Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Benyco Dark Star 125

Dodaj do porównania
Benyco Dark Star 125

Benyco Dark Star 125, powstaje w fabryce Kinroad XinTian* w Chinach. Oznaczenie fabryczne XT125-16. Motocykl jest oferowany w Chinach w dwóch wariantach silnikowych:  jednocylindrowym 150ccm i dwucylindrowym 250.  Pierwsze egzemplarze w Europie pojawiły się w 2005r.  Dostępne są wersje 125ccm oraz 250ccm.

Kinroadem w Rumunii

O ile 250tką podróżując solo (zdjęcie powyżej) da się spokojnie zdobyć Rumuńską Transalpinę i Transfogarę to 125tka jest po prostu zbyt słaba do swojej masy. O ile jedna osoba może podróżować tym motocyklem komfortowo z prędkością 80km/h po płaskim terenie, o tyle nie wyobrażam sobie komfortowego przemieszczania się we dwie osoby dalej niż 60km. Motocykl można poddać tuningowi na 150ccm, ale to jak wiemy jest nielegalne. Motocykl jest napędzany znaną i sprawdzoną jednostką 156FMI (klon silnika hondy CG). Silniki te generują dosyć duże drgania, które jednak stopniowo ustępują wraz z wzrostem przebiegu.

Od Marka i Piotrka, jednych z pierwszych użytkowników Benyco Dark Star w Polsce, wiem, że motocykl nadaje się do spokojnej, majestatycznej jazdy po mniej uczęszczanych drogach, ma dosyć duże spalanie jak na tę pojemność bo potrafi wypić nawet 3,6litra/100km, oraz że niestety motocykle ze sklepu wyjeżdżają do klienta niechlujnie skręcone i niewyregulowane (należało dokręcić we własnym zakresie główkę ramy oraz wahacz, wyregulować naciąg linki sprzęgła, podregulować gaźnik).

Poważną wadą konstrukcyjną Kinroada może też być mocowanie zębatki tylnego koła. W ciężkich warunkach użytkowania oraz przy zbyt mocnym naciągu łańcucha bolce mocujące zębatkę tylnego koła potrafią się urwać. Wiem o dwóch takich przypadkach dotyczących tych motocykli z silnikiem 250ccm oba dotyczą pojazdów z przed 2010r, awarie wystąpiły przy przebiegu około 30tyś.km. Poniższa fotografia przedstawia przydomowy rumuński warsztat…oraz rzeczoną awarię.

DSCN9006

 

Jeżeli szukasz motocykla który wygląda na większy niż w rzeczywistości lub jesteś wysokiego wzrostu, lubisz spokojną jazdę połączona z podziwianiem widoków, unikasz tras uczęszczanych przez Tiry, i koniecznie chcesz posiadać motocykl typu cruiser to mimo wszystko warto przemyśleć zakup Dark Stara. Śmiem również twierdzić że bliźniak Benyco czyli Zipp Raven bedzie miał dokładnie te same mankanenty.

*Uwaga jedna z partii Benyco Dark Star wyprodukowana była przez Yamasaki

W ofercie na rok 2019 model ten nie występuje.

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
6.62
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
9
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
146
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.045
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2,88-3,6
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
90
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
75-80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
855
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2260
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/90 R15
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

72 komentarze

  1. Witam!
    Czy znajdzie się jakiś użytkownik mogący napisać coś więcej o tym sprzęcie? Na oko to chyba to samo co Zipp Raven lub Romet R125 ale jest od nich sporo tańszy. Niektórzy dilerzy od razu proponują go z tuningiem na 15KM w cenie 300zł i zachowaniem gwarancji…

    Reply
    • Motocykle chińskie wyglądają na oko tak samo bo tam… nie ma praw autorskich jako takich.
      Tam każdy może kopiowac każdego pod pewnymi warunkami. Jedynym pewnym wyznacznikiem producenta (montowni) jest numer WMI (pierwsze trzy litery numeru VIN).
      Jeżeli chodzi o Kinroada to raczej solidny sprzęt jak na Chińczyka (pomijając nieszczęsne tylne koło).
      Ciekawy jest też Benyco BR 125, jest przede wszstkim lżejszy. Mam nadzieję wkrótce opisać go nieco dokładniej.

