Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl

Romet Soft Chopper

Dodaj do porównania
Romet Soft Chopper

To chyba jeden z niewielu „chińczyków”, które mają odrobinę tego czegoś, co nazywamy duszą. Ten motocykl nie ma kompleksów, nie jest stylizowany na ścigacza, nie próbuje udawać kogoś kim nie jest i to nam się w nim podoba. Niski środek ciężkości i niska kanapa powoduje, że wyjątkowo łatwo się go prowadzi. Śmiało możemy go polecić także kobietom. Silnik, chłodzony powietrzem, rozwija moc ok 12KM i pozwala na jazdę z prędkością ok 90km/h. Jeżeli chodzi o spalanie to nie ma sobie równych, pali od 2,5L do 3,5L na 100 kilometrów. To co go wyróżnia spośród innych soft chopperów to przypadający do gustu, kształt tłumika.

Chyba jedyna wada to brak jakiegokolwiek uchwytu z tyłu, którego mógłby się złapać pasażer. Czy się psuje? Jak większość chińczyków, będzie miał usterki typu nieprecyzyjne wskaźniki szybkości czy obrotów. Lubi się rozkręcać od drgań. No i mogły by być lepsze hamulce. To jednak nie są problemy, które dyskwalifikują ten motocykl. Warto dodać, że ten model ma inny silnik niż model ZK125 czy Z125 które częściej się psuły. Użytkownicy, którzy przejechali kilkadziesiąt tysięcy kilometrów twierdzą, że nie ma z tym silnikiem żadnych problemów. My im wierzymy.

Jednak największą zaletą jest cena. Za niespełna 5 tysiące mamy piękną maszynę, którą pojeździmy ładnych parę lat.

Niemalże identyczny motocykl możemy kupić pod marką Junak 121 oraz Barton Volcano, te jednak są o 400zł droższe.

Film

Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
8.68
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
11.8
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
110
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.079
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
3
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
2
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
90
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
810
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R18
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
/ R16

Share This Post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

135 komentarzy

  1. Obecna cena (ze strony producenta) to 4999 zł

    Reply
    • Witam!
      Kupiłem ROMET Chopper K125, kolor czarny, zaledwie 2 dni temu po 20 latach styczności z marką Romet a przekonała mnie do tego cena: 4500, zł. moc: 12 KM – wystarczająca a i nieco wyższa niż inne modele, kształt: wygląda czadowo- gapią się wszyscy sąsiedzi i ma ciekawą linię, bardzo wygodny i wygląda na nieco większy. Stwierdzam, że w wieku 37 lat taki sprzęt zupełnie mi wystarczy na weekendowe wyjazdy we dwoje jak i codzienne użytkowanie w jeździe do pracy. Polecam
      Ps.
      Naprawdę ma zryw na 1 biegu a na 5 zbiera się jadąc 30-40 km/g bez problemu.

      Reply
    • kupiłem używaną około 4 tygodni temu. Zmieniłem licznik i obrotomierz. Zrobiłem na jednym baku (70 – 80 zł.) 640 km i pojechałem wczoraj dolać do pełna i zmieściło się tylko za 40 zł. i to na chama. Ja tam nie wiem bo to mój pierwszy motocykl po 30 latach, ale on nie pali prawie wcale a popierdzielam nim 110 i więcej, z wiatrem by poszedł, ale boję się się, że sie coś odkręci i puszczam manetkę. To tyle bo się nie znam. Podokręcałem go trochę i zamontowałem termometr oleju

      Reply
      • Zmieniłeś zegary na jakieś zamienniki, czy udało Ci się kupić oryginalne zegary. Jeśli tak to podaj jakiś namiar gdzie kupić bo nigdzie nie mogę znaleźć.

        Reply
      • mój też po zmianie zegarów jeździ o o 10 szybciej 🙂

        Reply
  2. Faktycznie, dzięki za info, poprawiam. Ciekaw jestem co takiego się stało że cena skoczyła o 25%? Inflacja wynosi ok 4% … a reszta? Czyżby pazerność związana z ustawą i większym popytem? Szkoda, bo to była jedna z ciekawszych pozycji wśród chińczyków.

    Reply
    • Dokładnie, jak to określiłeś pazerność firmy Romet (z uwagi na ustawę), podobna do konkurencji, oraz konsekwencja mocnego dolara w którym rozlicza się handel z krajami poza UE

      Reply
    • Witam. Czy ktoś zakładał gmole do Romet soft chopper 125 , jaki model może jakieś zdjęcia. Interesuje mnie kolor czarny nie chrom.

      Reply
  3. Wszystkie produkty Rometa zdrożały odkąd wprowadzono nową ustawę. Smutne lecz prawdziwe. Pozdrawiam.

    Reply
    • Ogólnie spoko maszyna. Mogłyby by być lepsze hamulce i inny przełącznik migaczy

      Reply
      • Ogólnie spoko maszyna. Mogłyby by być lepsze hamulce i inny przełącznik migaczy

        Reply
  4. kupilem.podrawilem i jest ok.cena kosi rywali

    Reply
    • Witam.
      A jak się ma wzrost 186cm to maszynka git czy za duży na nią jestem?
      Pozdrawiam 🙂

      Reply
      • Można jeździć, będziesz wyglądał jak na kocie i kolana w zębach, ale poruszać się będziesz. Ja mam 190 i jeździłem podobnym małym g… i przeżyłem. Jednak po przesiadce na A i kupieniu czego o normalnych rozmiarach stwierdziłem „125?… Nigdy więcej”. W tej klasie wszystko jest praktycznie małe (Europa to nie target dla PRC) ale do nauki na pierwsze moto może być, tylko w normalnych pieniądzach kup. Uruchamiamy wpis z przed wielu lat, przymierz się najlepiej i tyle.

        Reply
  5. Poproszę o dodanie do bazy motocykli Rometa R 125. Ma kosztować coś koło 6.5 tys zł czyli o 1500zł wiecęj niż konkurencja.Bardzo mnie ciekawi jaki tam będzie silnik, czy zwykły 156FMI czy coś lepszego.

    Reply
  6. Bylem w dzisiaj w salonie rometa i mam zamiar kupic tego romecika. Cena ok jak na taki nowy sprzęt. Wiadomo przed ustawą mozna bylo kupic o kilka setek taniej a salon tlumaczy wzrost ceny kursem dolara. Ale nie o tym chcialem.
    Pytanie do użytkowników którzy posiadaja ten model o wyrazenie swojego zdania. Jak awaryjność, rzeczywiste spalanie, ogolny komfort jazdy solo i z pasazerem. Bede wdzięczny za konkretną odpowiedz i pomoc wylacznie użytkownika tego rometa a nie fanatyków markowych motocykli. Dziękuję za odpowiedź

    Reply
    • Jak chcesz kupić nowy, to awaryjność będziesz miał taką jak sobie poszanujesz i zadbasz. Spalanie różni się w zależności od sposobu jazdy i typu tras jakie będziesz pokonywał – widełki spalania przy typowym użytkowaniu masz w opisie, a czy pół litra (benzyny) więcej czy mniej to chyba nie robi aż takiej różnicy. Komfort jazdy – sprawa indywidualna, zależy od wzrostu, postury, budowy ciała, jednemu będzie po prostu wygodnie, a innemu będzie po prostu niewygodnie – ważne jest czy Tobie będzie wygodnie. Musisz przymierzyć się do niego, zrobić jazdę próbną. Osobiście przyglądałem się temu sprzęcikowi i brałem go pod uwagę przy swoich poszukiwaniach motocykla. Tylna część siedzenia wydaje mi się jakaś taka za mała do wygodnego przewożenia pasażera, ale to tylko z oględzin mi się tak wydaje, nie jeździłem w ogóle tym sprzętem a tym bardziej jako pasażer. Mówiąc krótko – jeśli Ci się ten motocykl podoba, będzie Ci na nim wygodnie i po jeździe próbnej uznasz, że chcesz go mieć, to bierz. Ryzyko jest zawsze i można trafić na felerną sztukę, albo na fartowny egzemplarz, którym tanio, wygodnie i sprawnie będziesz mógł kręcić kolejne tysiące kilometrów. Tak jest z nowymi sprzętami i tak samo jest z używkami.

