Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Barton Blade 125

Dodaj do porównania
Barton Blade 125

Bardzo podoba mi się nazwa tego motocykla. Blade, czyli nóż, lub ostrze noża, świetnie do niego pasuje. Wygląda on tak jakby dopiero co stoczył walkę z Czyngis-chan’em, który próbował go posiekać swoim mieczem. We wszystkich możliwych miejscach widać ostre zakończenia. Mi one bardzo przypadają do gustu. Ciekawym smaczkiem jest także aluminiowy uchwyt rejestracji.

barton_motors-blade_pro_2

Barton Blade pochodzi z solidnej fabryki Zongshen, co ciekawe, importer wcale tej informacji nie ukrywa, i dobrze, każdy kto wydaje swoje ciężko zarobione pieniądze, chce mieć chociaż cień informacji na temat jakości. Rodowód Zongshen’a zdradzają też takie akcenty jak tłumik, wajcha od hamulca, czy kształt felg. Dla porównania z tej samej fabryki pochodzi też Romet Z-One S oraz Z-One T, który konstrukcyjnie jest zbliżony. I chociaż motocykle z tej fabryki są porządne, to pamiętajmy, że zarówno Romety, jak i ten Barton, płyną kontenerowcami z Chin do Polski w postaci nieposkładanej. Dopiero importerzy skręcają je i montują, robią to także sprzedawcy posiadający serwis. Zatem nie sposób jednoznacznie określić czy motocykl będzie taki jak byśmy tego oczekiwali, bo każdy egzemplarz przechodzi najpierw przez małe, żółte, chińskie rączki a potem przez duże ręce wąsatych gości, którzy np. do tej pory serwisowali rowery, ale szał na 125, spowodował że zabrali się także za motocykle.

Z technicznego punktu widzenia, chyba najważniejsza informacja to ta, że silnik posiada wałek wyrównoważający. Dalsze dobre wiadomości to dwie wersje wyposażenia. Droższa o 500zł wersja PRO posiada amortyzatory przednie upside-down, monoshock, oraz tarczowy hamulec z tyłu. Nie wiem jak wy, ale ja bez namysłu dopłacił bym te 500zł, szczególnie za ten hamulec. Motocykl po usunięciu bocznych sprężyn, z pewnością nabierze jeszcze agresywniejszego wyglądu. Zarówno zwykła wersja jak i PRO posiada opony CTS, których średni koszt oscyluje w cenie 200zł za sztukę. To ani nie dużo ani mało. Średnia półka cenowa. Jednak wielu nabywców chińskich motocykli decyduje się na lepsze opony zaraz po zakupie motocykla i zwykle należy to doliczyć do kosztów zakupu. Tutaj, o ile te opony okażą się dobre jakościowo, to ten zakup możemy skreślić z listy.

Powyższe zdjęcie przedstawia Blade’a w fazie komputerowo prototypu. Może on się okazać nieco inny niż w rzeczywistości, jednak to nie zmieni faktu, że Barton Blade 125 to bardzo ciekawa propozycja na 2016 rok.

Poniżej jeszcze inna symulacja wyglądu, bez tego ładnego uchwytu na rejestrację i z innym silnikiem. Aktualnie motocykl płynie do Polski, gdy dopłynie poznamy jego prawdziwy wygląd. Jego premiera przewidywana jest na Lipiec.
Barton Blade limo

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.09
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
148
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.055
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
90
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
760
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2040
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
90/90 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

57 komentarzy

  1. Cholera. Wiem, że to tylko wizualizacja, ale śliczny…

    Reply
  2. Kto to sprzedaje? Ciekawe ile mniej więcej będzie kosztował? …i o co chodzi z odkręcaniem sprężyn? Czy bez nich pojedzie?

    Reply
    • Boczne sprężyny, o których pisze autor to amortyzator tylny. Jak je odkrecisz to nie pojedzie:) w wersji pro ich nie będzie fabrycznie. W ich miejsce będzie lepszy i ładniejszy centralny amortyzator, monoshock.

      Reply
    • Monoshock, upside down i tarcza hamulcowa z tyłu za pięć stówek? Tu się nie ma co zastanawiać tylko brać od razu opcję pro. Pewnie znajdą się tacy, co będą chcieli przyoszczędzić te pół kafla, ale wg mnie nie ma to żadnego sensu. Tu już nawet nie chodzi o to, że to dużo lepiej i rasowo wygląda, ale o wygodę jazdy i skuteczność hamowania. Podoba mi się też ten tylny błotnik na ramieniu, a nie zwisający z zadupka. Bardzo dobry projekt.