      Reply
    • co z tym tuningiem za 300 może ktoś więcej coś powiedzieć

      Reply
      • Nic nie powiedzą, bo to zwyczajna bajka jest. Jeżeli producent silnika wybudował go na moc 10 kM, to żadne cudowne sposoby mu tej mocy nie podniosą. Wielu juz dawno przekonało się o tym osobiście i dlatego milczą. I dobrze.

        Reply
        • Wtedy tuning to było zwyczajne zwiększenie pojemności a i te 15 koni to tylko wymysł sprzedawców.

          Reply
  2. dzisiaj byłem o krok od zakupu (pierwszy motocykl w życiu), na żywo wygląda zdecydowania lepiej niż na zdjęciach. Niestety trochę zraziło mnie niechlujne poskładanie/wykończenie… niestety nie miałem okazji się przejechać czy nawet posłuchać jak pracuje. Koniec końców kupiłem Benyco BR 125

    Reply
    • Devdd, gratuluję zakupu. Bardzo jestem ciekawy tego motocykla. U mnie w okolicznym salonie go nie ma. Na targach motocyklowych we Wrocławiu też Benyco nie będzie. A same Benyco jeszcze nie wysłało nam żadnych informacji, ani zdjęć. Gdybyś mógł podac pierwsze trzy litery numeru VIN postaram sie coś więcej o tym sprzęcie dowiedzieć.

      Reply
      • kurcze, przepraszam, że przegapiłem twoje pytanie o VIN, już podaję: LTZPCJ

        Reply
  3. Devdd. Też gratuluję zakupu. Do 4 tys jest to na dzisiaj chyba najlepsza oferta. Poza tym, klasyka się nie starzeje. Za jakiś czas, podziel się pierwszymi wrażeniami , tutaj albo na forum KCM.

    Reply
  4. devdd, a może trochę więcej napisać o tym niechlujstwie? Dzięki

    Reply
    • luźne elementy np. dźwignia zmiany biegów, widoczne wszędzie opaski zaciskowe – może taki egz. trafiłem i po prostu był kiepsko poskładany, ale imo sprzedawca powinien robić wszystko żeby towar który sprzedaje nie wyglądał tylko ładnie na pierwszy rzut oka.

      Reply
  5. Zamierzam kupić Benyaco Dark Star 125cm3. Maszyne tę oglądałem na własne oczy i szczerze wybierałem między Junakiem 122RS i Benyaco Dark Star tym jako że wcześniej go nie oglądałem ani też nie czytałem o nim. Podoba mi się wygląd tego delikatnie mówiąc motoru. Wiadoma sprawa że nie jest to wysoko pojemnościowy motor który nie odda takiej przyjemności z jazdy jak wyżej pojemnościowi koledzy, ale czy na początek to nie jest dobry start? Uważam że dla początkujących kierowców jest to aż za nadto aby obyć się z motorem nie za szybkim jak i mocnym. Potrzeba nabrać pewności i respektu do jazdy na dwuśladach a z takim silnikiem myślę że jest to łatwe do zrobienia. Dodatkowo zastanawiam się czy w podobnej cenie nie znajdę czegoś lepszego gdyż czytając opinie o Junaku czy też Romecie szczerze powiedziawszy mam duże powątpiewania jako co do zakupu tych marek. Osobiście mam znajomego, który zakupił Benyaco i bardzo sobie go ceni mimo że tylko posiada 80cm3. Słyszałem że ma zamiar zakupić po 2 latach użytkowania zdecydowanie mocniejszą jednostkę a przez okres 2 lat nie skarżył się na tą firmę. Wracając jednak do tematu mój gust bardziej skłania się do choppera jako wydanie motoru niż do sportowych wersji. Tak więc czy zakup Benyaco Dark Star to dobra inwestycja czy jednak sie wstrzymać i poczekać aż rynek sie troszke bardziej rozwinie i będzie więcej modeli 125?

