Uwaga! Ta strona jest na sprzedaż. Kontakt: blog@motocykle125.pl
Chińskie silniki

Silnik 156FMI, 157FMI OHV – kopia Hondy CG

To najpopularniejszy silnik stosowany w motocyklach Chińskich sprzedawanych w Polsce.

156FMI-2M

W zależności od producenta podawana jest moc od 9.8KM do 11KM. Silnik to przestarzała, ale niewysilona i sprawdzona konstrukcja, bazująca na wałku rozrządu w okolicy wału, oraz na popychaczach. Taki rodzaj silnika coraz rzadziej spotyka się w motoryzacji, na rzecz silnika OHC. W dzisiejszych egzemplarzach sprzedawanych na naszym rynku, w przeciwieństwie do protoplasty, znajdujemy elektroniczny układ zapłonowy CDI. Chińczycy wypuszczają te silniki w różnych wersjach w skutek czego możemy spotkać silniki:

  • dwuzaworowe
  • czterozaworowe
  • z wałkiem wyrównoważającym
  • z zewnętrzną chłodnicą oleju
  • z chłodzoną miską olejową
  • z biegiem wstecznym

Share This Post

Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.

REKLAMA

69 komentarzy

  1. „[…] konstrukcja, bazująca na wałku rozrządu w okolicy wału, oraz na popychaczach.”

    Czy silnik OHC (a 156FMI właśnie taki jest) nie ma przypadkiem wałka w okolicy głowicy ? A OHV w okolicy wału korbowego ? 🙂

    Reply
    • Numer silnika nie mówi o tym czy jest on OHV czy OHC !. Oznaczenie 156FMI to po prostu:
      1- jeden cylinder
      56- średnica cylindra
      F – chłodzony powietrzem naturalnie
      M – silnik motocyklowy
      I – pojemność 125ccm

      Tutaj chińska norma oznaczeń silników:
      http://www.caam.org.cn/Files/file/biaozhunfile/1010/zhengqiuyijian-sc1-15.1.pdf

      Reply
      • Mam pytanie do Pana: Co oznaczają litery w oznaczeniu silnika 152FMI, 152FMH, 162FMJ? Chodzi o ostatnią literę, bo resztę dowiedziałam się z forum. Litera I – 125 ccm, H-110 tak się domyslam, J-150 ccm, ajak z innymi literami. Coraz więcej różnych silników się pokazuje. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.

        Reply
      • Jak rozpoznać silnik z wałkiem wyrównoważającym?

        Reply
        • 1. Naklejka na silniku informująca o obecności wałka.
          2. Zgrubienie w przedniej części silnika, użebrowane, które nie jest rozrusznikiem.
          3. Informacja na stronie http://www.motocykle125.pl (uwaga – nie zawsze aktualne, gdyż producenci do tych samych modeli w różnych rocznikach mogą montować silniki takie lub takie).
          4. Info na stronach dystrybutorów, np. Almot umieszcza takie informacje przy danych technicznych Junaków

          Reply
          • Punkt 3 może wyrządzić więcej szkody niż pożytku.
            Taki katalog 125 teoretycznie mógłby być pomocny przy wyborze odpowiedniego motocykla.
            Jednak jest w nim tyle pomyłek i błędnych informacji że na pewno nie jest to narzędzie to porównywania poszczególnych modeli.
            Nie wiem z czego to wynika.
            Z lenistwa, niewiedzy…..?
            Nawet w bliźniaczych, identycznych modelach sprzedawanych przez różnych importerów są podawane sprzeczne dane i też takie nie mające nic wspólnego z rzeczywistością.
            Nad tym osoby prowadzące tą stronę muszą popracować. Bo tak jak jest teraz to wstyd. Wielki wstyd.

          • Informacje o danych technicznych poszczególnych motocykli pochodzą zazwyczaj od importerów (chyba, że autor napisał inaczej). Importerzy często nie podają wszystkich informacji, wprowadzają błędne dane do materiałów marketingowych, odbiegające od zapisów w homologacji, itp. Dlatego nie można mieć pretensji do osoby, która w dobrej wierze opiera swój artykuł o dane importera.

