór powietrza. Roadwin ma dosyć dobre owiewki, które dają przewagę nad ZK, dobre złożenie się za owiewkami, pozwala zyskać kilka km/h

          Reply
        • Posiadam model 125 roku 2016 i bez problemu jedzie przy złożonej pozycji 132-135 mierzone GPS. Nie znam ustawień gdyż jak kupiłem tak jeżdżę. Polecam szybszy od najnowszej Hondy 125 kumpla nowa z salony wącha spaliny i robię ja jak chce a pojemność taka sama.

          Reply
      • Posiadam daelima roadwina 125 i potwierdzam predkosc v max jaka uzyskalem a sam waze 96kg to 132km/h to nie bajki

        Reply
        • Dokładnie. Dealim robi 130 bez problemu.

          Reply
      • Co do wypowiedzi kolegi, posiadałem hondę NSR co prawda 2t ale przy 8 kw mocy bez problemu rozpędzał się do 130 km na godzinę, a jeśli ściągnięte zostały blokady to że 125 można było wyciągnąć 24 km co potwierdzone zostało na hamowni. A co do prędkości po odblokowaniu to oscylowała ona w granicach 160 przy mojej wadze ponad 100 km do 190 przy wadze kolegi 65 kg

        Reply
      • Kolego jeśli chcesz mogę Ci nagrać jak daelim bez problemu osiąga 120 km/h bez żadnych modyfikacji 🙂

        Reply
  3. Jestem tego samego zdania co poprzednicy.
    Motocykl jest bardzo duzy. Duzo wiekszy od np aprili hondy yamahy o pojemnosci 125

    Spalanie jest badzo male bo 3-3.5 litra

    Osiagi rzedu 130-130 km/h

    Praca silnika i wydechu jest bardzo mylaca. Kazdy mysli ze to 600tka

    Motocykl swietnie sie prowadzi. Nadaje sie na dlugie trasy.

    A design moto mowi sam za siebie. Nie spotkalem osoby ktorej by nie spodobal sie Roadwin

    Szczerze polecam 🙂

    Reply
    • hello nekem lenne egy olyan kérdésem hogy mitől blokol le a motorom a müszerfalon vilog sárgán az üres melett ,lévő kis kőr a hibát jelzi szerintem mert nm indul se index se duda nincs semmi ezt hogy tudom ki deriteni vagy valami seitséget kaphatok a motorom márkája Daelim VJF125 Roadwin R Fi 2008 as

      Reply
  4. Ciekawe jest to, na tym pierwszym filmiku że razem z nimi startuje też hyosung comet. Ma dwa cylindry a został w tyle. Byłem przekonany że V2 będzie im dorównywał.

    Reply
    • gość odpuscil generalnie hyosung idzie podobnie jak cbr ma więcej kucy ale wazy tez więcej ,pozatym każdy z tych gości na filmie wystartowal w innym czasie ,niema to jak jeśli już wgl to tylko z rolki w 125 najlepiej porownywac ciag na prostej jadac z 2 biegu od np. 30 km/h do 100 km/h wtedy jest mniejsze ryzyko ze ktorys z kierowcow popelni blad na starcie zostanie i mamy wielkiego h…ja z porównania motocykli do siebie ,chyba ze ktoś chce proownywac umiejetnosci kierowcow ale to inna historia .

      Reply
  5. Roadwin ma nowoczesny wtrysk paliwa dzieki temu ma duzo lepsze osiagi. Spalanie 3l a predkosci maksymalne rzedu nawet 140km/h.
    Hyosung v2 nie ma szans z roadwin

    Reply
    • co ma wtrysk do osiagow ?;) pozatym ze daje tyle samo mocy co gaznik o odpowiedniej przepustowowsci ? ten daelim to fajne moto podoba mi sie choć jest trochę ciężkawy ale dramatu niema ma nieco zbyt rozj….ne owiewki na przodzie moim zdaniem lepiej by wspolgraly z tylem jakby szly bardziej w szpicowaty klin do przodu jak na sporta przystalo ale calosc ratuje fajnie dziobiasto wyprofilowana czasza przednia ,rama solidna to chyba niesa plastikowe oslony tylko rama stalowa? jesi tak to jest konkret przyjepal bym się pozatym do zawiasu przedniego niedo jego pracy bo tej nieznam ale do tego ze jest zwykly to raz milej widziany bylby usd jak zawsze w rzypadku każdego chyba sprzeta no i wydaje się stosunkowo cienki na oko mamy do czynienia z podstawowoymi 31 mm ale bez obaw w cbr 125 nie jest lepiej pod tym względem ,wielksoc tarczy przedniej wydaje się nienajgorsze z 280 mm pewnie jest piec w nowych modelach ma pod 15 kucy i jest na wtrysku wiec kciuk w gore jak na kat b oczywiście 😉 ogólnie podoba mi sie ale pare poprawek konstrukcyjnych bym wrypal 😉 a co do porownania do hyosunga ze niema szans to zależy we czym 😉 rozpisywać się rozwalc na czynniki pierwsze zaduzo pisania ale z grubsza sprawy się maja tak 😉 = daleim wazy 15 kg mniej w sportowej jeździe to plus w dłuższe trasy ani plus ani minus a jesli już to bliżej minus niż plus, ma wtrysk ok tym wygrywa w kwestia ekologii 😉 podobno ramy maja zblizona sztywność vmaxy podobne bo moce podobne roznnice w aero czort wie ale w ciemno niewielkie będą , i dochodzimy do rzeczy w których hyosung jest jednak lepszy choć dla przeciętnego motocyklisty to i tak wiekiej roznicy neizrobi i weciemno wezmie sprzet który mu wiualnie bardziej pasi i ergonomicznie , wiec hysung ma wieksza tarcze zprzodu 300 mm w roadiwnie obstawiam ze jest ze 280 jak psialem bo importer niepodaje zawias przod hysung w nowszych modelach ma usd czyli mniejsza mase resorowana jak to dokaldnie się przekalda na parametry jezdne motocykla w tesci eporownanwacyzm na torz ekattinogowycm i na wertepach przy takich samych flakawch w zawaisie dokaldnie neiwiem ale ogolnie teoria mowi ze mniejsz amasa resorowana to lepiej i uj. sama praca tych zwiasow względem siebie jak wybierają jak nurkują itd. wymagalby skrupulatnego testu , ogólnie sa to zbliżone pakiety daleim ma nieco lepszy stosunek mocy ddo masy na papierze hyosung nieco lepsze heble na papierze znaczy na oko po średnicy tarczy przedniej 😉 i tyle daje remis na oko pare rzeczy lepszych ma hyosung pare daelim ogólnie ciężko moto wybrać ztej 2 na pewno pomogl by realny test na torze kartingowym jakas trasa po miescie i pozanim 😉 .

      Reply
      • co do rozjepanych przednich owiewek ze ida zamiast w dziub klinowaty rozchodzą się wgore i dol 😉 we sumie niema tu dużej wady poza trochę groszym wyglądem bo jednak patrz ena keire to moto preteennduje bardziej do miana sport turysty niż do typowego sporta =maneta jest wyżej niż półka 😉

        Reply
        • pozatym rozjepanie tych owiewek na takim poziomie jak prezentuej nam dealim to niewątpliwie wieksz aochona przed warunkami atmosferycznymi a przy dobrym kształcie opor aero pozostaje na dobrym poziomie .

          Reply
          • pozatym jaak obcialem przod i dol owiewek daaaleima się oakzuej ze rozjepany tyl wtedy niebardoz pasuje wiec generalnie można przyjąć ze ma dobre proporcje to porpostu rozjepana duza pojemna 125 😉

      • wroce na moment jeszcz edo porównania tarczy przednich i ich srednic hysoung ma coprawda sowie 300 mm ale wazy 167 kg według danych tech na stronie importera średnicy tarczy daleima niema podanej można by zpropocrcji sprawdzić bądź dokopać się wjakies dokumenty na jakiś chińskich stronach czy czort wie gdzi ew każdym bądź razie przy zalozeniu ze na oko strzelam ma te 280 mm to się okazuje ze każdy cm promienia tarczy daleima musi udygac taka sama mase bądź bardzo zblziona co każdy cm promienia ttarczy hyosunga czyli około 16,6 kg i takie samo obciążenie przedniej tarczy ma moja m12 jea 😉 wiec co do hebli na oko można dac remisa .

        Reply
        • ogólnie obydwu sprzętom dałbym remis kosztują tez podobnie z tego co się orientuej kolo 13 -14 tys a wracając jeszcz eod hebli junak m12 tu wygrywa zarówna z hyosungiem jak i daelimem z prostej przyczyny ma tylko 10 koni mocy a nie 15 wiec rozija nizsze predkosci a co zatym idzie tarcza przy dynamicznej jeździe znosi mniejsze obciążenia bo hamujemy z niższych predkosci to oczywiście skrot myslowy bo na wydajność hebla wiadomo skalda się więcej rzeczy niż tylko srednica tarczy ale to ejst podsatwowy paramter generalnie którym laik na oko może się kierowac wocenie hebla na oko 😉

          Reply
          • jest jeszcz ejdna oczywista kwestia której niemozna pominąć w ocenie zestawu hamulcowego danego motocykla gdyjezdzimy głownie w pojedynke i bez bagażu z tylu jak typowy bangladeszjanin jadący z tona kurnika z pracy na pokładzie chodzi oczywiście o stosunek średnicy tarczy do materiałów do obejtosci układu do sily zacisku do i teraz wlasnie to naco chciałem zwrocici uwagę rozlozenia srodka ciezkosci wplaszczyznie pizomej i pionowej nawet jeśli moto ma tarczze 220 mm a inne 300 to niemozna oddrazu powiedzieć ze ta tarcz ajest zle skonfigurowana do tego moto tzn 220 mm bo być może to moto ma tak wysoko i tak bardzo do przodu srodek ciezkosci rozlozny ze już przy 0,5 g przeciążenia przy hamowaniu kierowca laduje na mordzie robiąc spektakularne dla laikow stoooopie 😉 a jeśli tak jest to należy uznac ze ten zestaw osrednicy 220 mm z przodu to dobrze dobrany wydajnościowo hebel na to moto pomijając fakt ze droga hamowania tego motocykla z 100 bedzi edluzsza niż mur chiński 😉

          • wiec co do kwesti porównania zestawu heblowego daleima do hyosunga sprawa jest otwarta jeśli chodzi o teoretyzowanie sobie bo bcy może daleim ma zupełnie inaczej rozlozny srodek ciezkosci niż hyosung i mamy teoretycznego karnego h.ja w naszych rozważaniach 😉 na oko rozlozneie mas wygalda podobnie ale na oko niejeden już umar a kwestia można uznac z a slsuzna do rozwaazania gdy obciążymy w obu motongach zady .

