Dziś publikuję zaległy materiał z Listopada. Jest to jedna z najtańszych propozycji EUR IV, i dosyć późno się pojawiła na naszym rynku. Ale udało mi się ją przetestować, choć pogoda nie była sprzyjająca. Miłego olgądania.
Test i prezentacja Junak Racer 125
Beniamin to specjalista od "chińczyków". Członek Klubu Chińskich Motocykli. Związany z produkcją dla motoryzacji od 2007 r. Na co dzień pracuje jako kierownik zakładu produkcyjnego. Z wykształcenia technik elektronik systemów komputerowych, inżynier elektrotechniki, magister automatyki i metrologi.
rawla
Obawiam się, że po zmianie przedniej zębatki na większą, szybciej nie pojedzie. Dobrze będzie jeżeli osiągnie te prędkości, które osiąga przy obecnym zestrojeniu. zestrojeniu,
Beniamin Mucha
Nie chodzi mi o szybciej, tylko o to żeby w trasie nie piłować silnika przy granicy odciny tylko po to żeby jechać 98km/h.
Zmiana zębatki spowoduje zmniejszenie obrotów przy rozsądnej prędkości, nie wiem 92-95 może. Zredukować do czwórki zawsze można i wtedy te maksymalne obroty wykorzystać.
rawla
Przepraszam Beniaminie, jeżeli poczułeś się urażony. Nie miałem takiego celu. Bardzo dobrze zrozumiałem Twoje intencje i nadal uważam , że to nie jest dobre rozwiązanie. Istotnie masz całkowita rację w zakresie obrotów silnika, będą nieco niższe, ale czy pomyślałeś o sile wydzielonej na kole? Będzie ona niższa co w efekcie przełoży się na to, że maszyna może nawet ni osiągnąć tej prędkości, którą osoba teraz. I co z tego że niższa prędkość obrotowa?
Ponadto nie tak hop-siup z tą zmianą. Wiesz zapewne, że w przekładni łańcuchowej stosunek liczny zębów pomiędzy poszczególnymi kołami musi być parzyste – nieparzyste. Np. Jeżeli masz stosunek liczby zębów 13/48 zmieniając 14 powinieneś dać np 14/47 lub 14/49 Oczywiście można to zlekceważyć, ale ile wtedy popracuje taka przekładnia?
Langer
To nie jest tak. Liczba parzysta, owszem, musi być, ale dotyczy to tylko ilości ogniw w łańcuchu. Liczba zębów w zębatkach nie musi być parzysta, istotny jest wyłącznie stosunek/proporcja zębów zębatki zdawczej i odbiorczej. Niemniej zamiany zębatki seryjnej przedniej na o jeden ząb większą najczęściej warto dokonać ( w motocyklu w pełni dotartym i osiągającym max. prędkość przy obrotach bliskich odcięcia zapłonu) gdy jeździ się przeważnie w płaskim terenie i najczęściej bez pasażera. Jeśli silnik jest wysokoobrotowy, jak np. w RS125 PRO, to zmiana zębatki nie jest wskazana, gdyż pogarsza osiągi. Ale spróbować nie zaszkodzi, jest to operacja taniutka i …odwracalna.
rawla
Langer to jest tak, ale nie widzę powodu do sporu. Zwłaszcza, że zgadam się z Twoją opinią.
jas13
Bo liczy się moment obrotowy będący wartością fizyczną, a nie moc, która jest wartością arytmetyczną. Co z tego, że moc będzie wysoka, skoro przy maksymalnych obrotach często już nie ma momentu.
Kris77
Dodam tylko że liczba ogniw w łańcuchu ani liczba zębów w zębatkach nie ma wpływu na prawidłowość działania przekładni.Zmienia to tylko takie rzeczy jak moc czy prędkość.
rawla
Czy ktoś tu pisał coś o prawidłowości działania? I co przez to rozumiesz? .
Ice1977
Langer-Tychy napisał że w łańcuchu musi być parzysta liczba ogniw. Nie zgadzam się z tym. Bynajmniej tak to zrozumiałem.
Browar
Pewnie że jest możliwość spięcia nieparzystej liczby oczek łańcucha. Stosuje się do tego tzw pólogniwo https://goo.gl/images/qbqf1L Uwielbiam wypowiedzi ,,znawców” którzy nie mają pojęcia o czym mówią.
Langer
O, jednak jest możliwe, jak do tej pory niczego takiego nie spotkałem… Świat wciąż idzie do przodu.
A są takie spinki dostępne również do łańcuchów motocyklowych?
Langer
Ice1977, zgadzać się ze mną nie musisz, ale … spróbuj spiąć jakikolwiek łańcuch zbudowany z nieparzystej liczby ogniw, wliczając w to spinkę (ogniwo łączące). Jeśli Ci to się uda – masz Nobla.
rawla
O czym Ty do mnie mówisz Langer? Co chcesz mi udowodnić?
Langer
To była odpowiedź dla Ice1977.
rawla
Przepraszam, brak z mojej strony czytania ze zrozumieniem, wybacz..
Jakman
Przecież kolega Ice1977 napisał, że BYNAJMNIEJ to zrozumiał 😉
Wystarczy sprawdzić w słowniku co oznacza ten często nieprawidłowo stosowany wyraz.
grzesiek 41
Mam ten motor od lipca i fajnie sie na nim jezdzi mam 175cm i 78kg . Przyspieszenie jest ok a predkosc jak na miasto i tereny podmiejscie tez . Jest tani w zakupie i tani w utrzymaniu i taka powinna byc 125 !!!!
endru62
Witam.
Mam takie moto od ubiegłego roku,kilka razy na warsztacie,padnięty aku i bezpiecznik który spowodował braki ładowania,wymiana obrotomierza w ramach gwarancji.Teraz coś zaczął cieknąć olej z silnika więc na warsztat.
Ale tak poza tym jest OK.Mało pali nawet jadąc po trasie pod max..zależnie od wrunków.Przejechałem jednego dnia 420 km,na stacji prawie 11l.
Więc jest dobrze.
grzesiek 41
To chyba trafiłes na jakis trefny egzemplarz ja tez go mam od zeszłego roku i zero usterki jak na razie, akumlator nawet nie wyciagałem na zime choc stoi w nie ogrzewanym blaszaku podładowałem go i jeżdze bez problemu !!!
Bedson
Ciekawi mnie kwestia jego prędkości. Skoro ten motorek ma 10KM z hakiem, wagę 115Kg oraz wtrysk paliwa, to co jest przyczyną, że jest słabszy? (przynajmniej ja to tak zrozumiałem) W porównaniu do innych 125-tek.
Kwestia świecy? filtra paliwa? ustawień komputera czy może skrzynia?
Beniamin Mucha
Nie wiem z czego to wynika, ale nie umiałem go rozpędzić do 100kmh. Maksymalnie zobaczyłem 98km/h. Tutaj też ważne jest to że 125tki są bardzo czułe na wiatr.
jas13
To 115kg to jest bez wachy, z pełnym bakiem waży coś koło 130kg.
Na niemieckiej stronie podają v-max 90km/h.
Jakby miał kawałek szyby, może by poszedł 2-3km/h szybciej.
Ciekawe, czy tylko zmieniono pojemność na 125, czy także producent zmieniał wszystkie przełożenia.
Marcin
W zippie vz-6 na 5 biegu dochodzę do odcięcia – vmax = 104 km/h. Pozdrawiam