        • Szukam instrukcji obsługi jinlun 159

          Reply
      • Po 7 latach próba wejścia na stronę kończy się >>>
        404 Not Found
        Ale początek strony http://www.caam.org.cn/ działa.

        Reply
  2. Zgadzam się z tym, ale dotychczas spotykałem tylko 156FMI w wersji OHC. Czy występują OHV?

    Reply
    • Oczywiście że tak. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie powyżej. Widać tam na cylindrze taką srebrną zaślepkę na śrubokręt.
      W ten sposób można szybko rozpoznać że silnik jest OHV, czyli na popychaczach.

      Reply
    • Przykładem silnika OHV 156FMI-B jest silnik zastosowany w zipp VZ3, jest to silnik na popychaczach bez łańcuszka rozrządu z wałkiem rozrządu w samym silniku nie głowicy

      Reply
  3. Dziękuję za wyjaśnienie 🙂 Pozdrawiam.

    Reply
  4. To 157FMI czym sie rozni od 156 srednica tloka czy moca tez? Man wlasnie 157 w dark starze.

    Reply
    • Głowica kompletna i cylinder 157 fmi gdzie dostanę ?

      Reply
  5. Jeden z najlepszych silników w klasie 125. (Najlepsze są V2 125 typu hyo gt , varadero 125, virago, dragstar 125 , intruder 125 itp.)

    Takowy w moim romecie k 125 13tyś.przebiegu zawsze odpalił . Nie ważne czy zimny czy ciepły. Nie rzadko odpalał bez ssania mimo 0 stopni na zewnątrz .

    Rozrząd OHV jest super zaletą. Jest nie do zrycia i regulacja zaworów jest najprostrza jaka może być. Do tego dochodzi charakterystyczny klekot zaworów jak się silnik rozgrzeje. Można się w tym zakochać.
    Silnik z takowym rozrządem, ma większy moment obr. i więcej ”dołu” w porównaniu do OHC 125 o podobnej mocy.

    Jedyny minus tego silnika to brak filtra oleju , przez co trzeba wymieniać olej co 2-3 tyś. km bo pływające opiłki i syfy razem z olejem to nieciekawa sprawa.

    Na koniec napiszę, że te klony cg 125 na prawdę fajnie potrafią brzmieć. Tylko trzeba trochę popracować nad wydechem 🙂

    Reply
    • Filtr oleju jest. Korek z filtrem znajdziesz po lewej stronie silnika na dole bocznej powierzchni kartera. Odkręca się go kluczem 24 mm ( bywają też korki na klucz 17 mm). Na powyższym zdjęciu też go widać. Jest to filtr siatkowy, wielokrotnego użytku. Filtra dostępnego z zewnątrz NIE ma w silnikach pochodzących od Hondy Monkey / Dax, czyli 139FMB. Tak właściwie silnik ten ma filtr, ale dostęp do niego jest utrudniony- można go wyczyścić dopiero po zdemontowaniu prawej strony silnika. W taki silnik wyposazony jest np. Romet Ogar 125.

      Reply
      • Jeśli uważasz tą gównianą siateczkę za pełnoprawny filtr oleju, to nie mam pytań 🙂

        To siateczkę można sobie wsadzić , tyle filtruje . Zawsze przy wymianie oleju jest praktycznie czysta . A spuszczony olej jest syfiasty.

        Nie, ten silnik nie ma filtra oleju.

        Reply
        • Jeśli uważasz, że ten filtr nic nie daje, to wytłumacz mi, dlaczego miliony Chińczyków czy innych Tajów robią setki tys. km takimi silnikami bezproblemowo? Ze znacznie większymi obciążeniami, w wyższych temperaturach, na (może) gorszych olejach?

          Reply
          • Bo wymieniają olej ?

            Nie czaje, o co Ci chodzi. Minus braku filtra , to żałośnie częsta wymiana oleju. W książeczce rometa piszą że co 1500km ;D Nie, ta siateczka to nie filtr. To jest gówno i każdy normalny człowiek Ci to powie. Nie wiem po co to wsadzili wgl. A to że JAKOŚ tam filtruje, nie zmienia faktu że jest do dupy.