    Reply
    • Generalnie w Polsce mamy do czynienia z importerami, nie producentami. Romet, Junak i Zipp posiadają montownie, dzięki którym niektóre ich motocykle figurują w dokumentach jako „produkt polski”. Od chińskich odpowiedników różnią się tylko tym, że sa montowane w Polsce i że na ich design miał czasem wpływ polski importer. Benyco jest również importerem, motocykle są produkowane w różnych fabrykach (Chiny/Turcja) na zamówienie Banyco. Jeżeli twój kolega miał inny model motocykla/motoroweru to mógł być on produkowany w innej fabryce, dlatego też nie można sugerować się że kolega miał Benyco. On miał motocykl produkowany dla Benyco.
      Co do Dark Stara to firma Kinroad która go produkuje jest dosyć solidną firmą.
      Jednak to że mamy do czynienia z Importerami a nie z producentami ma dla użytkownika końcowego tylko plusy. Części z różnych marek pasują do siebie, a wyjeżdżając za granicę „chińczykiem” nalezy się tylko dowiedzieć pod jaką marką jest dany model tam sprzedawany aby mieć dostęp do części zamiennych.

      Reply
    • Kolego polecam posiadam a dźwięk genialny jak w poj. Od 650 cm

      Reply
  6. Ale czy Dark Star to dobra opcja zakupu ? Czy lepiej kupić używkę ale markową bo nowe sztuki zaczynają się 7-8 tys. Czytałem że niejednokrotnie są po niedokręcane śrubki nie dociągnięte linki to od hamulca to od sprzęgła. Jednym słowem niechlujnie złożony motor. Też powstaje pytanie czy w serwisie w ramach mojego żądania bezpłatnie to zrobią zanim pierwszy raz wyjadę na drogę. Wiadomą sprawą jest że serwis też musi zarobić ale kupić nie do końca dokładnie skręcony motor i wyłożyć się na pierwszym zakręcie to niezbyt ciekawa opcja.

    Reply
    • Serwis czy sklep ma obowiązek to zrobić bezpłatnie w ramach przeglądu zerowego, po za tym jest to w ich interesie bo klient nie będzie do nich wracał. Ważne aby znależć w okolicy sklep/serwis o dobrej renomie. Najłatwiej zapytać na jakimś forum o chińskich motocyklach (tych jest kilka w polsce). w motocyklu używamy głównie przedniego hamulca a ten jest hydrauliczny, więc nie da się go niedokręcić.
      Na pytanie używana japonia czy nowa chinka musisz sobie odpowiedzieć sam, nikt za ciebie tego nei zrobi. Na naszym blogu są wpisy które trochę naświetlają problem. A tak jeszcze zapytam: tylko Dark Star wchodzi w grę? czy rozważasz też inne choppery?

      Reply
  7. Rozważałem inne choppery ale jako wybór finalny Dark Star zajmuje pierwsze miejsce i raczej swojego zdania nie zmienię. W kwestii tylko tego czy możesz mi powiedzieć chińscy bracia Japończyków utrzymują jakąś tam wytrzymałość i jakość czy to tylko sort masowy jako w dobie wprowadzonych przepisów jest to zaspokojenie rynku w tanie i szybko psujące sie motory.? Dark star odpowiada mi bo mam 185cm wzrostu i ładnie sie w nim „chowam” dodatkowo bede go kupował od dialera który oczywiście posiada swój serwis oraz daje mi na niego 2 letnia gwarancje. Moje obawy co do zakupu tego Chińczyka opierają się w tym aby przykładowo po 2 tysiacach nie było do wymiany połowy rzeczy w nim i sam silnik też nie posiada jakiś wad ewentualnie części w nim nie wycierają albo niszczą się zbyt szybko. Nie chce sie poprostu stać Motocyklistą który wpakuje pieniądze w sprzęt który za jakiś czas nie będzie jeździł i nie widzi mi się wpakowywania niesamowitych ilości pieniążków na naprawy bądź wymiane części które raz po raz będą sie wycierać.

