Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Junak 122 RS

Dodaj do porównania
Junak 122 RS

To naprawdę ciekawa propozycja dla tych, którzy myślą o czymś nowym i eleganckim. W tym motocyklu mamy silnik który osiąga prawie 12 KM. Design też niczego sobie, który mocno nawiązuje do stylu naked. Niestety motocykl ten będzie posiadał te same wady co cała seria 122, czyli problemy z oświetleniem, elektryką, słabe opony, rozciągający się łańcuch i cieknący bak. Jeżeli jednak do ceny doliczymy nowe markowe opony, konkretny łańcuch, to w tej cenie naprawdę trudno będzie znaleźć coś lepszego i ładniejszego. A jeżeli chodzi o cieknący bak, to warto zapytać sprzedawcę czy ten problem został rozwiązany. Od pewnego momentu produkcji przeniesiono czujnik paliwa w inne miejsce i problem się skończył. Spalanie w tym modelu plasuje się poniżej 3L/100km. Pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna. Proponujemy tego Junaka niewysokim jeźdźcom, ponieważ w kategorii klasycznych motocykli ten jest najniższy z pośród Junaków.

Przed zakupem, zapytaj sprzedawce czy egzemplarz, który chcesz kupić, posiada już mocniejszy silnik. Na początku 2015 roku cała seria 122 otrzymała ulepszony silnik.

W katalogu Junaka na rok 2017 już nie występuje.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.53
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.6
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
126
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.068
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2 (OHV)
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Nie
Prędkość maksymalna licznikowa
95
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
70
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
770
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
770
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2110
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
2.75/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
3.25/ R18
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

36 komentarzy

  1. Witam.
    Co do ilości biegów to junak 122 rs ma 5 a nie 4 biegi.Pozdrawiam

    Reply
  2. Faktycznie, błąd, poprawiłem, dziękuję za informację!

    Reply
  3. Witam,
    Właśnie kupiłem ten motocykl, (rocznik 2015)
    wg karty pojazdu moc silnika 6.42 kW = 8.73KM.

    Pozdrawiam

    Reply
    • ja kupilem 2014 i ma 11.6 wyciąga 110

      Reply
  4. Dedalus, gdybyś mógł podać pierwsze trzy litery vin, sprawdzę co podaje producent na temat tego motocykla. Często informacje tłumaczone z Chińskiego mają przekłamania…

    Reply
    • Beniamin Mucha, pierwsze litery vin to L5Y

      Reply
      • L5Y to
        TAIZHOU ZHONGNENG MOTORCYCLE CO., LTD.
        twój model jest tutaj:
        http://www.znen.com/productsshow.asp?id=54&tp=1&type=

        Producent podaje 8kW, więc 10,87 KM
        tak jak mówiłem specyfikacja to tylk papierek homologacyjny…ręce opadają

        Reply
        • Czy do tego sprzętu potrzebne jest prawojazdy kat A 🙂 ?? czy na kat B można jeździć?

          Reply
  5. Mam egzemplarz kupiony w ub. roku w wakacje. Uczucia mieszane: za te pieniądze trudno coś kupić, ale: coś od początku coś drgało okrutnie – dopiero po 1000km regularnych powrotów udało mi się przekonać serwis że nie jestem blondynką – po 2 tygodniach poszukiwań znaleźli rozsypany koszyk sprzęgła – chyba chińczyk w ogóle nie skręcił. Wczoraj wymienione simmeringi – olej kapał. Bak na razie szczelny ale nie zapowiada się ciekawie 🙁

    Reply
  6. Witam co do V max to jest 105,110km/h nie 80 😉

    Reply
    • Transport na Terenie Polski jest gratis

      Reply
  7. Witam. Junak 122 RS kosztuje 4549zł a nie 3699.

    Reply
    • Już poprawiam, widać koniunktura wraz z kursem dolara robi swoje..