      Reply
      • zgadzam się ,chociaż jak ktoś nie jest malkontentem motocyklowym i leje na to czy jest usd czu zwykly i czy mono czy boczne i czy tarcza czy bęben i używa jednośladu do dojazdow do pracy w tempie 40 km/h na ekspresowce albo do dojazdu po piwo do sklepu 500 metrow dalej to 500 stufek na piwo to nie kij dmuchał .

        Reply
        • 5 stufek się znaczy odnośnie tarczy z tyłu vs bębna jak bęben ma odp sile to wielkiej roznicy w nakedzie niezrobi czy jest tarcza czy bęben podczas hamowania i tak większość masy idzie na przod i dociska przedni laczek a tył traci praktycznie kontakt z nawierzchnia i szczerze powiedziawszy w ramach wersji pro osobiście wolałbym np. 30 mm większej średnicy tarcze z przodu niż ta tarcze z tylu zamiast bębna , choć jeśli bęben był slaby to bardziej ich usprawiedliwiwa natomiast np. w mojej m12 bęben działa bez zarzutu =sila i dozowalneosc można zablokować seryjna opone na suchym asfalcie bez większego kłopotu jedynie gdzie puchnie to gdy się robi powyżej 35 stopni wtedy po dluzszej jeździe może złapać ciut zaduzo temperatury i starcic nieco na sile bo raz w takich warunkach probujac niemoglem zablokować tylu albo to było na pare kil zanim oddalem moto do seriwsu i wyciagnał naciąg wajchu niepamietam ale generalnie bęben w m12 pracuje ok a blade tarcze z przodu ma po tej „focie” ze jakies 240 mm moze wiec szału nierobi przy 11 kucach mocy przydałoby się z 260 przynajmniej chociaż jak sa dobre materialy i odp okaldziny cierne plus nieco wieksza sila zacisku to w sumie moze robic szał 😉 trzeba by się było przejechać

          Reply
  3. Genialna informacja, chyba pójdę się upić. 😀 Miałem kupować Bartona Classica, ale poczekam na tego Blade, bo wizualizacja wygląda pięknie. Na żywo będzie jeszcze lepiej, jak wrzucą do niego upside down i sprężynę centralną. Jeśli będzie tak dobrze wykonany jak Classic, a pewnie będzie, to go kupię. I bardzo mi się podoba polityka tej firmy. Nie udają natchnionego producenta motocykli, nie pieprzą głupio o odrodzeniu polskiej motoryzacji ani o przywoływaniu wspomnień. Po prostu ściągają przemyślane konstrukcje, informują co i jak, a na koniec, co najważniejsze, bardzo dobrze to składają do kupy. A, i potem nie krzyczą sobie kwoty z kosmosu, dzięki czemu przyciągają coraz więcej klientów i szybko pną się w górę. Modele Classic i N125 to podobno przecież tegoroczne hity, wielu sprzedawców o tym wspomina.

    Reply
  4. Według mnie tak naprawdę to nie jest nic specjalnego. Konkurencja wszystko to już posiada. Powinni zawalczyć trochę bardziej. Ludzie czekają na mocniejsze silniki. Zawieszenie tylne na monoshock fajnie, ale przednie upside down to przerost formy nad treścią, zwłaszcza, że jest na kołach o szerokości tych z motoroweru. Zbyt stabilnej jazdy to nie daje. Ani wyglądu dla kogoś wyższego. Trochę więcej innowacji ludzie!

    Reply
  5. Kolejny poodobny motorek chinski bez specjalnego zaciecia…nudny przecietniak

    Reply
  6. Wygląda fajnie, ale toż to praktycznie kopia wspomnianych już 'Rometowskich’ Z-onek.

    Reply
    • Są podobne, ale chyba nie identyczne. Nie wiadomo jak dokładnie będzie wyglądał ten blade na żywo, ale na pierwszy rzut oka ma np. ładniejszy tylny błotnik. Pewnie kilkoma innymi szczegółami będzie się różnił, kwestiami mechanicznymi może również. Zobaczymy 🙂

      Reply
      • Różnią się chyba silnikiem. Z tego co mówił mi sprzedawca, ten z Blade to jakaś nowa konstrukcja, a nie kopia silnika sprzed 30 lat. Krzywki nie ocierają o metal, tylko poruszają się na specjalnych wałkach, co ma podobno przedłużyć żywotność silnika. Nie wiem jak w Z-One, bo go nie widziałem, ale w Blade największym plusem jest brak jakichkolwiek wibracji. Jestem przyzwyczajony do dość mocnego telepania (wcześniej jeździłem motorkiem bez wałka), a tutaj nawet przy 10 tys. silnik chodzi jak po maśle.