    • no ja widze że coraz lepiej sie robi było juz 133 km/h ? teraz jest 140 km/h ??? a moze post nizej zejde i bedzie 150 czy 160 km /h! hehe B-Z-D-U-R-Y nie wiem ilu ludzi juz nabraliscie na te bzdury ale rzeczywistość jest inna zgoła inna daelim roadwin maksymalnie pojedzie 100 km/h…… tyle w temacie! polecam zakupic sobie DOBRY predkosciomierz -ale naprawde dobry! bo te co macie tam zamontowane to gorsze od rometa /rometowi zawyża 10 km/h a wam zawyża az o 40 Km/h!! 140 km/h hehe masakra….

      Reply
  6. Wow, a nowy Hyosung to niby co ma – gaźnik? Daelim jest bardzo podobny konstrukcyjnie do hyosunga – taki sam kształt ramy. Jest jednak minimalnie mniejszy i lżejszy. Singiel zawsze będzie miał znacznie mniejszą kulturę pracy od V2 i to w każdym motocyklu, dlatego też w Daelimku występują większe wibracje niż w hyosungu, którego silnik jest po prostu konstrukcją nowocześniejszą i lepszą (chłodzenie olejowo powietrzne, wałki rozrządu na łożyskach kulkowych). To prawda – Daelim może w początkowej fazie startu mieć trochę lepsze „odejście” od Hyosunga, spodziewam się że dużo lepsze od CBR (która tak naprawdę jest motocyklem słabiutkim i wszystko nadrabia masą), jednak Hyosung z odpowiednio dobranymi zębatkami będzie szybszy – ma po prostu większy zakres obrotów i jak pisałem bardziej harmonijnie rozwijający moc silnik. Zaletą w przypadku awarii jest to, że jeden cylinder oznacza 50% mniejsze koszty w przypadku jakichkolwiek napraw czy regulacji (w wersja gaźnikowych Hyo ma też 2 gaźniki). Hyo ma dorosły napęd wymagający Oringowego łańcucha i „dorosły” rozmiar opon. W przypadku każdej 125 sprowadzanej z Niemiec należy sprawdzić, czy przypadkiem nie jest ona zdławiona do 80 km/h, w przypadku motocykli koreanskich blokady były ustawiane w różny sposób (CDI, wydechy, gaźniki, kolektory) i mało który mechanik w Polsce potrafi sobie poradzić ze zdjęciem blokady i ponownym optymalnym ustawieniem maszyny.
    Największą wadą Daelima patrząc na uszkodzone maszyny z ogłoszeń wydaje się być zatarcie cylindra spowodowane przegrzaniem. Z tej perspektywy Chłodzone olejem jednostki Hyo, czy wodą w Hondzie są zdecydowanie żywotniejsze.
    Prędkośc maksymalna żadnej 125 nawet idealnie wyregulowanej i z gimnazjalistą na pokładzie nie przekroczy faktycznych 110 – 115 km/h. Wszystkie filmy czy opisy mówiące o 140 na blacie, to po prostu przekłamania liczników. 140 to z reguły prędkość maksymalna 20 paro konnych 250 a nie 125 centymetrowych „bolidów”.

    Reply
    • Akurat tak się składa że jest na dwóch gaźnikach

      Reply
      • Daelimy od dawna lozyska w rozrzadzie tez maja. Ostatnimi modelami na panewkach byly vt i vs. 😉 a to stare dzieje.

        Reply
    • co do 140 km/h realnych to prawda przeciętnie tyle w normalnych warunkach osiagaja motocykle o mocy rzedu 25 koni a nie 15 😉 chociaż można by stworzyć 15 konny motocykl roziwjajacy i 200 km/ ale nikt by go niekupil bo by wygaldal jak rakieta obudowana całkowicie , na stronie importera hyosunga jest podane ze comet 125 ma gaznik nie wtrysk z reszta się zgodze a co do zakresu obrotowego i vmaxa zakres obrotowy niema znaczenia tylko dobranie zębatek znaczy przleozenia ogolnie do szczytu mocy oba maja zblizona moc masa niegra większej roli przy vmaxie wiec zostaje aerodynamika przy odp dobranych przleozeniach i jeszcze bym się do kultury pracy doczepil singla idzie tak skonsturowac ze będzie miał kulture pracy taka ze niebedziesz wgl wiedział ze silnik jest wlaczony ale wymagaloby to nieco roboty nad konstrukcja takiego pieca i jego wyważeniem względem walka wyrowonwazaajacego i reszty flaków w silniku o ile przy podobnej kosntrukcji r4 jest kulturalniejsze niż singiel o tyle v2 którym ja miałem opkazje jechać było to suzuki sv 650 pracuje w porównaniu do singli którymi jezdizlem jak młot do ubijania ziemi pneumatyczny jakim się posluguja drogowcy 😉 „Parkinson” po miesiącu uzytkwoania heheh

      Reply
      • np. sv 650 pracuje w subiektywnym odczuciu ze 2 razy mniej kulturalnie niż singiel wmoim junaku m12 ale to sa oczywiście silniki o zupełnie innych masach tłoków wału bo to 125 cc vs 650 cc to jednak wydaje misie ze można bez względu na pojemnsoc tak samo dorbze wywarzyc piece i wibracje chociaż każdy blad w wywazaniu ciekziegoo o duzejj pojemnsoci tloka odbije się duza większymi wibracjami w efekcie tak cczy owak kutlura pracy singiel w m12 vs vaka w sv 650 to wygrywa m12 przynajmniej względem egzempalrsv która miałem okazje się przejechać pare kilometrow .

        Reply
        • niewiadomo tez jak tłumione na laczneiach sa te peice tzn ja nie wiem 😉 jeszcze napomkne odnośnie szerokiego zakresu obrotowego jaki ma wpływ na vmax znaczy się ze żaden = wystarczy rzucic okiem na wykres mocy odblokowanej aprilis rs 125 to je 2 suw nie na kat b po odblokowaniu ma 30 koni a szcyzt mocy jest tak spiczasty ze można by go wbic w d,.pe trolla zrobionego z najtwardszego materiallu znanego oficjalnie nauce na ziemi 😉 i taka aprilia be zporblemu osiąga przy tej mocy w normalnyc warunkach naplaksim realne 160 km/h teraz najelastyczniejszy o najszerszym szczyycie mocy silnik o mocy powiedzmy nizszejj o 5 koni czyli 25 koni w zyciu nieosiagnie takiego vmaxa w tej samej budzie motocykla czyli aerodynamika itd. .

          Reply
          • szeroki zakres stały obrotowy szczytu mocy ma wpływ na przyspeiszenie nie na vmax jeśli przleozenia sa optymlanie dostsowane do waskiego szczytu w okrelsonyhc warunkach oczywiście ,tak samo pojemność niema zadnegi znaczenia w wysicgu na prostej np. 250 vs 125 jeśli oba piece generują taka sama moc i tak samo szeroko trzymają szczyt mocy efekt będzie ten sam w przyspeiszeniu w skrocie można sobie obejrzeć wysig na prostej aprilia wlasnie rs 125 z np. ninja 250 oba maja około 30 koni nieco rozne masy i nieco inne aero wiec to robi roznice glownie natomiast aprilia odblokowana okazuje się przyspeiszac nieco lepiej niż ninja nawet na prostej tak czzy owak patrzy się tylko na szcyzt mocy ile jej jest i czy jej jest wystarczająco szeroko żeby po zmianie przleozennia na wyższe nadal trzymalao ten szcyzt mocy anie wypadlo pzoa jego obreb pojemność niema zanczenia tak samo jak niema znaczenia szeroksoc szczytu mocy odnośnie vmaxa chyba ze przleozenie zostało dobaranane fatalnie i np. moto zanim osiągnie vmax limitowany przez aerydnamike mase opory toczenia wypadnie poza waski szczyt mocy co wprzyapdku szerokiego szczytu mocy miejsca niema wokreslonym zakresie , jest jeszcz ejdna rzecz jeśli silnik o bardzo wąskim szczytującym szczycie mocy spiczastym 😉 ma choelrnie salby srodkowy zakres i dolny tak salby i tak wygięty w dol ze nniebedzie wstanie się wgl rozpedzic do vmaxa bo np. ma zamalo zadlugich biegow wtedy szerokość wtakim wypadku znaczenie ma ale tylko dlatego ze jakiś idiota dal 6 biegow zamiast 26 biegow 😉 tak żeby przy przyspeiszaniu zawsze trzymać się bliżej szczytu mocy waskiego niż dalej ale to inna historia generalnie .

  7. Jestem posiadaczem Daelim Roadwin 125 od 5 lat i nie mialem zadnej awari, a chlodzenie jest pierwsza klasa. pokonywalem trasy po 300km tym motocyklem i nigdy nie miałem przymusowych postojów. Moj Daelim na zebatkach 14 x45 osiągnął predkość 133km/h !!! Predkosc mierzona nawigacją GPS.

    Reply
  8. 3 lata jeżdziłem Hondą NSR, nastepnie rok czasu na CBR….

    w 2012roku zaryzykowałem i zakupiłem Daelim Roadwin 125 16konny
    i na pewno nie wroce do poprzednich maszyn.
    Daelim jest zdecydowanie wygodniejszy. Wiele osob myli go z pojemnością 600cm3.
    Spalaniejest zaskakujące małem, przy predkosciach przelotowych spalanie wynosi max 3l. Mój V-max to 147km/h

    Idealny motocykl na początek: Swietne osiągi, małe spalanie, bardzo wygodny, piękne brzmienie…

    Minusow nie znalazłem.

