Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Junak ADV 125

Dodaj do porównania
Junak ADV 125

Na targach motocyklowych w Warszawie w 2022, Junak pokazał nowy model turystycznej 125-tki. Co ciekawe Junak go pokazał, a  Barton wprowadził go do sprzedaży jako pierwszy – pod nazwą Barton GT 125, jakiś czas później dostawa motocykli dla Junaka też pojawiła sie w salonach.

Taka sytuacja dotycząca tych dwóch importerów zdarza się czasami, ale to BARDZO DOBRZE!

Dla klientów poszukujących takiego motocykla sytuacja ma same plusy, przed wszystkim konkurencję cenową i lepszy dostęp do części zamiennych – bo można kupić je z dwóch źródeł.  Ciężko też ukryć że, motocykle te nie są produkcji Polskiej. Za to oba mogą nazywać się motocyklami Polskich marek.

O tym czym są marki i za co odpowiada importer pisałem tutaj:

Czym jest marka? Jak nieświadomie kupić Chiński motocykl.

Żadną tajemnicą nie jest to że, Junak ADV 125 i Barton GT pochodzą z Chin, wystarczy zerknąć na numer VIN, zaczyna się od L – kraj produkcji Chiny. Taka informacja w wielu z was od razu wzbudza negatywne odczucia, a jak jeszcze poczytacie wszelakie fora motocyklowe to się okaże że, lepiej nie kupić nic niż kupić chińszczyznę. Ja zawsze będę podkreślał że, należy zapytać tych co chińskie motocykle mają, a nie bazować na stereotypach z przełomu wieku – w międzyczasie Chiny zrobiły spory skok jakościowy. Odsyłam na forum Klubu Chińskich Motocykli, czy forum Junaka  lub Rometa.

Jaka jest prawda o Junaku ADV?

Motocykl produkowany jest w fabryce Tianda, z tej samej fabryki pochodzi na przykład motocykl Barton Travel.  Tianda nie jest producentem motocykli marki premium, produkuje średniej jakości motocykle w przystępnej cenie. Nie ma się tutaj co oszukiwać że, motocykl dostępny za dwie średnie krajowe będzie jakościowo taki sam jak Japoński za dwa razy więcej.  Ale moim zdaniem zakup średniej klasy motocykla jest wyborem wartym przemyślenia, szczególnie przy dzisiejszej sytuacji ekonomicznej. Warto jednak zachować gwarancję i korzystać z dobrego ASO, w chińskich średniakach przez pierwsze 6 tyś.km występują usterki wieku dziecięcego – są to zwykle drobiazgi które przegapiła fabryka albo składający motocykl serwis w Polsce. Dobra stacja obsługi poradzi sobie z nimi bez problemu, kiepska będzie rozkładać ręce i was wkurzać. Warto więc czytać opinie w necie dotyczące ASO w waszej okolicy. Warto też kupić motocykl tam gdzie zamierzacie go serwisować.

Niezawodny silnik!

W Chińczyku? Tak, jeśli chodzi o motocykle produkowane w Chinach, z manualną skrzynią biegów to właśnie silnik jest najbardziej solidną częścią pojazdu. Silniki te osiągają bezawaryjne przebiegi 40-50 tyś.km, pod warunkiem że, na czas wymieniamy w nich olej i nie kombinujemy z powiększaniem pojemności czy tuningiem.  Po tych 50tyś. km zacierają się łożyska z powodu braku filtra oleju, ale remont generalny jest nieopłacalny gdyż nowy silnik można kupić za 2500zł.

Żelazne zasady po zakupie Chińskiego motocykla:

  • smarujemy regularnie łańcuch,
  • zabezpieczamy ewentualne ogniska korozji na bieżąco
  • Kontrola nakrętek, i sukcesywna wymiana na samokontrujące, lub stosowanie kleju do śrub.
  • zmieniamy olej na czas i nie robimy żadnego mechanicznego tuningu!