      Reply
  8. Przejechałem 122 RS 1000 km. Więcej na trasie niż w mieście. Motor wygląda naprawde dobrze. Jechałem nim max 90 km/h dał radę bez problemu. Jednak 70-80m/h to jego prędkość przelotowa. Miałem jedną awarię światła mijania przestały działać – przełącznik do wymiany. Motocykl lekko się prowadzi, nadaje się do miasta. Na dalszą trasę za słaby. Predkość V-MAX za mała. Mimo wszytko da się ten model polubić. Jak narazie bak nie cieknie, łańcuch od nowości i opony oryginalne. Spokojna jazda w ulewie nie robiła na motocyklu większego wrażenia.

    Reply
  9. jeżdżę junakiem osiem miesięcy jedyny mankament to urywające się szpilki przy cylindrze od wydechu. Jak temu zaradzić

    Reply
    • Najpewniej jest to albo błędne przykręcanie tłumika, który pod skosem ciągnie szpilki lub krzywo zespawany tłumik. To że już wymieniałeś je trzy razy to nieudolność serwisu który je wymieniał. Jeżeli to wina szpilek to możesz kupić szpilki z japończycy, nie powinny być drogie. Drugim rozwiązaniem jest zastosowanie dłuższych szpilek i sprężyn od starego sprzęgła motocyklowego: za kołnierzem dociskowym tłumika nakładasz na szpilki sprężyny, na sprężyny podkładki i dokręcasz nakrętką.
      Masz 125RS firmy jianshe czy 122RS firmy Znen/Fosti?
      W pierwszym przypadku mamy do czynienia z klasą „premium ” wśród chińczyków drugi to średniak. Do pierwszego powinny pasować szpilki z ybr 125 do drugiego z hondy CG.

      Reply
  10. Kilka miesięcy widzę i dalej V max jest błędy na stornie tak jak był. Motocykl jedzie owiele wiecej niż 80

    Reply
  11. Prędkość Maksymalna to bzdura!! Powyżej 100 km/h ten motocykl jedzie.

    Reply
    • 110

      Reply
  12. To to mi nowość ! Od ,,zawsze” niektóre dane techniczne ,,,chińczyków” są mocno zaniżane. Dotyczy to głównie mocy silnika i osiągów. To normalna polityka. Może wynika to z tego, żeby klienci kupujący niemal to samo, ale ze znakiem dużo droższej marki, np. japońskiej, mieli argument za tym, by więcej zapłacić ?. A konkretnym argumentem może być większa katalogowa moc i wyższa prędkość. A życie pokazuje, że nie zawsze to co jest nieco tańsze musi być dużo gorsze.

    Reply
  13. „To to mi nowość ! Od ,,zawsze” niektóre dane techniczne ,,,chińczyków” są mocno zaniżane. Dotyczy to głównie mocy silnika i osiągów.”- bawią mnie do łez takie teksty. Panowie, a może by tak, zamiast teoretyzować, zróbcie test na hamowni i będzie wszystko jasne.

    Reply
  14. Najlepszym testem jest praktyka. Co z tego, że w ,,papierach” moto ma wpisaną prędkość max. 80 km/godzinę, a faktycznie przekracza stówkę? Różnice w danych widać od razu, bez hamowni. Już to Beniamin wyjaśniał: homologuje się motocykle w różnych krajach Unii, bywa że do (kosztownych) badań przekazuje się motocykl o prędkości ograniczonej do takiej, jaka obowiązuje w danym kraju, czyli właśnie 80 km/h. Do handlu w krajach, w których ograniczenie max. prędkości dla 125 ccm nie obowiązuje kieruje się motocykle bez ograniczonych osiągów, a dane podaje się z homologacji, obowiązującej we wszystkich krajach Unii.

    Reply
    • I tym wpisem przekonałeś mnie Kolego, że Twoje i nie tylko Twoje opowieści o utajnionych przez Chińczyków koniach to zwyczajnie bajki.