    Reply
    • Aż tak źle z tymi chińczykami nie ma. Wiadomo że japońskie to one nie są i czasem coś przyjdzie poprawić, ale są to drobiazgi. Silnik OHV 156FMI to najbardziej sprawdzony chiński silnik, co ten silnik potrafi wytrzymać o co się psuje przeczytasz tutaj: http://mnich.jupe24.pl/historiak125.html.
      Są też firmy które od lat współpracują z Japończykami i się dużo nauczyły. W tekstach o innych modelach motocykli często o tym wspominam.
      Kinroad to firma obecna rynku światowym od 2005 więc DarkStar nie jest modelem tylko na polski rynek, czy też budowany byle jak z potrzeby chwili. To znana sprawdzona konstrukcja budowana przez wiele Chińskich fabryk. Dodatkowe informacji posłałem e-mailem.

      Reply
  8. Dziękuję za pomoc w doborze pierwszego sprzętu. Dzięki twoim informacją stwierdzam że warto go zakupić. Myślę że w przedziale od 9 do 15 kwietnia już będę hasał po drogach zaczynając swoją przygodę na dark star z motorami. Chociaż i tak myślę że po sezonie będę chciał zmienić na większy. Ewentualnie być może zamontuje poprostu silniejszą jednostkę tu tylko czy się da ??

    Reply
    • Teoretycznie powinno się dać wsadzić rządową dwucylindrową 250 z lifana czy jinluna. Tylko ciężko je kupić. Na pewno będzie pasować jednocylindrowa 250 diabolini. Jak ze zmianą dokumentów i opłacalnością tego nie wiem.

      Reply
  9. a pytanie pomimo tego że chłodzony powietrzem jest da sie w nim zamontować chłodnice ?

    Reply
    • Jest to technicznie nie wykonalne, gdyż silnik chłodzony cieczą ma jeszcze dodatkowe kanały w silniku na przepływ chłodziwa.
      Teoretycznie możliwa jest przeróbka na chłodnicę oleju, ale jest to finansowo nieopłacalne.

      Reply
  10. Poprostu czytałem że dość mocno sie grzeją te silniki i czasami trzeba sie zatrzymywać i chłodzić aby sie nie przegrzał. Możesz mi jakoś wytłumaczyć jak to sie ma do prawdy ?

    Reply
    • Tak naprawdę jadąc w trasę to i tak co 100-150 km będziesz stawał aby rozprostować nogi. Więc spokojnie silnik odsapnie. W okresie docierania oczywiście silnik grzeje się bardziej, więc trzeba częściej robić przerwy. W zakorkowanym mieście nie powinno być problemów te silniki były przecież projektowane do motocykli miejskich.

      Reply
  11. Witam,
    Chciałbym się podzielić kilkoma uwagami na temat Dark Star’a.
    Kupiłem tego chopperka w zeszłym roku tuż po wejściu w życie ustawy o 125ccm.Jak do tej pory spisuje się nieźle jednak na początku nie był wolny od szeregu irytujących wad:
    – notorycznie rozkręcająca się główka ramy. Dorobienie specjalnej podkładki rozwiązało problem.
    – koszmarnie ustawione podesty stóp. Odciąłem je i przespawałem ok. 50mm do przodu i pod nieco innym kątem. Przy wyższych obrotach z powodu drgań stopy po prostu zjeżdżały na asfalt. Ta zmiana wymusiła przerobienie dźwigni spowalniacza tylnego szumnie zwanego hamulcem.
    – mało ergonomicznie wyprofilowana kierownica powodująca wygięcie dłoni w nadgarstkach. Wymieniłem ją na nieco niższą znacznie lepiej wyprofilowaną.
    Po tych zmianach jeździ się naprawdę wygodnie a koszt to ok. 200zł (kierownica) i kilka godzin majsterkowania w garażu.
    Sprzedawcy często podają moc 7,2kW natomiast w homologacji jest napisane 6,8kW
    Pozdrawiam