    Reply
  9. Umieszczenie tego modelu w kategori „chinskie” to co najmniej bezmyślność redaktora…

    Firma Daelim wiele lat wspolpracowała z HONDĄ… i wyniosła z tej firmy wszystko co najlepsze… Dzieki czemu mamy swietne motocykle jakim jest np. Daelim Roadsport czy roadwin… Nowe kosztują okolo 16000zł, zaś używane mozna kupićza 5-7 tys zł w swietnym stanie.

    Jakością niczym nie odbiegają od Hondy, a osiągami ją przewyższają.

    Spalanie: Można zejśćponizej 3l/ 100km
    V-max – 130 – 150km/h

    Motocyklami Daelim jeżdzę od 10 lat i szczerze mogę polecić…

    Jedyne naprawy to wymiany czesci eksploatacyjnych.

    Reply
    • MaxNivikow, ale w czym problem? Przecież ten model jest zarówno w kategorii chińskie jak i markowe. Jest produkowany w Azji. Dla mnie to wystarczający powód by go wrzucić także do chińskich. W swoim komentarzu, poza obrażaniem autora, to właściwie nic nowego nie wnosisz, wszystko o czym napisałeś jest w treści opisu i poprzednich komentarzach. Czytałeś w ogóle? 🙂

      Reply
      • Dawid Parus® Japonia też leży w Azji jakby nie patrzeć a nie widzę jakoś ani Hondy, ani Kawasaki, ani Suzuki w dziale chińskie 😉

        Reply
  10. Witam, da się ten motor kupić w Polsce? Trudno mi znaleźć jakiegoś oficjalnego dealera.

    Reply
  11. Pewnie ze sie da kupic ten motocykl w Polsce. Bardzo duzo egzemplarzy jest swiezo sprowadzonych z Niemiec. Mozna takiego z niemiec kupic za 4-5 tys zl ale dochodza oplaty rejestracyjne. Ja rok temu kupilem od wlasciciela w Polsce za 7tys zl 2010 rok a w tym roku bede go zamienial na pojemnosc 250 🙂

    A Co do motocykla Daelim – bezawaryjny. Jezdze rok czasu i zadnych inwestycji. Na poczatku wymienione plyny i oleje…. A poza tym Nic… Kompletnie…. A spalanie 2.5l !!!! POLECAM
    maksymalna predkosc na oryginalnych zebatkach 130km/h

    Reply
  12. Witam 🙂

    Posiadam motocykl Roadwin 125 od 3 lat. Rocznik 2008. Zapłaciłem za Niego ok 9tys zł i to była najlepsza inwestycja. Przez 3 lata żadnej awarii. Przed każdym sezonem wymieniam Płyny i oleje oraz smaruje łańcuch. Polecam łańcuch wzmacniany RK – od 3 lat rewelacja.
    Po zmianie zębatek i łańcucha na bezoringowy oraz wydech sportowy, motocykl osiąga prędkość 150-160km/h a spalanie przy tych predkosciach ok 4l. Przy spokojnej jezdzie mozna zejść ponizej 3 litrów.

    Reply
  13. Tydzien temu zakupilem roadwin 125 bez owiewek… Za 6600zl. Rok 2010.
    Po tygodniu moge powiedziec ze sprzet jest rewelacyjny.
    Brzmienie wydechu jest super… Filmiki na yt tego nie odwzorowuja…
    Znajomi mysleli ze to jakas 500setka.
    Co do spalania… To bajka. Srednio 2.5-3l.
    Motocykl jest duzo wiekszy i szerszy od nsr czy cbr 125.
    Dzieki temu bardzo wygodnie sie siedzi….
    Bardzo polecam ten motocykl.

    Ps. Vmax… Na razie jechalem 120kmh ale jeszcze sporo zostalo w zapasie. Mysle ze rozpedzi sie do 140.
    Pozdrawiam

    Reply
  14. Witam
    Mam pytanie, gdzie mogę kupić boczną lewą owiewkę do Daelim VJF 125 Roadwin rok 2014.
    Proszę o pomoc.
    Z góry dziękuje.

    Reply
  15. Witam
    Mam pytanie, gdzie mogę kupić boczną lewą owiewkę do Daelim VJF 125 Roadwin rok 2014.
    Proszę o pomoc.
    Pilne

    Reply
  16. Witam
    Znacie jakieś strony z częściami do roadsporta 125? W maju będę szukał takiego Daelima ,wiec jeśli ktoś sprzedaje proszę się odezwać na maila szybkioks@op.pl

    Reply
  17. Jest cale mnostwo sklepow z czesciami. Wystarczy wygooglowac. Osobiscie zamawialem na wemoto.pl ale sa tez sklepy ktore sprowadzaja oryginalne czesci z Niemiec… Na allegro jest coraz wiecej czesci… Duzo ludzi sprowadza te motocykle z niemiec na czesci wiec czesci beda tanialy 🙂

    Reply
  18. grzesik – fakt, jest dużo sklepów ale wszystkie oferują tylko części eksploatacyjne (zębatki, łańcuchy, smary)… chociaż wątpię czy udałoby Ci się znaleźć w Polsce np. flirt powietrza do tego modelu 😉 Sam od niedawna mam roadwina vj 125 z 2008 wersja z gaźnikiem, kupiłem go z padniętym obrotomierzem i jeszcze wtedy nie wiedziałem, że będzie taki problem ze znalezieniem głupiej cewki (obrotomierz elektroniczny ze wskaźnikiem analogowym;) Jak na allegro, olx, gumtree pojawi się jakiś model na części to znikają one w mgnieniu oka (i z tego miejsca chciałem pozdrowić wszystkich, do których dzwoniłem w ciągu ostatniego miesiąca z pytaniem o to czy mają jeszcze licznik) ;))

    Podsumowując:

    + moto bardzo ok, nawet dla wysokiego raidera, przy 185 cm siedzi się bardzo wygonie i przy tym nie wygląda się jak husar na kucyku
    + wszystkie CBR, YBR chowają się jeśli chodzi o wygląd. Koła o szerokości 110 przód i 140 tył wyglądają już nieźle i potrafią zrobić wrażenie
    + silnik ładnie łapie obroty i do 100 km/h rozpędza się bez większego wysiłku
    + dźwięk silnika jest przyjemny dla ucha (nie jest to varadero, ale cena samego moto też nie jest varaderowska)
    + prostota budowy i ogólnie dostępna „serwisówka (256 stron ;)) wraz z wykazem cholernie drogich części na dataparts.de

    I na koniec jeden wielki minus:
    – brak jakichkolwiek części zamiennych na rynku, chyba, że ktoś ma czas czaić się na allegro, na jakiegoś rozbitka. Ciut lepiej jest na ebay.de lub ebay.co.uk ale też nie ma żadnych rewelacji.

    PS. Jeśli ktoś tu doczytał to pozdrawiam 😉
    PPS. Ma ktoś na sprzedaż licznik do wersji gaźnikowej naked? 😀 😀 😀

    Reply
  19. Witam a czy wersja bez owiewki ma taki sam silnik jak ta z owiewkami?

    Reply
  20. Wersja z owiewkami i bez owiewek maja te same silniki. Polecam te na wtrysku, sa bardziej dynamiczne.

    Co do czesci… Potrzebowalem do swojego daelima prawej owiewki i bez problemu ja dostalem.

    W polsce sa sklepy ktore sprowadzaja czesci z Niemiec. Ja tak wlasnie zamawialem. Tylko czekalem tydzien czasu na paczuszke.

    Jesli ktos ruszy glowa i podzwoni po sklepach to wszystko kupi do tego modelu. Mamy w koncy XXI wiek.

    Reply
    • Witam. Wie ktoś jakie zębatki dać na przód i tył aby motocykl szybciej sie zbierał do np. 80 km/h, niz te oryginalne zębatki. Zalezy mi na przyśpieszeniu niż na v-maxie. 13 zębów na przód bedzie ok ????

      Reply
  21. banderoza, to już lepiej było zamówić bezpośrednio w sklepie niemieckim lub w ogóle z Korei. Oszczędziłbyś na pośrednikach. Nie o to chodziło w moim powyższym poście, że części nie ma – tylko o to, że są cholernie drogie. Jaki jest sens kupować licznik za $108,40 (380 PLN + przesyłka) do moto, którego cena zakupu była mniejsza niż 3000 PLN. Rynek części zamiennych praktycznie nie istnieje. Dla zainteresowanych dwie stronki gdzie można kupić praktycznie wszystkie części do Daelima: http://koreanbikeparts.com/index.php/ i http://www.dataparts.de/

    desperados, dodatkowo nie wiem na jakiej zasadzie powiedziałeś, że silniki są takie same skoro wersja z owiewkami na wtrysku (RoadwinR) generuje 15 KM, co daje stosunek mocy do wagi 0,073, a naked (Roadwin) niezależnie czy z gaźnikiem czy na wtrysku daje 13 KM ze stosunkiem mocy 0,060.

    PS. Odnośnie wcześniejszych problemów z licznikiem, kupiłem na allegro obrotomierz od motoroweru za 40 zł – przeróbka mocowania, tak, żeby wszedł w oryginalne zegary i działa 😉 Niby XXI wiek można pójść na łatwiznę, ale jeśli ktoś pomyśli tak jak to było XX wieku wyjdzie na tym korzystniej 😉

    Reply
  22. Moce ktore podajesz w wersji z owiewkami i bez to tylko marketing i cyferki.
    Silniki sa takie same i generuja ta sama moc. Sprawdz na hamowni dwa modele i zrozumiesz o czym pisze.

