Aprilia SR Max 125 to górna półka w klasie skuterów 125. Duża waga, duża moc, spore gabaryty i solidna marka, co za tym idzie, cena też solidna. Czy warto wydawać tyle kasy na skuter? Ja bym się nie zdecydował, ale to nie znaczy, że ten motocykl nie jest warty swojej ceny, bo jeżeli planujesz dłuższy romans ze 125-tką, to ta „Apka” jest dla Ciebie. Wiele osób traktuje 125-tki jako okres przejściowy, by z czasem przerzucić się na coś większego, dlatego wybierają tańsze modele, które mniej tracą na wartości. Jednak jeżeli potrzebujesz praktycznego wozidła na lata, to naprawdę fajnie jest mieć coś na czym można polegać.
Starsze wersje posiadały gaźnik, nowe są na wtrysku. Jeżeli słabo się znasz na silnikach, gaźnikowca rozpoznasz po mniejszym 14 calowym kole z przodu. Silnik Piaggio generuje 15 koni, to maksymalna ilość jaką dopuszcza ustawa o 125, fajnie, ale niestety mamy tu bardzo wysoką wagę, która powoduje, że stosunek mocy do wagi nie robi wrażenia. Ta waga bierze się stąd, że ten skuter jest produkowany także w wersji o pojemności 300, dlatego motocykl jest wyposażony w duże hamulce, solidne teleskopy, kończąc na ramie z grubościennej rury, zdolnej przenosić znacznie większe obciążenia, niż te które serwujemy 15 konnym silnikiem. To jedyny minus tego motocykla. Cała reszta to same zalety.
Aprilia SR MAX ma piękny agresywny design, jest wygoda i ultra przyjemna w prowadzeniu – tego nie da się podważyć. Schowek mieści dwa kaski, zmieścimy tu jednego integrala i jeden otwarty. Może brakuje trochę płaskiego przekroku, ale z drugiej strony, to nie jest typowy skuter. To jest już coś co podchodzi pod maxiskuter, więc i kształt podłogi taki musi być. Na przekroku widać wyloty powietrza, które mogą ogrzewać nasze kolana, gdy zastosujemy koc motocyklowy. Wygląda to dość niekonwencjonalnie, ale jest taka opcja. W chłodniejsze dni chroni nas także całkiem spora przednia szyba.
Podsumowując, Aprilia SR MAX 125 to piękny, bardzo praktyczny ale też prestiżowy skuter do spokojnego pokonywania kolejnych kilometrów zakorkowanych ulic.
Poniżej film autorstwa WodzuWGK, który jest także użytkownikiem naszej strony. Pozdrawiamy!
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 11 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 14.96 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 161 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.068 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2,7 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Wtrysk |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 4 (SOHC) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 115 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 85 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 815 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 780 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2.110 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/70 R15 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 140/60 R14 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
adam
Wlosi jak cos zrobia to musi byc albo paskudne albo zajebiste a ten sprzecior jest zajebisty 😉
Janusz
Jeżeli moc jest podana prawidłowo, to na kategorii B nie pojeździsz (0,03 kW za dużo).
Dawid Parus
Nie, to mój błąd, wpisałem odruchowo 15 koni i kalkulator tak to przeliczył. W homologacji zapewne jest 11kW. Dzięki za spostrzegawczość, poprawiam.
Anonim
Ja jeżdżę i nic mi policja nie robi
j0k3r
Dawid, ile masz wzrostu? Czy na tym skuterze ktoś, kto ma 190 będzie dobrze wyglądał?
ed
Proponuję iść do dealera, usiąść na skuterze i poprosić o zrobienie zdjęcia.
WodzuWGK
Witam
Ujeżdżam SR MAX’a drugi sezon i co było do przewidzenia nadal spisuje się rewelacyjnie. Co do jego wagi (która nawiasem mówiąc nie odbiega od topowych maxiskuterów) absolutnie jej nie czuć, skuter zbiera się rewelacyjnie a co ważniejsze jest doskonale wyważony i manewrowanie w mieście to czysta przyjemność. Jeśli do tego dodać że fabryczne jest wyposażony w dobrej klasy opony MICHELIN CITY GRIP na kołach 15″ i 14″ to człowiek czuje się na Apce naprawdę pewnie a banan nie znika z twarzy.