        Reply
        • W zasadzie konstrukcja jest ta sama. Silnik powstał we współpracy z Piaggio (model Robinson). Silniki mogą różnić się średnicą tłoka, ale dół silnika powinien być taki sam, zarówno w Z-One S, T jak i Junaku M12. Barton Blade to model Z-One 2015 :-). Odsyłam do mojej Videorecenzji.

          Reply
  7. A moim zdaniem to dobrze, że nie porywają się na niesprawdzone konstrukcje. Najczęściej okazują się one potworkami i rzadko kiedy osiągają sukces. Ten blade to dobry projekt, już się sprawdził, więc mogą powalczyć np. ceną, lepszym wykonaniem, ciekawszym projektem czy właściwie czymkolwiek. Zresztą, barton idzie tą drogą sukcesywnie, bo modele N125 i classic też były wprowadzone w ten sposób, a z tego co wiem okazały się sporym sukcesem.

    Reply
  8. Czy ktoś wie kiedy do sprzedaży trafi Blade?
    ***
    Przydałoby się oficjalne stanowisko Barton-Motors 😉

    Reply
    • W tym tygodniu ma być dostawa do Bartona. Sam jestem ciekawy tego motocykla na żywo 🙂

      Reply
      • Jeżeli jakościowo nie będzie odbiegał od Classica, to bardzo chętnie przyjrzę mu się dokładniej 🙂

        Reply
        • Zongshen powinien być lepiej wykonany niż Senke. Blade będzie porównywalny z Z-ONE

          Reply
      • Pierwsze Blady trafiają już do klientów. Podobnież do końca tyg. mają być porobione zdjęcia i wrzucone na stronę B-M. Są jakieś różnice między wizualizacją, a stanem faktycznym – podobnież na plus.

        Reply
      • Będzie Pan robił test tego modelu ? Przydałoby się. Widziałem go w salonie, ale nigdzie nie ma rzeczowej recenzji na jego temat.

        Reply
  9. Pierwszy „żywy” Barton Blade 🙂

    http://3.allegroimg.pl/original/03/63/44/80/12/6344801235_2

    Reply
  10. Pojawiły się zdjęcia Blejda w sieci.
    Chciałbym zaznaczyć, że nie mam nic wspólnego z tym sklepem.

    https://www.facebook.com/JednosladySklep/posts/1055290471218238

    Reply
  11. Prezentuje się fajniej niż na wizkach, ale przedni reflektor jakiś niezbyt wyjściowy. No i uchwyty dla pasażera wyglądają na plastikowe…czyli uznali, że tablica rejestracyjna potrzebuje uchwytu metalowego, a człowiekowi wystarczy tworzywo. ciekawe:)

    Reply
    • I zegary bardzo ładne.

      Reply
  12. Witam wszystkich wyczekujących na premierowe zdjęcia. Obiecuję, że już niebawem materiał studyjny pojawi się na naszej stronie www (oraz szybko poinformujemy o nich redakcję motocykle-125 🙂

    Z Panem Q_LDZ miałam chyba przyjemność rozmawiać telefonicznie, stąd wyjaśniam, że zdjęcia nie pojawią się jeszcze w tym tygodniu.

    Iwona – Barton Motors

    Reply
  13. Mega cieżko w Łodzi dorwać wersje pro w czerwieni ale 1 maja sprowadzić do dealera super strona i mega duże zródło informacji i porad .dzieki chłopaki

    Reply
  14. Czy ma ktoś już ten motocykl? Powiem szczerze, że bardzo mi się podoba ale chciałbym poznać opinię jakiegoś użytkownika.

    Reply
    • ja mam.kupiony w dolko w Łodzi .serwis robiący przegląd zero bardzo pozytywnie podszedł do motoru.dobrze się prowadzi .pali na dotyk .nawet mini schowek pod siedzeniem ma ogólnie ok .no i spory bak !!