      Reply
  7. Ja posiadam swojego od 19 lutego 2014. Kosztowal on wtedy 3999 ale ze moj mial date produkcji 2012 kupilem go za 3650. Oczywiscie nowka sztuka. Spalanie nigdy nie przekroczylo 2,9l. Po 300 puscil spaw na lewym podnozku. Wymienili na nowy na gwarancji. To sa wszystkie naprawy. Nie licze jako naprawy regulacji zaworow bo to podstawa. Obecnie ma 7600 km przebiegu (21.02.2015).

    Reply
  8. A czy facet o wzroście 188 cm i wadze 87 kg ma po co kupować ten sprzęt czy powinien wybrać coś większego?

    Reply
    • mam 188 i osobiście jak siadłem sam to może i by przeszło, lecz gdy ma jechać ktoś z tyłu to już raczej nie ma na to szans. może i by się dało ale tracisz na komforcie i to dużo. przymierzałem się do wielu motorków i skuterów. najwygodniej było na romecie maxi 125. żaden inny nie dał takiego komfortu. osobiście kupiłem romet 787. jestem zadowolony z zakupu.

      Reply
  9. Witam ja zakupiłem motocykl 09.04.15r. jestem bardzo zadowolony z tego sprzętu. Boli na początek docieranie silnika ;( a z takich mniejszych wad to awaria lewego przedniego kierunkowskaz’a (wada fabryczna) usterka powstała po 1h jazdy. Usunięta w sklepie w którym go zakupiłem. Drugi problem to biegi, nie zawsze za pierwszym razem udaje się bić 1 N 2, trzeba lekko sprzęgłem się pobawić. Trzecia sprawa to manetka pod lewą ręką się odkręciła. Pozdrawiam

    Reply
    • Duzo awari jak na 2 dni 😉

      Reply
      • Ja jeżdżę ponad 4 lata bez żadnej naprawy

        Reply
  10. Witam, ja motocykl zakupiłem ostatniego dnia marca 2015 r.
    W sklepie chyba wszystko podokręcali, bo na razie żadna śruba nie jest luźna. Na dzień dzisiejszy przejechałem 650 km w dwa tygodnie, więc jeszcze trochę docierania. (nie przekraczam ustawowych 6500 obrotów). Spalanie na poziomie 2,5. Mankamentem dla mnie jest bardzo późno łapiące sprzęgło – zgłaszałem to przy pierwszym przeglądzie po 350 km, ale nic się nie zmieniło. Poza tym jestem zadowolony. Jeśli chodzi o moc, to nawet z małżonką możemy sobie pojeździć w miarę komfortowo.

    Reply
  11. Witam, mam motocykl równy rok, kupiłem go za 3700, do tej pory wymieniłem przedni błotnik na metalowy od MZ, bo podczas wywrotki orginalny sie połamał (plastik), po za tym fajnie i dynamicznie sie jeźdźi, trochę dużo biegów, 4 by wystarczyły, jeżdżę sam czasami z dziewczyną, i motor daje radę, Pozdrawiam

    Reply
  12. Ja jeżdżę tym chopperkiem od 2012. Mam prawko kat A i kupiłam go przed ustawą za 3000. Mam zaledwie 152cm wzrostu i dla mnie jest ok. Z innych motocykli mam problem sięgnąć do ziemi 😉 bo są dla mnie za wysokie lub za szerokie. A motorek w ruchu miejskim sprawdza się całkiem dobrze. A i z pasażerem bez problemu jedzie. Elementy chromowane są słabej jakości. Opony jak we wszystkich chińczykach wydają się być plastikowe, więc przy każdym mocniejszym hamowaniu się ślizgamy.Przy większych prędkościach czuć, że wpada w wibracje. Mam założony bagażnik od vulkana,szybę , a także gmole i taki mi się podoba. Ze względów finansowych żyję z moim chopperkiem w przyjaźni bo na lepszy motor nie mam kasy.

    Reply
    • Basiu, a gmole to od jakiego modelu pasują do niego?

      Reply
  13. Kupilem w marcu. Jestem bardzo zadowolony 🙂
    Po 18 latach wróciłem do 2 kółek…

    Super sprawa!

    Reply
  14. RE: Szarpiące sprzęgło.W moim egzemplarzu też występuje rwanie sprzęgła.Regulacja na lince/dźwigni nic nie daje.Może ktoś sprawdzał czy po zdięciu dekla jest jakaś możliwość zmiany bezp. na sprzęgle ? Druga sprawa to odcięcie/ogranicznik obrotów na module zapł. Czy występuje (w moim to ok 7 tyś obrotów max) i jak to zmienić. Dziękuję za ew porady.

    Reply
  15. W moim choperze tez sa problemy ze sprzegłem a nawet blokujacymi sie biegami gdzies czytałem ze zmiana wydechu pomaga troche na szarpanie ale narazie motorek jest na gwarnacji i dotarciu wiec nic nie kombinuje tez 6500 obr staram sie raczej nie przekraczac w sumie przy 6000 -6500 obr maszyna sunie juz z predkoscia ponad 70 -75 km/h ^^;) co w miescie jest i tak duzo cuz jak stary dziadek nie bede tez jezdził, w trasie troszke czuc brak mocy ale czego wymagac od 125.Denerwujace jest tez brzeczenie- wpadanie w wibracje plastiku przy tylnym swietle .A tak to narazie nie jest zle

    Reply
  16. Z brzęczeniem sobie poradziłem podkładając twardą gąbkę pod rezonujące elementy.Oczywiście dokręciłem na siłę wszystkie elementy ramy i zawieszenia silnika.Również wymiana zębatki zdawczej na 17 zębów sporo dała – silnik przy 90 km/h pracuje sobie spokojnie i wibracje są praktycznie nieodczuwalne.Co do tłumika to ja ze swojego wyciągnąłem katalizator (znajduje się pomiędzy rurą a tłumikiem) i silnik zaczął się kręcic do 8,5 tyś.

    Reply
    • gdzie udało ci się znaleźć zębatkę 17 zębów

      Reply
      • Zębatkę zdawczą kupilem w serwisie.Chciałem 16 z lecz jeden z mechaników polecił mi 17 z.Teraz jest ok . Koszt 25 zł.Jeszcze nie jeżdziłem z żoną – może być za słaby.

        Reply
    • Do softa spokojnie mozna wsadzic zebatke 17z pasuje model od ATV 250-9e jest to naprawde opłacalne sam wsadziłem taka i widac ogromną róznice^^

      Reply
  17. Witam.
    Mam ten motocykl o 2 tyg.przejechałem już 450 km.i pierwszy przegląd.
    Jedyna awaria żarówka od długich spalona 6 razy załączyłem i pssst.
    Motocykl super się prowadzi szybki i zrywny jak dla mnie (37 lat) do pracy (50 km dziennie) to lepszego mi nie trzeba.
    Nie żałuję wydanych 5 tyś. Żadna śrubka mi się nie odkręciła,nic mi nie odpadło.
    Nie słuchajcie że chińczyk jest do kitu po prostu chyba mieli kiepski egzemplarz.
    Ja jestem w 100 % zadowolony.
    Jak coś to pisać,pomogę lub dopowiem.
    gumis780@wp.pl