    Reply
    • Co do mocy z homologacji to moim zdaniem jest to nie wiele warty kawałek papieru. Chcąc uzyskać homologację według nowych norm trzeba mieć homologację na wszystkie podzespoły. Skoro xintian robił kiedyś homologację na silnik, to po kilku zmianach nadal może dawać starą homologację, kto to sprawdzi?
      Sugerował bym się raczej tym co podaje producent na stronie internetowej a nie świstkiem przeznaczonym dla biurokratycznej hydro.
      Kilka lat temu okazało się że podobny numer chińczycy wykręcili Amerykanom. Silnik już montowany był silniejszy ale również bardzo bez katalizatora. Oczywiście norm nie spełniał, a homologacja dodawana była stara. Kto wtedy zdążył zarejestrować miał farta. Reszta magazynu została odesłana (być może do polski, bo chodziło o motorowery i motocykle „apollo”, i dokładnie w tym samym czasie pojawiły się te pojazdy u nas w bardzo przystępnej cenie…)

      Reply
      • może coś w tym jest mam dark stara i z plecaczkiem na siedzeniu rozpędza się ponad 100 oczywiście nie pod wiatr .

        Reply
    • Informacja dla osób nie wgryzionych w temat. Benyco Dark Star sprzedawany w zeszłym roku , to motocykl taki jak na zdjęciu powyżej produkowany przez Yamasaki. Początek VIN LAN… . Dark Star sprzedawany od wczesnej wiosny tego roku też ma rok prod 2014 ale jest produkowany przez Kinroad i wygląda tak https://www.youtube.com/watch?v=lARvqbYpc18 (ekstra ubrany przez dilera).,VIN tego motoru to LBX….. Nowa partia BDS pojawi się w przyszłym miesiącu . Alton. Fajnie by było jakbyś wrzucił zdjęcia z przeróbki podestów np na forum KCM.

      Reply
      • Kurcze tytus, lajkuje 🙂 +1

        Reply
        • Jak początkującemu pszczelarzowi zaczęły się rójki (były i trzy dziennie) to jest co robić, szczególnie gdy zabrakło korpusów. Sorrki za odejście od motorowych tematów.Tylko polski miód kupowany bezpośrednio od pszczelarzy, to jest to na co warto wydawać pieniądze.

          Reply
          • Napisałem Ci PW na KCM. Nie odebraleś go jeszcze…

      • A czy te wersje robia roznice

        Reply
  12. Ten motocykl byłby godny uwagi, gdyby był sprzedawany z silniczkiem o większej mocy i poj. 250. To co montują jest stanowczo za słabe do takiego motocykla.

    Reply
    • Agaton, przecież ten motocykl jest oferowany z pojemnością 250. Czytanie ze zrozumieniem się kłania :-). Natomiast jakoś chłopaki którzy chcieli większego choppera kupili i jeżdżą. Benyco obiecało dać sztukę z nowej dostawy na testy. Obejrzymy i damy znać.

      Reply
      • No to kup tego Benyco Dark Star z silnikiem 250 w Polsce. Jakoś tyle patrzyłem na cenniki i nie można nabyć o takiej pojemności. Co mnie obchodzi, że w Chinach jest oferowany czy w jakiejś UK.

        Reply
        • Nowego niestety już nie kupisz, na olx czy allegro bywają dostępne używki.
          Kiedyś importerzy ściągali pod oryginalną nazwą ale się nie sprzedawały dobrze bo się ludzie bali i woleli kupić Rometa (notabene bliźniaka :-)). Może Benyco kiedyś wprowadzi ten model?