      Reply
  15. Miałem już na swoim koncie 3 małe jednoślady. Pierwszym był używany Japończyk….nigdy więcej, moja Honda mimo że prezentowała się idealnie ciągle sprawiała problemy, non stop coś było do wymiany. Dlatego kolejne dwa to były już nowe sprzęty z salonu. Fakt, budżet nie pozwalał na wiele więc musiałem kupić chińczyka. Trochę bałem się tego początkowo, ale zarówno pierwszy mój Romet jak i Barton sprawowały się bez kłopotów. Teraz znów przyszedł czas na zmianę. Wysłużony Barton zostanie zamieniony na model Blade 125. Motocykla używam do dojazdów do pracy, wiec jest dosyć intensywnie eksploatowany w różnych warunkach. Poprzednik był bezawaryjny, więc tego samego spodziewam się po opisanej nowości. Za miesiąc odbieram swojego, na pewno podzielę się z Wami swoją opinią 🙂

    Reply
  16. Czy administratorzy edytują zdjęcia w poście? Przydałoby się jakieś aktualne wersji PRO, która jest o wiele bardziej interesująca.

    Reply
    • Mówisz i masz. Nie edytujemy bo czasu by nam brakło, ale jak ktoś przypomni to reagujemy. Dzięki za przypomnienie.

      Reply
  17. Blade wieczny łowca;) Ma tak zadziorny wygląd, że Wesley Snipes spokojnie mógłby nim jeździć w filmie;) Stylistycznie to naprawdę kawał niezłej roboty. Co by nie pisać, uwagę na ulicy będzie przykuwał. Tak przeglądam różne 125 i pod względem stylistyki Barton ma u mnie piątkę. Naprawdę widać, że ktoś się przykłada, żeby mieć w ofercie nie tylko tani, ale też ładny i nowoczesny motocykl.

    Reply
  18. A TXa mozna nowego kupic za nawet za 6500 zł co jest już bardzo dobrą cena jak za taki motocykl oczywiscie proponuje brać pod uwage tylko wersje SUPERMOTO

    Reply
    • Gdzie?

      Reply
  19. GFH12 – normalny spamer z Ciebie – nic więcej. Piszesz, że jeździsz nim od roku – a rok temu to jeszcze w sklepach go nie było….
    Soton i materazzi to pewnie też Ty…

    Reply
    • Hehe, punkt dla Ciebie Luke…rzeczywiście to samo IP i ten sam e-mail :-).

      Reply
  20. Czy jest na forum ktoś, kto ma go już nieco dłużej, powiedzmy parę miesięcy? Zastanawiam się nad jego zakupem, bo w tych pieniądzach wypada korzystnie, ale jestem ciekaw jak się sprawuje. Opinie użytkowników o innych bartonach, np. classicu czy b-maxie znam, z kilkoma gadałem na żywo i wiem ze są dobre, ale mało jest informacji o blade. Chodzi mi głownie o bezproblemowość, maksymalną prędkość, zużycie części eksploatacyjnych, ewentualne naprawy, spalanie i tak tam. Kusi mnie ten motocykl, ale zawsze warto zapytać 🙂

    Reply
    • Hmmm, ja go posiadam od marca mniej więcej. Mam wersje PRO.
      Jesli chodzi o bezawaryjność to tak, tem motycykl jest bezobsługowy w zasadzie.
      Zrobiłem nim już jakieś 4000 km i nie mialem żadnych problemów. Po pierwszych 500 km zminiłem olej tak jak po kolejnym tysiącu. Dołozyłem także LEDowe H4 na przód ponieważ standardowa żarówka słabo oświetla droge w nocy. Dodałem także ledowe podswietlanie tablicy, całośc wygląda naprawdę dobrze, szczególnie w nocy, jak motor w 21 wieku 😉 Prędkość maksymalna w okolicach 120km/h. Ja pojechałem nim raz max 115 licznikowe. Sam waże jakies 90 kg więc całkiem nieźle. Inna sprawa że licznik przeklamuje o jakies 5-8 km/h. Zastanawiam się nad wymianą opon na jakies markowe poniewaz fabryczne CST czasem potrafią zaskoczyć w złożeniu…ale to już w przyszłym sezonie.
      Podsumowując, motor całkiem udany, ma fajny dzwięk, nic się jeszcze nie popsuło (odpukać). Poza standardową wymianą oelju i doglądaniem co jakiś czas jest w zasadzie bezobslugowy. Szczerze polecam !

