Honda CBF to bardzo dobry motocykl, zarówno na dojazdy do szkoły, do pracy lub po zamontowaniu kufra na tylnym siedzeniu, także na zakupy. Design, niczego sobie, aczkolwiek nie wszystkim się spodoba bo przypomina chińskie motocykle, szczególnie Junaka 122, ale przecież to nie jest wina Hondy, to chińczyki naśladują Hondę a nie odwrotnie. Ponieważ CBF ma wygodą pozycję za kierownicą i z łatwością przekracza magiczną barierę 90km/h nada się także w trasę. Motocykl jest wyjątkowo łatwy w prowadzeniu. To między innymi dzięki swojej piórkowej wadze i niezbyt grubym oponom. Polecamy tę Hondę wysokim jeźdźcom, bo od siedzenia do asfaltu, mamy aż 80 cm. Honda chwali się, że ten motocykl został tak zaprojektowany, aby można wyruszać nim w dłuższe trasy, trochę nas tylko dziwi dlaczego w takim razie nie została wyposażona w chłodzenie cieczą i wygodniejsze siedzenie. Poza tym CBF-ka to bardzo ekonomiczny motocykl. Zadowala się 2 litrami, maksymalnie spali 2,5. To chyba najlepszy wynik w klasie trochę większych 125-tek.
Możemy jedynie zarzucić mało basowy dźwięk silnika, hamulce bębnowe z tyłu i słabe wykonanie owiewek, chociaż itak jest o niebo lepiej niż u chińczyków to mimo wszystko trudno oprzeć się wrażeniu że Honda traci swoją jakość. Gdy coś pęknie lub się rozleci możesz żałować wydanej kasy. Może przyjść do głowy, że lepiej by było kupić o tańszego chińczyka. Owiewek nie poprawimy, ale zbyt delikatny dźwięk wychodzący z tłumika możemy zlikwidować kupując jeden z dostępnych na rynku sportowych tłumików. W wersji sprzed roku 2009 Honda zastosowała w tym modelu opony od TVS, które bardzo słabo radziły sobie z mokrą nawierzchnią. Po 2009 roku, CBF ma znacznie lepsze opony od Continental. Nowsza wersja została także lekko odchudzona o kilka kilogramów.
Czy warto dać prawie 11 tysięcy za nową? Naszym zdaniem tak, bo w kategorii nowych, markowych motocykli, to jest niewygórowana cena. Trzeba jednak się liczyć z tym, że po kilku latach mocno straci na wartości. Ceny używanych startują od 4 tys. Może lepiej kupić 2-3 letnią w dobrym stanie? Wszystko wskazuje na to że w najbliższym czasie szykuje się wyprzedaż tego modelu ze względu na nową Hondę CB125F, która ma zastąpić ten egzemplarz.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.31 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.3 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 128 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.065 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2.2 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 110 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 90 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 792 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 760 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 80/100 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/90 R17 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Dawid
Nie wiem o co chodzi ale moja z 2012 nie pójdzie więcej jak 103 km/h (wg GPSa, licznik przekłamuje o 7 – 10 km) na prostej bez wiatru (ważę 80 kg) ma przy tym ponad 9k obrotów, więc ta prędkość maksymalna chyba z górki i z wiatrem w plecy.
Gucio
Silnik ma 11 koni, więc nie można oczekiwać większej prędkości maksymalnej. Spróbuj się położyć na baku i schować za owiewką, to może pojedziesz 110 km/h. Acha, i koniecznie wciągnij brzuch – to nic nie pomoże, ale będziesz lepiej wyglądał 😀
Jarek
Witam posiadam Honda cb125f przejechałem dopiero 234 km bardzo cicha maszyna fajnie się zbiera na swoją moc mało pali jak na razie to z 2 może 2.5 l max polecam poza miastem można się pokręcić nawet dalej
Damian
Kupiłem niedawno hondę cbf 125 z 2017 roku. Mam 193cm i wcale tragedii nie ma. Wysokość siedziska jest o kilka cm niższa od varadero. Komfortowo zmienia się biegi itp. Także wzrost W użytkowaniu cbfki w niczym nie przeszkadza A nawet czuje się pewniej
Roman
Witam! Mam cbf 125 i muszę przyznać że spalanie to największy atut cbf-ki,na długich trasach 250-300 km średnio 1,8-2,0 l/100 km prędkość turystyczna.Ostra jazda to 2,3 l/ 100.Sprawdzone wielokrotnie.