      Reply
      • Ale co za debil wpisał tam 80 ? Skoro jedzie 110 ten moto ? 80 panie to na 3jce a masz jszcze 4 i 5tke :)) imbecyl te dane wpisywał

        Reply
        • Nie imbecyl, tylko celowo jest to robione. Gostek o wadze 67kg pojedzie szybciej, a ten kto waży 120 kg i ma 2 metry pojedzie wolniej na takim sprzęcie o tak małej pojemności.

          Reply
        • Jakby było napisane że 110 może rozwinąć dany motorek, koleś by kupił dobrze zbudowany i zamęczałby serwisy że coś nie tak z jego pojazdem, bo w papierach ma napisane więcej a on jedzie najwyżej 95, o 15 km/h, co jest sporą różnicą i ma duży wpływ na zakup pojazdu.
          Poza tym fabryki chińskie mają problemy z odpowiednią jakością i jeden model pojedzie szybciej, a wyprodukowany w innej fabryce bliźniaczy model i o takim samym silniku jeździ wolniej. Dlatego jest prędkość ustalona dla wszystkich jednakowa. Twój pojedzie szybciej iż w instrukcji jest napisane, to wypada się jedynie cieszyć.
          W poszczególnych państwach też jest ustalony odgórny dopuszczalny poziom alkoholu we krwi, a nie indywidualny pod względem wagi, czy płci kierującego. Gimbaza niech pomyśli trochę zanim coś napisze.

          Reply
    • Jakby podawano rzeczywistą maksymalną prędkość 125-tek powiedzmy 105km/h. I na amerykańskim rynku (wiadomo jakie są tam grubasy) kupiłby taki motorek Amerykanin o rozmiarach XXXL. Pojeździłby grubas trochę, znudziłby mu się motorek, wytoczyłby sprawę importerowi chińszczyzny, że towar niezgodny, bo podają w instrukcji wyższą prędkość, a on jedzie maksymalnie 91km/h i więcej się za Chiny ludowe nie da. I by na postawie dowodów i pomiarów wygrał zwrot pieniędzy za motor, albo odszkodowanie.

      Reply
  15. gdzie kupic do nieg czesci zamienne. potrzebuje owiewke z szybalicznik i mocowanie licznik . prosze o kontakt bo mam problem. 733845433

    Reply
  16. Witam panowie ja mam problem z żarówkami a dokładnie przednia mijania ciągle się pali wymieniłem już regulator napięcia i nic to nie dało to samo wiecie może co trzeba zrobić

    Reply
  17. Ja mam junaka 122 rs z 2015 roku a i z tlumnika wydmuchlo mi cały środek chodzi jak jakis czoper a tak po za tym to śliskie opony zrobiłem na nim jakieś 3 tysiące i powiem że nie jest źle gdyby nie problem z tymi światłami cholernym

    Reply
  18. Jakie maksymalnie wejdą do niego opony ?? Dopiero go kupiłem i chcialbym zmienic na lepsze i większe, tylko nie wiem jakie się zmieszczą.

    Reply
    • Na tył 3,75*18 a przód 3,00*18 o ile dobrze pamiętam.. sam chciałem zmienić na szersze ale odpuściłem 😉 pozostaję przy oryginalnym rozmiarze – mniejsze opory toczenia i lepsza sterowność w mieście a i cena opon niższa 😀

      Reply
  19. a jaki jest najlepszy olej do niego

    Reply
  20. Instrukcja obsługi zaleca olej Shell Advance AX7 10W-40. Można też stosować oleje innych producentów, ale o podobnych parametrach i przeznaczone do motocykli.

    Reply
  21. Ja proponuję taki olej https://allegro.pl/oferta/mannol-7812-motor-4l-motorbike-4-takt-api-sl-6663504787
    Jest bardzo dobry, spełnia parametry, jest tani. A w bezpośrednim testach porównawczych wygrywa z olejami znanych, przereklamowanych marek.

    Reply
  22. Naprawde ma 12kn ? Pojedzie dobrze rozbujasz 120 km 5 biegu ha ha max obrotach

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>