Ja wiem że o gustach się nie dyskutuje, ale chyba wszystkim nam już opatrzyły się współczesne skutery.
Wszystkie stylizowane na sportowe maszyny, a tutaj…coś całkiem innego. Ten widok przyciąga wzrok jak magnes.
Wybierając ten skuter na pewno będziecie mieli pojazd jedyny w swoim rodzaju. Peugot oferuje możliwość sporej customizacji: 24 kolory do wyboru, 3rodzaje lusterek, siedem różnych kanap, aluminiowe lub chormowane felgi, bagażnik na przód. Producent chwali sie możliwością 118 tyś. unikalnych kombinacji.
Mimo że skuter wygląda jakby przeniósł się w czasie z lat 50-tych to producent zadbał o najnowsze technologie:
- zintegrowane oświetlenie LED (w jednej lampie oświetlenie do jazdy dzienniej, światła drogowe i mijania)
- nowoczesny system synchronicznego sterowania hamulcami (SBC) w skuterach o pojemności 125cc i 150cc
- tablica wskaźników podająca opórcz standardowych informacji jak prędkość, przebieg całkowity i przebieg dzienny także temperaturę otoczenia.
- 12V gniazdko zapalniczki umożliwiające ładowanie telefonów komórkowych i innych urządzeń
Skuter oferowany jest w trzech pojemnościach 50cc (również w dwusówie), 125ccm oraz 150ccm.
O właściwościach jezdnych wiele powiedzieć jeszcze nie można gdyż jest to całkiem nowy model. Choć 10,2KM pozwala przypuszczać że nie będzie to demon prędkości. A i cena, niestety, dla Polskiego odbiorcy atrakcyjna nie jest…choć klasyczna Vespa jest droższa.
Mała uczta dla oczu:
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 7.5 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 10.2 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 770 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 710 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/70 R12 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 120/70 R12 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Wojtek
Zanim kupiliśmy Django jeździłem na Kawasaki o 650 cm3. Po wywrotce, na szczęście bez większych skutków ubocznych, Kawasaki został sprzedany. Uzyskana cena, miej więcej pozwalała na zakup Django. Ponieważ żona powiedziała że jest najpiękniejszy na świecie to nie było problemu z wyborem, żaden inny nie mógł być lepszym skuterem od Django. No i mamy piękny skuter. Służy nam do wyjazdów na kawę.
Tak więc jeździmy w 2 osoby na 125. Trasy jakie robimy nie przekraczając 80 km w ciągu dnia (raczej 2-3h). Skuterek jest zaskakująco duży i wygodny nawet dla 2 osób, ponadto ma fajny schowek po siedzeniem i da się plecak przewieść między nogami. Tak ogólnie skuter to praktyczne urządzenie nawet do innych celów niż wyjazd na kawę. Fajny dodatek to termometr, wyświetlający temp otoczenia, skuter ma również gniazdo np. do ładowania telefonu. Kolejna zaleta to poręczność. Waży coś około 130 kg i wydaje się bardzo łatwy w prowadzeniu (może ze względu na moje wcześniejsze doświadczenia z 650). Silnik – tu rewelacji nie ma. Generalnie jeździ z prędkościami pozwalającymi na podziwianie przyrody, wyprzedzanie traktorów, ale również uciekanie przed tirem bo rozpędza się do 100 km/h – tak w ogóle to nawet jednego tira wyprzedziłem – ale nie polecam takich „wyczynów”. Inaczej mówiąc 60-80 km/h to jest dla niego prędkość najbardziej odpowiednia. Przyspieszać też przyspiesza, być może jest nawet szybszy od fiata 126p. A wiec prowadząc Django czerpiesz dużą frajdę z spokojnej, relaksacyjnej wycieczki – co ciekawe mnie się to bardzo spodobało a innym też polecam spróbować. Spalanie znaczne na taki silniczek bo ponad 3l/100 km.
Zawieszenie pracuje, skuterek wybiera co niektóre nierówności, nie jest jakiś bardzo twardy, Prowadzenie na zakrętach również daje całkiem sporo frajdy. Hamulce bardzo OK. A ponadto jest piękny i w związku z tym nie ma lepszego skutera 125 na świecie.
Beniamin Mucha
Dzięki za podzielenie się opinią. Ze swojej strony polecam również dalsze wypady. Pozdrawiam serdecznie
jakub
Moja żona postanowiła kupić sobie skuter 125cm na dojazdy do pracy i ogólne kręcenie się po mieście. Po analizie rynku, zdecydowała się na Django w wersji Allure (czekoladowy). Jak się okazało, to był dobry zakup. Od momentu zakupu oboje często z niego korzystamy. Wiele jazd odbywa się we dwójkę, o dziwo nawet wtedy komfort i ilość miejsca jest całkiem wystarczająca. Skuter pali ok 3 – 3,5 litrów. Koszt eksploatacji jest znikomy w porównaniu do profitu jaki daje przemieszczanie się nim po zatłoczonej Warszawie. Vespa Primavera 125 jest mniejsza rozmiarem (mniej komfortu dla 2 osób) oraz droższa. Django zwraca uwagę ludzi na ulicy, wiele osób pyta się co to za skuter, taki ładny 🙂 Nie jest to popularny sprzęt więc można wyróżnić się z tłumu