W kraju który oszalał na punkcie skuterów – we Włoszech – utrzymuje się, że to najlepiej sprzedający się model skutera. Ciekawe, bo Włochy to przecież kraj który jest producentem takich motocykli jak Aprilia, Vespa, czy Piaggio. To może być prawdą, bowiem ten skuterek świetnie wygląda a do tego posiada duży zapas mocy, który bez problemu ujarzmimy, dzięki znakomitym hamulcom. To jeden z najoszczędniejszych modeli w swojej klasie. Spalanie zaczyna się od 2L/100km. Na oszczędności pracuje także system który automatycznie wyłącza silnik gdy stoisz w korku. Silnik posiada 12,24 KM , więc pojedziesz tym skuterkiem z prędkością ponad 100km/h. Na te osiągi pracuje 4-suwowy silnik, chłodzony cieczą, z jednym wałkiem rozrządu zasilany elektronicznym wtryskiem paliwa.
Film
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 9 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 12.24 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 134 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.067 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2.5 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 100 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 95 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 790 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 740 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 100/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/80 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Tom
Kupiłem nówkę Sh 125 i z 2011 roku. Super sprzęt, klasyczny duży skuter, niezawodność japońska, ale produkowany w Atesso Italia. Spalanie 2,5 l/100 km. Usterek do tej pory nie zauważyłem.
Tytus
Junak 701- moc 9,5 KM, duże 16″ koła . Cena interesująca bo 6400zł. Jak bym trawił skutery , to wtedy propozycja do rozważenia.
cy
Przestrzegam przed tym skuterem. Mój model 2014r sh125i. Przy 13.000 km padła prowadnica łańcuszka rozrządu, totalnie powykrzywiana. Całe szczęście że nie wciągnęło ją w rozrząd bo byłoby po silniku. Silnik nie żyłowany ani nie katowany. Albo zły montaż albo wada fabryczna.
Langer
Honda SH 125 (Onda es-asz, jak ją nazywał Didier) odwiedziła wiosną-latem 2014 roku wiele krajów Europy. Didier zawitał tym skuterem również do mnie, będąc ciut dalej niż w połowie swojej trasy (29 lipca 2014). Kilka miesięcy w drodze, zero problemów ze sprzętem, spalanie śladowe. Okazuje się, że nawet do dalekich wypraw skuter o pojemności pół szklanki też się nadaje, a koszty generowane przez pojazd są wręcz symboliczne. Kto ciekaw, może prześledzić tę wyprawę na dystansie 15.857 km , czas eskapady to kwiecień- wrzesień 2014 roku:
https://www.facebook.com/toureuropedidier/about/?ref=page_internal
Szymon
Honda SH125i ma 9KW czyli 12,24 KM
Marek
Ja jeździłem już wszystkim skuterami, np. Suzuki Burgman, Piaggio Vespa, Piaggio madley, ale jednak Honda SH125 wygrywa ze wszystkich. Właśnie już starter jest poprostu boski, cichutko odpala, cicho chodzi z kulturą, szybko rusza z taką lekkością, zwinna i komfortowa, przy tym bardzo ale bardzo mało pali. Chyba jej nigdy nie sprzedam, przebieg ponad 25 tys km i zero awarii. Polecam
Roberto
Najlepsze co miałem w życiu, kochałem ten skuter, poj.125, miałem różne skutery, ale ten był jak ogier, taki szybki, taki wygodny, tak dobrze się zatrzymywał i tak dobrze ruszał, bardzo żałuję że sprzedałem. Ale kiedyś znowu kupię i tylko hondę sh.
Anonim
mam honde hs 125 2018 i nie zamienim bym na inny motor bo mialem durzne motorow
Marian
Mam Hondę SH 125 rocznik 2014 zakupioną w zeszłym sezonie (2023). Przejechałem nią w pierwszym sezonie coś ponad 4 tyś. km i jestem bardzo zadowolony z zakupu. Można powiedzieć że moje auto sobie odpoczęło, bo kiedy tylko się dało to jeździłem Hondą 😉 Bardzo niezawodny i zwrotny sprzęt, a po przesiadce ze skutera 50ccm to miałem banana na twarzy non stop. Wiadomo że mocy nigdy za dużo i zawsze chce się więcej ale do turystyki wkoło komina jak najbardziej się nadaje a i do dalszych eskapad również. W związku z tym że mieszkam 30km od czeskiej granicy to pewnego słonecznego dnia wybrałem się do naszych południowych sąsiadów i zwiedziłem kilka malowniczych miasteczek. Przy tym wszystkim spalanie jest wręcz śmieszne. Przy mocnym odkręcaniu manetki i częstymi prędkościami bliskimi maksimum moje spalanie mieściło się w granicach 2,2-2,3 L więc czego chcieć więcej. Nie spotkałem dotąd po drodze nigdzie innej Hondy SH więc chyba nie jest wyjątkowo popularna w naszym kraju ale tym którzy niosą się z zamiarem kupna tego modelu z całego serca polecam!
jas13
SH jest bardzo popularne w Włoszech, w Polsce z powodu krzesełkowej pozycji i skromnej płaskiej podłogi jest często pomijany i przegrywa w popularności z PCX i Forzą. Również bagażnik pod siedzeniem w SH jest zdecydowanie mniejszy, a także konieczność podnoszenia kanapy przy tankowaniu. Dlatego fajnie, że trafiają się pozytywne opinie, pokazujące iż to jest jednak fajny sprzęt do jazdy.
Emil
Przecież wlew paliwa znajduje się w przedniej części skutera, a nie pod kanapą. W dodatku sh125i ma abs na przedni i tylny hamulec, w przeciwieństwie do takiego pcxa. No i kola większe, co przekłada się na bardziej komfortowa jazdę po naszych drogach. Serio nie rozumiem, dlaczego ten skuter jest tak mało popularny w Polsce.
jas13
Wlew paliwa z przodu jest w najnowszym modelu, wcześniej był pod kanapą, tak jak jest w 300/350.
Mała popularność wynika z hejtu na forach, że siedzisz jak na „tronie” łazienkowym oraz nikczemna pojemność schowka pod kanapą, bez kufra z pojemnością bagażową slabo.
Sa lub Sa500
A widzisz, a ja się dziwię czemu w ogóle to jakakolwiek sprzedaż ma. Tak na serio chyba w gusta nie trafia. Jasiek za bardzo generalizujesz z tym tronem, to tak jakby o wszystkich skuterach mówić.
jas13
na burgmanii pisali ładnie pozycja krzesełkowa, na innych portalach zazwyczaj pozycja kiblowa, natomiast głównie zarzut jest o mały schowek pod kanapą z uwagi na wielkość kół, dlatego w Kymco kiepsko się sprzedawała seria People, a ja te serię lubię i żal, że po nowego trzeba by jechać do Czech, bo polski importer People 300 nie sprowadza