Seweryn
Przydał by się test Hondy cb125f
Bohdan
Testu Hondy, czy Yamahy to nie znajdziesz, bo to portal sponsorowany przez importerów chińszczyzny. Ja sprzedałem Bartona, z którym były wieczne problemy, i dołożyłem do nówki Yamahy YS 125. Teraz dopiero wiem, co to jest przyjemność z jazdy, a nie ciągła niepewność z tyłu głowy, co znowu mi wywinie ten Baton.
jas13
https://www.motocaina.pl/artykul/test-honda-cb125f-miejski-ideal-
Test starej ekipy ścigacza, bardziej miarodajny niż obecnie
22292.htmlhttps://www.scigacz.pl/Honda,CB125F,mistrzyni,srodmiescia,26198.html
http://www.motogen.pl/Honda-CB125F-ekonomia-z-pazurem,24269/2.html
Wideo test Cody
https://www.youtube.com/watch?v=7WqZIcmOtzw
Jarek
Przymierzam się do kupna nowej CBF 125 cm wiem już że tak mało pali cena promocyjna za nową to ok 10000 zł myślę że będzie lapsza od Junak wyntyg
Jak ci się spisuje ta honda?
Jarek
Witam Romek posiadam hondę przejechałem 234 km myślę tak samo o spalaniu dobra maszyna
twoja stara
ROMAN ewidentnie jeździsz z prędkościami motoroweru.
Przy ostrej jeździe trasa 90-100km/h GPS pali 2,5L na100km kierowca 74kg 170cm
Michał Rafał Gabriel
Czy ktoś jeździł z pasażerem?
Jak z wygodą i dynamiką jazdy?
Pm
Z pasazerem jest juz motocyklowi ciezej i jest mniej dynamiczny, ale spokojnie daje radę. Sprawdzone ja 92kg, dziewczyna 50kg
Anonim
A z ja 110, dziewczyna 85?
Anonim
dużą lalę masz – 85 kg 😡 Dwieście kilosów to nie wróże wam przyjemnej jazdy. Zrzućcie po 10 kg będzie gites
Ola
Jestem w trakcie zdawania prawa jazdy A1. Na jazdach poruszam się właśnie Hondą CBF125 czy opłaca się kupować używaną od razu po zdaniu taką samą czy lepiej zdecydować się na inne modele. Mam 164 cm i ważę 58 kilo więc prosiłabym wziąć to pod uwagę. Bardzo proszę o pomoc!!
Łukasz
Mieszkam w Katowicach i widziałem ostatnio dziewczynę na żółtej cbf. Pasowały do siebie idealnie. Jak czujesz się na niej dobrze to chyba warto pokusuć się o nową. Gwarancja, spokój, solidnie zmontowana. Teraz od stycznia 2021 wchodzi Euro 5 i wiekszosc modeli albo zdrożeje albo wycofają. Ja ostatnim rzutem teraz kupiłem Keeway’a rkv. Idealny dla osób do 175cm. Ewentualnie benelli bn125,
anka
Czy ta honda jest stworzona tylko dla wysokich ludzi? mam 160 cm i boje sie ze troche za wysoka będzie dla mnie
r17
Na pewno sobie poradzisz.
Jagurro
Witam czy CBF jest zablokowana ?
Nowywbranży
Po pierwsze czemu mieliby blokować do 11KM skoro dozwolone jest 15KM? Ano po nic. Nie mam CBF-ki ale na 99% nie ma żadnych blokad jako zwykły 4-suw. Co najwyżej możesz pobawić się zębatkami i zmienić długość przełożeń. Za to jest na wtrysku a TEORETYCZNIE każdy wtrysk ma swoją „mapę” wg. której dawkuje paliwo, w samochodach wsadzenie czipu i przeprogramowanie wtrysku, by zwiększyć moc to norma, ciekaw jestem, czy to samo da się zrobić w motocyklu.
Klarys
Nie, no co ty, nie da się…. Silniki w motocyklach działają na innej zasadzie niż w samochodach…. Mowy nie ma….
CBF125 2010
Tu się nie da, bo nie ma nawet portu do podpięcia komputera. Ale Moto daje radę i jeżdżę tym modelem już 4 rok
Polecam
maniek
Taa, na pewno. honda sama sobie krzywdę robi blokując motocykl do 11KM gdy przepisy pozwalają na 15KM… 125 to 125 trzeba było chinola kupić a nie liczyć ze honda będzie sportem…
Jagurro
Ja nie kupiłem żadnej Hondy tylko licze na opinie eksperta który sie zna na tym modelu bo go posiada kolego Maniek .11km daje radę ogólnie
Michał
Ma ktoś jakieś opinie/spostrzeżenia o następczyni, CB125F?
lisek
Gdzie można kupić nową CBF 125?