    Reply
  18. Romet Soft Chopper opinia po 2 tys. km.
    Przed kupnem zadawałem sobie pytanie: czy mając do dyspozycji kwotę 5 tys. lepiej kupić Polsko – Chińskiego Rometa z gwarancją czy też używanego 20-30 letniego japończyka z niepewną przeszłością.
    Wybór padł na tego pierwszego. Motocykl kupiłem w zimie (grudniu) i do czerwca zrobiłem nim ponad 2 tys. km. Oto moje wrażenia i uwagi:
    Pierwsza i najważniejsza rzecz – docieranie. Jak dotrzesz tak później będziesz jeździł. Nie oszczędzaj na markowych olejach (ja używam MOTULA 10W/40).
    W przypadku docierania trzymałem się tego co zaleca producent: pierwsze 150km maksymalnie 40 km/h (nie przekraczałem 4tys/obr), 150-500km : 50 km/h (nie przekraczałem 5 tys/obr),
    500-100km max 60km/h (nie przekraczałem 6tys/obr). Efekt: motor wyciąga 100 km/h i wogóle nie bierze oleju. (wszystkie przeglądy robię zgodnie z zaleceniami producenta).
    Jedyną zmianą którą szybko dokonałem była wymiana opon. Kupiłem markowe METZELLERY i wyważyłem koła.Oryginalnie zakładane chińskie gumy były nie dość, że krzywe,
    to nie posiadały żadnych indeksów czy znaczników prędkości, nośności, ciśnienia czy miejsca w którym ma się znajdować wentyl – tylko był rozmiar i to wszystko.
    Najbardziej irytującą rzeczą jest instrukcja, która nie dość, że nie podaje np. gdzie znajduje się ssanie i jak go używać ( w sofcie jest po lewej stronie pod zbiornikiem,
    pozycja w dół – ssanie wyłączone, pozycja środkowa – ssanie, pozycja do góry – półssanie – totalnie nieprzydatne gdyż silnik bez gazu zgaśnie) to w dodatku podaje nieprawdziwe
    informacje !!! Rozmiar opon podany w instrukcji nie zgadza się z tym co jest w rzeczywistości. To samo dotyczy świecy zapłonowej która ma także inny rozmiar niż ta podana w instrukcji !!!
    Samo użytkowanie motoru jest dosyć przyjemne i mało kłopotliwe. Do tej pory nie zdarzyła się żadna awaria aczkolwiek są pewne rzeczy bardzo upierdliwe: rozciągający się łańcuch, przepalające
    się chińskie żarówki, „czkawka” obrotomierza w zakresie 4500-5000 obr/min czy też pojawiające się ślady korozji. Ta szczególnie pojawiła się w miejscach gdzie oryginalny chiński akumulator
    był zalany za dużą ilością elektrolitu i przelewając się na dziurawych drogach powodował odpadanie lakieru w miejscach gdzie nakapał (trzeba zwrócić szczególną uwagę na rurkę odpowietrzająco-przelewową
    akumulatora bo lubi spadać powodując rozchlapywanie się elektrolitu co może spowodować tak jak u mnie oprócz deawstacji lakieru, roztopienie się wtyczki przekaźnika – swoją drogą to ciekawe z czego była zrobiona że się stopiła?)
    Jazda Softem jest dosyć przyjemna jak na 125, aczkolwiek bezpieczna prędkość to 80 km/h gdyż przy większych motocykl zaczyna się dziwnie zachowywać, to samo dotyczy jazdy przy silnym wietrze.
    Za pierwszym razem miałem wrażenie że coś się odkręciło, ale ten model po prostu tak ma. Jazda na odcinkach do 100 km nie męczy. Do dużych plusów należy spalanie na poziomie 3 litrów na 100 km.
    Reasumując moje dotychczasowe doświadczenia z tym motocyklem, poleciłbym go osobom które zdają sobie sprawę że za cenę 5 tys. nie da się zrobić maszyny z górnej półki, więc oszczędza się na jakości materiałów,
    aczkolwiek osoby lubiące trochę majsterkować i mające chociaż blade pojęcie o mechanice z niedoróbkami związanymi ze słabą jakością materiałów dadzą sobie radę. Moje założenie było takie,żeby cena jaką wydam
    na motor była ceną spokoju, że kupując używany może mi się rozpaść po drodze lub „klęknąć” po kilkuset kilometrach, gdyż nie wiadomo jak i przez kogo był używany.

    Reply
    • Teraz motor ma już 5,5 roku i przejechane 10 tys. km. bez awarii. Obecnie wymieniłem łańcuch na nowy. Jedyną irytującą rzeczą są zegary, które są delikatnie mówiąc bardzo nieprecyzyjne. Akumulator o dziwo mimo, że chiński zwykły to nadal bardzo dobrze trzyma.

      Reply
  19. Chyba ten sam motorek można kupić w Mediaexpert pod nazwą Toros Negro. Wygląda tak samo jak Junak 121 lub ZIPP VZ-1 czyli od Softa różni się zegarami, ma małą owiewkę nad lampą i bagażnik.
    Ceny zakupu (ze stron importerów):
    – Junak 121 – 5199,- http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocykle125/3/Junak-121-125-CM–.html
    – Romet Soft – 4999,- http://www.romet.pl/Moto,SOFT_125,20,666,14249,2015.html
    – ZIPP VZ-1 – 4949,- http://www.zipp.pl/motocykle/zipp-vz-1-125,9.html
    – Toros Negro – 4699,- http://www.mediaexpert.pl/motocykle/motocykl-zipp-toros-zt125-3a-negro-125-srebrny-2015-,id-319243 (w sklepie wystawili za 4499,-).
    Przypuszczam, że motocykl z marketu, to raczej oferta dla majsterkowiczów. Ale 450 – 700 zł piechotą nie chodzi.

    Reply
  20. Mam tego Rometa od 2012 roku przejechane do teraz 11500km. W pierwszym okresie eksploatacji radze zwracać uwagę na dokręcanie śrub i naciąg łańcucha. Po 4kkm odkręciła mi sie śruba od zabieraka tylnego koła i wypadła, radzę kupic w tzw. sklepie metalowym 4 nakrętki samokontrujące i dołożyć do oryginalnych. Nie wiem czy romet do tej pory poprawił instrukcje ale stosujac sie do tej którą ja mam mozna zepsuc motocykl (zła ilosć oleju na wymianę i zła swieca zaplonowa). Co do oleju radzę stosowac lepkość 15w50 lub 20W50(Junak do 121 taki wlaśnie zaleca) Radzę nie bez powodu udało mi sie w zeszłym roku zatrzeć pobocznice tłoka podczas forsownej jazdy po obwodnicy Krakowa w jeden z najcieplejszych dni.Motocykl jechał dalej ale nie obeszlo sie bez wymiany tłoka Olej 10w40 nie dał rady. Pozatym to silnik chłodzony powietrzem i ma bardzo lużne pasowanie na tłoku potrzebuje grubego filmu olejowego.Generalnie jestem z rometa zadowolony gdyby był uzytkowany turystyczno rekreacyjnie nie trzeba by do niego zagladac…

    Reply
  21. Junak 121, Romet Soft, Zipp VZ i Zipp Toros Negro jak pisał JC czy to rzeczywiście to samo. Można troche opini poczytać o Junaku121 o Romecie Soft ale o tych Zipp i Zipp Toros nic nie można znaleźć. Czy tych Zipp`ów nikt nie kupuje ? Czy sprzedaż w markecie dodaje marce obciachu i skutecznie zniechęca do zakupu ? Czy one rzeczywiście są takie same i różnią się tylko starannością skręcania?

    Reply
  22. Zakupiłem motocykl w marcu/kwietniu 2015, jeżdżę nim miesięcznie ok. 900 km. Obecnie mam przejechane 4000km. Obserwacje:
    1) Droga do pracy (Warszawa) skróciła się z 90 minut (samochodem przez Siekierkowski) do 30.
    2) Spalanie na dotarciu (do 1000km) 3.06 l/100km, po dotarciu 2.6 l/100km
    3) Oszczędność na benzynie w stosunku do jazdy samochodem ok 25zł/100 km
    4) Najdłuższa trasa „bez przerwy” – 250 km (tyłek cierpiał)
    5) Prędkość – 85 komfortowa , 100 silnik ledwo zipie
    6) Usterki:
    a) zepsuty czujnik 4 biegu (nie wyświetlała się 4 po wrzuceniu biegu) – obejmuje gwarancja
    b) urwana szpilka mocująca rurę do głowicy (chyba z powodu upadku)
    c) Na początku były problemy z elektrycznym uruchomieniem (chyba z 3 razy) ale prawdopodobnie wina temperatury (ok.10 stopni) i słabego akumulatora (ucząc się jeździć na parkingu troszkę go osłabiłem)
    7) Przeglądy są raczej często (pierwszy po 500, następne co 1000km chyba?) i kosztują po 150-200zł (!!!) warto przyjechać na pierwszy resztę olać.

