Zipp Raven 125

Dodaj do porównania
Zipp Raven 125

Zipp Raven optycznie bardzo przypomina znanego w innych krajach  Jinluna 125-11. W zasadzie jeżeli chodzi o kwestie nadwozia to jest to standardowy chiński design, produkowany przez wiele chińskich fabryk. Niestety, Jinlun 125-11 ma dwucylindrową jednostkę napędową  a proponowany w Polsce motocykl ma jednocylindrowy silnik 156FMI OHV kopiowany z Hondy CG 125 o mocy oscylującej w okolicach 10-11KM. Silnik ten jest montowany w wielu chińskich konstrukcjach, jest to bardzo niezawodna niewysilona jednostka a na dodatek łatwa w obsłudze technicznej. Jednak w stosunku do dwucylindrowego silnika Jinluna 125-11 dysponuje słabszym momentem obrotowym.

 W związku z tym iż w Polsce jest to nowość, oceniając ten motocykl będziemy bazować na opiniach użytkownikó Jinluna. Nie wymagajmy od Zipp Ravena zbyt wiele. To obecnie jeden z najtańszych motocykli w stylu chopper/crusier, o pojemności 125 na Polskim rynku. Użytkownicy w większości są zadowoleni. Problemy z odkręcającymi się śrubkami, szybko usprawiedliwiają niską ceną. Cena to właściwie jedyna ale też największa zaleta. Dla porównania, na tej samej ramie bazuje Daelim VL Daystar 125 a kosztuje aż 12 tysięcy! Na uwagę zasługuje także niskie spalanie. Poza tym to klasyczny chińczyk. Niska moc może zadowolić niewymagających, ale jeżeli dołożysz gmole, sakwy, oparcie, szybę itp to z pod świateł będziesz ruszał jak lokomotywa. W tylnym kole mamy bębnowy hamulec a od drgań lubią się poluzować np lusterka. Mimo wszystko ocena pozytywna, właśnie ze względu na cenę. Zipp Raven Na pewno będzie dobrze służył do nauki jazdy. Początkowi użytkownicy zauważają że, zdarza im się zahaczyć podwoziem o ulicę w trakcie pokonywania ostrych zakrętów.


Dane techniczne:

Moc w kW
Moc maksymalna liczona w kilowatach
6.47
Moc KM
Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych
8.8
Waga
Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego
133
Stosunek mocy do wagi kW/kg
Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ...
0.049
Spalanie
Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km
2.5
Rodzaj zasilania
Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ...
Gaźnik
Liczba zaworów na 1 cylinder
Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ...
Rodzaj pracy silnika
Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ...
4 suwowy (4T)
Liczba cylindrów
2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk
1 Cylinder
Skrzynia biegów
Manualna 5 biegowa
Chłodzenie silnika
Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ...
Powietrzem
Wałek wyrównoważający
Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ...
Prędkość maksymalna licznikowa
96
Prędkość maksymalna GPS
Prędkość przelotowa
To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie.
80
Wysokość siedziska
Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie.
Szerokość
Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm.
980
Długość
Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla
2210
Rozmiar opony przedniej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
110/90 R16
Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie
Rozmiar opony tylnej
Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa
130/90 R15
Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie

Udostępnij ten post

Założyciel strony motocykle125.pl. Z wykształcenia technik mechanik pojazdów samochodowych. Z pasji programista prowadzący własną działalność.

REKLAMA

19 komentarzy

  1. Na stronie zipp.pl pojawił się komunikat o nowej kolekcji na 2015 rok . Strona w przebudowie , więc czekamy.

    Odpowiedz
    • Brak części do silnika np. Głowicy

      Odpowiedz
  2. Zipp na wystawie 6-8 lutego pokaże swoją wersję Regal Raptora 125. Robi się naprawdę interesująco.

    Odpowiedz
  3. Pojawił się ZIPP RAVEN LUX 125.
    Inny silnik, oraz chłodnica olejowa.

    Waga: 175 kg
    Wymiary: 2235*840*1140
    Silnik: Czterosuwowy
    Pojemność: 124.6 ccm
    Prędkość maks.: 100 km/h
    Rozruch: Elektryczny
    Opona przód: 90/90-18
    Opona tył :130/90-15
    Hamulce przód: podwójna tarcza hamulcowa
    Hamulce tył: tarczowy hydrauliczny
    Kolorystyka: czarny
    Akumulator: 12V /7A
    Zbiornik paliwa: 16±0.5L
    Wyposażenie inne: Chłodzony olejem.