    Reply
  23. Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat żywotności tych silników ? Chodzi o to ze mam na oku wersję naked 2005 rok , z przebiegiem 35 tyś i nie wiem czy jest sens brać coś takiego.
    Z góry dzięki za odpowiedź

    Reply
  24. Ten silnik nakreci spokojnie drugie tyle km

    Reply
  25. Jeszcze się odniosę do wcześniejszych wypowiedzi, moi znajomi sprawdzali i to hyosung gt 125 r ( zabudowany ) wygrał z daelimem roadsportem, a jakość jest owszem wysoka, ale jak porównałem kulturę pracy silnika / wykonanie / działanie skrzyni / przyspieszenie do mojej varadero która już nie jest motocyklem budżetowym, to daelim się chowa :3

    Reply
  26. Czesc, kupilem sobie sprowadzanego Daelim’a VJ125 Roadwin, chciałem sie dowiedziec jak to jest z tym ssaniem kiedy go odpalam z ssaniem otwartym na maxa nie odpali wystarczy dzwigenkę podciagne troche do góry w strone zamknięcia odpala, bez ssania odpala całkowicie normalnie ( na zimnym silniku też) trzyma mi te 2000 obrotów. Pytanie czy mogę odpalać bez ssania i jak to z tym właściwie jest czytam opinie i są sprzeczne.Czy odpalać go na pół ssaniu i czekać? jeśli tak jak długo i ile obrotów powinien trzymać?

    Reply
  27. witam!
    ludzie pomocy ile oleju nalać do widelca (laga) pomóżcie nigdzie niemoge się dowiedzieć

    Reply
  28. wie ktoś jakie powinny być luzy zaworowe w daelim roadwin rozrzad dohc

    Reply
  29. Ludzie wejdzcie sobie na google i wpiszcie daelim vjf 125 manual i tam macie info o luzach zaworowych i ile nalać do lagi oleju. Co do porównania silnika golasa a wersji sport te silniki są różne każdy kto widział wersje sport bez owiewek zauważy całkiem inny cylinder bez użebrowania z ogromną głowicą oraz pokaźną chłodnicę z wentylatorem.Więc proszę nie wprowadzać ludzi w błąd, a jeśli twierdzisz że moce są takie same to daj dowód a nie piszesz że to tylko na papierku jest, te parametry objęte są kontrolą i chyba głupi pozwoliłby sobie na oszukiwanie na parametrach. Co do motocykla to nie jest to stricte sportowy motocykl powiedziałbym raczej że to połączenie sporta i turystyka. Mam wersje sport z 2007 roku i jestem zadowolony, bardzo nowoczesny i zaawansowany technicznie motocykl. Prędkość maksymalna to 130 km/h przyspieszenie od 0 do 100 to około 13 sekund, elastyczność silnika jest niezwykła(dzięki 4 zaworom) wbijasz piątke przy 40 km/h i ładnie łagodnie przyspiesza (nie oczekujcie wtedy że zrzuci was z siedzenia to tylko 15 koni ale mało jest takich 125 tek które mogą z nim konkurować. Mowa o 4t (hyosung gt, yamaha yzf r125,aprilia rs4, honda cbr w nowej budzie, derbi gpr). Chcecie coś wiedzieć to piszcie, chętnie odpowiem…

    Reply
  30. Pozdrawiam wszystkich użytkowników tej marki motocykli ja niestety długo sie nim nie nacieszyłem bo złamał sie zawór i prawdopodobnie jest uszkodzony tłok wie ktoś gdzie mogę dostać te części albo czy pasują od jakiejś hondy?

    Reply
  31. Witam mam delima z roku 2011 na wtrysku i mam problem bo ,po przekluczeniu stacyjki kontrolka komputera mrugnie pięć razy a po zapaleniu świeci może wie ktoś co to oznacza

    Reply
  32. Cześć,
    Posiadam daelima roadwina 125 (naked) 2004 z niemiec, z blokada.
    Wie ktoś może coś na jej temat?
    Na obroty się wszystko ładnie wkręca.
    Dopiero na 5tce jest problem, bo nie chce przekroczyć 7tyś co skutuje tymi 80km/h.

    (Można to lekko przeskoczyć, piłując go na 4ce, tak żeby po zmianie na 5tke od razu było powyżej 7 tysięcy)

    Z góry dzięki za wszelkie porady.

    Reply
    • Wpdanij do nas na forum 125daelim.fora.pl a wszystkiego się dowiesz. Forum jednoczy posiadaczy i sympatyków tej marki. 🙂

      Reply
  33. Witam czy się ktoś gdzie znajduje się tabliczka znamionowa bo muszę zrobic przegląd a bez tego nie da rady

    Reply
    • Zuzia, zapraszam na forum 125daelim.fora.pl tam dowiesz się wszelkich innych rzeczy procz tego gdzie znajduje się tabliczka. Forum łączy posiadaczy i sympatyków motocykli Daelim. Na każde pytanie znajdujemy odpowiedź i sobie pomagamy.
      Zapraszam,
      Pozdrawiam,

      PS
      VJ / VJF 'ów już kilka jest na forum więc na pewno na każde twoje pytanie znajdzie się odpowiedź. 🙂

      Reply
  34. Posiadaczy jakiegokolwiek daelima zapraszam na raczkujące forum zrzeszające użytkowników tych pojazdów – tam możemy się wymienić informacjami, jeśli znacie kogoś kto używa takich motocykli to odeślijcie go, w kupie raźniej. A nigdzie nie ma forum dotyczącego daelima w Polsce. Zapraszam! : )
    125daelim.fora.pl

    Reply
  35. zuzia1987 tabliczke znamionowa Powinnaś mieć pod zbiornikiem w przedniej częsci prawie przy widelcu, pozdrawiam

    Reply
  36. Romet zapowiedział na targach w Kielcach wprowadzenie nowej marki RMT, w ramach której ma dystrybuować Daelimy, m.in. Roadsporta. Premiera ponoć w 2016.

    Reply
    • już są dostępne pod nazwą RMT na allegro – 14 kola;) RMT by Daelim tylko czerwone jak narazie.

      Reply
  37. Kupiłem tydzień temu lekko uszkodzony bok;) Rocznik 2015 – szału nie ma. Nie zbiera się, jedynka tylko do ruszania, przy 25km/h trzeba już wrzucać trójkę, która jest już dość mocna. Przy 100 km/h licznikowo, jest już ponad 9 tys obrotów na ostatnim biegu. Wiec nie wiem jak można nim lecieć 120/130na h – przebieg 600km może sie jeszcze nie dotarł albo jest coś nie tak. Gdzieś przeczytałem opinie o tym motocyklu ze 5 bieg jest w nim tzw nadbiegiem czego nie rozumiem kompletnie- przy 60 na h juz trzeba wrzucac 5 bo moto przekracza 6/7 tys obrotów. No chyba że ktoś go chce piłować każdy bieg do 10 tys;O. Ogólnie bardzo wygodny dobrze się drogi trzyma, nie czuć dziur wygląd ekstra. Zablokowany raczej nie jest bo jakoś te 100 osiagnalem a blokowane maja max 80. Może sie jeszcze do niego przekonam. pzdr

    Reply
  38. Kupiłem Daelima Roadwina R 125 i powiem że to mój pierwszy motor. Ogólnie motorek fajny, bardzo wygodna pozycja za kierownicą, spalanie jeszcze nie wiem, v max jaki udało mi się osiągnąć to 127 km/h na prostej. Wykonanie motoru wzorowe, oglądałem również cbr 125r i niczym nie odbiega jakościowo. Motor duży, rzeczywiście można go pomylić z motorem o większej pojemności. Dzwięk tłumika jest spoko ale jak się wykręci plastykową końcówkę i wyciągnie się ćięką rurkę ze środka to dzwięk się poprawia, chyba że ktoś nie lubi za głośno, ja chyba swoją wkręcę z powrotem. Jedynka i dwójka rzeczywiście trochę mułowate ale 3 i 4 to wyrywa do przodu. Motocykl jest dla osób niewysokich ja mam 170cm i jest OK. Śmiało powiem że to nie jest żaden chińczyk chociaż do chińczyków nic nie mam. Ostatnio jechałem z Junakiem 121 i nie miał żadnych szans, zapewne RS 125 też wymięknie. W Daelimie te prawie 15 koni czuć. Ogólnie motorek jest bardzo fajny, śmiało polecam niezdecydowanym. W Polsce są mało popularne i ludzie się boją a raczej nie znają te motory ale jak poznają to za pewne polubią te motorki a ceny odpowiednio pójdą do góry. Jedyny minus to części ale z tym można sobie poradzić. Jeżeli są jakieś pytanie śmiało, pomogę

    Reply
  39. Cześć,
    Mam 1,85m i mam prawko B. Zastanawiam się nad tym motocyklem jako pierwszym, takim na próbę i na dojazd do pracy. W sumie to waham się między Daelim Roadwin a Hyosung GT 125, z tym że ten drugi jest trochę droższy. Czy to dobry pomysł? Chciałbym przeznaczyć na zakup tak do 5 tys. Chcę coś większego co wygląda jak motocykl, nie jak motorower 😉 Doradzi ktoś?

    Z góry dzięki 😉

    Reply
  40. Oba wymienione przez Ciebie motocykle są bardzo podobne jeśli chodzi o osiągi, wygląd i jakość. Na Twoim miejscu przymierzył bym się do jednego i drugiego i wybrał ten na którym lepiej bym się czuł i który bardziej by mi się spodobał.

    Reply
    • O, super za szybką odpowiedź. Mieszkam na granicy opolskiego/dolnośląskiego i tak szczerze mówiąc nie mam gdzie dorwać ani jednego, ani drugiego. Jest duża różnica w dźwięku między 2Vką z Hyousunga i jednocylindrowcem od Daelima? Bo kurcze sam już nie wiem, bardzo mi się podoba ten Hyosung ale jest droższy, Daelim jest tańszy ale w tej samej kwocie dostałbym nowszy model. Tak w ogóle, to na jakim roczniku się skupić? Myślałem od 2004/05/06 roku. Może lepiej założę temat na forum 🙂

      Reply
      • Fakt hyosungi sa duzo drozsze od daelimow jesli chodzi o te nowsze roczniki powiedzmy 2012 wzwyz, ale tak jak mowisz te starsze 2005 np cenowo podobne, zalezy co sie komu podoba, hyo gt masz nakeda, a daelimy roadwin czesciej wystepuja z owiewkami (sportowy wyglad) ja mam Daelima Roadsport rok 2015 dzwiek jak z 250tki, hyo nie slyszalem niestety a na poczatku chcialem kupic ale nabylem Daelima;)

        Reply
        • Hyosung jest koreański, a Daelim jest produkowany w fabryce Shineray, dla koreańców właśnie 🙂

          Reply
  41. Pane Beniamin, a od kiedy Changwon leży w Chinach? U mnie na papierku z homologacji z 2007 roku wbita jest własnie ta miejscowość. Czy Dealim zleca lub zleci produkcję Chińczykom? Fajnie byłoby gdyby pod takimi wpisami, jak Twój byłoby podane jakiekolwiek źródło (dosyć podstawowa zasada dziennikarstwa). Na oficjalnej stronie Daelima cisza http://www.dmc.co.kr/english/

    Kolega Edek pyta o roczniki 2004-2006 więc te na 100% produkowane były jeszcze w Changwon. Odnośnie dźwięku Roadwina łap ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=R1hKA7vmfCo jak widzisz ja sam zainwestowałem w akcesoryjny tłumik. Dźwięk Hyosunga za bardzo nie będzie się różnić, za to Hyosung będzie mieć lepszą kulturę pracy i elastyczność.