Anonim
Cb125f kupiłem w salonie Honda auta i motocykle np Świdnica Grudziński
martin
w interneie na otto byla wyprzedaz ,spore rabaty
lisek
Możesz podać dokładniejsze namiary?
jas13
W Wa-wie w Hondziesą tylko CB125F.
CBF125 tylko uzywki.
Nowa CBF125 jest jedna w Rzeszowie, ale można zawsze przedzwonić do salonu Hondy, z prośbą żeby sprawdzili, czy gdzieś w Polsce nie ma.
martin
z salonow w warszawie
martin
klawiatura szwankuje.otto oto w rzeszowie jest jedna.wejdz na otto otto wybierz honda i znajdziesz
ew
Jaki motor jest lepszą alternatywą z podobnymi parametrami ale szybszy?
Endryoo
Przy podobnej cenie? Popatrz na hyosungi, CBRKA będzie szybsza ale mniej wygodna. Junak rs pro tez powinien więcej wyciągnąć. Z droższych maszyn KTM Duke, Yamahy mt chyba jeszcze nie ma na wtórnym.
jas13
Zależy co rozumiesz pod pojęciem podobne parametry?
Jeśli tylko pojemność, to szybsze powinny być Cagiva Mito 125, Honda NSR125, Yamaha TZR 125.
Jeśli pojemność i moc mają być jednakowe, to raczej cudów nie ma.
Endryoo
te sprzęty oczywiście już nie na B
Maciek
Ja waze 133kg i mam 187cm wzrostu. Predkosc max na prostej to 105km/h. Z gorki jechalem 115. Co do wzrostu to czuje ze jestem do tego moto za wysoki, woec to wcale nie jest tak ze to moto dla wysokich.
Anonim
Kocham Cie Stary!
Twojastara
Maciek ty nawet w UFO uwierzysz jak zobaczysz balon meteo.
Liczniki w CBF zawyżają nawet i po 15KM/h.
Nawet z górki nie dociągnąłeś do 100km/h gps. stawiasz za duże opory powietrza.
Agata
Mój egzemplarz rozpędza się do 120km/h z tym że ja jestem niska i lekka po za tym od 110 do 120 trwa to dłuższą chwilę ale da się zrobić
Anonim
witam,a czy ma ktoś może na sprzedaż cbf 125 z plskiego salonu 1 właściciel?
Anonim
hej ,udało ci się kupic tą cbf z polskiego salonu?
Anonim
Nie
Koku
Witsm.kupilrm 2014 rok poldki salon,jeden wlasciciel,nowa nadal bo ma tylko 170 kilometrów.7900zł.myśle że warto.2lata polowałem
QQ
oj Agaciu….pościgałbym Cię oj pościgał…ale jakbym już doścignął 😡 tę lekką i niską Agacie…
koku
witam,kupiłem ciekawą:) jeden właściciel od nowości z salonu Karlik w Poznaniu.Kupiona w 2015roku,produkcja 2014 czyli po liftingu(obrotomierz,pług,czarny silnik,opony conti).Uwaga,teraz najlepsze.Pan jąkupił dla syna,ale pewne sprawy wynikły i Honda nie jeżdziła przez te lata.Przebieg 170 kilometrów,jest nowa:) .Długo szukałem z małym przebiegiem i salon PL,ale na nową nie liczyłem.Trochę kosztowała…7900,ale myślę ,że warto za nie jeżdżony sprzęcik :)faktura z salonu,bo tez jest ,10400zł.
dżulson
A ja nabyłem 2 tygodnie temu CBF-kę rocznik 2013, przebieg 4200 km za 5 tysi i jestem uchachany jak nastek 🙂 Tyle, że mnie nie kręci ciśnięcie 100 km/h czy więcej. Śmieszą mnie te wszystkie wywody, że słabe to, mocy nie ma. Chcesz popietalać to zrób prawko i kup ścigacza a nie marudź, że 125-ka słaba. Jak dla mnie idealny motorek. A wszystkim malkontentom i filozofom mówię – bujajcie się ze swoimi wywodami 🙂