          Reply
  13. Czy Dark Star ma wałek wyrównoważający?
    Byłem dzisiaj w sklepie i przyglądałem mu się dość dokładnie. W prezentacji Zipp-a VZ-2 powiedziano, że: „wybrzuszenie … mówi nam, że silnik posiada wałek …”. Co prawda na zamieszczonym wyżej zdjęciu tego nie widać, ale proponuję zerknąć na te zdjęcia: http://www.blackduck.pl/?135,benyco-dark-star-125 . Właśnie taki motocykl stoi w sklepie. Niestety po numerze silnika nie dowiemy się zbyt wiele, jest tylko napis 156FMI i numer, nie ma symbolu producenta.

    Reply
    • JC, jest podejrzenie graniczące z pewnością że nowa partia Dark Starów ma właśnie już wałek wyrownoważający. Postaram się jutro zapytać w centrali Benyco, ale wygląda na to że ida do przodu 🙂

      Reply
      • …. a może przez przypadek zamiast niecałe 10 kM będzie np 12 🙂

        Reply
  14. Witam,
    Czy to prawda,że dark stary z 2015 roku mają silnik 150, mimo,że w papierach jest 125?
    Pozdrawiam

    Reply
    • Witam,

      Tak – modele z końca 2014 roku faktycznie miały silniki o pojemności 150 cm3 (a przynajmniej Kinroady). Oczywiście mocowo dawało to tyle, że zamiast tych 9.2/9.4 KM uzyskiwało się około 10.5 KM. Skąd się wzięła ta różnica? Nie wiem. Przy zastosowaniu zębatek 16Z/38Z oraz gaźnika PZ30, można uzyskać maksymalną prędkość na poziomie 105-110 km/h. Wygodna przelotowa wówczas jest na poziomie 85 km/h – niby niewiele ale dla cruisera (bo chopperów 125 w Polsce nie ma) to wartość wystarczająca. Mój DarkStar ma już prawie 23000 km przejechanych i właściwie to motocykl jest wart uwagi. Co do awaryjności, to uzależniona jest od jakości zastosowanych części. Przez 5 lat musiałem wymienić wiązkę (spaliła się w październiku) oraz tylną felgę (wyrobiona tuleja łożyska od strony tarczy kotwicznej). Samo spalanie na seryjnym gaźniku PZ26 było na poziomie 2.8 – 3.0l/100 km. Obecnie oscyluje w granicach 3.4 – 3.6l/100 km. Motocykl lepiej przyśpiesza ale dalej na autostradę czy S’kę jest za wolny. Pozycja za kierownica nawet dla mnie (a mam 202 cm wzrostu) jest całkiem wygodna. Minusem jest niezbyt wygodne siodło ale zaczyna się czuć dyskomfort po 4-rech godzinach jazdy dopiero.

      Reply
      • @Kordek zabrakło w Twojej wypowiedzi cennej informacji otóż chopper – w założeniu jest to przerobiony motocykl. Motocykle typu chopper zostały spopularyzowane przez film „Easy Rider”. 😉

        Reply
  15. 1. Raczej wątpie, ale też z chęcią się dowiem.
    2. Beniaminie, wiesz już co z tym wałkiem?

    Reply
    • Wałek wyrownowazający widać od razu. W materiale video o zippie vz2 pokazuję jak to odróżnić.
      Drugi czy trzeci rzut darkstarów miał wałek, ale nie wiadomo co jeszcze jest dostępne i co benyco będzie zamawiać. Na razie brali dark stara z dwóch fabryk (xiantian-Kinroad i yamasaki)

      Reply
      • Jest nowy motocykl Rometa o poj. 125 i oznaczeniu RCR na rok 2016. Chyba go nie masz w swoim zestawieniu:

        http://www.romet.pl/Moto,RCR,20,635,14499,2015.html

        Mógłbyś się dowiedzieć o nim nieco więcej. Ma dwa cylindry, ale cena około 9 tysięcy zł nie wróży mu specjalnej popularności.

