Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

ZIPP VZ-2

Dodaj do porównania
ZIPP VZ-2

Gdy tylko zobaczyłem co w tym roku proponuje ZIPP zacząłem przecierać oczy ze zdumienia. Totalne Déjà vu. Dopiero później doszedłem do wniosku, że ZIPP chce konkurnować na rynku z Junakiem dokładnie jego modelami. Tak, dobrze czytacie. Model ZIPP VZ2 to ten sam motocykl co Junak 123, pochodzi z dokładnie tej samej fabryki Zontes ( Guangdong Tayo Motorcycle Technology). Sytuacja wyklarowała się jeszcze bardziej kiedy okazało się, że grupa Arkus&Romet ma ścisłe powiązania z marką ZIPP.

Jakie to ma plusy dla użytkownika końcowego? Ano takie:

  • Mamy bezpośrednią konkurencję, co daje nam marne 100zł zysku. Zawsze coś, zaliczka na kask będzie jak znalazł.
  • Mamy większą dostepność części zamiennych, jak Zipp nie będzie miał, to można kupić w Almocie
  • Mamy większą paletę kolorów do wyboru, oraz możemy wybrać jakie naklejki chcemy mieć na baku.
  • Wreszcie importerzy dają delikatnie do zrozumienia że nie są oni producentami…

Zapraszam do obejrzenia naszej videorecenzji:

Poniżej , typowa chińska kiczowata reklama 🙂

 

LSview1

 

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.68
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.8
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
120
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.072
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,5-3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHC)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Tak
Prędkość maksymalna licznikowa
90
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
780
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
810
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2000
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.00/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/80 R17
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

46 komentarzy

  1. Dodam, że dzisiaj widziałem w Carrefour Reduta w Warszawie dokładnie taki, jak na reklamie (pomarańczowy) w cenie 5.499 złotych oferowany pod nazwą TOROS…

    Reply
    • Toros to druga nazwa Zipp tylko sprzedają najbardziej lubiane motocykle w niższej cenie i trochę lepszym wykonaniu

      Reply
  2. W Kraśniku jest o 1000 PLN tańszy.
    http://www.toros.pl/2015_skutery_negro.php i jeszcze Junak 121

    Reply
  3. Witajcie,

    Czy ktoś jeździł tą maszyną?

    Pozdrower.

    Reply
    • Tak ja jeżdżę i jest spoko

      Reply
  4. Ktoś wie skąd takie różnice w cenie tego moto? Zamierzam kupić ale zastanawia mnie dlaczego na allegro sa oferty za 3999 z dostawą gratis ale też 5300. Istnieją różne wersje motocykla?

    Reply
    • Oprócz naklejek z nazwą niczym się się te motocykle nie różnią. Junak 123, Zipp VZ-2 czy Toros to to samo. Różne kanały dystrybucji i różne marże sprzedawców to są przyczyny różnic cenowych.Romet ADV 125 z 2015 r w tym samym czasie na przełomie 2015/2016r był sprzedawany i za 4080 zł i za 5500 zł.

      Reply
  5. Tak jak wspomniał Tytus,poza nazwą brak różnic.To jest ten sam motocykl.

    Reply
  6. Ostatnio miałem dylemat: J123, czy VZ-2? Nie wiem, ile w tym prawdy, ale podczas jednej rozmów w sklepie, na moje pytanie o dostępność VZ-2, sprzedawca stwierdził, że z Zippa się wycofują z powodu gorszej jakości.

    Reply
    • ten sam motocykl a gorsza jakosc?

      Reply
      • Nie wiem, jak jest do końca z tą jakością, Tak czy inaczej w tym sklepie ZIPPA nie było, a sprzedawca nie był zainteresowany jego sprowadzeniem, chociaż widnieje jako dystrybutor. Ogólnie, nie chciał też zbytnio drążyć tematu. Można było wyczuć, że coś nie jest nie tak, z jakością produktu lub w zakresie współpracy z importerem. Finalnie kupiłem J123, ale w innym miejscu.