    Poza tym, jak to już było powiedziane: zapraszamy na forum https://125daelim.fora.pl/

    Pozdrawiam,
    seequs

    Reply
    • Daelim współpracuje z Shinerayem od 2005 http://www.mtuo.com/zt/detail.asp?id=225

      U Daelima cisza, ale w Shinerayu nie… https://www.youtube.com/watch?v=Xu-YWva6oXo

      Right now we have two main co-operators. One is India TVS, and another is South Koreas Daelim.

      We produce one model for Daelim which we export to European countries. Another model we cooperate with TVS with the engine and the City Star 100. So those are two models.”

      Daelim was one of the manufacturers for Korean bikes and their management quality and models we really agree with, that’s why we cooperate with Daelim.

      Na stronie też jest tekst: http://www.shineray.com/news-neirong.asp?id=368&fid=6
      „SHINERAY has partnered with DAELIM from South Korea”

      Reply
    • A wszystkie Romety K125 mają w homologacji i na tabliczce znamionowej Arkus i Romet Group czyli co Made in Poland?

      Reply
  42. seequs – i co? Zatkało kakao? Beny jest konkret w przekazywaniu informacji. Nie to co czarodziej Dawid 🙂

    Reply
  43. Nie, zupełnie nie. Daelim obecnie w ofercie ma:

    1. Motocykle::
    – Roadwin 125 R FI
    – Roadwin 250 R FI
    – Roadwin 125 FI
    – Daystar 125 FI
    – Daystar 250

    2. Skutery:
    – S3 Advance
    – S3 125
    – S1 125 FI
    – B-Bone 125
    – Steezer
    – Steezer S
    – Aroma
    – Dart
    – Witty 50
    – Beagle
    – City Ace 110

    W tych materiałach nie ma słowa wzmianki o tym, które modele, w jakim zakresie i od kiedy są produkowane w chińskim outsorucingu. Mam zakładać, że od 2005 roku 100% exportowych motocykli produkowane było przez Shineray, a w dokumentach homologacyjnych wpisywali nieprawdziwe informacje?

    PS. Motto, wróć do podstawówki 🙂

    Reply
    • Nigdzie nie napisałem o jaki model się rozchodzi. Nie napisałem też że wszystkie modele. Napisałem tylko że różnica w cenie między hyo a Daelimem może wynikać z produkowania motocykli (i w domyśle części) przez Shineraya. Po za tym w tekście chińskim są wzmiankowane dwa modele VJ i VL, jest to:
      XY125-20 XY125-20
      Oraz XY125-19 XY125-19

      Zauważcie też że Romet wprowadził nową markę RMT (i z motocykli właśnie tylko modele VL i VJ-F), a aktywnie rozpoczął właśnie współpracę z Shinerayem (model Classic i ADV 400). Po co nowa marka, jak można handlować Daelimem?
      Dla mnie 2+2=4, ale oczywiście mogę się mylić. Bo akurat to wróżenie z fusów tak długo jak mi ktoś nie poda numeru VIN tych RMT-ków. I takiego tekstu nigdy bym w artykule nie umieścił. Ot takie luźne przemyślenia.

      Reply
  44. No właśnie, nr VIN… staram trzymać się faktów. Po wklepaniu mojego z 2007 roku w obojętnie jakim dekoderze wyskakuje: [URL=http://images78.fotosik.pl/680/284aa9e37d736210.jpg][IMG]http://images78.fotosik.pl/680/284aa9e37d736210med.jpg[/IMG][/URL] , czyli pojawia się Korea i wszystko jest zgodnie z dok. z homologacji. Ale jak to wyglądało od tej mniej oficjalnej strony to raczej nigdy się nie dowiemy… .

    PS. Na dodatek smaczek: XY125-19 u naszych południowych sąsiadów sprzedawany jest jako Shineray Roadwing (i nie to nie jest literówka zamiast Roadwin mają Roadwinga…) 😉

    Smaczek nr 2. Na stronie Daelima nowy model Roadwin’a 125 FI rożni się zawszeniem i kierownicą od tego ze zdjęcia powyżej. Ale dlaczego? 🙂 Same domysły 🙂

    Reply
  45. Pytanie. Ma może ktoś na sprzedaż sportowy wydech do Roadwina VJF 125 typu IXIL lub podobne w rozsądnych pieniądzach? Ew. jakiś link. Dziękuję

    Reply
  46. Posiadam motocykl, wie ktos co oznacza jeslu po wlączeniu elektroniki zaswieci sie na chwile na pomaranczowo dioda i na niej silnik ?

    Reply
    • Jeśli owa kontrolka nie zapala się po uruchomieniu silnika to nie ma powodów do obaw. W wielu modelach motocykli zasilanych wtryskiem, zapalenie się kontrolki silnika po przekręceniu stacyjki oznacza po prostu włączenie elektroniki (w tym zasilania motocykla-czyli EFI).

      W przypadku gdy kontrolka świeci się po uruchomieniu silnika, musisz udać się na diagnostykę komputerową i spisać kod błędu. Wszystkie problemy z silnikiem powinny być opisane w Twojej serwisówce z odpowiednim numerem.

      Reply
  47. Naszła mnie pewna refleksja, macie może informacje o producencie tego motocykla na rynkach zachodnich (Niemcy, Francja)? Czy jest to fabryka Daelim’a czy też chiński Shineray?

    Reply
    • Daelim pewnie będzie składany w Korei, nie jestem pewien tylko co do RMT Rometa.
      Wyznacznikiem jest tutaj nr. VIN, zaczynający się od L to Chiny, R to Azja (głównie Tajwan) a K to Korea. Pierwsza literka to po prostu kraj montażu, w dobie globalizacji kraj pochodzenia ustala się na podstawie kraju monatżu. Dlatego też Romet R250 ma na początku VIN literkę „S” co oznacza Polskę, a to że składają to z chińskich części jest już mniej ważne.

      Reply
      • Dzięki za szybką odpowiedź. Jeśli spekulacje na temat RMT okażą się prawdą, to zupełnie nie rozumiem polityki Rometa, parę lat temu zajęli się przecież importem Hyosunga do Polski i wprowadzili go na rynek pod własną marką, a w przypadku Daelima starają się na siłę zbudować nową nazwę handlową. Do tego całkowity koszt zakupu, importu i rejestracji (prawie) pewniaka z Niemiec i tak będzie porównywalny, jeśli nie niższy od ceny kupna prawdopodobnie chińskiego RMT. Ciekawi mnie też to jaką jakość produktu w tym przypadku przygotował Shineray, bo sprzedawany kiedyś na rynku polskim model XY 125 S nie wypalił, a chociażby Romet ADV 125 daje radę.

        Reply
        • Bardzo jestem ciekaw tego RMT, jeżeli to będzie rzeczywiście Daelim to tylko bić brawo i dziwić się z wprowadzania nowej marki.
          Ale jeżeli to będzie(cytat z rmt.pl):
          „KOREAŃSKA TECHNOLOGIA, NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA, WYSOKA JAKOŚĆ.”
          To też może nie będzie źle, bo chińczycy na prawdę idą technologicznie do przodu. Dobrze że nie napisali jak na stronie rometa: Redukcja wagi spędza sen z powiek naszych inżynierów, oraz Nasza technologia jest również przyjazna dla środowiska, ponieważ spełniamy rygorystyczne normy emisji spalin. bo wtedy zacząłbym się bać. Bo wszyscy nasi inżynierowie co mają coś w głowie już dawno są za granicą.

          ADV 125 to nie shineray a yingang, właściwie żeby pozbyć się głównej wady ADV 125 należy do niego zamontować tylne koło z Shineraya :-). Jeżeli chodzi o model XY125 S, Shineray produkuje motocykle o różnym przekroju cenowym i jakościowym, klient nasz Pan.

          Reply
          • Zobaczymy co z tego będzie. Sorry za pomyłkę z ADV 125, a cytat ze strony Rometa dość „kontrowersyjny”.

          • Jeszcze małe sprostowanie co do
            Shineraya XY 125 Sport.
            http://www.motocykle-125.com.pl/lista-prawo-jazdy-b/shineray-xy-125-sport/
            Moim zdaniem ten model byłby świetnym konkurentem dla Rometów czy Junaków tyle że firma WILMAT bardzo opornie podchodzi do mediów.
            Tygodniami musiałem się prosić o zdjęcia motocykla, mimo że sprzedawcom udostępniają je na zawołanie.
            Dopiero jak mój kolega pojechał osobiście do nich i zaczął cykać fotki dla naszego bloga to wysłali zdjęcia…
            O motocyklu testowym można zapomnieć, od półtora roku regularnie piszę maile, bo szkoda że taki fajny i TANI sprzęt się nie sprzedaje… proponowałem nawet test całoroczny, długodystansowy. Grochem o ścianę.

        • Polityka Rometa jest jak najbardziej logiczna, jeśli mają w ofercie Keeway-a, Hyosung-a i Daelima, to mają spokój z tymi markami, że nikt inny nie będzie importować tych motocykli, stając się konkurencją na rynku. Ceny Hyo i RMT są wysokie, sugerują towar klasy premium, porównywalny z japońskimi markami.