          • Chińskie serwisówki chińskich motocykli 125 ccm podają harmonogram wymiany oleju i czyszczenia tego ,,do dupy” filtra co 3 tys. km. Podobny interwał wymian oleju przewiduje Junak i Barton. I to wystarcza, by bez problemów robić duże przebiegi. W słynnym Junaku 901 (motorower!) silnik nawet bez czyszczenia filtra przejechał grubo ponad 100 tys km i nadal działa.

        • Zapomniałeś dodać że Honda CG też nie ma filtra! A to Japońska niezniszczalna konstrukcja. Fakt jest taki że silnik tej Hondy był projektowany w latach 70tych dla krajów rozwijających się, Afryka, Azja itd. W związku z tym miał jeździć na każdym oleju (nawet samochodowym) i nie miało być problemu z częściami zamiennymi na środku pustyni…więc zrezygnowano z filtra

          Reply
          • Z tego co wiem w CG były i silniki OHC i OHV.
            Na rynki z gorszym poziomem technicznym był OHV, jako ten pancerny.

          • już znalazłem faktycznie było ohv, ohc było brane z cb125 a później z cbf

    • ja do śruby spustowej przyczepiłem dosyć silnego neodyma. Zawsze sciągnie opiłki na dół i nie będą krążyć razem z olejem, którego zresztą zmieniam co 2tys km. Mój 156fmi ma ok 10tys. Teraz w sobotę odpalałem go po ponad miesięcznej przerwie – za pierwszym razem i bez męczarni. Przejażdżka też poszła gładko.

      Reply
      • devdd, nie miałeś fabrycznie magnes na śrubie? Jaki masz motocykl?

        Reply
        • Benyco BR 125. Być może śruba jest namagnesowana ale niezauważalnie.

          Reply
      • Cześć. Czy masz jakiś patent na montaż tego neodyma. Mam Zippa ravena luxa i nie ma w nim filtra oleju a w czasie wymiany oleju nie zauważyłem żadnego magnesu na śrubie.
        LWG

        Reply
        • Po prostu – kupujesz mocny magnes pasujący do wewnętrznej strony korka , przyklejasz i tyle. Bez obawy sam się nie odklei no i nie może być zbyt duży żeby po wkręceniu w blok o coś się nie oparł. Nawiasem pisząc devdd niezły patent. U mnie w kreidlerze jest filtr papierowy. Wymiana co 4 tys, ale nad tym magnesem też się zastanowię.

          Reply
        • Jeśli śruba M12 to można taki gotowy korek kupić:

          https://motor-x.pl/korek-spustowy-oleju-m12x15-division-249-125-szt-,p.html

          Reply
    • SK156FMI przejechane 14500km od 2017 maj do teraz i zero napraw

      Reply
  6. Ten silnik jest nie doprężony, ma duży zapas tuningowy, bardzo trwała jednostka
    Można założyć cylinder 64-65mm i mamy 140ccm co po zmianie gaźnika lub przynajmniej wymianie dyszy da nam ok. 10,5KM (pewnie znajdą się tacy co zechcą zamontować większy powyżej 150ccm

    Reply
  7. zmienial ktos w benku cylinder na 150?? mozna link i jakies ewentualne porady?? z gory dzieki

    Reply
  8. chodzi mo o benyco br 125cm

    Reply
  9. czy ktos wie jaki benyco br ma rozmiar sworznia tloka?? 13?? 15??

    Reply
  10. Nie ma reguły, w tych samych modelach może być 13 jak i 15 mm. Dlatego przed złożeniem zamówienia na części należy zdemontować górę silnika i po dokonaniu pomiarów podać sprzedawcy właściwy rozmiar.