    Odpowiedz
  4. Witam

    Chciałbym dowiedzieć się na ile ustawić każdy zawór ? ( na ile mm? )

    Odpowiedz
  5. Proszę o sprostowanie !!!
    Rama Daelima Daystara nie ma wiele wspólnego z ramą tego motocykla !
    Może są podobieństwa konstrukcyjne, ale nie porównujmy ich ze sobą. Polecam dokładne oględziny jednego i drugiego modelu ….

    Odpowiedz
  6. Niestety, cena podskoczyła i na stronie zippa widnieje cena za ten motorek 6299 zł. Na alledrogo można znaleźć kilka sztuk tańszych poniżej 6 tys. (prawdopodobnie zakupione przed podwyżką). Wyczuli koniunkturę, popyt kształtuje cenę.

    Odpowiedz
    • Jednocylindrowy zipp raven nie moze byc przeciez tanszy od rometa r125. W zasadzie cenowo bardzo konkurencyjnym bedzie benyco dark star.

      Odpowiedz
  7. Silnik o poj. 125 do takiego motocykla i z taką masą, jest rzeczywiście za słaby. To już moim zdaniem lepiej byłoby kupić Junaka 131. Który też nieźle się prezentuje, a jest kilka stów tańszy.

    Odpowiedz
  8. Kiedy w katalogu pojawi się Raven Lux 125. Beniamin mówił coś o teście tego moto. Czas najwyższy, bo premiera motocykla była wiosną a jest co testować.
    Cena niektórych odstrasza ale rzędowa 2-cylindrówka, chłodzona olejem wynagradza.

    Odpowiedz
    • Na testy otrzymamy motocykl wiosną, teraz już nie ma pogody, aby sprawdzić go w codziennej jeździe, a tym bardziej w jakiejś trasie. Wstępny termin na wiosnę mamy już ustalony.
      W wolnej chwili popytam „chińczyków” o tego Luxa. Pozdrawiam.

      Odpowiedz
  9. OK, dzięki za odzew, a w katalog można go go wklikać już dzisiaj. Może sami użytkownicy coś ciekawego maja do powiedzenia.

    Odpowiedz
  10. Mam ravena 125 od niedawna ale zauważyłem ogromne drgania na podnóżkach podczas jazdy powyżej 60 km /h i im szybciej tym gorzej.
    Drgania są przenoszone poprzez ramę na podnóżki aż mrowi w nogach po kilku kilometrach. Śrubki się odkrecają rzeczywiście często. Na podnóżki wynalazłem pewien patent zastosowałem pewne udoskonalenie które powoduje ze jazda stała się o wiele przyjemniejsza i bez drgań.

    Odpowiedz
    • Witam!
      Mogę wiedzieć, cóż za patent pomaga na drgania? Ogólnie proszę o ocenę motocykla, kogoś kto nim jeździ. Wiadomo moc nie duża, ale czy np. we dwie osoby da się tymże cudem jechac, czy lepiej odpuscic sobie takie pomysły.
      Konstrukcyjnie silnik jest otwarty na wszelkiej maści modyfikacje. W krótkim czasie można ze 125ki uczynić 175kę. Ciekaw jestem Waszych opinii na temat tego zabiegu. Dodam,że mam 195 cm. wzrostu i jak na razie przymierzałem się do tego motocykla i…hmm siedziało się całkiem wygodnie. Niestety jeszcze nie jeździłem.
      Pozdrawiam

      Odpowiedz
      • Patent jest prymitywny mną maila dam wskazówki yarsko@WP. Pl

        Odpowiedz
        • Witam posiadam zippa i rzeczywiście są drgania pow 60 km/h jestem ciekaw twojego patentu

          Odpowiedz
  11. ZIPP RAVEN 125 jak ktoś napisał, jest dla początkujących lub nie wymagających. Gwarancja trwa 24 miesiące, ale po przejechaniu 2000 km nie ma co liczyć na naprawę gwarancyjną (wiem z autopsji).

    Odpowiedz

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany

Możesz używać tagów HTML i następujących atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>