„Modlitwy” motocyklistów-internautów zostały wysłuchane! Chińczyki zaczynają rozumieć, że 11 koni to nie jest to czego pragnie naród. Junak prezentuje motocykl z czterozaworowym silnikiem w układzie V2.
Przyszły sezon zapowiada się równie emocjonujący jak mijający. Junak zaprezentował dziś kilka nowości, które poznamy w 2016 roku. Najciekawszy jest model Cafe 125, który ma mieć, uwaga, 14 i pół konia mechanicznego :). Ileż to razy narzekaliśmy na 11 konne modele, które nie miały wystarczającej ilości mocy aby np wyprzedzić zawalidrogę. Teraz mamy nadzieję, że to się zmieni. Zdjęcie nie zdradza zbyt wiele, ale widać szeroki laczek, wygodną kanapę, w stylu relaks, i dużą tarcz hamulcową. Wydaje mi się jednak, że z tyłu nadal mamy bębnowy hamulec. Wybaczymy to jeżeli jego waga będzie bliska 110kg. Wtedy stosunek mocy do masy będzie idealny – czyli maksymalny :). Widac tez centralnie umieszczony amortyzator pod kanapą co daje lepsze prowadzenie i piękny design.
Poza obiecującym modelem Cafe mamy jeszcze dwie maszyny 125 które, powiedzmy to sobie szczerze, szału nie robią. Model M12 125 już opisywałem zatem przypatrzmy się następnym.
Najbardziej dziwi model Junak 123 XMoto. Zmiana zwykłego nadkola na chlapacz w stylu super moto, dodanie X do nazwy i kilka naklejek nie poprawi nam osiągów. W motocyklach typu supermoto liczy się przede wszystkim wysoki skok zawieszenia z udziałem amotryzatora typu monoshock. Niestety zawieszenie Junaka niczym się nie różni od szosowych sprzętów. Gdy do prawdziwego supermoto doda się laczki z agresywnym bierznikien, osłonę silnika i kilka innych bajerów, to powstanie nam coś co przypomina cross-a, i takim czymś na prawdę można latać, i to nawet po skałach. Tymczasem nasz Junak z wymienionych rzeczy ma tylko przednią oponę zdradzającą takie ambicje. Za to już tylna opona wydaje się być chińską standardówką. W terenie to za mało, bo na błocie będziemy się ślizgać, a w trasie ostrzejszy bieżnik może irytować. Widać też standardowy hamulec w przednim kole i bębnowy hamulec w tylnym. Tu też zdziwienie, przecież normalna wersja 123 posiada tarczowy hamulec. Nie da się pominąć też faktu, że normalne supermoto mają gigantyczne tarcze hamulcowe z wielotłoczkowymi zaciskami i wężami w stalowym oplocie. Tłumik także nie zasługuje na miano supermoto gdyż wyczynówki mają tłumiki nad kołem, blisko kanapy.
Z kolei model Junak 141 to zwykły, przyzwoity motorek. Następca modelu 121. Poza tym że otrzymał wałek wyrównoważający nie oczarował nas niczym szczególnym. Design? Kwestia gustu, np. rura wydechowa w wersji 121 moim zdaniem jest ładniejsza, charakterna, inna, ciekawa – taka trąbka fajna. Tymczasem wydech ze 141 nie wyróżnia się niczym – milion chińskich sprzętów taką ma.
Już niedługo te modele trafią do naszego katalogu i będzie można porównać osiągi z innymi, tymczasem zachęcam do komentowania.
Motto
Co to znaczy kanapa w stylu relaks? 🙂 … pakiet kanałów TV relaks to ja znam, ale kanapa relaks?
Dawid Parus
Nawiązałem w ten sposób do Suzuki VanVan, który także posiada płaską niewyprofilowaną kanapę. Suzuki nazywa to jazdą relaksacyjną. Dzięki temu bez względu na wzrost możesz zająć wygodną pozycję.
MF
Ciekawe, ile ten Caffe będzie kosztował. Obawiam się, że jak zobaczę cenę „made in Almot”, to … zrobię kat. A
Dawid Parus
Zgadza sie, gdy cena siegnie powyżej 8000 zl to faktycznie lepiej iść na kat A i kupic fajna 250-tke.
jas13
Tzn. co?
1. Rynek nowych 250 praktycznie nie istnieje, jest co prawda kilka modeli, ale ceny chińskich od 13tys. w górę, japońskich od 18tys. w górę.
2. Używki wybór śladowy, mocno niepopularna pojemność, bo na B nie można, a jak ktoś ma A2 lub A szuka skastrowanej 500-ki lub wyżej.
3. Zakup 250 jest mocno ryzykowny, bo na rynku wtórnym zbyt jest śladowy (patrz pkt. 2)
Motto
Hyosung Exiv GD250? Na wyprzedaży rocznika są po 10 kafli. Piękny sprzęt.
Motoswir
Jak już kupować japonca 250 za 18k to bym wolał dołożyć 7k i mas yamahe mt 07 nówkę. Piękna z pazurem co tu dużo gadać
Anonim
Ale wtedy to nie junak
Tytus
Mała uwaga . Według mnie 15 KM może mieć motocykl którego masa wynosi minimalnie 110 kg aby się zmieścił w ustawie na B motocyklowe.
Dawid Parus
Słuszna uwaga … zapędziłem się pisząc tekst.
Sam tworzyłem kalkulator :http://www.motocykle-125.com.pl/blog/porady/kalkulator-jednostki-mocy-przeliczajacy-konie-mechaniczne-km-na-kilowaty-kw/
a taką kakę strzeliłem 🙂
Woyciech
Szkoda, że nie ma propozycji, która łączyłaby sylwetkę M12 z dwucylindrowym silnikiem 125 ccm.
Motto
Popyt jest, więc pewnie podaż się pojawi … sam się czaję na coś co ma V2 i 15 koni. Może se być chińskie, ale żeby miało moc!
Kymco
Wspaniały klasyczny Junak w nowej odsłonie.
Śmigacz
On jest piękny niczym niegdyś Ogary … miałem kupić Junaka 123 ale teraz mam nowego faworyta, ciekawe czy cena mnie równie pozytywnie zaskoczy co sylwetka, no błagam dajcie znać kiedy w końcu trafi do sprzedaży Junak S250 Cafe
Tytus
Niestety lub stety ,pojemność 250 cm i konkurent Junaka, czyli Romet
http://allegro.pl/motocykl-romet-scmb-250-kolekcja-2016-lodz-dostawa-i6239767587.html
Śmigacz
Czyli jednak niestety jeden mono-cylinder … a miało być tak pięknie.
https://youtu.be/16qhfbDjT5g?t=119
Sorry, pomieszałem nazwy, chodziło mi oczywiście o Junak 125 Cafe
andrzej
Kiedy w końcu będzie można kupić??
Dawid Parus
Nie będzie można. Junak się wycofał.
andrzej
No jak to….
Posiadacie więcej informacji na ten temat?
Śmigacz
Sezon zakończony, a nowego Cafe jak nie było, tak nie ma i nie chodzi tu tylko o 125 w układzie V
Langer
Jest za to M11 Cafe z silnikiem rzędowym
Junal
Tego junak z silnikiem
14.5 km nie będzie w sprzedaży