Na targach w Mediolanie w 2022 zaprezentowano nową 125tkę na rok 2023. Motocykl w zamyśle konstruktorów ma być czymś nowym, nie jest to ani motocykl dedykowany na miasto, ani całkowicie w teren, stylistycznie nie jest też motocyklem supermoto. Prezentujący motocykl na premierze powiedział że, motocykl ma mieć unikalny styl Benelli.
Jednak Benelli przyzwyczaiło nas już do tego że, lubi nawiązywać swoimi modelami do wspaniałej historii marki. Zerkając na tą historię okazuje się że nazwa BKX nie jest przypadkowa. Za takie właśnie dodatkowe smaczki bardzo lubię Benelli.
Otóż Motocykl o nazwie BKX 125 pojawił się we Włoskiej stajni w roku 1988 i już wtedy za tłumienie nierówności odpowiadał z tyłu, jakże modny dziś, amortyzator monoshock. Motocykl był napędzany silnikiem dwusuwowym generującym 24KM przy 9000 obr.
Nowy model Benelli BKX będzie oferowany w dwóch wersjach silnikowych 125cc i 250cc. Silnik 125cc generuje 12,8 KM mocy oraz 10Nm momentu obrotowego, można więc przypuszczać że, będzie to ten sam, chłodzony cieczą, silnik który znamy już z modelu Leoncino 125 oraz Keewaya RKF 125. Jest to dosyć dynamiczny silnik, a przy tym zadowala się małą ilością paliwa. Do zasilania silnika paliwem wybrano wtrysk Delphi MT 05.3. Masa motocykla gotowego do jazdy nie powinna przekraczać 142kg, co jest bardzo dobrym wynikiem jak na tej wielkości motocykl.
Zarówno wersja 250cc jak i 125cc jest wyposażona w hamulce tarczowe z systemem ABS. Za łagodne pokonywanie nierówności odpowiedzialne są amortyzatory przednie typu up-side-down, oraz regulowany amortyzator tylny typu monoschock. Siedzisko wydaje się dobrze wyprofilowane i może zachęcać do dalszych podróży. Pomyślano też o porcie USB do ładowania telefonu czy nawigacji. Szkoda tylko że nie ma bagażnika w standardzie.
Włoscy styliści mają to do siebie że, namalowane przez nich pojazdy są zwykle ekstrawaganckie, a jeśli nie ekstrawaganckie to na pewno wyróżniają się z tłumu. Nie inaczej jest w przypadku opisywanego tutaj modelu. Przednia czasza składa się z dwóch lamp soczewkowych LED, jak również dwóch „obrysówek”. Z boku może przypominać troszeczkę lampę z ostatnich modeli BN302, ale z przodu zaskakuje swoim kształtem, mijający nas motocykliści nie będą mogli pomylić tego motocykla z żadnym innym. Moim zdaniem dobrze dobrano też kolorystykę, szary dobrze komponuje się z żółtym fluo i białą lampą czy kierunkowskazami. To nie pierwszy raz gdy powiem że, przy motocyklach rysowanych włoską ręką można po prostu usiąść i podziwiać jak dzieło sztuki. Zostawiam was więc sam na sam z galerią i niecierpliwe czekam aż dostanę go w swoje ręce…
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 9.41 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 12.8 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 142 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.066 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 6 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Tak |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 835 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 970 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2068 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/70 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 150/60 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Sa lub Sa500
No to mamy kolejnego liliputa bez mocy w gamie motocykli 125. Teraz pewnie jeszcze cenę dowalą jak za litra i okazja życia. Coś by mogli podziałac w gamie większych pojemnosci bo leciwie się już robi.
Beniamin Mucha
W sprawie dużych pojemności polecam inne portale motocyklowe. My kręcimy się w obrębie commuter bikes 125-300cc.
Bo widzisz Benelli pokazało az 4 nowe motocykle TNT 500, TRK702, TRK 702, TRK800.
jas13
Milan to chyba Mediolan, ale może się nie znam.
Tego z pierwszego zdjęcia biorę od ręki, ale za tą maszkarę z kolejnych fotek z felgami w zieleni Kawy, to podziękuję.
Beniamin Mucha
Obejrzyj pozostałe nowości z tych targów, wszystko idzie w futurystykę. Gusta i guściki, fajnie że korzystają z silnika z RKF.
Mój syn, lat 8, wybrałby to nowe benelli zamiast starego, według niego to nowe super wygląda… Więc chyba się starzejesz… BKX 125 S mi się oodoba6, ale lampa w TNT 500 mnie odrzuca… Mimo ze reszta sylwetki ładna. No ale gust nie podlega negocjacjom…
Sa lub Sa500
Jedyna prawdziwa to stara Japonia i nigdy żaden turystyk, szpetne te motory jak nie wiem co, naked/classic rules!
jas13
Stare angliki to jest coś, Vespa, Lambetta z lat 50-60-tych, BMW K100
Sa lub Sa500
Fakt TNT wygląda strasznie. Może chociaż ceną się obroni bo wyglądem to oczy pękają. Ten zresztą BKX też lipa, także Jasiek brawo za gust. TRK nie komentuje bo to turystyki a te mi kompletnie nie leżą, ale to już moi czytelnicy wiedzą.
Sa lub Sa500
Zresztą Benek, mojemu 5 letniemu siostrzeńcowi podoba się Pociąg Tomek, co nie znaczy że po Łodzi takie jeżdżą, synek będzie kupował już motor czy jak skończy odpowiedni wiek? Wtedy też mu się będzie podobał? Zapytaj się o zdanie ludzi którzy już jeżdżą lub chcą jeździć a nie dzieci.
Sa lub Sa500
Voge 500AC – 30500
Suzuki SV650 – 30900
Benek o co tutaj chodzi bo ja już kompletnie się pogubiłem.
jas13
Sprawdź sobie po ile jest USD i masz odpowiedź. Jakby USD było 1PLN tańsze to by było po 25000 albo i mniej. Pomijając że te dwa motocykle są dla siebie konkurencją tylko pod względem ceny, pozostałe parametry, to nie ta klasa możliwości.
Sa lub Sa500
Czyli wybór jest prosty