    Generalnie polecam jeśli chcecie tanio i szybko przebić się przez korki.

    Reply
  23. Witam
    Mieszkam w Londynie i codziennie jeżdze tym motorkiem do pracy 40km. Od lisopada 14 zrobiłem 5500 km. Zmieniłem zębatke zdawczą na 17 zębów. Bardzo polecam motor jest bezpieczniejszy, szybszy na trasach szybkiego ruchu. Po 5000 wybuliło mi tylną opone zmieniłem na budżetową MITAS słoweńska marka i stał się „cud” motor poprawił właściwości jezdne. Na koniec wymieniłem tłumik na chromowaną głośną rurę brzmi fajnie basowo. Motor stał się dynamiczniejszy i biegi wskakują płynniej:). Od początku ssanie nie działało ale to nie problem. ogólnie fajny sprzęt trzeba tylko dbać:)

    Reply
  24. Czy ten motocykl ma wałek wyrównażający?

    Pozdr

    Reply
  25. Witam 🙂 ja również posiadam ten motocykl od grudnia 2014 roku hmm powiem tak zmienilem w nim módl zaplonowy na sportowy tłumik zalozylem przelotowy zakupiłem większą dysze do gaźnika jak i również założyłem filtr sportowy no i rzecz jasna zmienilem zebatke zdawcza na większą 17z z żarówkami nie mialem problemu bo jest praktycznie caly za ledowany oprócz kierunkowskazów a na swiatla zalozylem bi-xenonowe naprawdę rewelacja motocykl w 2 osoby (ok 120 kg) osiąga prędkość 110 km\h a samemu jak jadę to 115 km\h hmm a co do świateł to jak się mijam z innymi samochodami to mam wrażenie ze oni tego nie maja (chodzi mi o moc) dalem za motocykl 4.000 zl ciekawi mnie ile teraz za niego bym wziął hmm aktualny przebieg 3.340 km chętnie udzielę dobre rady jak i podyskutuje na temat roneta zainteresowani kupnem pisac tomek16pa1@o2.pl

    Reply
  26. Kupiłem używanego Softa z 2012r za jedyne 2100zł w listopadzie 2014. Sprzęt miał niewielki przebieg (8000km) i sporo małych usterek które naprawiłem tanim kosztem. Potwierdzam to co inni użytkownicy piszą o tym sprzęcie. Motorek ogólnie jest ok. mimo iż był bardzo zaniedbany (i katowany!) przez poprzedniego właściciela. Tylna opona – prawie łysa (przy małym przebiegu) świadczy o traktowaniu tego sprzętu wcześniej…
    W motorku wymieniłem lub usprawniłem:
    1. Żarówkę reflektora na „nieprzepalną”)
    2. Łańcuch na „nierozciągliwy”:)
    3. Zębatka na 17t
    4.Tylna opona na znacznie węższą, szybszą i „przyczepną do asfaltu” (dunlop)
    5. Olej pozostawiłem ten sam czyli zwykły lotos który nalał poprzedni właściciel przy kupnie sprzętu.
    6. Zamontowałem tylny bagażnik od jawy z dużym kufrem. Plastik z ledami wyrzucony i zastąpiony zwykłą lampą.
    7. Dodałem dwie boczne sakwy wyginając ku dołowi tłumik by nie palił sakwy:)
    8. Wymiana kontrolek deski rozdzielczej i dodatkowe mocowania „tańczących zegarów”.
    Porobiłem sporo innych koniecznych rzeczy lecz niezależnie od tego motorek nie rozkraczył się nigdzie w trasie nawet przed kompleksowymi naprawami. Tak przygotowany sprzęt służy na zmianę z rowerem jako „wół roboczy” w miejskim ruchu. Bardzo często jeżdżony jesienią, zimą i wczesną wiosną oraz rzadziej latem (wtedy jeżdżę rowerem). Silnik jest bez zarzutu, mocny, oszczędny – nie do zdarcia (obecnie 11000km przebiegu)
    Z dodatkowych wad których nikt nie wymienił to przedni hamulec który w upalne dni blokuje się i receptą na tę przypadłość jest luzowanie śruby odpowietrznika (przy kole).
    Kilka dni temu 30km jazdy ze stałą prędkością 105km/h autostradą zaszkodziło jedynie przedniej oponie – na flaku jechałem bez przeszkód dalsze 15km zwykłą drogą.
    Życzę szerokiej drogi i miłych wrażeń wszystkim posiadaczom tego sprzętu!

    Reply
  27. Soft Chopper ma 5 biegów.

    Reply
  28. Motorek spoko 8 tys km bez awari opony są marne lepiej wymienić od razu.

    Reply
  29. Ich suche ein Handbuch für die Romet Soft Chopper 125! Möglichst in deutsch oder in englich.

    Reply
    • Hallo, ist ja nett das auch die Deutschen uns lesen.
      Mit der Handbuch kann schwierieg werden, die Polnische ist schon scheisse.
      Du kannst dich einloggen bei forum klub-chinskich-motocykli.pl da kannst du fragen stellen. Die jungs werden sich schon mohe geben und antworten.
      P.S. Wo hast du ein Romet gekauft?

      Reply
    • Romet is kaput ,das is szmelc.

      Reply
  30. Witam.
    Wlasnie przymierzam się do kupna 125tki za ok 5 tys zł. Miałem oczywisciie dylemat czy nowy.chinczyk czy stary markowy motor z niewiadomymi. I po przejrzeniu rynku i różnych opinii pierwszy moj wybór padł na nowego rometa poniewaz salon firmy jest w moim miescie. Podobają mi się choppery. Dlatego soft wpadl mi w oko, ale zastanawiam się czy moja dużą osobę udzwignie (185cm i 100kg) i czy bede mogl nim podrozowac z.prędkością zblizona do.90.km/h. No i czy nie bedę śmiesznie na nim wyglądał? A może jakis inny motor polececie? Motor bedzie uzytkowany w miescie plus wypady po 30 km . W planie jest tez trasa prawie 400 km.

    Reply
    • Nie będziesz wyglądał śmiesznie montując kufer – optycznie motor staje się większy. Ja tak zrobiłem w Junaku 121 i było ok! Co do reszty, to jak napisał Beniamin.

      Reply
  31. Jeździłem na gabarytowo pofdobnym Barton Classic. Mam 182cm i ważę ponad 95kg. Było całkiem komfortowo a i silniczek był całkiem żwawy. Classic ma silnik podobny do tego z softa tylko z wałkiem wyrównoważającym.

    Reply
    • Beniaminie – czy Romet z Zippem się połączyły? Słyszałeś coś o takim mariażu ?
      U mnie w gwarancji Zippa QR Maxa na 24. stronie napisano: wyrażam zgodę na przetwarzanie … przez Zipp itd. a na kolejnej stronie stoi „jak byk”: wyrażam zgodę … przez Romet.

      Reply
    • Dzięki za wasze info. Napewno skorzytam. 🙂

      Reply
    • Mam jeszcze jedno pytanie.:-) bo obejrzałem Twoje testy. Oprocz Bartona wpadł mi w oko Benyco Cruiser. Czy mógłbyś je jakos porownac? Czy Benyco bez tego wałka jest gorszy od Bartona, czy ma gorsze osiagi? Rozumiem, ze Benyco docierałeś, ale może masz jakieś spostrzeżenia. Dla mnie jego wyposażenie przemawia na wielki plus.