        Reply
        • Z jednej strony równania 9 tysięcy PlLN, z drugiej dalej 11 chińskich koników. …

          Reply
          • Zgadza się. Tak samo daleko zajedziesz jak motorkiem za 4 tysiące złotych. Teściarze będą się zachwycać i wypisywać peany dla tego motorka 125 o rzekomej kosmicznej „jakości”. No i żarówki ledowe, chłodzenie cieczą, lepsze opony itd. Nie twierdzę że jest zły, ale za taką cenę, godny byłby uwagi jakby miał silniczek 250 pojemności.

  16. Jest jakaś różnica w jakości?

    Reply
  17. Witam. Zakupiłem właśnie Dark Star z przebiegiem 1800 km. Motorek zadbany naprawdę. No i się zaczyna…. rdza na spawach. Rdza na wydechu i rurach. Kropki rdzy na osłonie łańcucha. Rdza wychodzi na blotnikach wewnątrz. Falujace obroty. Przed zakupem oglądałem go I mieli zrobić te obroty. DostarcZyli nie wyregulowanego. Linka gazu nie wyregulowana. Luźna dźwignia zmiany biegów. Itp… Bardzo fajny i komfortowy sprzęt. Mimo defektów polecam

    Reply
    • Jakby ten Benyco Dark Star był sprzedawany z silnikiem 250 cm, to bym go kupił. A tak 125 cm to bardzo niewiele przy tej wadze.

      Reply
      • Otóż to, przy tej wadze to raczej ciężko. No cóż swego czasu były 250tki dostępne także w Polsce. Jak chcesz 250tkę w tanich pieniądzach to polecam poszukać Jinluna 250, lub Rometa sprzed 2012r.

        Reply
        • Romety 250 mi się jakoś nie podobają. Nie ma już w Polsce nowych motocykli w sprzedaży z silnikami o 250 cm pojemności typu Zipp Nitro czy Zipp Tracker i kosztujące 7-8 tysięcy złotych.

          Reply
  18. Witam wszystkich też zastanawiałem się nad kupnem BENYCO DARK STAR ale stwierdziłem że przy tej wadze to za mało mocy,teraz zastanawiam się nad ROMET Z150.Czy jest ktoś kto miał albo ma ten sprzęt i mógł bu coś o nim powiedzieć z góry dziękuje.

    Reply
  19. Hej,
    Właśnie się zastanawiam czy nie zakupić tego motocyklu, aczkolwiek znajomy mi powiedział, że ten motocykl nie spełnia warunków ustawy, która pozwala prowadzić motocykle na kat B. mogę prosić o info czy faktycznie tak jest?

    Reply
    • Zapytaj znajomego, o jakie warunki mu chodzi.
      Ustawa o kierujących pojazdami (Dz.U. 2011 Nr 30 poz. 151) w art. 6 ust. 3 pkt 4 wprowadza w sumie pięć ograniczeń:
      1 – pojemność silnika nie przekracza 125 cm3
      2 – moc nie przekracza 11 kW
      3 – stosunek mocy do masy własnej nie przekracza 0,1 kW/kg
      4 – posiadasz prawo jazdy kat. B od co najmniej 3 lat
      5 – możesz jeździć tylko w Polsce
      Więc przeczytaj specyfikację motocykla, sprawdź od kiedy nasz prawko i zastanów się, gdzie chcesz jeździć. Potem kup sobie motocykl i ciesz się życiem.