          Reply
  48. Witam, wie ktos jaki olej do niego wchodzi??? 10w-40?

    Reply
    • Czesc ja wlalem do swojego 4T taki – Motul 5100 4T – 10W-40.

      Reply
  49. Dzieki za odpowiedz

    Reply
  50. Posiadacze tego motocykla co ile zmieniacie olej ?

    Reply
    • Ja wymieniam co 6kkm, wlewam ( i polecam) taki sam jak kole Ci wcześniej podawał

      Reply
    • Ja wymieniłem przy pierwszym 1000km bo kupiłem prawie nowy. Potem wydaje mi się że starczy raz w roku zależy kto ile jeździ. Następny zrobie przy 5 tys km. W końcu wymiana przy małej misce olejowej (1,3 – 1,5cm3) zamyka się w 100 zł razem z filtrem. Pozdrawiam

      Reply
  51. Dzieki:) Ma ktoś pojecie gdzie znajdują sie czujniki nad przepustnicy w tym motocyklu? Mam go do wymiany, bo szarpie przy gwałtownym dodawaniu gazu. I pytanie ile wasze daelimy vjf 125 jadą? Moj… prawdopodobnie przez ten czujnik, nie przekracza granicy 94/95 :v

    Reply
  52. prędkosć na poziomie 130 czy 140 km/h MOŻNA WŁOZYC MIEDZY BAJKI ! BZZZZZZZZZUUUURA TOTALNA GIMBUSY PISZA BZDETY BO SIE IM LICZNIK ZEPSÓŁ ALBO NO WŁAŚNIE CELOWO PISZA TAKIE BZDURY.KAŻDA 125 CCM MAKSYMALNIE POJEDZIE 100-105 MAX!!!! WYJATKIEM SĄ KTM 125 DUKE /LEKKI ZWINNY MAKSYMALNA PREDKOŚC OK 120-125 KM/H YAMAHA MT 125 PODOBNIE JAK DUKE OK 120 125 KM /H MAX ! /PREDKOSC Z LEKKIEJ GÓRKI/ ORAZ DERBI TERRA 125 OK 120 KM /H TEZ LEKKI OK 108 KG WAGI Z PŁYNAMI 118 KG ALE NIE CIEZKA VARADERO 125 CZY TEN ROADWIN BZZZZURY! GIMBUS POWINIEN DO NAUKI ZAKUWAC A NIE BZDURY PISAC NA FORACH W DODATKU MASAKRYCZNE BZDURY! polecam film na you tube ile naprawde pojedzie ten roadwin czy varadero! bzzzudy! piszecie juz kolejny raz!

    Reply
    • na stronie producenta i importera informują o skrzyni 6-cio biegowej

      Reply
    • Na wspomnianym przez Pana Youtubie jest kilka filmów, gdzie Roadwin zostawia w tyle CBR125, skoro CBR idzie te 120, znaczy że Roadwin musi być o te kilka km/h szybszy…
      To ile pojedzie dany motocykl, zależy w dużej mierze od kierowcy i jego umiejętności…i tyle.

      Reply
    • Nie powinienem odpowiadać na ten komentarz, poziom pisowni jest na etapie podstawówki. No ale trudno. Jestem w miarę tolerancyjny i wiem, że nie wszyscy ludzie muszą być elokwentni.

      Odnośnie top speed masz trochę racji: 140 jest przesadą, ale bardzo mocno mylisz się w kwestii 120 km/h. Prędkość tą na Roadwinie / Roadsporcie bez większego trudu można osiągnąć na zwykłej drodze w normalnych warunkach wietrznych. Myślę, że nawet drobne osoby wycisnął pod 130. Wystarczy tylko odpowiednio się złożyć. Dowód? Proszę https://www.youtube.com/watch?v=fJgH5JIPihc (dla niewtajemniczonych na godzinie 3 na liczniku jest 140 km/h) I tak, jak w opisie filmu bez trudu i bez żadnych modyfikacji udało się to osiągnąć, tylko z tą uwagą, że gps przy tym teście pokazał mi 119 km/h. Czyli Daelimowski licznik przekłamuje, ale 120-130 km/h jest jak najbardziej realne.

      Pozostaje tylko kwestia po co tak jeździć? To jest 125-ka, przy 100 km/h pojawiają się wibracje, dodatkowo wpadając z tak wysoką prędkością w teren zabudowany bardzo łatwo na 3 m-ce stracić lejce. O bezpieczeństwie takich wygłupów w ogóle nie wypominam. Na 125-kach 85-90 km/h jest w zupełności wystarczające. Chcesz latać szybciej? Zrób kat. A i śmigaj na autostradę lub tor.

      Reply
  53. Cześć,
    Prośba o aktualizację danych:

    Długość: 2010
    Opona przednia: 110/70-17
    Opona tylna: 140/60-17

    Interesuje mnie ten motor używki już od 4k ale czy on jest lepszy od Junaków / Rometów?

    Reply
    • ps. recenzja wersji Roadwin [Naked] https://www.youtube.com/watch?v=UphsMH4UST4

      Reply
    • Jak ja chciałbym wiedzieć, czy Korea jest lepsza od Chin. Cieszy, że te rozterki tyczą się każdego poszukującego 😉

      Reply
    • Zdanie „Czy jest on lepszy od Junaków / Rometów” jest błędne z założenia. Ci importerzy oferują motocykle z kilku różnych fabryk. Część z nich będzie jakościowo podobna do Daelima, a część będzie gorsza, lub znacznie gorsza. Tutaj musisz podejść indywidualnie do każdego modelu.

      Reply
  54. No tak fabryka fabryce nie równa, ale Wydaje mi się że taki Daelim w wersji NK [Roadwin] po lifcie z wtryskiem lepszy jest od Junaka RS PRO 125 Ceny używanych są podobne.

    Reply
    • tyle że Nowy Roadwin kosztuje 15tysi…

      Reply
      • Ciekawe ile Rometowi udało się ich sprzedać?

        Reply
  55. mam takiego jak na zdjęciu tylko czarny z 2015 r przebieg prawdziwy 2500km pojawi sie na olx za parę dni jakby ktoś był zainteresowany, zarejestrowany, opłacony od póltora roku w kraju;)

    Reply
    • Hej, szukam właśnie tego modelu. Skąd jesteś i czy mogę poprosić o link do ogłoszenia, jak już je dodasz? Z góry dzięki.

      Reply
      • cześć jestem z okolic Wrocławia wystawię go w weekend;) jakby co możemy sie zgadać mailowo kamilkosek@o2.pl

        Reply
  56. Jak to jest, że w UK jest roadsport 250-ka za 3000funtów, a u nas za podobną kasę tylko 125?

    Reply
    • Bo u nas 250tki sie nie sprzedają, taka mentalność :-). Może to i prawda, choć ja często trafiam na takich jak ja którzy cenią praktyczność i niskie spalanie. I kupują to co potrzebują a nie to czym chcieliby innym zaimponować. Mój przyjaciel kiedyś powiedział mi, że co z tego że kupisz sobie mercedesa, gdy twoi sąsiedzi będą jeździli polonezami. Pewnego dnia pojedziesz do Szwecji i okaże się twój mercedes to polonez wśród luksusowych fur.

      Co do ceny, to Jas13, konstrukcja silnika 125 a 250 często jest taka sama. A zmiana średnicy tłoka niewiele zmienia w cenie. Stąd 125 i 250 mogą i powinny kosztować podobnie (no chyba że inna ilość cylindrów)

      Reply
      • U nas ten model w 125 ma troszkę podkręconą cenę.
        W sumie sam jeździsz 250-kami, więc ktoś je jednak kupuje.
        Zgadzam się cena 250 nie powinna odbiegać zbyt znacząco od 125, niestety rzeczywistość jest troszkę inna, albo ceny tych drugich nadal na lekkim haju.

        Reply
  57. Ja też ( obok kilku innych motocykli o różnych pojemnościach) używam dwieściepięćdziesiątki (Junak Jetmax z rocznika 2012), którym bezproblemowo nawijam kolejne tysiące kilometrów. Na dalszych trasach Junak jest dla mnie bardzo dobrym wyborem właśnie ze względu na wysoki komfort i więcej niż wystarczające osiągi przy niskich kosztach eksploatacji. Na krótsze trasy i na miasto genialna jest ,,125” . Większe (500 ccm i więcej) pojazdy to już używam tylko sporadycznie – przyjemność nie większa, a ekonomika i poręczność gorsza niż przy słabszych motocyklach.

    Reply
  58. Niedługo będę decydował się na sprzedaż swojego Daelima Roadsport 125R. Motocykl jest świetny! Duży jak 600tka, mało pali, świetnie brzmi, jezdzi, zachowuje się w zakrętach, hamuje. Mój model jest z 2010 roku, Stan jak nowy! 4300 km przebiegu. Wszystko fabryczne. Mechanik motocyklowy stwierdził, że dawno nie widział już maszyny w takim stanie..jak z fabryki Od tych wakacji w kraju po wymianie filtrów, oleju, akumulatora i płynów. Na wakacjach także był zarejestrowany i ubezpieczony. Przygotował mnie do zdania na A :))) Gdyby ktoś chciał więcej info pisać na maila:) tomi379@op.pl

    Reply
  59. Witam wszystkich. Zdecydowałem się sprzedać swojego Roadwina R z 2015 r. z niewielkim przebiegiem 2800 km!! Wszystkie podzespoły jak nowe. Zainteresowanych proszę o kontakt na mrjedi666@gmail.com lub o zapoznanie się z ogłoszeniem na olx. Mogę też wysłać dodatkowe zdjęcia. Zachęcam do zakupu, bo naprawdę warto! Dodam jeszcze, że jestem z okolic Opola.

