Strona główna › Fora › Tuning 4T › Poprawa osiągów 125
- This topic is empty.
-
AutorWpisy
-
WojazGość
Sprawiłem sobie Rometa ZXT 125 dla frajdy. Jednak po pewnym czasie frajdy zaczęło mi brakować kiedy tiry na drodze do roboty zaczęły mnie wyprzedzać. Macie jakieś pomysły co poprawiłoby rometowi osiągi?
Słyszałem że można próbować wycinając katalizator, recylkulacje spalin, ale nie wiem czy to jakkolwiek pomoże. Przy 9k obrotów (na 12 fizycznie możliwych) moim najlepszym osiągiem było licznikowo około 115km/h. Motor fabrycznie ma 9.9KM więc jest w miarę żwawy, chciałbym nawet kosztem przyspieszenia poprawić prędkość maksymalną.
Jak znacie jakieś sposoby albo elemnty do wymiany to dajcie znaćRafałGośćCześć, sprawdź czy do ZXT są jakieś zestawy opcjonalne przeniesienia napędu. Większa zębatka na przód / mniejsza na tył. Taka kombinacja powinna zwiększyć prędkość. Niestety za cenę przyspieszenia.
Pozdrawiam.DominikGośćMotor fabrycznie ma 9.9KM więc jest w miarę żwawy
10 koni żwawością bym nie nazwał. „Z pustego i Salomon nie naleję”. Podam na przykładzie Junaka Racera (wtrysk Yeson, niecałe 11 KM). Prawda jest taka że nawet jak wsadzi się mniejszą zębatkę na przód (z fabrycznej 15-stki na 14-stke) to co prawda dostanie kopa, ale szybko komputer odcina obroty na 10 tyś. Brakuje 6-tego biegu, a nawet jeśli to pojedzie powiedzmy około 120 km/h (każdy kolejny bieg daje 20-30 km/h szybciej) i to męcząc bardzo silnik (brak chłodnicy szybko wykańcza pałowane silniki chłodzone powietrzem). Jeśli dasz większą zębatkę na przód np 16-stke, oczywiście obroty na tej samej prędkości spadną, ale dynamika (przyspieszenie) będzie tragiczna i motocykl nie będzie miał siły nabrać prędkości. No niestety, nasze chińskie 125-tki nie służą do ścigania się i jak chcesz na luzie wyprzedać tiry to najprościej kupić większą pojemność z mocą minimum 35 KM.
-
AutorWpisy