Co do pytania kolegi j0k3r – SR MAX to sprzęt dla wysokich (tzn. pow. 1,8 m), miejsca na nogi jest wystarczająco dużo a dodatkowo spójrz na wysokość siedziska – 815 mm to naprawdę sporo. Osobista przymiarka na pewno rozwieje wszelkie wątpliwości. Mimo że ja jestem na granicy dającego komfort wzrostu to po jazdach testowych różnymi maxi nic nie było w stanie zmienić mojego zdania.
Do istotnych zalet eksploatacyjnych należy zaliczyć też rekordową pojemność baku 15,5 l w tym 2,5 l rezerwy – co daje zasięg jak w samochodzie.
Jeśli chodzi o wady to :
– cichy kierunkowskaz (na początku to wkurza bo można zapomnieć),
– spore przekłamanie prędkościomierza (GPS 113 km/h a licznik 126 km/h),
– dostępność i ilość autoryzowanych punktów serwisowych,
– brak ABS’u (w tej cenie powinien być w standardzie)
Pozdrawiam
WodzuWGK
Algernon
jeżdżę drugi sezon, spalanie 2,7l/100km to raczej marzenie. Średnia to ok. 3,1 l/100km. Prędkość maksymalna 115 km 🙂 jeździłem o 10 km/h szybciej i nie przy maksymalnych obrotach.
Optymalna prędkość (około 7000 obr/min) i co za tym idzie – minimalne spalanie to około 60-70 km/h. Mam 182 cm wzrostu i siedzisko jest ciut za wysokie – trzeba zmienić pozycję by stanąć na pełnych stopach. Oświadczam, że nie jestem trollem.
WodzuWGK
Algernon, prędkościomierz faktycznie pokaże znacznie więcej niż 115 km/h ale ten odczyt obarczony jest sporym błędem w porównaniu do pomiaru z GPS.
Kristo
Drodzy Państwo – mała ciekawostka. Zerknijcie sobie na to zdjęcie gilery Runner: http://www.bikewalls.com/pictures/Gilera_Runner_125VX_04_1024x768.jpg
i porównajcie z omawianą aprillą.
Znajdźcie różnice (przód, tył, tłumik, felgi)) i podobieństwa (cała reszta).
WodzuWGK
Kristo, nie ma w tym nic dziwnego – taka jest polityka właściciela Aprilii i Gilery czyli koncernu Piaggio – czyli nie zmieniać na siłę rozwiązań sprawdzonych jeśli dają zarobić. Dużo lepsza rozkminka jest przy szukaniu różnic pomiędzy Aprilią SR MAX a Gilerą Nexus 🙂
peres
Witam potrzebuje pomocy chodzi o aprilie sr max 125 max i.e ma bardzo duże spalanie ok 6 L a kupiłem od jakiegoś gościa rocznik to 2014 czy może być źle wyregulowany?
Anonim
jaki jest przewidziany olej do silnika do sr max 125 aprilia?
urbanek
a ja mam pytanie…dość poważne . Czy rama dla pojemnosći 125 ,300 i 500 jest taka sama? Jeżdżę sr max 125 i jest już trochę za mało, szukam silnika 300ie, i powstało pytanie czy rama jest taka sama, idąc dalej tym tropem Gillera ma wersję 500 , więc z ciekawości pytam czy w tych trzech wersjach silnikowych rama jest taka sama, help please..pozdrawiam użytkowników
Adam
czy posiada ktoś instrukcje pdf do SR 125?
Marcin
Posiadamten skuter rok czasu. Wczesniej mialem Honde Rebel i Varadero. Tu sie mega przyjemnie prowadzi. Spalanie bajka, o wiele bardziej oszczedne moim zdaniem jak Varadero. Po miescie i miedzy miastami drozkami perfect. 70-80 km/h i wacha paliwo tylko. W serwisowaniu z ksiazka serwisowa kazdy da rade srednio rozgarniety.