Jedyne co w tych konstrukcjach zdarza się często, to urywające się szpilki mocujące wydech do silnika. Nie powoduje to unieruchomienia pojazdu, a koszt naprawy jest niewielki. Tutaj dobrze jest jednak zrobić ruch wyprzedzający i wymienić je na mocniejsze, lub zastosować jako podkładki sprężyny ze sprzęgła z innego silnika 125.

Silnik zastosowany w Junaku generuje 10,48KM. Jest to zmodyfikowany klon silnika Hondy CB, sterowanie rozrządem rozwiązano za pomocą łańcuszka. Jednostka napędowa wyposażona jest też w wałek wyrównoważający, co redukuje drgania przenoszone z silnika na ramę. Ciekawe że, Barton podaje dla tego samego silnika 10,8KM (gdyby ktoś miał homologację w ręku to proszę o cynk, co tam jest napisane).

Płacimy dwie średnie krajowe, i dostajemy sporo bajerów!

Rozbudowany nowoczesny wyświetlacz zawiera obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik aktualnie zapiętego biegu i wskaźnik poziomu paliwa. Oczywiście mamy też informacje o aktualnym przebiegu motocykla oraz zegarek.

Kupując ADV-kę od Junaka nie musimy kupować handbarów, osłaniających ręce od wiatru lub gałęzi. Na standardowym wyposażeniu znajdzie się też bagażnik i osłona silnika. Jak na nowoczesny motocykl przystało mamy też oświetlenie w technologii LED z pływającymi kierunkowskazami. Za zatrzymanie pojazdu zadba układ hamulcowy z systemem CBS oparty na dwóch tarczach hamulcowych.

Jedyne do czego można się przyczepić to opony – chińska mieszanka gumy nie nadaje się na polskie gładkie nawierzchnie. Przy zakupie tego motocykla warto więc rozważyć wymianę opona na markowe. W odróżnieniu od Bartona GT, Junak ADV ma opony szosowe, wydaje mi się to lepszym rozwiązaniem, szczególnie że mało kiedy potrzebne są w takich motocyklach opony kostkowe w kopny piach czy błoto.

Zachęta do turystyki?

Oczywiście, ten motocykl jest wymarzonym kompanem do bliskich i dalekich podróży. Wyprofilowane siedzisko kierowcy, szyba osłaniająca od wiatru i wspomniane już wcześniej bagażnik czy handbary umilą każdą podróż. Motocykl jest też lekki. Masa 123kg oznacza że, nie jest to wykastrowana na życzenie importera 250-tka, tylko motocykl obliczony na 10,5 KM. Powinien więc zapewnić dobre osiągi – spodziewam się że, 90 kmh wg GPS nie będzie problemem dla samotnego jeźdźca.

No to co? W drogę?

P.S. Jedyne co mnie zastanawia, to to dlaczego Junak oferuje ADV-kę, skoro ma bardzo dobry turystyczny motocykl (RX-One) w swojej ofercie. Cenowo oba motocykle są również blisko siebie, czyżby RX-One miał niedługo podrożeć?

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
7.71
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
10.48
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
123
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.063
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,7
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
770
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
780
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2070
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

19 komentarzy

  1. Co do RX One: obecnie w ofercie Almotu jest dostępna wyłącznie wersja z silnikiem chłodzonym cieczą, czyli kosztujący niemal 16 tys. zł. W tej sytuacji ADV / GT są wyraźnie tańsze.