      Reply
      • Przy Twoich gabarytach i budżecie do 5 tys zł, zachęcam do zainteresowania się Rometem ADV 125. Jest to sprzęt który w zasadzie się nie psuje. Dodatkowo po nieobowiązkowej wymianie: tylnej felgi z zębatką, przedniego zacisku na dwótłoczkowy, lusterek i pogrubieniu kanapy , motor zamienia się w bajkę. Dobrze też byłoby wymienić opony na markowe. Jak ktoś napisał , nie jest to demon prędkości, ale jest oryginalny i bardzo podatny na różniaste modyfikacje.Brak balansera przy trasach do 100 km jest nieistotny. Przed kupnem , przynajmniej posiedź na motongach, które bierzesz pod uwagę. Wg mnie Soft , jest dla Ciebie zdecydowanie za mały. Z drugiej strony, o upodobaniach się nie dyskutuje.

        Reply
    • Pytanie – czy ten soft chopper rometa ma ten wałek wyrównoważający czy nie? Z opisu w artykule wynika, że tak…

      Reply
      • Musimy to poprawić. Soft nie ma wałka.

        Reply
        • Dziękuję za odpowiedź… Boże jaki trudny wybór przede mną.. Chcę wydać ok. 5000 PLN na nowy motocykl 125..Czytam i czytam fora, opinie itp.. Mam trzy typy : Soft Chopper, ADV lub Barton Classic… I nie wiem który wybrać, żeby nie mieć z nim problemów… Najbardziej z wyglądu podoba mi się ADV (samochód mam SUV 4×4 więc i wygląd i przeznaczenie jest dla mnie OK), ale z kolei Barton z tego co czytam jest bardziej zaawansowany technologicznie. A soft najtańszy z całej trójki… Rozumiem, że kolega nie powie mi wprost, który powinienem kupić, aby być zadowolony stawiając pierwsze kroki w motocyklach (zero wcześniejszego doświadczenia z motorami-mechanika to też dla mnie czarna magia, więc samodzielnie raczej nic przy motorze nie zrobię w stylu dokręcanie śrubek czy naciąganie łańcucha), ale czy mogę liczyć choć na małą podpowiedź?
          Czy to naprawdę taka różnica między nimi? Czy soft i ADV to te same silniki i oprzyrządowanie, czy któryś z nich jest nowocześniejszy i mniej awaryjny(lepiej dopracowany)?A może jednak Barton Classic? Bardzo proszę o poradę, bo nie mogę spać po nocach tylko w głowie przelatują mi parametry, wygląd i cena tych motorków 🙂 jeśli nie tu to proszę o poradę na maila..

          Reply
          • No to może poszukaj Junak 123 lub Zipp VZ-2 lub Romet RX Tour? ADV ma silnik OHV, z tych trzech, wymienionych przez ciebie motocykli ma najstarszą konstrukcję. Ale silniki te są niewysilone i przy dobrym dbaniu wytrzymują ponad 50 tyś.km. Soft ma silnik OHC, z łańcuszkiem rozrządu, jest mocniejszy od tego z ADV. Wytrzymałościowo też nie ma z nimi problemów. Classic ma silnik OHC, „taki sam” jak ten w sofcie tyle że ma dodany wałek wyrównoważający. A Junak 123 ma ten sam silnik co w Classicu tyle że w ramie endurodpobnej. Jeżeli chcesz się czegoś dowiedzieć o starym ADV to na forum Klubu Chińskich Motocykli jest kolega który już trochę tym sprzętem zrobił.Natomiast jak pisałem wcześniej, jeżeli zdecydujesz się na stara ADV-kę to koniecznie licz się z wydatkiem około 300zł na wymianę tylnego koła. I zrób to od razu po kupnie, może ktoś kupi od ciebie koło jak będzie nieużywane. Tam są słabo rozwiązane gumy na tak zwanych palcach zabieraka, padają po 5-6tyś km, a Romet twierdzi że to część eksploatacyjna. W innych chińczykach zabierak wytrzymuje grubo ponad 20tyś. km i jego wymiana jest dużo tańsza.

            A gdybyś chciał coś dużo lepszego to szukaj Keewaya TX, używka z niskim przebiegiem może się trafić.

          • To dołożę Ci jeszcze jedną możliwość Kymco Pulsar S125 za całe 4990 nówka w salonie. Ewentualnie poszukaj wyprzedażowego TX125 na gaźniku, ale to już okolice 6tys.

          • Dziękuję! Tak więc mój wybór się zawęził do Junaka 123 lub Rometa RX Tour…obydwa w podobnej cenie ok. 5000 PLN +/- 200 PLN.
            Dziś byłem w pewnym salonie moto w Krakowie i dowiedziałem się, że (wg. nich) Barton jest beeee i podobno bywa problem z cześciami.
            Więc z tych dwóch -Romet i Junak któryś ma jakąś przewagę nad innym, czy patrzeć już tylko na to, który mi się bardziej podoba?

          • Miałem ten sam dylemat pół roku temu. Romet RX ma zgrabną, nowoczesną sylwetkę, halogenową ledową lampę i ledowe kierunki. Junak 123 ma za to nowocześniejszy silnik – z wałkiem rozrządu w głowicy i hamulec tarczowy z tyłu. Ponadto Romet ma stopień na kanapie który determinuje zajmowaną pozycję – na Junaku 123, którego kanapa do wygodnych nie należy, można się jednak usadzić bardziej swobodnie przód-tył. Ponadto Junak 123 pochodzi z fabryki Tayo, która ma lepsze notowania od Fosti – Romet RX. I Junak 123 jest dość popularny – ma sporą społeczność – łatwiej o poradę w razie czego. Bo na serwisy lepiej nie liczyć…

          • No i stało się! Właśnie przelałem kasę za Rometa RX 125 Street.. Wolałem Tour, ale niestety już wyprzedane i nie ma szans nawet na zamówienie 🙁 W piątek lub poniedziałek przyjedzie kurierem i zdam relację jakie pierwsze wrażenia. Za cene 4200 PLN nowy, zarejestrowany i z OC to chyba nie przepłaciłem? 😉 Nawet jak mi się motormania nie spodoba to nie będę aż tak płakał, jak gdybym wydał 7000 czy 10.000 PLN…

          • Gratulujemy zakupu 🙂
            Kolega Andre ma RX Streeta i sobie chwali.
            BTW: Jaką masz wersję lampy przedniej –
            bo były 3 rodzaje ?

            No i jaki kolor ? (Mi osobiście najbardziej się podobał brązowy).
            Wrażenia napisz już w stosownym miejscu czyli:
            http://www.motocykle125.pl/lista-prawo-jazdy-b/romet-rx-street/

          • Dzięki za gratulacje – sprzęt jeszcze nie dotarł, tak więc nie mam jak na razie opisać. Oczywiście zrobię to w odpowiednim miejscu katalogu strony 😉
            Co do lamp – nie wiem jaką mam – model jest z 2016 roku w kolorze czarno-bordowym 😉
            Jeszcze raz dzięki za pomoc – na pewno będę jeszcze dopytywał szczegółów w wątku poświęconym RX Street 😉

  32. Cześć.
    Jakiś czas temu do zarządu Zippa weszły osoby z Rometa. Jak to się przełoży na rynek?
    Wszystko zależy od intencji. Może być wchłonięcie, przejęcie lub rozdzielenie typów produktów itp.
    Ogólnie to zła wiadomość dla kupujących.
    lwg

    Reply
  33. Moje uwagi po 2 sezonach i ok 3tkm (tak, mało jeżdżę):
    1) prędkościomierz mam 3ci (gwarancja)
    2) obrotomierz będę miał 3ci (padł, gwarancja)
    3) przednie lagi do wymiany, nierówno łapały, mechanik po roku sam zlecił
    4) właśnie zaczął mi odpadać bezbarwny lakier (?) w baku, tuż przy wlewie – będę reklamował.
    5) łańcuch naciągałem raz, po ok 1000 km, nie wyciąga się.
    6) zawory ok
    7) miałem problemy z odcięciem zapłonu – kostka się poluzowała na czujniku nóźki (tzw. kosy).