        Reply
        • Powiem szczerze zastanawiałem się nad junakiem a zippem ze względów cenowych kupiłem zippa vz2 za 3450 zł w Tarnowie i co mogę powiedzieć po przejechaniu 6 000 km jest zajebisty leje się i jeździ jakość wykonania super zmieniłem tylko zębatkę na 17 oraz dyszę rozwierciłem wiertełkiem. Nie myślałem że za te pieniądze można otrzymać taki sprzęt. W 2017 wybieram się nim z nowego sącza do gdańska na wakacje i wcale się nie boję

          Reply
          • Witam dopisuje się do swojego komentarza ponownie. Jest rok 2021 mam już przejechane nim 17600 km i jeździ bez zarzutu i kto tu mówi że chińskie są badziewie nie słuchajcie bo to porządny sprzęt. Już 6rok nim śmigam

  7. Osobiście posiadam VZ-2.Przyglądałem się również j123. Żadnych różnic nie ma.Jeśli chodzi o jakość to trzeba zwrócić uwagę jak złożony jest dany egzemplarz przez dystrybutora

    Reply
    • Najniższe ceny są na allegro bo 3990 razem z dostawą. Tylko jak wezmę z dostawą to nie wiadomo jak go poskładają. Z drugiej strony jeśli kupie osobiście to też wszystkiego nie wyłapię.

      Reply
      • Chłopie ,zdecyduj się wreszcie. Nikt za Ciebie decyzji nie podejmie. Za 3999 zł sprzedaje np sklep z Rudy Śląskiej ,który w internatach ma dobrą opinię. Kilkaj , przelew a cieszyć czy martwić będziesz się później. Przy kupnie na odległość masz 14 dni na zwrot, bez podawania przyczyn. Oczywiście nie powinieneś nim jeździć w tym czasie. Ryzykujesz opłatę za transport i to tylko w jedną stronę , czyli coś około 200 zł. Sklep gdyby wysyłał felerne egzemplarze , narażałby się na zwroty, a to są dla niego dodatkowe koszty i komplikacje.Jedyny minus , że coś się może zdarzyć w trakcie transportu , ale są to chyba jednostkowe wypadki. Na koniec ,będziesz miał przecież i gwarancję i rękojmię.

        Reply
        • jaki to sklep

          Reply
  8. Mam jeszcze 2 miesiące czasu wiec nie ma się co spieszyć. Pytanie czym tak bardzo różni się rocznik 2016 od 2015 że kosztuje aż 1300zł więcej.

    Reply
    • Kursem dolara w dniu zamawiania motocykla

      Reply
  9. Mało tu informacji o tym jak się jeździ tym sprzętem. Kanapa wygodna? ułożenie podnóżków nie za wysokie / za bardzo z przodu / z tyłu? A hałas z tłumika?

    Reply
    • Wygoda i w tym kontekście ułożenie podnóżków, to moim zdaniem kwestia bardzo indywidualna. Dużo zależy od wzrostu. Ja szukając motocykla dla siebie, przymierzyłem się do wielu modeli. W efekcie powstała bardzo krótka lista wygodnych, ale dla mnie. Niestety, nie trafił na nią mój nr 1, czyli Zipp vz-2 (vel Junak 123, Topos Ion, Barton FXN itd.) Numery 2 i 3 też okazały się za małe. Polecany przez wielu jako większy i dla większych Romet K125 w bezpiśrednej konfrontacji, właśnie za sprawą położenia podnóżków, też się nie zakwalifikował.
      Mierzyć, jak buty – to moja opinia.