    Reply
    • Na stronie junaka widnieją oba modele RX One. Jakiś czas temu był już tylko chłodzony cieczą na stronie, jednak znów są oba. Może będzie jednak nowa partia zwykłych RX One? Przy 1000 zł roznicy jednak stary RX One byłby lepszym wyborem

      Reply
  2. Parę sztuk Batrona GT widziałem na nowych osiedlach w Trójmieście. Dwie sztuki z kuframi na parkingach przy plaży, więc motorek daje rade.
    Już nie wspominając jaką furorę robił w Gdyni na deptaku Barton Blade, mało kto patrzył na silnik większość na design skopiowany z Kawasaki 😉

    Reply
  3. Co za czasy – zwykły, chłodzony powietrzem, 10-konny motorek za prawie 12k PLN !
    Wciąż nie mogę się przyzwyczaić do tej inflacji…

    Reply
    • Jest jeszcze ratunek. Za 12k będziesz miał prawojazdy i tych koni co najmniej 50!

      Reply
      • Nie zapominaj, że ceny używek poszły w górę, a ceny kursów i egzaminów również w miejscu nie stoją. Rok temu te 12 na Twoją opcję to było coś, obecnie coraz słabiej z tą opcją 🙂

        Reply
        • Nawet sprawdziłem, moja opcja (nawet nowsza) + prawko, 9-10k. Nie ma tragedii.

          Reply
    • Jak wy kupujecie motorek kierując się tym że robi furorę w Gdyni na deptaku i kopiuje design Kawasaki to gratuluję.

      Reply
      • Nie zrozumiałeś kontekstu

        Reply
    • Pomiar na hamowni pokazuje 12 KM

      Reply
      • Oficjalne dane podają 10,5 KM. Może hamowano wersję 150ccm ?

        Reply
        • @bsw to jest 125 po ich modach. Tylko że kasują za wszystko +/- 3000zł.
          A prawda jest taka że 2KM można osiągnąć kosztem 0zł do 600zl z każdego chińskiego silnika 125.
          Dla mnie jest to trochę naciąga klientów. Bo wiem co trzeba zrobić.
          Z drugiej strony robią to co omawiają i jak jest na to klient mnie świadomy i który chce zapłacić to czemu nie oferować takiej usługi.

          Reply
          • Ah ta walka o 1KM…XD

          • Jak w starym dowcipie o kowalu i Syrenie, nie sztuka użyć młotka, sztuka wiedzieć gdzie nim trafić.

  4. Ja to w sumie powinienem być zadowolony, że tak ceny motocykli 125 poszły w górę bo się tak wkurzyłem na nie, że zrobiłem kat A. Chciałem kupić coś nie 10KM ale coś ok 15KM i okazało się , że muszę wydać ok 20 tyś za nowego.W tym momencie miarka się przebrała. Za 2tys zrobiłem prawko a za rocznego Rometa crs kupiłem motocykl 50KM i jeszcze starczyło na mały servis po zakupie jak klocki, olej itd. Moim zdaniem ceny 125 teraz to gruba przesada.

    Reply
    • Jak za 100$ dostajesz teraz 500pln, a nie 400pln to czemu się dziwisz. Problem polega na tym, że cały świat handluje w $ USA, więc musimy te $ kupić. A nowe większej pojemności też poszły w górę, używane pojazdy 2 i 4 kołowe też ceny kosmiczne, tylko w portfelu jakoś z takim samym tępem nie przyrasta 😉

      Reply
  5. @Bobber
    No raczej.

    Reply
  6. Siemanko nabyłem junaka adv 125 nowy i szczerze są z nim cały czas problemy gaśnie na wolnych obrotach śrubki się odkręcają odebrałem go ze sklepu 1 atmosfera w tylnim kole rura wydechowa odpadła ze śrubą kierownica nie dokręcona strach jeździć czymś takim a myślałem że nowe to nowe a i tak trzeba przy tym grzebać jak przy starym klamocie serwis po 300km żenada nie polecam zakupu motoru w Kościerzynie czyści teoretycy i na serwisie płaci się 220zl za olej i pieczątkę serwisową bo po za tym nie zrobili kompletnie nic nawet na prośbę nie sprawdzili ciśnienia w tylnym kole po odebraniu po serwisie dużo nie brakło i bym miał wypadek.zenada kladownia Kościerzyna

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>