    Czy jestem zadowolony? Tak, choć mocno irytują mnie te wpadki.
    Czy bym kupił ponownie? Używanego Softa – tak. Nowego za 5 koła (tyle płaciłem) – nie. Pewnie rozważyłbym Junaka 121FL, M12 lub Bartona Classic (silnik z wałkiem).

    Reply
  34. Dziś widziałem nówkę – jak to sie zbiera … szybszy niż Junak m12 . Może dlatego że lekki a moc 12KM . M12 wyglada bardziej poważnie ale ten Romet to normalny Dzik. Myśle ze po dotarciu 100km/h bez problemu poleci: Za taki hajs warto kupować

    Reply
    • Nie koniecznie. Jak ktoś ma kat. A, to jeszcze może wyrwać Rometa Z175 z wyprzedaży, nawet w niższej cenie. Chociaż ten romet Soft Chopper bardziej mi się podoba, z tym że takie motorki nie są do lansu, tylko na dojazdy do pracy i wycieczki koło komina. Bo na dłuższe trasy wysiadają.

      Reply
  35. A czy przy wzroście 158 i wdze 60 kg dam radę utrzymać bo nie ma nawet wysokości siedziska podanego

    Reply
    • Swobodnie dasz radę, bowiem Romet Soft jest lekki, ok. 110 kg, jeden z lżejszych na rynku. A wysokość siedziska jakby specjalnie dla ciebie, ok. 85 cm.

      Reply
      • @Moni, spokojnie ogarniesz Bartona Classic 125. Kanapa na wysokosci 74 cm, waga 125 kg. Nie drżą lusterka, bo ma wałek wyrównoważający, warto rozważyć.

        Reply
  36. Otrzymałam od męża na imieniny. Przed kupnem wypróbowałam z 6 różnych modeli (mam 155 cm). Wybrałam softika. Na mój wiek – 50, w samy raz. Od lipca 2016 do dzisiaj 6000 km. Latem , dla rozrywki, dojeżdżam do biura (37 w jedną stronę). Po mieście – rewelacja, nie jest wysoki i jak na mnie – stabilny. Za cały czas tylko linka od speedometra odczepiła się. Spokojnie jadę 70-80, jak 90, to już zaczyna wibrować. Tylko coś rdza siadła na spaw tłumika. Raczej dla jazdy bez pasażera (od razu zakładam iż będę jeździec sama, to mi to nie przeszkadza). Polecam dla ludzi dbajacych o motorki i niespieszących się :-)))

    Reply
  37. Witam , zakupilem sofcika tydzien temu za 5000zl nowego z 2018 roku juz na wtrysku . Bardzo mi sie podoba .dopiero 100km przejechane ma . romecik jest cut ladniejszy od swoich starszych braci moim zdaniem . Jeden duzy zegar , bardzo ladnie widac na nim wszystko i dobrze swieci w nocy. Wszystkie zarowki ledowe oprucz przodniego reflektora i zamiast tej „trabki” jest wsadzony duzy fajnie brzmiacy wydech. Romecik jest na dotarciu wiec jezdze sobie tak max 55/60km h i nie przekraczam 4,5tysiaca obrotow wiec bardzo spokojna jazda.w instrucji pisze max 6,5 tysiaca ale wole na spokojniej podejsc do tego gdyz jest to moj pierwszy motocykl i nigdy nie jezdzilem wczesniej.. Po 2h jazdy na nim po parkingu wyjechalem juz normalnie na droge i zrobilem 10km w pierwszym dniu mojej przygody.latwo sie prowadzi.raczej nie dla jazdy z pasazerem. Mam 184cm i 83kg wagi i zajmuje jego miejsce.tak mi jest wygodnie.pozdrawiam i LWG:;))

    Reply
  38. Jeśli masz bliżej do serwisu Rometa, to dobrze wybrałeś. Jeżeli jednak ktoś ma bliżej do serwisu Bartona, to do wyboru jest niemal identyczny ( niemal, bo ma jeszcze na wyposażeniu seryjnym bagażnik) model za takie same pieniądze : Classic.

    Reply
    • Mój tez ma bagażnik;) >
      Dokładnie tak jak patrzę na tego Bartona to jest to samo niemal.

      Reply
      • No to plus dla Rometa, że w standardzie już jest bagażnik, do tej pory brakowało tego ważnego elementu wyposażenia motocykla.

        Reply
  39. Tak, mam niespełna 10km . Dodam jeszcze ze mój kolega w nim pracuje który od dziecka jeździ na motorach i zajmuje się tam nimi. Mieszkamy po sąsiedzku jeszcze także elegancko wszystko jest w razie czego pomoże we wszystkim. Jak pojeżdżę te 1000km to dam znać co i jak z motorkiem.

    Reply
  40. Ponoć mają pójść w górę ceny jeszcze tych 125 . tak mi mówili w sklepie i że myślą coś o wprowadzeniu 150 na kategorie B. Ktoś coś słyszał ?

    Reply
  41. Na pewno nie zmieni się dostępność motocykli 125 dla kierowców posiadających PJ kat.B, przynajmniej do czasu dopóki będziemy w Unii, albo Unia coś w tym temacie zacznie działać, na razie nic o tym nie słychać.
    Co do cen: te nigdy nie są stałe, gdyż ( nomen omen) stale zmieniaj się kursy walut. Jeśli złoty słabnie – ceny rosną. Obecnie jest tendencja zwyżkowa kursu dolara, więc ceny mogą też wzrastać. Gdy dolar słabnie, a akurat wtedy importer płaci za zamówione pojazdy – to cena spada.

    Reply
  42. Witam czy ktoś z Was ma już wersje z 2018 roku na wtrysku ? Chciałbym się dowiedzieć jak sprawuje się maszyna jakie są różnice według starszego rocznika wrażenia z jazdy

    Reply
    • Wrazenia sa super:) sofcik sie elegancko prezentuje i jezdzi sie przyjemnie i calkiem dynamicznie..pod gorke troche przymula i brakuje mu troche mocy ale ogulnie jestem zadowolny z niego , ladnie brzmi przy wiekrzych obrotach i predkosciach radocha jest z jazdy. Stalem kolo a nawet mialem kupic uzywke z 2016roku .ale jak zobaczylem z 2018 nowka jest bez porownania ladniejsza w kolorze szarym sobie kupilem .ale to moje zdanie

      Reply
  43. Gwoli ścisłości soft na tylną felgę w rozmiarze 16″ opona 110/90 przednia 18-3.00

    Reply
  44. Witam serdecznie właśnie kupiłem nowego softa na wtrysku i z cbs z tego roku i mam problem co jakiś czas po dłuzszej jezdzie albo jak motor gaśnie przy ruszaniu zapala mi się check engine i motor czasami ciężej odpalic przeważnie jak jest zimny silnik czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być ? nie chce od razu oddawać do serwisu i reklamować bo może to jakaś błachostka ale jak nic z tym nie zrobie to chyba będę musiał

    Reply
    • Siemka mam podobne objawy . czasem mi go ciezko odpalic ale jak go przygazuje troche to jest ok ale nie wiem czy to dobrze robi silnikowi. Jak sie rozgrzeje to juz raczej nie mam problemow ze startera od kopa odpala. Wrucilem dzisiaj z wakacji i chcialem sobie pojezdzic po 4 dniach stania w garazu odpalil bez problemu alee jade sobie a tu obrotomierz mi nie dziala:/. Wylaczylem go i wlaczylem z kluczyka no i sie odwiesil..jakis metaliczny dzwiek sie jeszcze pojawil co jakis czas od przodu silnika ale jeszcze nie doszlem co to moze byc i co jakis czas jakies piski w przodnim kole sie pojawiaja.moze to poprostu od stania i nie jezdzenia jest wszystko.zobaczymy jak bedzie dalej.mam przejechane dopiero 260km . przy 500 jade na wymiane oleju i zglaszam wszystko co mnie bedzie niepokoic.pozdrawiam

      Reply
      • Siemano no to tez nie ciekawie u mnie narazie nie ma takich objawów ale za to przy hamowaniu przodem słychać stuki w lagach dziwna sprawa i ostatnio koło tylne trzymało mi na hamulcu ale to może przez nie dotarcie wszystko jest nowe ale jak pojadę na serwis to wszystko zgłoszę z odpalaniem już nie mam takiego kłopotu na początku dodawałem za mało gazu i chyba dlatego teraz manetka do połowy i odpala tylko ten błąd się włącza co jakiś czas

        Reply
        • Moze dlatego ze to wszystko jeszcze jest nowe i musi popracowac.ja juz zauwazylem ze biegi gladko wchodza przy 300km przyjemniej sie jezdzi i pewnie coraz lepiej bedzie

          Reply
          • Zaniedlugo jade na pierwszy serwis to dam znac co z tym bledem bo mi tez sie pojawia co jakis czas

  45. Mam nadzieję to daj znać jak wrócisz z serwisu będę wdzięczny a błąd ci świeci cały czas czy tylko mruga ? jaki masz vmax sprawdzałeś już ile poleci ?

