Zipp Raven optycznie bardzo przypomina znanego w innych krajach Jinluna 125-11. W zasadzie jeżeli chodzi o kwestie nadwozia to jest to standardowy chiński design, produkowany przez wiele chińskich fabryk. Niestety, Jinlun 125-11 ma dwucylindrową jednostkę napędową a proponowany w Polsce motocykl ma jednocylindrowy silnik 156FMI OHV kopiowany z Hondy CG 125 o mocy oscylującej w okolicach 10-11KM. Silnik ten jest montowany w wielu chińskich konstrukcjach, jest to bardzo niezawodna niewysilona jednostka a na dodatek łatwa w obsłudze technicznej. Jednak w stosunku do dwucylindrowego silnika Jinluna 125-11 dysponuje słabszym momentem obrotowym.
W związku z tym iż w Polsce jest to nowość, oceniając ten motocykl będziemy bazować na opiniach użytkownikó Jinluna. Nie wymagajmy od Zipp Ravena zbyt wiele. To obecnie jeden z najtańszych motocykli w stylu chopper/crusier, o pojemności 125 na Polskim rynku. Użytkownicy w większości są zadowoleni. Problemy z odkręcającymi się śrubkami, szybko usprawiedliwiają niską ceną. Cena to właściwie jedyna ale też największa zaleta. Dla porównania, na tej samej ramie bazuje Daelim VL Daystar 125 a kosztuje aż 12 tysięcy! Na uwagę zasługuje także niskie spalanie. Poza tym to klasyczny chińczyk. Niska moc może zadowolić niewymagających, ale jeżeli dołożysz gmole, sakwy, oparcie, szybę itp to z pod świateł będziesz ruszał jak lokomotywa. W tylnym kole mamy bębnowy hamulec a od drgań lubią się poluzować np lusterka. Mimo wszystko ocena pozytywna, właśnie ze względu na cenę. Zipp Raven Na pewno będzie dobrze służył do nauki jazdy. Początkowi użytkownicy zauważają że, zdarza im się zahaczyć podwoziem o ulicę w trakcie pokonywania ostrych zakrętów.
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 6.47 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 8.8 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 133 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.049 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 2.5 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 96 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 80 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 980 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2210 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/90 R16 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/90 R15 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Tytus
Na stronie zipp.pl pojawił się komunikat o nowej kolekcji na 2015 rok . Strona w przebudowie , więc czekamy.
Anonim
Brak części do silnika np. Głowicy
Tytus
Zipp na wystawie 6-8 lutego pokaże swoją wersję Regal Raptora 125. Robi się naprawdę interesująco.
claptonatari
Pojawił się ZIPP RAVEN LUX 125.
Inny silnik, oraz chłodnica olejowa.
Waga: 175 kg
Wymiary: 2235*840*1140
Silnik: Czterosuwowy
Pojemność: 124.6 ccm
Prędkość maks.: 100 km/h
Rozruch: Elektryczny
Opona przód: 90/90-18
Opona tył :130/90-15
Hamulce przód: podwójna tarcza hamulcowa
Hamulce tył: tarczowy hydrauliczny
Kolorystyka: czarny
Akumulator: 12V /7A
Zbiornik paliwa: 16±0.5L
Wyposażenie inne: Chłodzony olejem.
Alan
Witam
Chciałbym dowiedzieć się na ile ustawić każdy zawór ? ( na ile mm? )
Daystar
Proszę o sprostowanie !!!
Rama Daelima Daystara nie ma wiele wspólnego z ramą tego motocykla !
Może są podobieństwa konstrukcyjne, ale nie porównujmy ich ze sobą. Polecam dokładne oględziny jednego i drugiego modelu ….
piter
Niestety, cena podskoczyła i na stronie zippa widnieje cena za ten motorek 6299 zł. Na alledrogo można znaleźć kilka sztuk tańszych poniżej 6 tys. (prawdopodobnie zakupione przed podwyżką). Wyczuli koniunkturę, popyt kształtuje cenę.
Beniamin Mucha
Jednocylindrowy zipp raven nie moze byc przeciez tanszy od rometa r125. W zasadzie cenowo bardzo konkurencyjnym bedzie benyco dark star.
Agaton
Silnik o poj. 125 do takiego motocykla i z taką masą, jest rzeczywiście za słaby. To już moim zdaniem lepiej byłoby kupić Junaka 131. Który też nieźle się prezentuje, a jest kilka stów tańszy.
pysiu
Kiedy w katalogu pojawi się Raven Lux 125. Beniamin mówił coś o teście tego moto. Czas najwyższy, bo premiera motocykla była wiosną a jest co testować.
Cena niektórych odstrasza ale rzędowa 2-cylindrówka, chłodzona olejem wynagradza.
Beniamin Mucha
Na testy otrzymamy motocykl wiosną, teraz już nie ma pogody, aby sprawdzić go w codziennej jeździe, a tym bardziej w jakiejś trasie. Wstępny termin na wiosnę mamy już ustalony.
W wolnej chwili popytam „chińczyków” o tego Luxa. Pozdrawiam.
pysiu
OK, dzięki za odzew, a w katalog można go go wklikać już dzisiaj. Może sami użytkownicy coś ciekawego maja do powiedzenia.
yarsko
Mam ravena 125 od niedawna ale zauważyłem ogromne drgania na podnóżkach podczas jazdy powyżej 60 km /h i im szybciej tym gorzej.
Drgania są przenoszone poprzez ramę na podnóżki aż mrowi w nogach po kilku kilometrach. Śrubki się odkrecają rzeczywiście często. Na podnóżki wynalazłem pewien patent zastosowałem pewne udoskonalenie które powoduje ze jazda stała się o wiele przyjemniejsza i bez drgań.
Jander
Witam!
Mogę wiedzieć, cóż za patent pomaga na drgania? Ogólnie proszę o ocenę motocykla, kogoś kto nim jeździ. Wiadomo moc nie duża, ale czy np. we dwie osoby da się tymże cudem jechac, czy lepiej odpuscic sobie takie pomysły.
Konstrukcyjnie silnik jest otwarty na wszelkiej maści modyfikacje. W krótkim czasie można ze 125ki uczynić 175kę. Ciekaw jestem Waszych opinii na temat tego zabiegu. Dodam,że mam 195 cm. wzrostu i jak na razie przymierzałem się do tego motocykla i…hmm siedziało się całkiem wygodnie. Niestety jeszcze nie jeździłem.
Pozdrawiam
Yarsko
Patent jest prymitywny mną maila dam wskazówki yarsko@WP. Pl
Sławomir
Witam posiadam zippa i rzeczywiście są drgania pow 60 km/h jestem ciekaw twojego patentu
edzio62
ZIPP RAVEN 125 jak ktoś napisał, jest dla początkujących lub nie wymagających. Gwarancja trwa 24 miesiące, ale po przejechaniu 2000 km nie ma co liczyć na naprawę gwarancyjną (wiem z autopsji).
SkuteryMotocykle.pl - VISATEX
Zależy to od serwisu raczej 🙂 Polecamy infolinie Zipp.pl – pomogą.
Adam
REKOJMIA przypominam kolejny raz kozystamy z rekojmi a nie dupnej gwarancji !!!!!