Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Chińskie silniki – TYS

banner125k10Silnik o nazwie TYS jest najprawdopodobniej ewolucją znanego u nas silnika OHC 157FMI.  Dane techniczne dla pojemności 150cc, bo taka jest oferowana w standardzie odbiorcom Chińskim są bardzo obiecujące. Zasilany gaźnikiem silnik osiąga moc 13,6KM i pozwala na rozpędzenie motocykla do prędkości 125 km/h a to wszystko przy spalaniu 2,2 litra na 100km.

W nowym silniku wałek wyrównoważający znajduje się bardzo blisko wału, co ma na celu lepsze tłumienie drgań niż w silniku w którym wałek wyraźnie wystaje poza obręb silnika (dodatkowe wybrzuszenie z przodu silnika).  Wał korbowy został odchudzony oraz osadzony na większych łożyskach. Mniejsza waga wału korbowego powinna przełożyć się na lepsze oddawanie mocy oraz dodatkową redukcję drgań.enbanner125k13

Przemodelowano także zębatkę zdawczą napędzającą wałek wyrównoważający a dokładnie elementy tłumiące. Zastosowano sprężyny zamiast elementów gumowych. Dzięki temu osiągnięto jego płynniejszą pracę oraz zmniejszono awaryjność.

enbanner125k14

Poprawiono też smarowanie silnika poprzez przemodelowanie kanałów olejowych.  Dzięki temu zabiegowi droga którą przebywa olej w trakcie rozruchu uległa znacznemu skróceniu. Warto zauważyć też, że silnik został wyposażony w zapłon typu DC który umożliwia łatwiejszy rozruch w ujemnych temperaturach.

enbanner125k12

To wszystko pokazuje że Chińczycy coraz bardziej zyskują świadomość iż na samym kopiowaniu daleko nie zajadą. Próbują więc sami rozwijać własne konstrukcje i jak widać całkiem dobrze im to wychodzi.