    Reply
    • Blad mi nie swieci caly czas..co jakis czas sie pojawia i przy odpalaniu jest ale moze tak ma byc.nie sprawdzalem jeszcze ile poleci na maxa.jezdze sobie tak max 50/60/70 km ,obroty krece 4/5/6 tysiecy i szybko zmieniam biegi zeby na tej 5 byl .silnika zeby nie zagrzac.krutkie dystansy do 10kilometrow. taka spokojna jazda i manetka na 3/4 gazu max .nigdy do konca.pamietaj ze to nowe wszystko jeszcze i trzeba dotrzec wiec nie zapierniczaj:)

      Reply
      • To tak samo jak u mnie może taki ich urok a sprawdz sobie pod lewym boczkiem przy filtrze powietrza jest śrubka a do niej idzie masa u mnie była poluzowana może akurat ja u siebie jeszcze wymienie świece na ngk bo na tej fabrycznej jakoś dziwnie te obroty trzyma .No ja też jeszcze nie najważniejsze nie przegrzać silnika i często zmieniać obroty u siebie dodatkowo wymieniłem olej po 50 km po zlaniu wyglądał jak ze srebrnym brokatem tyle było opiłków warto było nie czekać do serwisu ;P

        Reply
        • Siemka bylem dzisiaj w sklepie na bajerce gdzie kupilem sofcika . z tym bledem silnika to mi powiedzial kolega ze tak ma byc przy wlaczaniu , komputer sobie sprawdza wszystko wiec spoko.powiedzial mi zeby uwazac na hamulce , jakis gosc po 2 dniach od zakupu softa na deszczu polecial bokiem i zrysowal pol motoru tak mi powiedzial..opony tez trzeba docierac..delitanie w zakretach sie skladac .Ok dzieki sprawdze to , ogulnie wszystko jest solidnie skrecone i nic sie nie odkreca , sprawdzalem kazda srubke dzisiaj :). No z ta wymiana oleju to moze i dobrze zrobiles. Ja czekam dotych 500km i dopiero..roznie ludzie mowia . na fabrycznym oleju gosciu jeden przejechal 1000km i dopiero wymianka i wszystko smiga jak nalezy.rozne szkoly sa:) . ja sie wstrzymuje z jakimikolwiek wymianami typu swiece , tlumiki i.t.p..wszystko ladnie chodzi i pracuje..pojezdze te 1000km i zobaczymy co dalej:).

          Reply
      • Witam. Mam Romera soft chopper 2015r. Po przejechaniu ok 3000km zauważyłem, że tylna opona 110/90/16 ma bąble (na bieżniku).
        Byłem w kilku warsztatach i niestety nigdzie nie ma opon w takim rozmiarze na tył. Są fajne metzeler jednak są na przód.

        Reply
  46. Jak już wcześniej kiedyś pisałem, nie jest zalecane by wymieniać za wcześnie fabryczny olej, jaki został zalany do nowego silnika. Na pierwsze setki kilometrów do silnika fabryka wlewa olej taki, jaki jest najlepszy do docierania. Zbyt wczesna zmiana na olej ,,lepszy” , czyli wcześniej niż po 300-500 km powoduje że silnik gorzej się dociera i trwa to dłużej.
    Nie zawsze ,,lepszy” znaczy lepszy, a często wręcz przeciwnie. A nadgorliwość gorsza od faszyzmu, mówią.

    Reply
  47. Panie Langer Tychy a czy zalecane jest aby jeżdzic na oleju który ma w sobie mnóstwo opiłków które robią spustoszenie w silniku wole docierać dwa razy dłużej jak jezdzic z olejem który jest brokatowy po 50 km nie mówiąć już o 500km tym bardziej że te silniki nie mają prawdziwych filtrów oleju lecz siatkę która jest tam dla ozdoby. Dzwoniłem do Rometa i w serwisie do tego motocykla leją fabrycznie półsyntetyk a nie olej mineralny i właśnie takim zalałem

    Reply
  48. Każdy robi jak uważa, ja sugeruję ( a nie narzucam) postępowanie zgodne z opinią fachowców ,,siedzących” w temacie od lat . Dopiero podczas serwisu po przebiegu 300 km zalewa się silnik olejem półsyntetycznym.

    Reply
  49. Kuba88 a czy masz tak ze jak trzymasz manetke nieruchomo i moto jest na stałych obrotach to ci lekko szarpie ? u mnie szarpie tak dziwnie poniżej 4tys i czym wyższy bieg tym mocniej

    Reply
    • Lekkie szarpanie, bardzo delikatne, zdarza się w każdej jednocylindrówce przy stałej prędkości bez obciążenia.

      Reply
    • Siema. Nie szarpie mi nic ale mialem wczoraj taka sytuacje ze po przejechaniu 3\4 km motor tracil moc i obroty , nie wiem dlaczego.. Im wyrzszy bieg to obroty malaly i niechcial jechac .. Zatrzymalem sie..postalem chwile i zaraz bylo ok .troche mnie to zaniepokoilo. Pod manetka gazu przy lince odkrecila mi sie srubka ale to chyba nie mialo znaczenia.dokrecilem i smiga elegancko

      Reply
      • Dziwna sprawa chyba go nie przegrzałeś ?

        Reply
  50. znaczy nie poniżej tylko tak przy 4-4,5tys

    Reply
  51. Witam. Dużo pytań o olej-jaki, ile, po ilu. Kupujecie koledzy nowe motory i zadajecie pytania jak wyżej – macie wszystko napisane w książce, czy instrukcji. Można też zapytać w sklepie, który przeważnie serwisuje zakupione motocykle. Wystarczy trzymać się zaleceń i będzie OK. Pozdrawiam.

    Reply
  52. Trzymać się z daleka od produktów Rometa ich motocykle rdzewieją po pół roku od zakupu !! Jak mi ktoś nie wierzy mogę wysłać zdjęcia nie warto tracić pieniędzy na ten chiński chłam a serwis arcus romet wypina cztery litery na swoich klientów ostrzegam!

    Reply
    • Witam. Czy wzrost ceny do 6000 zł za ten motor jest podyktowany np. seryjnym montażem opon renomowanych firm czy nadal są montowane opony od chińskich wózków na makulature?

      Reply
      • Oni na toto coś, podnoszą cenę?

        Reply
      • Kurs Dolara, Inflacja, itp.

        Reply
      • Wszystkie motorki w tym roku są droższe o parę stówek. U keewaya to samo. Rkv poliftowy w zeszłym roku 8000 zł a teraz model 2020 8600 zł. Rkf i rkr były po 9,5 tys a teraz już 10 tys. U markowych producentów też ceny roczników 2020 poszły w górę.

        Reply
        • Jeżeli jest jak mówisz, to sprzedaż tych wynalazków będzie spadać proporcjonalnie do wzrostu ich cen. ;D

          Reply
  53. 22 lata temu kupowałem nową pięćdziesiątkę,kosztowała 8500 zł, zarabiało się poniżej tysiąca. Teraz porównywalny model kosztuje 12 tysięcy, zarabia się (podobno) powyżej 5 tysięcy. Chyba jednak jednoślady stały się mocno dostępniejsze niż kiedyś. Dla porównania: auta kosztują średnio już stokilkanaście tys. zł a i tak sprzedają się nieźle.