    Reply
  11. Cześć motocykliści ENDURO

    _ Tuning na 150 (tłok 62/64mm) nawet z większym gaźnikiem da niewiele
    _ Opłaca się dopiero zmiana powyżej 160ccm (tłok 65mm i więcej) też przy zmianie gaźnika na większy (lub dysz) i jest to prosta i tania podmianka. (koszt ok. 150zł +150zł robocizna),

    1.
    Oryginalny tłok 125 – 56,4mm (9,8KM)
    2.
    Standardowy tłok 150 – 62/64mm (moc +0,7KM) = (10,5KM)
    3.
    Tuning tłok 160 – 65mm (moc + 1,4KM) = (11,2KM)
    4.
    Dobry tuning tłok – 65mm, tłok grafit, planowanie głowicy, większy sportowy gaźnik, filtr stożkowy, sportowa świeca, (moc +2,2KM) = (12KM)

    PS; by fajnie się jeździło potrzeba min. 12,5KM

    Reply
    • Dawno nikt mnie tak nie rozśmieszył. Oj specjalisto od silników mam nadzieje ze naprawiasz tylko swoje maszyny? Inaczej współczuje zleceniodawcą. Poczytaj o mechanice podszkol się a potem możesz gadać co i jak. Teraz robisz tylko ludzią metlik w głowie. Zrobią tak jak proponujesz i bedą wieszać psy na Tobie.

      Reply
      • Poucza kogoś osoba, co robi tyle błędów w pisowni… Nie bierze się takich tłuków na poważnie, co prostej wiedzy nie mogą przyswoić.

        Reply
  12. Brednie!! Filtr stożkowy ha ha ha !! Dobre!!! Nawet nie zauważysz większej mocy jak to władujesz!! To tylko efekt placebo tak jak lanie benzyny 98 oktan!! Bo liczy sie kaloryczność a nie oktany!!!! Zmiana ze 125 na 150 daje efekt faktyczny!!! No moze nie taki jak bys jechał BMW 1100 ale jednak odczuwalny. A cylinder powyżej 150 cm jeśli go jakoś upchasz to jest moc!! Tyle ze co z resztą? Chcesz wylądować w kostnicy bo hamulce nie dały rady? Proszę bardzo. Zaznaczam ze ubezpieczyciel po takiej zmianie nie wypłaci odszkodowania rodzinie!!! A jeśli to Ty kogoś uszkodzisz i wyjdzie ta malutka zmiana to do końca swoich dni będziesz płacił rencine poszkodowanemu!!! Więc lepiej potencjalną ofiarę zatłuc na miejscu. A tak serio jak chcesz zapierniczać po 140km/h to kup sobie prawdziwy motor wyjdzie taniej i bez problemów!!!

    Reply
    • Żadna „CHińska” 125 tka nie poleci „powiedzmy” powyżej 120 km/h nawet po tuningu
      Jak chce się jeździć powyżej 120 to trzeba mieć powyżej 15KM

      Przykład ;

      Romet ADV 250 ma katalogowo prędkość max 120km/h !!!

      https://www.romet.pl/Moto,ADV_250,20,635,14714,2015.html

      Pozdrawiam

      Reply
  13. Jeśli chcesz jeździć powyżej 120 km/h to pomyliłeś pojemności silników. Trzeba było kupować coś co ma 600cm a nie 125. 125 to sprzęt dla emerytów albo tych co chcą dożyć w zdrowiu 30-tki. Tak tak wiem jak się ma 16-20 lat to nikt nie myśli o śmierci i uważa że motocykl to gra kąputerowa co się ma 10 żyć. Niestety tak nie jest. Zawsze jest ryzyko większe lub mniejsze ale jest.

    Reply
  14. Witam

    Poszukuje tuningu silnika 156FMI to znaczy;
    – nie interesuje mnie wymiana cylindra i tłoka na 150 oraz dyszy na 110 co da mi max 2KM przy bazowych prawie 10 będzie prawie 12 co dalej nie pozwoli mi jechać przelotowo 90km/h równo z tirami. Temu szukam zestawu tuningowego 163 – komplet – czy ktoś już przeprowadził taki tuning???

