Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Honda SH125i

Dodaj do porównania
Honda SH125i

W kraju który oszalał na punkcie skuterów – we Włoszech – utrzymuje się, że to najlepiej sprzedający się model skutera. Ciekawe, bo Włochy to przecież kraj który jest producentem takich motocykli jak Aprilia, Vespa, czy Piaggio. To może być prawdą, bowiem ten skuterek świetnie wygląda a do tego posiada duży zapas mocy, który bez problemu ujarzmimy, dzięki znakomitym hamulcom. To jeden z najoszczędniejszych modeli w swojej klasie. Spalanie zaczyna się od 2L/100km. Na oszczędności pracuje także system który automatycznie wyłącza silnik gdy stoisz w korku. Silnik posiada  12,24 KM , więc pojedziesz tym skuterkiem z prędkością ponad 100km/h. Na te osiągi pracuje 4-suwowy silnik, chłodzony cieczą, z jednym wałkiem rozrządu zasilany elektronicznym wtryskiem paliwa.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
9
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
12.24
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
134
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.067
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
Skrzynia biegów
Automatyczna
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Cieczą
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
100
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
95
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
790
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
740
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
100/80 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
120/80 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

14 komentarzy

  1. Kupiłem nówkę Sh 125 i z 2011 roku. Super sprzęt, klasyczny duży skuter, niezawodność japońska, ale produkowany w Atesso Italia. Spalanie 2,5 l/100 km. Usterek do tej pory nie zauważyłem.

    Reply
  2. Junak 701- moc 9,5 KM, duże 16″ koła . Cena interesująca bo 6400zł. Jak bym trawił skutery , to wtedy propozycja do rozważenia.

    Reply
  3. Przestrzegam przed tym skuterem. Mój model 2014r sh125i. Przy 13.000 km padła prowadnica łańcuszka rozrządu, totalnie powykrzywiana. Całe szczęście że nie wciągnęło ją w rozrząd bo byłoby po silniku. Silnik nie żyłowany ani nie katowany. Albo zły montaż albo wada fabryczna.

    Reply
  4. Honda SH 125 (Onda es-asz, jak ją nazywał Didier) odwiedziła wiosną-latem 2014 roku wiele krajów Europy. Didier zawitał tym skuterem również do mnie, będąc ciut dalej niż w połowie swojej trasy (29 lipca 2014). Kilka miesięcy w drodze, zero problemów ze sprzętem, spalanie śladowe. Okazuje się, że nawet do dalekich wypraw skuter o pojemności pół szklanki też się nadaje, a koszty generowane przez pojazd są wręcz symboliczne. Kto ciekaw, może prześledzić tę wyprawę na dystansie 15.857 km , czas eskapady to kwiecień- wrzesień 2014 roku:
    https://www.facebook.com/toureuropedidier/about/?ref=page_internal

    Reply
  5. Honda SH125i ma 9KW czyli 12,24 KM

    Reply
    • Ja jeździłem już wszystkim skuterami, np. Suzuki Burgman, Piaggio Vespa, Piaggio madley, ale jednak Honda SH125 wygrywa ze wszystkich. Właśnie już starter jest poprostu boski, cichutko odpala, cicho chodzi z kulturą, szybko rusza z taką lekkością, zwinna i komfortowa, przy tym bardzo ale bardzo mało pali. Chyba jej nigdy nie sprzedam, przebieg ponad 25 tys km i zero awarii. Polecam

      Reply
  6. Najlepsze co miałem w życiu, kochałem ten skuter, poj.125, miałem różne skutery, ale ten był jak ogier, taki szybki, taki wygodny, tak dobrze się zatrzymywał i tak dobrze ruszał, bardzo żałuję że sprzedałem. Ale kiedyś znowu kupię i tylko hondę sh.

    Reply
  7. mam honde hs 125 2018 i nie zamienim bym na inny motor bo mialem durzne motorow

    Reply
  8. Mam Hondę SH 125 rocznik 2014 zakupioną w zeszłym sezonie (2023). Przejechałem nią w pierwszym sezonie coś ponad 4 tyś. km i jestem bardzo zadowolony z zakupu. Można powiedzieć że moje auto sobie odpoczęło, bo kiedy tylko się dało to jeździłem Hondą 😉 Bardzo niezawodny i zwrotny sprzęt, a po przesiadce ze skutera 50ccm to miałem banana na twarzy non stop. Wiadomo że mocy nigdy za dużo i zawsze chce się więcej ale do turystyki wkoło komina jak najbardziej się nadaje a i do dalszych eskapad również. W związku z tym że mieszkam 30km od czeskiej granicy to pewnego słonecznego dnia wybrałem się do naszych południowych sąsiadów i zwiedziłem kilka malowniczych miasteczek. Przy tym wszystkim spalanie jest wręcz śmieszne. Przy mocnym odkręcaniu manetki i częstymi prędkościami bliskimi maksimum moje spalanie mieściło się w granicach 2,2-2,3 L więc czego chcieć więcej. Nie spotkałem dotąd po drodze nigdzie innej Hondy SH więc chyba nie jest wyjątkowo popularna w naszym kraju ale tym którzy niosą się z zamiarem kupna tego modelu z całego serca polecam!

    Reply
    • SH jest bardzo popularne w Włoszech, w Polsce z powodu krzesełkowej pozycji i skromnej płaskiej podłogi jest często pomijany i przegrywa w popularności z PCX i Forzą. Również bagażnik pod siedzeniem w SH jest zdecydowanie mniejszy, a także konieczność podnoszenia kanapy przy tankowaniu. Dlatego fajnie, że trafiają się pozytywne opinie, pokazujące iż to jest jednak fajny sprzęt do jazdy.

      Reply
      • Przecież wlew paliwa znajduje się w przedniej części skutera, a nie pod kanapą. W dodatku sh125i ma abs na przedni i tylny hamulec, w przeciwieństwie do takiego pcxa. No i kola większe, co przekłada się na bardziej komfortowa jazdę po naszych drogach. Serio nie rozumiem, dlaczego ten skuter jest tak mało popularny w Polsce.

        Reply
        • Wlew paliwa z przodu jest w najnowszym modelu, wcześniej był pod kanapą, tak jak jest w 300/350.
          Mała popularność wynika z hejtu na forach, że siedzisz jak na „tronie” łazienkowym oraz nikczemna pojemność schowka pod kanapą, bez kufra z pojemnością bagażową slabo.

          Reply
        • A widzisz, a ja się dziwię czemu w ogóle to jakakolwiek sprzedaż ma. Tak na serio chyba w gusta nie trafia. Jasiek za bardzo generalizujesz z tym tronem, to tak jakby o wszystkich skuterach mówić.

          Reply
          • na burgmanii pisali ładnie pozycja krzesełkowa, na innych portalach zazwyczaj pozycja kiblowa, natomiast głównie zarzut jest o mały schowek pod kanapą z uwagi na wielkość kół, dlatego w Kymco kiepsko się sprzedawała seria People, a ja te serię lubię i żal, że po nowego trzeba by jechać do Czech, bo polski importer People 300 nie sprowadza

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>