    Reply
  60. Witam
    Sam posiadam motocykl Daelim vjf 125 z 2015roku. Mam 190cm wzrostu , 73kg wagi. Na tym motocyklu fajnie mi sie siedzi i prowadzi. Pali 3.1 litra na 100km, Jeśli chodzi o predkosć nie jeźdze na czerwone pole (po to one jest by nie krecić). Jade max do 120km/h poleci, jest to predkośc realne ponieważ z Ojcem jeźdzę i ma taką samą predkosc , po drugie Panowie to tylko 125ccm musimy o tym pamietać. Żeby wiecej części dostępnych było na rynku jak filtr powietrza itp. Mało Pali , do 120km/h po jedzie ( po co wiecej na nasze dziurawe drogi , a jak by wiecej leciał to i tak ludziom było by za mało), fajnie wygląda. Z daleka stylistyka skradziona z hondy .Hamulce ma lepsze od Hyosunga gt 125 jak i siedzenie . Chłodzony cieczą można w dłuższe trasy i troche pocisnąć . Jakość to przekłada sie na to jak sie dba o sprzęt.Dużo ludzi patrzy fajny sprzet itp. a jak usłyszy dzwięk z tłumika a to gó…wno małe , mała pojemność , każdy to by chciał i podziwiał jak by sie 600ccm podjechało. Ja mam to w „pupie” kocham jeździć motocyklem , utrzymanie nie duże wiec jeźdzę tym , moze kiedyś zrobie prawko jak sie zmieni zdawalność , wazne jak Tobie sie podoba i jak sie Czujesz, a reszte trzeba olać i robić to co się Kocha .Kierownica turystyczna fajna szeroka , ręce aż tak nie bolą , światła ok , poprostu fajny mały motocykl. Szkoda ze nie ma Abs albo cbs, Pozytywnie go Oceniam i Pozdrawiam Aleksander

    Reply
    • Dzięki za podzielenię się opinią. Lewa w Górę.

      Reply
    • Witam dołączam się do mojego ostatniego postu i Wam powiem że po przejechaniu 10tys a od nowości 20tys juz ma. Nic w silniku się ie dzieje nie bierze oleju itp. Spadł trochę mi na mocy bo wyciolem katalizator, ale zakupiłem spowrotem drugi katalizator i będę zakładał. Po głos z tłumika trochę lepszy ale co z tego jak namocy spadło. Nieraz w myślach boję się że nazwali itp. I co wtedy, ale to tylko 125ccm. I jeszcze się nie zawiodłem. Na wiosnę 2020roku. Daje nowa świecie irydowa. Katalizator który wyciolem, zrobię plukanke silnika dodam ceramizer by zabezpieczyć silnik dodatkowy plusik dla niego i jak zdrowie pozwoli itp. Chcę przejechać kolejne 10tys bez awarii. Olej zmieniam co 4 tys km. Niekiedy jak wieje mocno jadę tylko na 4 biegu bo wtedy 90-100 pociągnie, bo na 5- nadbiegu spadnie tak 80-90 przy wietrze już trochę silnym. Żadnych zaworow itp. Zeczy nie robiłem i nie grzebalem. Jak chodzi to zostawiam. Mój egzeplaz ma już 20tys km przejechane. Przejdę nim kolejne km to Wam napisze jak się sprawuje. Prędkośc maksymalna niewiem bo nie pilowalem go na czerwone pole na każdym biegu żeby sprawdzić jak inni to robią ale jak pogoda dopisuje i niewiele Nyt mocno, słabo albo w ogóle to 115km/h uzyskamy nawet te 120 z lekkim wiaterkiem w plecy. Ale te 110 wtedy jadę i jest fajnie. Narazie brak awarii, brak zlopania oleju itp. Licznik 20tys km. A olej zmieniam co 4tys dla lepszego zadania silnika, bo po 4 tys to już jest taki pół na pół. Jak ktoś by chciał wiedzieć to filtr hilfo filtr 169 nie pasuje tylko 168 lecz trzeba dać sprezynke 2 cm. Bo filtr za krótki. Filtr powietrza przedmuchac i można jechać dalej. Po założeniu katalizatora na wiosnę napisze czy się poprawiło coś. Pozdrawiam

      Reply
      • Lepiej pogrzeb w tych zaworach to moc wzrośnie i spalania spadnie.

        Reply
  61. Spalanie od 3.2-3.5l. Na 100km.. Zawory nic nie stuka itp. Na 4 ciągnie to ma moc, 5 to nadbieg te 100km/h – 110km/h.. Przy normalnych warunkach. Niewiem. Niektórzy mówią zostaw jak nic nie Stuka i się nie dzieje itp. Sam niewiem czy ruszać.

    Reply
  62. Witam,
    Skoro nic nie stuka a zauważyłeś spadek mocy, to koniecznie sprawdź zawory, mogą być podparte i z tego powodu obniżyła się moc. Długa eksploatacja na nieprawidłowych luzach ( podpartych) zaworowych może doprowadzić do uszkodzenia głowicy silnika( wypalenie gniazd zaworowych) i oczywiście uszkodzenia samych zaworów. Lepiej sprawdzić niż później oddawać głowicę silnika do regeneracji.

    Reply
    • 20tys. Przejechane ma już. Przydało by się nowa uszczelke kupić pod pokrywę zaworow. Z wysyłką koszt 150zl. Czy założyć stara uszczelke jeśli jest w dobrym stanie. Koszt u mechanika 250-300zl. Czy sprawdzić w ogóle czy są luzy zaworowe szczeliniomiezem i jeśli są wtedy dać do mechanika. Jeśli nie ma to zostawić. Czy będzie luz czy nie to i tak weźmie za robotę sobie mechanik. Żeby za darmo nie dać im zarobić.

      Reply
      • Witam,
        Oczywiście decyzja należy tylko do ciebie, pamiętaj jednak że porady pod typu „nic nie rób”, „zostaw jak jest bo u mnie tak jest i jest dobrze” to nie są porady tylko wypowiedzi użytkowników i należy podchodzić do nich ostrożnie, zwłaszcza, że nie o ich motocykle chodzi 🙂
        Praktycznie, kontrola zaworów należny do czynności eksploatacyjnych i jest umieszczona w wykazach czynności przeglądów okresowych co jakiś czas.
        Przejechałeś 20 tyś kilometrów i ani razu nie sprawdziłeś luzów zaworowych, gratuluje i podziwiam.

        Reply
        • Niestety, ale też często spotykam się z podejściem typu „jak jeździ, to nie ruszać”. Baa, są takie asy, co to się nawet tym chwalą „Panie, od nowości nic nie ruszane, nawet oleju nie wymieniałem, bo po co”. A później wypalone gniazda w głowicy, w silniku smoła zamiast oleju, zużyte łożysko wałka zdawczego od trzaskającego suchego łańcucha, itp. kwiatki.

          Reply
  63. Zaskakuję mnie zawarte tu porady dla Aleksandra. Podparte zawory po 20 000 km? Nowa pokrywa po 20 000 km? Nowa uszczelka po 20 000 km? Ja rozumiem, że chińskie motocykle nie reprezentują sobą najwyższej półki jakościowej ale żeby aż tak? Moim koreańskim wynalazkiem przeleciałem już 40 000 km i mogę zaświadczyć, że:
    – nie mam podpartych zaworów ( sprawdzone),
    – nie mam zużytej głowicy,
    – nie muszę wymieniać uszczelni ani pod głowicą , ani nigdzie indziej.
    Wniosek: albo ta chińszczyzna jest tak słabej jakości , albo zwyczajnie ktoś tu się zagalopował z poradami.
    Aleksander, od siebie mogę podpowiedzieć, porzuć te porady i załóż ponownie to coś co nazwałeś katalizatorem, choć wydaje mi się, że to nie katalizator a dyfuzor. Usuwając go zakłóciłeś falowanie silnika i dlatego masz spadek mocy.

    Reply
    • Daelim jest chyba produktem południowokoreańskiej Daelim Group, ale może już Korea została wchłonięta przez Chiny

      Reply
    • Ooo ? To dealim ma silnik dwusuwowy?
      Chyba że ma silnik czterosuwowy z dyfuzorem?
      Tak jak w filmie od 3,40min.
      Q ale jaja hahahaha.

      Reply
  64. Właśnie. Dziękuję za konkretną odpowiedź. Usunąłem nie potrzebnie dyfuzor. Założę spowrotem jak ma być fabrycznie i nic nie będę grzebal ani modyfikować żeby jeździł jak najdłużej. Jak z fabryki. Jestem zadowolony z tego modelu iż ani razu mnie nie zawiódł ani też nie bierze oleju itp. Trasy robię 50-100km w jedną stronę. Nic nie grzebać ani nie kombinować. Po paru błędach człowiek dochodzi do prawidłowych wniosków. Dziękuję bardzo i do usłyszenia.

    Reply
    • przy jeździe pod wiatr każde 125 zwalnia, czasem pomaga schowanie się za owiewką, ale fizyki nie oszukamy wysoki kierowca działa jak żagiel

      Reply
  65. Coś więcej o dyfuzorze w 4T o pojemności 125cc? ha ha ha ha
    Jak nic nie „cyka” w tych zaworach to chociaż sprawdź te luzy.
    Bo może być już za późno.
    Mają cykać .

    Reply
  66. Ooo ? To dealim ma silnik dwusuwowy?
    Chyba że ma silnik czterosuwowy z dyfuzorem?
    Tak jak w filmie od 3,40min.
    Q ale jaja hahahaha.

    Reply
    • obejrzyj ten film raz jeszcze i uważnie posłuchaj.

      Reply
      • Po co?
        Ja twierdzisz że dealim ma taką kosmiczna
        jednostkowe to pewnie tak jest hahahaha

        Reply
  67. Kurcze , już Sam nie wiem co mam robić , byłem u mechanika i mówił że jak chodzi to nie ruszać zaworów , a z drugiej strony 20 tys km przejechane . Kurcze hmmmm może jest ok , a może trzeba wyregulować zawory lecz metoda płytkowa wyczytałem ze trzeba rozrząd i wałki ściągać. Sam bym sie za to nie zabrał tylko mechanik.Po tej burzy Panowie juz mam metlik w głowie .Chyba dla spokoju świętego ściągnę górną pokrywe delikatnie żeby uszczelki nie uszkodzić bo nowa z wysyłko 150zł z korei. i sprawdzę strzeliniomierzem wartości . Powiedzcie uszczelka odejdzie ładnie cała to osadzić ją troszkę na sylikonie w jej najmniejszym pół okrągłym punkcie czy bez.