    Reply
    • Nikt raczej nie tuninguje mechanicznie silnika 125 bo przyrosty mocy są znikome. Jak bym chciał dodać mocy do takiego silnika to usunął bym wszelkie układy dopalania spalin ingerujące w skład mieszanki. Wymienił bym cały wydech bo przeważnie średnica rury wydechowej wewnątrz jest znacznie mniejsza niż się to wydaje. Jeżeli motocykl ma odcięcie przy prędkości maksymalnej to wymienił bym układ zapłonowy na taki bez blokady. Na końcu bym wymienił dyszę na rozmiar większą i na samym końcu jeżeli by brakowało powietrza w mieszance, wymienił bym filtr powietrza. Jeszcze można by wypolerować kolektory. Gotowych kitów nie widziałem.

      Reply
  15. Witam. Czy to normalne w tym silniku że odma pompuje powietrze? Nie wyczuwam w nim zasysania. Jeżeli to defekt to co może być przyczyną. Silnik pracuje normalnie. Jedyny problem jaki mam to ciągle zaolejony i zalany bęzyną filtr powietrza. Spalanie w normie. Lubię wychamowywać motocykl silnikiem. Czy może to być przyczyną przedostawania się paliwa do układu olejowego? Niemogę zaobserwować żeby paliwo cofało się do filtra. Podejżewam że odma pluje paliwem ale skąd paliwo w układzie olejowym? Poziom oleju cały czas taki sam.

    Reply
  16. Pozwolę sobie dodać swoje 3 grosze. Do tych silników o pojemności 125-150 można włożyć cylinder max do 200cm. W przypadku 250cm, to już nieco inny silnik. To znaczy konstrukcyjnie to samo, ale wał w 250 jest mocniejszy. O ile wiem silniki Loncin stosowane w tych największych crossach, spokojnie można zamontować we wszystkich jednocylindrowych, popychaczowych Motobi Wektor, Jinlun, Zipp Raven itd.

    Reply
    • Witam jak podłączyć chłodnice do Rometa k 125 fi ohc z 2019r

      Reply
      • Chłodnice oleju? Silnik w nowym k125 jest inny niż w starszej wersji więc trzeba szukać jak podpiąć się pod ten konkretny silnik. Ten silnik występuje też w junakach chyba. W sumie to nie wiem czy warto w ogóle się bawić w takie chłodnice. W tych silnikach chłodzenie powietrzem powinno spokojnie wystarczać do normalnej jazdy. Ja przy 35 stopniach robie 100-150 km trasy bez przerwy chłodzonym powietrzem keewayem rkv z czego większość po ekspresówkach i silnik to bezproblemowo znosi. Może przy robieniu 200-300 km bez przerw by się taka chłodnica przydała ale ja i tak 3-4 godziny bym na motocyklu bez przerwy nie wytrzymał. Też kiedyś myślałem żeby taką chłodnice zamontować ale ostatecznie widzę że niema takiej potrzeby.

        Reply
        • Pomoże ktoś?

          Reply
  17. No szukałem ale nic na ten temat nie ma.do tego silnika w internecie i forum chodzi mi o to gdzie się wpiąć czy w silnik gdzieś czy wpokrywe zaworow

    Reply
  18. Panowie mam problem w Romecie RX 125 Street. Silnik to 157 FMI, ale za chiny nie mogę dojść co się dzieje że obroty falują już od lekkiego nagrzania silnika, a po nagrzaniu w czasie jazdy i zatrzymaniu np. na światłach ładnie chodzi i w pewnym momencie obroty naglę spadają i gaśnie, następuje próba odpalenia, odpala od kopa i znów przez jakąś chwile jazdy jest ok (nie zawsze gaśnie). Dodam że oryginalny gaźnik to pz26 – gasł, założony mikuni mv26 – nadal gaśnie, zawory wyrególowane – gaśnie, wymieniona cewka – gaśnie. Co jeszcze wymienić lub wywalić bo mnie szlak trafia na światłach. Dodam że moc jest spoko 100 km/h (zembatka zdawcza 16z tylna 38z) spokojnie poleci ze mną na pokładzie (108kg żywca ;)),

    Reply
    • Witam
      Panie Mucha mam pytanie. Czy jest opis/schemat/ instrukcja do 157fmi ? Nawet filtra oleju nie mogę wyszukac a chciałem olej zmienić. ;(

      Reply
      • Jaki motocykl? O ile nie masz silnika K157FMI to jedyne co znajdziesz to sitko metalowe pod bocznym korkiem spustowym.
        Te silniki nie mają filtra papierowego.
        Zobacz też tutaj:
        http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=5475&p=123097#p123097
        No i mała podpowiedź obrazkowa.