      Reply
    • Jeździ się dobrze,silniczek OHC z wałkiem( co do drgań nie mam porównania bo nie jeździłem OHV )Co do wygody wielu użytkowników skarży się na twardą kanapę.Ja swoją dawałem do przerobienia u tapicera.Co do podnóżków to bez przymiarki się nie obędzie-każdy lubi co innego

      Reply
      • Cześć,
        Ile wziął tapicer za tę przeróbkę ? To mnie interesuje ?
        I czy jest wyczuwalna różnica ???
        Proszę o odpowiedź, nawet na email: ppdesign@wp.pl
        Dzięki i pozdrawiam
        Piotr

        Reply
  10. ja wybieram zippa za sam znaczek nie będę dopłacał.

    Reply
  11. Ja kupiłem swojego w lutym,wcześniej był Junak 121 i jakość jest naprawdę porównywalna. W mojej VZ-2 po 200 km samoczynnie zaczął odkręcać się amortyzator w Junaku blokada kierownicy, ale silnik ma wałek i wibracji jest naprawdę mniej.Junak i Zipp są z tej samej fabryki. Sprzedawcy uciekają od Zippa bo jest mniejsza marża a Junak trzyma cenę.

    Reply
  12. A ja byłem osobiście w tym sklepie w Rudzie Śląskiej. Trzeba przyznać ze maja fajna obsługę. Gość sam sprawdza modele i mówi że np najczęściej nie załączam czujnika luzu. Przy mnie go skręcił. Sprzed ostatnio 50 szt. Uważam że warto mu zaufać a motor… hmmm wydaje się ciekawy kanapa mogła by być wygodniejsza nie wiem po co z boku te uchwyty przecież nie na kufry brakuje mi goli. No ale kochani za te kasę można sobie zrobić wszystko z tym motorem a powiem szczerze podoba mi się linia jego jest piękna!

    Reply
  13. Marka ZIPP wywodzi się od producenta rowerów Kross i nie ma z Rometem nic wspólnego.

    Toros to marka należąca do ZIPP sp. z o.o i oferuje jeszcze tańsze.

    Zipp – Toros to to samo co Junak – Ferro , Romet – Router

    Reply
  14. No to jeszcze o historii Zippa

    „Drastyczny spadek zleceń i związane z tym zwolnienia niemal 400 osób z załogi ciężko odchorował. Aby ratować rowerowy biznes, sprzedał funduszowi KBC nieźle wtedy prosperującego Zippa.

    – Niektórzy mówią, że jako jedyny w kraju naprawdę zarobiłem na skuterach. Rok po tym jak sprzedałem Zippa, przeszła moda na te pojazdy – mówi Sosnowski. Nie chce jednak powiedzieć, ile dostał za firmę.

    Grzyb przyznaje, że dzisiejszy rynek skuterów to już nie to co dawniej – w 2006 roku było w Polsce 70 importerów, kiedy przyszły chude lata, przetrwało 10.

    To w dużej mierze dzięki Zippowi Sosnowski miał środki na zmianę strategii w Krossie. Zaczął inwestować w markę, zatrudnił rowerowych pasjonatów i 3 mln zł z zysku rocznie zaczął przeznaczać na badania i rozwój. „

    Reply
  15. Posiadam ten motocykl (w modelu ZIPP VZ-2) od roku, przejechałem nim ponad 1 600km i jestem bardzo zadowolony. Zastosowałem perę kosmetycznych modyfikacji, które opisałem w tym miejscu… ZAPRASZAM SERDECZNIE na http://www.kaluza.cal24.pl

    Reply
  16. Witam mam od niedawna ten motocykl. Mam jedno pytanko czy można w nim bez żadnych problemów natury technicznej wymienić zwykłe kierunkowskazy (całe nie żarówki) na ledowe bo te mi nie leżą.

    Reply
  17. Tak, możesz wymienić kierunki na LEDowe, ale jeśli wymienisz wszystkie cztery, to jeszcze przerywacz do LEDów musisz zamontować w miejsce seryjnego.

    Reply
  18. Dzięki serdeczne za szybką odpowiedz. Pozdrawiam.