    Reply
  68. Q moc spadła, pali za dwóch a ty uszczelką się przejmujesz .
    No nie mogę haha, jak ja lubię takie posty czytać.
    Się ciesz jak głowica nie będzie do regeneracji i cylek do wymiany.
    Taniej wyjdzie drugi silnik z GB lub z Niemca rozbitego kupić .

    Reply
  69. Czemu uważasz że pali za dwóch, jak spalanie 3-3.5 max jest standardowe w tych motocyklach. Moc nie spadła. Uważasz silnik do wymiany. Sprawdzę na dniach zawory i napisze, miesiąc temu byłem na ostatniej przejażdżkę i moto dobrze chodzi 110km/h jechałem to więc tyle by nie pojechał jak by mu moc spadła. Pytałem się o uszczelke bo mechanicy też tak robią, uszczelniające. Bez sensu takie wypowiedzi.

    Reply
  70. katalizator i będę zakładał. Po głos z tłumika trochę lepszy ale co z tego jak namocy spadło.
    Hahaha nie mogę z tym dyfuzorem

    Reply
    • Akurat dyfuzor jako stożek rozchodzący lub schodzący może występować w każdym wydechu

      Reply
      • No nareszcie, ktoś, kto roumie co to jest dyfuzor. Anonim, mała korekta, jeżeli mogę, nie może wystepowa, a na pewno wystepuje właśnie ze względu na zaprogramowane przez producenta silnika 4T falowanie. W motocyklach koreańskich – na pewno.
        Po ponownym przeczytani wpisu Aleksandra i analizie konstrucji motocykla, o którym pisze, myślę że to nie jest to dyfuzor ani również katalizator, a raczej dopalacz spalin., który odprowadza część spalin ponownie do dolotu w celu dopalenia, Jego wykręcenie ( co jest łatwe) wiąże się z koniecznością uszczelnienia dolotu, Być może, tu właśnie leży przyczyna. Źle usczelnino i sinik dostaje za dużo powietrza – stąd spadek mocy. To bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy wykręcić śwecę i sprawdzić kolor izolatora.

        Reply
  71. Witam,
    Laikom, wszechobecnym …… proponuje zapoznanie się z pojęciem: iniektor.
    Dopalacz spalin ( katalizator) w zasadzie nie powoduje żadnych zmian ( dodatkowych oporów wydechu) w układzie wydechowym .
    Recyrkulacja, o której tu mowa możne powodować pewne obniżenie mocy ponieważ część spalin ( gazów, produktów spalania o niskiej zwartości tlenu) trafia ponownie do układu dolotowego. W układach wtryskowych taka wartość tlenu jest kompensowana przez EPU ale może to nie działać przy dynamicznych zmianach ( przyspieszanie).

    Reply
  72. Panowie. Powiem Wam że jak wyciolem niby ten katalizator to w środku była na szerokość 5-7cm. I na grubość całej średnicy rury wydechowe jak by cienka blacha aluminiowa zwinieta w rulonik. Gdzie nawet drucika nie dało się przepchac. W sobotę sprawdzę luzy zaworowe czy trzeba dać mechaników do pracy i kolor świeci. Teraz dodam iż wczoraj zakładałem wydech i założyłem miedziana uszczelke kolektora wydechowego której nie było. Dziękuję Was za Wasze odpowiedzi i czas poświęcony. Temat jeszcze nie zamknięty lecz dalsze informacje podam w sobotę, jeśli będzie na to możliwość. (pogoda i czas). Pozdrawiam

    Reply
    • Spytaj rawle czy tak dyfuzor wygląda.
      Ja już nie mogę hahahaha

      Reply
      • Cyt „Dyfuzor – kanał przepływowy z rosnącym przekrojem poprzecznym, np. stożkowo rozszerzający się lub spiralny odcinek rury, kanał międzyłopatkowy ograniczony łopatkami sprężarki przepływowej lub pompy wirowej. W dyfuzorze (w wyniku wzrostu przekroju poprzecznego) następuje spowolnienie przepływu płynu, co odpowiada przemianie energii kinetycznej strumienia w energię ciśnienia[1].

        Dyfuzory powszechnie stosowane są w pompach wirowych oraz w sprężarkach przepływowych (promieniowych, diagonalnych i osiowych). Dyfuzory stosuje się także jako element odprowadzający czynnik z turbiny cieplnej, dzięki wykorzystaniu energii kinetycznej czynnika następuje pewne obniżenie ciśnienia za ostatnim stopniem maszyny, a przez to pewien wzrost mocy i sprawności.

        Dyfuzor jako element konstrukcji samochodu jest to kanał o zmiennym przekroju. Możliwe są różne konfiguracje, które mogą składać się z kanału o przekroju:

        zbieżnym – gdzie przekrój maleje, więc płyn zgodnie z równaniem ciągłości musi przyspieszyć, a co za tym idzie – zgodnie z równaniem Bernoulliego – spada ciśnienie;
        o stałym przekroju;
        o przekroju rozbieżnym, gdzie następuje wzrost ciśnienia zasysający płyn spod pojazdu.”
        Tak to opisuje WIKIPEDIA. A czym według Ciebie Przemysławie jest dyfuzor i dlaczego nie miałby on występować w układzie wydechowych silnika 4T o pojemności 125 cc?
        Może w swojej łaskawości wyjaśnisz? No chyba że jedyne co masz do powiedzenia to hi hi hi.

        Reply
  73. Bo tam nie ma płynu? Hahahaha

    Reply
    • I to jest Twoja odpowiedź na moje pytania?
      Cóz, jak widzę, reprezentujesz tę grupę forumowiczów co nie wie, ale się wypowie.
      Dalsza dyskusja z Tobą nie ma sensu.

      Reply
      • To daj jeden link do dyfuzora w 125 4T?
        Jakieś zdjęcie , opis lub co kolwiek.
        Lub niech choć jedna osoba powie że ma taki dyfuzor?
        Jak rozmawiać o absurdzie?
        Hahahaha

        Reply
  74. Rawla jak dla mnie to jakiś trol i raczej od początku dyskusja z nim nie ma sensu. Jedyne co mnie drażni w tym to że jeszcze ktoś pomyśli że ten trol to ja bo używa tekiego samego nicka.

    Reply
    • Tak to rzuca inne światło. Przyznam, że wypowiedzi przemysława zaskoczyły mnie, bo Przemysława kojarzyłem z zupełnie innymi, merytorycznymi wypowiedziami a tu takie zaskoczenie. Ale teraz mam jasność.

      Reply
  75. Witam Panów. Dziś po świecy zapłonowej ( kolor kawa z mlekiem) , jeśli chodzi o zawory , zostały dziś sprawdzone . Wszystko wygląda jak nówka , rozrząd prawidłowo ustawiony itp. Zawory mają tyle samo jak w serwisówce pisze .Wszystko dla świetego spokoju sprawdzone. Dziękuje za poświecony czas i dotychczasowe porady .

    Reply
    • Witam,
      To świetna wiadomość, życzę dużo radochy z jazdy i raz na jakiś czas, proszę posprawdzaj to i owo w tym motorku, własnie tak dla świętego spokoju:)
      Pozdrawiam

      Reply
  76. Zdrowych i Wesołych Świat.

    Reply
  77. Witam,
    Muszę przyznać rację „innemu Przemysławowi” w tym wątku. Ilość błędów myślowych i ewidentny brak wiedzy na tematy mechaniczne jakimi wykazały się „wszystkie światłe umysły” tego forum po prostu porażają.
    Wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku, prawie wszystkim życzę.

    Reply
  78. Wobec tego Tobie również zadam to samo pytanie:
    Czym według Ciebie jest dyfuzor i dlaczego nie miałby on występować w układzie wydechowych silnika 4T o pojemności 125 cc?

    Reply
    • @rawla, Ty piszesz o dyfuzorze będącym odwrotnością dyszy, niestety zwyczajowo w internecie i nie tylko przyjęło się nazywać komorę rezonansową wydechu silnika 2T dyfuzorem, stąd dyskusja o niczym. Dla inżyniera gaz i ciecz to płyn, dla humanisty płynem jest tylko ciecz.
      Wesołych Świąt.

      Reply
      • 😀

        Reply
      • Y*+yyyvv(/#@!!!????? Rawla pisał o dyfuzorze wyciętym z układu wydechowego. Dokładnie to z kolanka tego wydechu.
        Jas13 po co tam dyfuzor według inżynierów.
        Dzieciaki proszę was …. O absurdach nie ma co pisać.
        Jak wasze maszyny są wyposażone w dyfuzory i inne bajery do tylko się cieszyć.
        Hahahahahahah

        Reply
        • Skąd wziołeś informację, że dyfuzor znajdował się w „kolanku wydecu”? Ja nic o tym nie mówiłem.
          Twoje pytanie: „po co tam dyfuzor” najlepiej dowodzi o tym że nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz.
          I na tym kończę moją wszelką dyskusję z tobą.

          Reply
          • Yyyyyy????? Przecież z Twojej rozmowy z Aleksandrem.
            ( Chyba że kompletnie nie znasz budowy motocykli i to mogło by być wytłumaczeniem czemu takie rzeczy piszesz)
            Chłopaki nic mi do tego .
            Macie dyfuzory to super….
            Cieście się tym i nie musicie tego wszystkim udowadniać.
            Bez dyfuzora według was max to 120 .
            Z dyfuzorem będzie lepiej ……
            Oj oj oj oj czasem dobrze jest się pośmiać
            Hahahahahha

        • @Prze…, Chcesz pogadać o dyfuzorach, przepływach płynów, itp., to załóż odpowiedni temat na forum. Dyskusja tutaj, tylko zaśmieca temat.

          Reply
  79. @jas13 , panowie inżynierowie.
    Mielibyście problem skonstruować kijek z patyczka, ponieważ widzę podstawowe braki w zrozumieniu czytanego tekstu.
    Powtarzam, proszę czytać ze zrozumieniem.
    Nie mam zamiaru rozmawiać o absurdach.
    Jeśli macie w swoich maszynach 125 4T dyfuzory to mi nic do tego.
    Cieście się tym.

    Reply
    • dyfuzor jest np. w suszarce do włosów, to może być i wydechu 4t

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>