        Reply
        • U mnie inaczej to wygląda. Mam sfm (sachs) zz 125.

          Mam też problem z kontrolka od oleju. Kupiłem Moto. Przejezdzilem jakieś 100 km i na stałe świec i mi się czerwona ikonka lampy alladyna.;/
          Nie wiem czy jest tu jakiś czujnik oleju ??

          Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.

          Reply
          • Puscilbym Ci kilka fotek silnika Ale jakoś prze tel nie mogę tu dodać. ..moze masz jakiegoś @?

          • Czyli masz silnik K-series 157FMI. Taki sam jak w Keeway TX. Poszukaj instrukcji na YouTube wymiany oleju w Suzuki GN125 czy suzuki GN250.
            Nie ma za co.

        • Witam . Mam Zipp vz5 125ccna 150cc jakie powinny być luzy na zaworach ? Czekam na odpowiedzi .

          Reply
    • Silniczek krokowy

      Reply
  19. Hmm, czy 156FMI OHV rzeczywiście występował kiedyś w wersji 4-zaworowej? Proszę o jakieś szczegóły, bo to bardzo ciekawe.

    Reply
  20. Witam. Mam bartona classic. Strzela mi w tłumik… Wymieniłem gaźnik na Mikuni.. Nic. Próbuję wyregulować zawory, a tam dwa duże kapsle w głowicy.. Bałem się odkręcać głowicy – bo w niej zamiast 3 śrub jak w Romecie K-125 jest chyba z 8… Zdjąłem te kapsle ..i pytanie – rzeczywiście da się tam wsadzić pasek szczelinomierza!? Masakra.. do wylotowego jakoś na krzywo podłożyłem.. i wyregulowałem.. ale dolot sobie darowałem.. Strzela w tłumik nadal… (po dodaniu gazu i zamknięciu manetki – jakby za bogata mieszanka). Pytanie – ma sens zdejmowanie tej głowicy czy walczyć z zaworami przez te otworki? Silnik to 157FMI – G1500321754. Pozdrawiam serdecznie.

    Reply
    • Może ten filmik coś Ci podpowie
      https://www.youtube.com/watch?v=NByol6XvRe8

      Reply
    • Dobrze, moim zdaniem, zdiagnozowałeś przyczynę strzałów w tłumik – bogata mieszanka. Teraz należy zastanowić się nad przyczyną,, ale po co zdejmować w tym celu głowicę? To wiesz Ty i niech tak zostanie. Gdy już uporasz się z tą głowicą i nie da to to nic to:
      1. Sprawdź stan zaworów iglicowych w fabrycznym gaźniku (może jednak warto powrócić do ustawień fabrycznych). Rozważ powrót fabrycznego gaźnika na miejsce.
      2. Sprawdź stan filtra powietrza, może warto wymienić na nowy.
      2. Sprawdź stan naładowania akumulatora po zimie, sprawdź stan ładowania. Nie kieruj się tu stereotypami, kieruj się danymi producenta. Są motocykle, w których zakres napięcia ładowania przy obciążonej instalacji (np włączenie świateł mijania) waha się w zakresie 13,5 do 16V. A jak jest w tym przypadku? Sprawdź.
      3 Jeżeli dokonałeś samodzielnie jakichkolwiek przeróbek instalacji elektrycznej, sprawdź czy to właśnie one nie powodują zakłóceń.
      4. Kiedy wymieniałeś świecę zapłonową? Jeżeli jeszcze nie, rozważ wymianę – najlepiej na taką jaką zaleca producent, żadne inne..
      5 Sprawdź czy po zimie nie masz przebicia na przewodzie wysokiego napięcia, sprawdź stan styków elektrycznych i podłączeń cewki wysokiego napięcia.
      6 . W celach relaksacyjnych po pracy obejrzyj dedykowany dla Ciebie film – fajna muzyka.