    Reply
  19. Do Langer-Tychy Cześć wiesz może w którym miejscu jest schowany dokładnie ten przerywacz bo jakoś nie mogę jego znaleźć.

    Reply
    • Pod lewą pokrywą obok akumulatora powinien być. Załącz migacze i słuchaj, gdzie klika.

      Reply
  20. Ile pojedzie ten zi z rozwiercona.dysza?

    Reply
  21. Czy ten motocykl ma bezdętkowe koła? Czy którykolwiek z tych motocykli ma takie?

    Reply
    • W Kymkaczach są bezdetkowe, w innych z lanymi kołami też często są bezdetkowe, dętki są zazwyczaj przy szprychach.

      Reply
  22. Panowie ! kupiłem to Chińskie dzieło do roboty jako kurier i myślałem że wystarczy góra na 1 rok.Okazało się że, mam go 3 lata zrobiłem 90 000km ! i nic nawet oleju nie bierze.Jak go kupiłem to zrobiłem małe modyfikacje w nim.W gaźnik dysza 105 i o jeden rowek iglica w dół,świeca irydowa Denso,tłumik zmieniłem na Chińską wersję Akrapowic, i obydwie opony zmieniłem na Pirelli i tyle.W życiu nie myślałem że to takie cudo będzie za marną kasę.Przekonał mnie do zakupu film z Indii jak na tym sprzęcie jeżdżą do roboty 4 osoby na raz.

    Reply
    • Uważaj co piszesz ….zaraz się odezwie komitet obrony varadero , że nie jako takie przebiegi to tylko Honda a nie u Chińczyka:) a tak na pważnie to gratulacje dla sprzętu za dobry przebieg.

      Reply
    • Czy możesz podesłać linka lub namiary na tą chińska wersję Akrapovica . Jestem ciekaw jak to wygląda i przede wszystkim jak to brzmi. W necie jest tego sporo , ale najważniejsza jest opinia użytkownika. Dzięki

      Reply
    • Które Pirelli założyłeś – te tanie Pirelli mają kiepskie opinie…

      Reply
  23. witam
    wie ktoś jaki jest tam ściągacz do koła magnesowego jaki jest rozmiar i jaki gwint tego ściągacza.

    Reply
  24. Odradzam Zippa VZ-2. Kupiłem w 2018 roku 3-letni egzemplarz i używałem przez rok, nabijając około 6000 km. Przede wszystkim interwały regulacji są znacznie, znacznie mniejsze niż w motocyklach japońskich. Olej co 2000 km (w porównaniu z ~5000km w motocyklach japońskich z podobnym silnikiem bez filtra oleju), zawory zaczynają klepać co jakieś 4000 km. Łańcuch to już w ogóle super, oryginalny pije smar jak zły – praktycznie co drugi dzień psikanie motulem – i wyciąga się niczym gumka. Dodatkowo jakość wszystkiego – plastiki parcieją i pękają, śruby i elementy metalowe są z plasteliny (osobiście jedną urwałem, a podnóżek pogiął się od prostej parkingówki) a poza tym wszystko kocha korodować. Ogniska rdzy pojawiły się nawet na chromach.

    Ilość usterek która przy tym wystąpiła była spora. Usterka w gaźniku, powodująca głośną pracę i hałas, dodatkowo posłuszeństwa po 6kkm odmówiło łożysko główki ramy, a po 8 przedniego koła. Dołożyć akumulator-padakę i ciężko dostępną dźwignie ssania i straciłem cierpliwość. Zraziłem się do chińczyków na długo. Może kiedyś dam im szansę i kupię jakiegoś z wyższej półki, bo obecne motocykle markowe mi się nie podobają

    Reply
    • Smar nakłada się/psika, na wewnętrzną stronę łańcucha, na gorący łańcuch i zostawia do odparowania rozpuszczalnika. Jeżeli zachodzi konieczność smarowania co dzień, to wina nieznajomości tematu, a nie smaru i łańcucha.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>