      Reply
      • Bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, bardzo mi to pomoże (i pewnie nie tylko mi). O tych częściach z hondy nie miałem pojęcia, to doskonała informacja, kolor raczej nie będzie problemem bo nie jestem jakimś wybitnym estetą 🙂 Prędkość też niezła widzę. Ważę dwadzieścia kilo mniej od Ciebie, może u mnie będzie nawet lepsza 😉 Pomysł z żarówką podkradnę, bo to groszowe sprawy a bezpieczeństwo to podstawa. Jeszcze raz dzięki 🙂

        Reply
        • Z ta żarówką to nie jest wcale tak kolorowo jakby mogło by się wydawać.
          jeśli założysz taką tanią to nie będzie to dobrze działać. Po prostu będziesz oślepiał jadących z przeciwka.
          Ja wykosztowałem się i kupiłem coś takiego: http://www.horizonleds.co.uk/image/cache/data/LED%20Headlights/G7/h4-g7-led-headlight-700×700.jpg
          Jedna sztuka to koszt około 200pln ale naprawdę dobrze to świeci. Diody są w miejscu oryginalnego żarnika więc nie ma obawy ze kogoś oślepiamy.

          Reply
  21. aaa, bym zapomniał, spalanie w okolicach 3 litrów/100 km czyli właściwe standardowe dla 125.
    I jescze jedna rzecz… motor jest naprawdę dobrze zrobiony, począwszy od plastików które są całkiem elastyczne a kończąc na silniku który jest w zasadzie kopią hondy CBF125. Skok/średnica tłoka taka sama a i wygląd prawie identyczny. Częsci od hondy pasują więc można śmiało montowac oryginały od hondy. Jedyna różnica to taka że solnik hondy ma inny kolor (szary vs czerń w bartonie). W swoim dodatkowo zmieniłem fabryczne siodło na takie odchylane od rometa z-one s. Fabryczne nie jest zbyt wygodne dla wyższych jeżdżców ponieważ ma takie zagięcie przy koncu które skutecznie wrzyna się dupsko.Tutaj link do tego które posiadam obecnie: http://images.sklepy24.pl/23429499/60519/medium/siedzenie-romet-z-one-s-romet-z-one-t.jpg

    Reply
  22. Cześć panowie, dwa pytania. 1) Czy próbował ktoś wkładać cylinder 150 ccm? Da jakieś efekty czy szkoda pieniędzy? Teraz jadę max 120 km/h, ale jakby ta 150 ccm dała choć +10 km/h to na autostradzie różnica byłaby odczuwalna. 2) Polecacie do tego modelu jakiś konkretny kufer? Poprzednio miałem jakiegoś noname z allegro, rozsypał się w pół roku. Gdzieś widziałem, że do tego modelu polecany jest kufer Moretti. Jakieś opinie?

    Reply
  23. Witam jak jest sygnalizowana rezerwa w baku kontrolka czy wskaźnik słupkowy?

    Reply
  24. Na wyświetlaczu masz pięć pasków oznaczających maksymalny poziom paliwa w zbiorniku – przy pełnym zbiorniku widać wszystkie 5 . Gdy podczas jazdy zobaczysz jeden pasek ( a sporo wcześniej na pewno musiałeś przełączyć kranik paliwa w pozycję ,,rezerwa”) to w baku będzie ok. 1 litra.

    Reply
    • Witam.
      Kranik na rezerwę nie ustawiłem a bak do zera z paliwa wyjechałem 🙁

      Reply
  25. To znaczy, że cały czas miałeś kranik ustawiony w pozycji rezerwy. Po zatankowaniu przekręć w lewo do oporu strzałką w górę, po przejechaniu kilkuset km, gdy silnik zacznie się krztusić, przełącz w prawo na rezerwę, czyli strzałką – w dół.

    Reply
    • Zrobiłem testa 5L paliwa i w obu pozycjach kranika spuściłem do 0 z baku będzie kranik do wymiany

      Reply
  26. Czy ktoś posiada wiedzę na temat licznika a mianowicie kostki 24pin chce uaktywnić kontrolki nie aktywne.

    Reply
  27. Zongshen już oferuje (jako ZetOneS) Blade’a z homologacją Euro4.
    http://en.zongshenmotor.com/product/292-en.html
    Ciekaw jestem, czy Barton zdecyduje się na zaproponowanie tego modelu w Polsce.
    Raczej wątpię, gdyż gaźnikowe wersje, pomimo bardzo dobrej opinii użytkowników i cenie mocno atrakcyjnej nie cieszyły się jakimś szczególnym popytem.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>