    Reply
    • buahahaha

      Reply
    • Auta sprzedają się głównie do flot, albo na jednosobową działalność (prawnicy, informatycy, lekarze, itp.). Przeciętna pensja w kraju nadal oscyluje w granicach 2,5tys. na rękę, a po korekcie związanej z paniką Covid może jeszcze się obniżyć.

      Reply
    • 1 lub 2 lata temu dacie duster można było kupić poniżej 50000 . Teraz porównywalny model 70000. Octavie za 80000 . Teraz podobny model 110000. Cena wzrosła dlatego że, wycofano definitywnie starsze silniki (UE).
      Jest kolejny ukryty podatek ekologiczny do każdego samochodu około 12000 (EU).
      Spadła wartość PLN w przeliczeniu do walut zachodnich.
      Jest dwucyfrową inflacja, a stopy procentowe bliskie zera.
      Rząd jednym zdaniem zachowuje się jak zły bankier. Który w skryty i powolny sposób zabiera pracowitym i oszczędzającym by rozdawać innym myśląc tak naprawdę o własnych celach.
      Moja pensja nie jest zła i rok temu była taka sama. Prawie 4000. Rok temu mogłem myślę o nowym samochodzie . Teraz już nie.
      Nasz kraj jest z dnia na dzień mniej wart, a pracujący coraz biedniejsi.
      Z drugiej strony mam sąsiadów, znajomych którzy żyją w dużej części z programów plus.
      Mam też takich co są na górniczych emeryturach, mundurowych i innych wysokich świadczeniach w wieku 50 lat. Do tego pracują i mają 7-8 tys. na rękę . Więc nie tylko firmy kupują auta. Moi znajomi równie często zmieniają na nowe.
      A co będzie od przyszłego roku . Dolar,frank,euro przekroczą 5 PLN.
      Wszystko będzie droższe o 20-30 procent. Do tego siła nabywcza złotówki straci poprzez inflację. Więc faktyczny wzrost cen osiągnie 40 procent.
      I ta jak nie będzie drugiej fali korony.
      Niemożliwe ?
      Zobacz sam – daste 50, a teraz 70.
      Octavia 80, a teraz 110.
      Cofneliśmy się jako kraj 20 lat .
      Już niedługo chiński motocykl będzie marzeniem kredytowany na 5lat.

      Reply
      • @Anonim, nie tylko te podatki, kursy, itp. Do tego jeszcze dochodzi handlowa polityka firm, Dacia w tym roku już 2 razy podniosła ceny, po części dlatego, że Duster jest w 10 najpopularniejszych (informacja od handlowca), a skoro tak to cena w górę, bo klient i tak kupi. Duster bez regulacji wyskości pasów i bez plastikowych nadkoli, za 40tys. ok, ale za 55tys., to niech spadają.
        Octavia musi być za min 80tys., bo inaczej nikt nie kupi Scali(Rapid).
        Co do możliwości portfela to akurat mam w okolicy wielu, którzy 4tys. na rękę nigdy nie widzieli i to nie jest efekt braku chęci/umiejętności, tylko taki region

        Reply
      • Czyżby element kampanii wyborczej?

        Reply
  54. Niestety schodek siedziska nie pozwala się cofnąć do tyłu i prowadzący czuje jakby było ciasno.Napaliłem się ale na żywo jak siadłem to mi się odwidziało.

    Reply
    • Jest jeszcze opcja przeróbki kanapy u tapicera. Widziałem w necie kilku użytkowników Softa czy Classica z przerobioną kanapą. Głownie polega to na wypełnieniu przedniej części i redukcji tego schodka, dzięki czemu siedzi się trochę wyżej i można przesunąć się dalej.

      Reply
    • Dacia faktycznie może coś doda do swego zysk.
      Ale też rekompensuje w ratach ten Eco podatek który daje faktycznie 12000 zł nowych kosztów do każdego samochodu.
      80 tyś za sensowną Octavie jeszcze by można dać.
      Teraz nowy model i nowy cennik zaczyna się chyba od 101 tys.

      Reply
  55. Model octavi 2020 to minimum 95000.
    Prawdopodobnie ta wersja będzie tylko na papierze i bez możliwości zamówienia.
    Znana zagrywka grupy VW.
    Prawdziwy cennik zaczyna się od 104000.
    Absurd.

    Reply
  56. ja kupiłam softa 2 z końcówki 2020 i szczerze mowiąc troche sie waham czy go nie sprzedac. bak zalany do pełna na zakretach przecieka, nie idzie za cholery uszczelnić, zdarza mu sie tracic moc podczas jazdy jakby paliwa nie mial. a wskażnik poziomu paliwa sie zawiesza. z drugiej strony na jednym baku robie prawie 800 km i zryw ma fajny. i sma juz nie wiem co zz chinczykiem poczac

    Reply
    • Tanie wykonanie, tanie działanie. Minus chińczyków jest taki że jest trochę przy nich grzebaniny, ale jakoś jeżdżą. Ja polecam sprzedać, zrobić prawko i jakąś cebulę używaną kupić lub inny motur klasy 500 jak nie wymagająca jesteś co do mocy, ceny dobre, awaryjność znikoma.

      Reply
      • Sa, skończ z tą reklamą A, rozumiem, jakbyś rozbijał się Nomad-em, a nie tylko cebulą

        Reply
    • Co to znaczy zalany do pełna? Motocykla nie zalewa się pod korek, właśnie z uwagi na wyciekanie w pochyleniach. Wskaźnik paliwa jak się wiesza to reklamować na gwarancji, może być wada samego wskaźnika, może pływaka (gwarancja Rometa chyba 2 lata). Co to znaczy traci moc? Siadają obroty, gaśnie, dusi się. czy tak jakby moc siadała? Jeśli to ostatnie to może być regulacja napędu, albo sprzęgło nie klei.

      Reply
  57. Ja tam leje pod samiusienki korek Jaś 🙂 to pozwala mi skutecznie liczyć spalanie

    Reply
    • Odkąd przy tankowaniu skutera osiągnąłem menisk wypukły, skończyłem z tankowaniem na max.

      Reply
  58. Kupiłem nowego Rometa soft chopper 125 w 2018 roku. Był to mój pierwszy motocykl i dalej jest.
    Przejechałem nim w tym czasie około 28 000 km. Większość po trasie ale część po lesie.
    W skrócie?
    Ma moc jak na 125, kosze rywali, jest bardzo zwinny i skrętny.
    Dobrze sobie radzi w terenie.
    Jego plusy:
    – lekka waga,
    – duża prędkość jak na 125
    – bardzo manewrowy
    – prosty w naprawie i konserwacji
    – dobra prezencja
    – dobry silnik ( wymieniać regularnie olej i nie przegrzewać a posłuży )
    – uniwersalny w jeździe, i po asfalcie i w terenie

    Minusy:
    – wadliwa elektronika, często palą się żarówki
    – niewygodne siedzenie
    – mało części dostępnych w internecie

    Reply
    • Normalnie ideał. Kosisz rywali? jakich? Ciekawi mnie jeszcze ta prezentacja i ta prędkość

      Reply
      • Spadaj stąd, już! A kysz!

        Reply
        • Anonim, boli co? Kolega poprostu nie jeżdził na czymś większym to ma wypaczone poczucie rzeczywistosci, ale najważniejsze że mu sie podoba i mysli że jest to zarazem dual sport, cross, cruiser i scigacz w jednym. Ja takich sznuję, pozytywne wariaty.

          Reply
      • Nie prezentacja tylko prezencja, ehh… nigdy się nie nauczy

        Reply
        • Nauczy, nauczy, daj mu czas 😉 nigdy to już na pewno na 125 nie wsiondzie 😀

          Reply
          • I oby nigdy już nie pisał bzdur na forum dla motocyklistów ujeżdżających 125.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>