ZIPP PRO XT RS 125

Dodaj do porównania
ZIPP PRO XT RS 125

Po 2020 roku, gdzie nowości z mojego ulubionego zakątka motocyklowego, czyli Chin było jak na lekarstwo, zaczyna się wreszcie coś dziać. Przez ostatnie trzy lata wiadomo było że, jak pojawia się nowinka pod Polskim logiem , to pochodzi z 8 znanych nam już z polskiego rynku fabryk (Zongshen. Zontes, Senke, Fosti, Jianshe, Tianda, Dafier i Yingang), wystarczyło więc przejrzeć chińskie strony i znaleźć dany model. Jakież było moje zdziwienie gdy na żadnej z wymienionych stron nie pojawił się opisywany model.

Takie zagadki lubię najbardziej!. Importer ściąga motocykl z Chin, nazywa go jakoś, a ja mam za zadanie wypatrzeć szczegóły i przypomnieć sobie gdzie ja go widziałem na chińskim necie. Najpierw obstawiałem XGJAO  – Zipp kiedyś miał od nich motocykl w ofercie, a i stylicznie motocykl kojarzył mi się z ta stajnią. Chwilę później już wiedziałem że byłem w błędzie. Prawdę wyjawił tłumik, a raczej napis na nim z oznaczeniem homologacji. Baidu pomogło namierzyć stronę i mogę się podzielić dodatkowymi informacjami.

Prezentowany motocykl to najprawdopodobniej model Rapido z fabryki Wuxi Nuoma Motorcycle Co., Ltd.,

Kliknij aby powiększyć.

Z wyglądu i brzmienia pełnoprawny motocykl sportowy, przypominający hondę CBR. Niestety silnik, na popychaczach, generuje tylko 9,1 KM, co przy wadze 137kg nie wróży dobrych osiągów. Dobrze że przynajmniej ma wałek wyrównoważający. Opływowy kształt też nie wiele da, bo współczynnik oporu powietrza odgrywa znaczącą rolę przy większych prędkościach. Zipp podaje maksymalną prędkość jako 85km/h – mam nadzieję że się myli, bo w innym przypadku nikt chyba tego nie kupi.

Nie jest jednak tak negatywnie jak mogłoby się wydawać – choć mam pewne obawy że może być gorzej, ale o tym na końcu.

Producent oferuje w Chinach ten motocykl z pojemnościami 125cc, 250cc, 367cc, przy czym 367cc ma moim zdaniem troszkę inną konstrukcję. Natomiast jeśli motocykl projektowany jest na 250tkę, to ma solidne hamulce i solidną sztywną ramę.

Nie inaczej jest  w tym przypadku, z przodu mamy dwie tarcze hamulcowe, z tyłu jedną. Wszystko oczywiście spięte układem kombinowanym CBS. Na plus należy też zaliczyć układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Rdzewienie tłumików to jeden z częściej spotykanych mankamentów w Chińskich motocyklach. Wprawne oko zauważy że tłumik końcowy montowany jest na sprężyny co umożliwi szybką wymianę tłumika na tuningowy.

W motocyklu mamy też system uniemożlwiający jazdę z rozłożoną stopką boczną, niby nic nowego i wszystkie 125tki już to mają, ale opisywany model ma to rozwiązane tak jak być powinno. Silnik gaśnie gdy mamy rozłożoną stopkę boczną oraz wbijemy bieg.  Za stabilne wybieranie nierówności odpowiada amortyzator monoshock na tylnym kole..

Zestaw wskaźników też nie jest biedny, mamy centralnie umieszczony obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik aktualnie zapiętego biegu, zegarek, jest nawet kontrolka ciśnienia oleju. W standardzie otrzymujemy też pełne oświetlenie LED. Z salonu motocykl wyjeżdża na szerokich oponach marki Cordial. To średnia marka opon, nie są one najgorsze, ale też nie dają idealnej przyczepności na mokrej nawierzchni. W lepsze opony zawsze warto w przypadku Chińskich motocykli zainwestować.

Podsumowując, mamy wyposażenie powyżej przeciętnej w segmencie chińskich motocykli, szczególnie gdy zestawimy to z ceną (2021r) 7999zł.

Wygląda zachęcająco? Zawsze w takim przypadku jest jakieś ale….

Poszukując informacji o tym motocyklu okazało się że motocykl ten jest sprzedawany w Wielkiej Brytanii jako Yamasaki. Wtedy zapaliło mi się czerwone światło. Yamasaki, zaraz obok Dafiera to moim zdaniem jedna z najgorszych montowni motocykli. To te właśnie marki odpowiadają za takie a nie inne postrzeganie  chińskiej motoryzacji w Polsce.