      Reply
  21. Dobrze, moim zdaniem, zdiagnozowałeś przyczynę strzałów w tłumik – bogata mieszanka. Teraz należy zastanowić się nad przyczyną,, ale po co zdejmować w tym celu głowicę? To wiesz Ty i niech tak zostanie. Gdy już uporasz się z tą głowicą i nie da to to nic to:
    1. Sprawdź stan zaworów iglicowych w fabrycznym gaźniku (może jednak warto powrócić do ustawień fabrycznych). Rozważ powrót fabrycznego gaźnika na miejsce.
    2. Sprawdź stan filtra powietrza, może warto wymienić na nowy.
    2. Sprawdź stan naładowania akumulatora po zimie, sprawdź stan ładowania. Nie kieruj się tu stereotypami, kieruj się danymi producenta. Są motocykle, w których zakres napięcia ładowania przy obciążonej instalacji (np włączenie świateł mijania) waha się w zakresie 13,5 do 16V. A jak jest w tym przypadku? Sprawdź.
    3 Jeżeli dokonałeś samodzielnie jakichkolwiek przeróbek instalacji elektrycznej, sprawdź czy to właśnie one nie powodują zakłóceń.
    4. Kiedy wymieniałeś świecę zapłonową? Jeżeli jeszcze nie, rozważ wymianę – najlepiej na taką jaką zaleca producent, żadne inne..
    5 Sprawdź czy po zimie nie masz przebicia na przewodzie wysokiego napięcia, sprawdź stan styków elektrycznych i podłączeń cewki wysokiego napięcia.
    6 . W celach relaksacyjnych po pracy obejrzyj dedykowany dla Ciebie film – fajna muzyka.

    Reply
  22. @Fafid1992 w zależności od tego czy oryginalny silnik 150 czy zmieniony tylko tłok ?

    Reply
  23. A co oznacza 3 na końcu 156fmi-3

    Reply
    • To są oznaczenia producenta, tam już producent swoje oznaczenia wprowadza. Może to być np. wersja.

      Reply
  24. Pytań kilka:
    1) mam cg125 1998r jc27 – nie jedzie więcej jak 80kmph – powyżej jakby zalewało silnik. Czy to dlatego że CDI odcina iskrę powyżej pewnych obrotów? Jeśli tak, to czy mogę wziąć CDI od jakiegoś chińczyka? Z tego co się orientuję istnieje taki model jak „cg125 80km/h” – chyba trafiło mi się właśnie to.
    2) silnik powyżej 60kmph bardzo wibruje. Ale to tak, że aż nieprzyjemnie, jakby się miał rozlecieć. Czy dobrze kombinuję, by wpierw sprawdzić łożysko sprzęgła? Co jeszcze może powodować wibracje?
    3) kapie mi z którejś uszczelki – na allegro jest podział między starszymi niż 1998 i od 1998, ale te drugie są 3x droższe. Czy mogę wziąć komplet uszczelek od 156fmi albo 157fmi? Jeśli tak to od którego?
    4) chcę wymienić cylinder na 150ccm, spotkałem się na YouTube z opinią, że ku temu należy także wymienić tłok na chiński do 150ccm, bo inaczej będzie nierówno chodzić i wibrować… Ale chińskie tłoki do 150ccm mają dokładnie te same wymiary co do 125 – czy dobrze kombinuję, że ktoś kto to napisał mógł założyć cylinder ze sworzniem 13mm podczas gdy powinien mieć 15mm i te 2mm powodowały u niego problemy?
    5) miałem w gaźniku dyszę główną 82 – czy nie była zbyt mała?

    Przepraszam, jeśli bredzę – dopiero uczę się budowy silników i mechaniki.

    Reply
    • Oczywiście chodziło mi o korbowód, a nie tłok. Korbowód jest taki sam dla 125 jak i 150

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>