      Reply
      • KOREKTA… Przepisy te obowiązują również w niemczech… Możesz nawet zakupić w Polsce i zarejestrować na niemieckie blachy (jak masz meldunek w niemczech), mimo drogiego OC masz mniejsze kłopoty z ZOLL-ami. Ja obecnie od roku przebywam na terenie tego kraju, pracuję. W zależności jaką maszyną jeździsz to możesz poszukać luk w prawie i zamiast płacić 23% w Polsce możesz zapłacić 19% w Niemczech a odnośnie celników w Polsce to jeszcze możesz uzyskać do 4% wartości motocykla jako eksport. Wystarczy dobrze się wczytać w chore prawo. 1-N-2-3-4-5-6. LEWA W GÓRE ;-D

        Reply
  20. Prawko mam od 2008 roku. Wiem, że jeździć mogę tylko po Polsce. Koledze chodziło o punkt trzeci:
    „3 – stosunek mocy do masy własnej nie przekracza 0,1 kW/kg”
    liczyłem to wcześniej, wychodziło ok.
    Podejrzewam, że kumpel ma problemy z ułamkami i 0,05 z kawałkiem potraktował jako 0,5 kW/kg :p. tak to jest jak się właśnie człowiek nasłucha, a później sam głupieje :D. dziękuję za odpowiedź 🙂

    Reply
  21. Czy ten chopperek jest naprawde aż taki słaby jak to piszecie, nie rozumiem dlaczego. Przecież ten sam silnik jest montowany w innych motocyklach, nawet z większą wagą. Hmm a tak mi się podoba, i Benjaminie napisalbys, jak rozpoznac czy ma ten walek zapobiegajacy drganiom bo duzo osob narzeka na odkrecajace sie srubki i niewygode jazdy przez te drgania, ten walek chyba to niweluje, jak myslisz.

    Reply
    • Około 9:40 mówię o silniku.
      https://youtu.be/AnTVjS-C5jU

      Dark Star jest jednym z cięższych motocykli i dlatego jego osiągi niektórym mogą nie pasować z silkiem o mocy 10KM. W chopperowym stylu masz jeszcze Rometa Soft, Bartona Classic, Junaka 121.

      Reply
  22. kupiłem miesiąc temu, jest świetny!

    Reply
  23. jurek przelatałem cały sezon tym motorkiem i jest ok 100 km/h nawet z plecaczkiem jest osiągalne co ciekawe niechce jechać więcej solo ,chyba jakaś blokada

    Reply
  24. Mam od wiosny , wszystko ładnie pięknie ale gdzie do tego można kupić części . Zepsuty wyświetlacz biegów i wskaźnik paliwa i nigdzie nie idzie tego znaleźć .

    Reply
    • Chińczycy mają uniwersalne części i jeżeli pisałeś do benyco i nie ma to rozejrzyj się za częściami do „bliźniaków”. Romet R125/R250, Zip raven (nie Lux). Albo znajdź ogarnięty serwis. Pozdrawiam

      Reply
  25. Dziękuję i pozdrawiam – dzięki Twoim radom znalazłam co chciałam 🙂

    Reply
  26. legion -Faktycznie z częściami do dark star trochę słabo ale jak Beniamin zauważył trzeba szukać w innych motorkach np.romet ,jinlun albo wektor coś można dobrać

    Reply
  27. Legion. owszem u dilera można ale czas oczekiwania no i nie wszystko są w stanie dostarczyć , a i cenowo trochę słabo ale jak ktoś chce koniecznie oryginał to owszem można u dilera .A z drugiej strony przeszukiwałem dostępne części do dark stara i co ? i nic .Pozdrawiam

    Reply
  28. Proste, nie denerwuj się tak. Powoli i to się zmieni. Postrzeganie chińszczyzny też się zmienia. Ten beton ciężko ruszyć, ale powoli, powoli …

    Reply
  29. coś mi stuka z tyłu amortyzatory zmieniłem i nadal wali ktoś coś wie

    Reply
    • Być może tuleje wahacza…

      Reply
    • To odzywa się chińska jakość wykonania.

      Reply
  30. A jak dilera nie ma zwinął interes?

    Reply
  31. Jaki orginalny akumulator jest w motorze benyco dark star 125?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>