Napisałem do Zippa z prośbą o przesłanie wyciągu z homologacji, wtedy ustalę po numerze VIN jaka to naprawdę fabryka. Na stronie Yamasaki ten motocykl nie występuje, ale oni złożą dla każdego co tylko zechce. O samej firmie z Wuxi też nie znalazłem opinii w chińskim necie, ale to może mi jeszcze zająć trochę czasu.

Sama firma Nooma Motor podaje że głównym jej mottem jest: „Klient jest Bogiem, a jakość to życie”. Firma chwali się że zatrudnia ponad 300 osób w tym 15 wykwalifikowanych inżynierów. Produkują 300 tysięcy motocykli rocznie.

Mam nadzieję że, zaproponują nam lepszą jakość niż Yamasaki, ale o tym przekonam się gdy wezmę ten model na testy.

Będę informował na bieżąco. A gdyby ktoś z was miał okazję spisać i podać mi nr VIN tego modelu to piszcie w komentarzach – u mnie w okolicy model nie jest dostępny. Do momentu publikacji tego artykułu Zipp nie odpowiedział na mojego maila.

A jak chcecie zobaczyć jak to brzmi i jak jeździ to tutaj macie krótkie omówienie prosto z UK:

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
6.69
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9.1
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
137
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.049
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Wtrysk
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
750
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2080
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
140/70 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

18 komentarzy

  1. Nie do końca wierna kopia Ninja 300R

    Odpowiedz
  2. Wygląda spoko, dopóki się go nie odpali 🙂

    Odpowiedz
    • O dziwo dźwięk spoko ale zawsze możesz wsadzić Akrapa za parę stówek i problem rozwiązany 😉

      Odpowiedz
  3. Ciekawy jestem czy Beniamin dostanie jeszcze kiedyś zippa do testów ?
    Po tym jak mu się niby współpraca z Rometem nie układała?
    W tym roku już Romet oficjalnie przyznał że jest właścicielem zippa.
    Po kilku dobrych latach od przejęcia.

    Odpowiedz
  4. 9.1 KM? Rozum im odebrało? Przecież mniej się już chyba nie da. Co model nowszy to mniej mocy

    Odpowiedz
  5. 9.1 KM? Rozum im odebrało? Przecież mniej się już chyba nie da. Co model nowszy to mniej mocy

    Odpowiedz
    • Ma niski cx to i mocy mniej potrzebuje 😉

      Odpowiedz
    • Eeee, nasi specjaliści od „tuningu” założą „zębatkę zdawczą o 1 lub 2 zęby więcej i będzie czasoprzestrzeń zaginał 😀

      Odpowiedz
    • W salonie powiedzieli, że liczy się wygląd i można poszpanować na dzielni, no i kosztuje tylko niecałe 8tys., zresztą kilka już sprzedali zanim się zaczął sezon. Jakby emblematy zmienić na Kawę, to może faktycznie nikt nie odróżni. Gorzej jak ktoś się będzie chciał ścigać, ale zawsze można się wycofać tłumacząc: „w tym wieku nie wypada zachowywać się jak nastolatek”

      Odpowiedz
  6. „Firma chwali się że zatrudnia ponad 300 osób w tym 15 wykwalifikowanych inżynierów” … porównajmy z Zontesem tak a propos tego że w Chinach może być jakość albo byle”jakość”zależnie od tego za co chcemy zapłacić

    Odpowiedz
    • „Gdy sobie pomyślę jakim jestem inżynierem, to boję się pójść do lekarza” 🙂

      Odpowiedz
  7. Ist auch Versand nach Deutschland möglich

    Odpowiedz
  8. Wir verkaufen keine motorrader. Wenn du genaue informationen brauchst bitte schreib mich an Beniamin(at) motocykle 125.pl.

    Odpowiedz
    • Moin wie sieht es mit Ersatzteile aus für die Maschine?

      Odpowiedz
  9. Jak biegi, wrzuca się normalnie (1 w dół, reszta w górę) czy jak w motoGP?

    Odpowiedz
  10. Czy to jest taki sam silnik jak w keeway superlight 125?

    Odpowiedz
  11. Nie no całkiem całkiem ale o co chodzi z tymi hamulcami bo widzę że jest łączony przewód z przedniego idzie na tył ktoś może powiedzieć o co chodzi i jeszcze po co przy zaciskach są dwa odpowietrzniki ?. ktoś może mi to wyjaśnić .

    Odpowiedz
  12. CBS. I wszystko jasne.

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>