Burgman to prawdziwy rarytas wśród skuterów, to takie BMW serii 7 wśród limuzyn. Wszyscy wiemy, że duże skutery znane są maxiskuterami, ale producent nazywa go superskuterem. Nie mamy przeciwwskazań, możecie go nazywać superskuterm, bowiem aby go mieć, trzeba mieć też super portfel. Wersja z ABS’em kosztuje 19000, bez ABS’u 17000. To kosmiczna cena jak na polski rynek. Ceny używanych wyglądają znacznie lepiej, ale co z tego, skoro używane bardzo rzadko występują w wersji z ABS, a przecież to jest coś, co powinno być w standardzie takiej ekskluzywnej gabloty.
Jeżeli już nas stać na taki wypas to będziemy zadowoleni z długiej listy zalet. Po pierwsze, to niskie siedzenie. Stojąc na światłach nie musisz stać na jednym paluszku. Możesz godnie oprzeć stopę o asfalt nawet jeżeli masz niski wzrost. Po drugie to schowki. W tym pod siedzeniem zmieszczą się dwa duże kaski, laptop i kto wie, może nawet komputer stacjonarny wejdzie, natomiast w przednim schowku mamy 5 litrów pojemności. Laicy w dziedzinie techniki będą prze-szczęśliwi z wyświetlacza który informuje, że należy wymienić olej. Na desce znajdziemy też średnie spalanie, informacje o ekonomicznej jeździe i zegarek. Tym skuterem można wygodnie śmigać po mieście z pasażerem. Różnice w poziomie wysokości i długość fotela powodują, że nie wyglądacie jak dwa zgarbione, ściśnięte zmarzluchy. Smukła sylwetka pozwala z łatwością omijać auta w korku, a przednia szyba i osłony, świetnie chronią przed wiatrem. Silnik pracuje cicho, równiutko i nie wibruje a przekładnia idealnie dobiera przełożenia. Jeżeli będziemy chcieli wybrać się w dłuższą trasę możemy podłączyć nawigację pod gniazdko 12V które znajduje się w schowku.
Trudno doszukać się wad, ale skoro to jest wypas, to powinien być wypasem do końca i wykorzystać w pełni potencjał jaki dają przepisy o pojemnościach 125. Suzuki ma tylko 12 koni mechanicznych. To przy wadze niespełna 160 kilogramów daje słaby stosunek mocy do wagi na poziomie 0.5. To zaledwie połowa dopuszczalnego stosunku mocy do wagi. Można by usprawiedliwiać to małym spalaniem, ale przecież skoro kogoś stać na wyłożenie niespełna 20 patyków na taki sprzęt, to co za różnica czy spalanie będzie 3 litry czy 3,5? Tę wadę niweluje silnik o pojemności 200, ale niestety nie pojedziemy już takim na kategorii B. Na osłodę dodamy, że prędkość maxymalna mimo wszystko jest zadowalająca. Przy dobrym wietrze polecimy nim nawet 130km/h. Mógłby też mieć większe koła, było by jeszcze wygodniej.
Filmy
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.83 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 12 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 159 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.056 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3.2 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Cieczą |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | |
Prędkość maksymalna licznikowa | 130 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 100 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 735 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 740 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 110/90 R13 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 130/70 R12 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
mateusz
Motor jest po wuju , znaczy w czytaj h
Lionheart
Mam burgmana 125 od początku ubiegłego roku. Przyjechałem nim ponad 7000 km i uważam, że mam prawo coś o nim napisać. Mam prawo jazdy kategorii A od 11 lat i jeździłem wieloma małymi motocyklami i skuterami. Po pierwsze zgadzam się z opisem jaki zamieszczono powyżej składającym się z samych superlatywów. To bez wątpienia najlepszy motocykl którym jeździłem. Mały a jednocześnie pakowny i zwinny. Prędkości przelotowe i przyspieszenie sprawia, że nie muszę kontemplować nawet na autostradzie napisów na pace tira. Pozycja za kierownicą jest po prostu wygodna, nogi można wysunąć do przodu jak w cruiserze. Co małych kół 13 cali z przodu i 12 z tyłu to też myślałem, że będą za małe i każdą nierówność będzie odczuwał mój kręgosłup, ale miałem syma citycom 300 z 16 calowymi kołami i nie było wcale lepiej. Te koła z wielkimi baloniastymi oponami po prostu dobrze spełniają swoją funkcję. Nie jestem żądny wyrzutu adrenaliny z rdzeni nadnerczy za pomocą prędkości i zupełnie wystarcza mi te 120, które mój Burek wyciąga i przelotowa 100 km/h którą na długich odcinkach w gorący dzień daje się bez problemu utrzymać. A na koniec powiem, składając ukłon w stronę sprzedawcy, który mnie namówił do tego zakupu w tyskim salonie DOS Torów, że wszystko co mówił o burku, a było tego dużo, spawdziło się co joty. A szczególnie to, że z każdym przejechanym kilometrem bardziej się z maszyną zgrywam. W tym roku planuję na.moim burgmanie dojechać na alpejskie przełęcze i tylko ból d…y.po przejechaniu tych minimum 800 km może mi przeszkodzić. Ale zawsze można tę trasę wziąć na 2 razy :-). Polecam burka każdemu
tomek
słuchajcie ja może nie z opinią a bardziej z zapytaniem ,mam nadzieje że admin nie podciągnie tego pod trorka:) rozwarzam zakup peugeota satelisa lub suzuki burgmana oczywiście 125 oba pojazdy wagowo są podobne dzieli ich ok kg różnicy,oba pojazdy mi sie podobają nawet burgman ciut bardziej bo ma niżej siodło ale jesli chodzi o silnik burgman ma 12 a peugeot 15 zaś prędkości przelotowe i v max też są odmienne na kożyść słabszego burgmana, i teraz powiedzcie o co chodzi teorytycznie słabszy burgman jest szybszy od satelisa ,pozdrawiam i co wybrać bo zgłupiałem
tekatka
Długość 205,5mm
Anonim
8
Koziak
Czy wersja z 2010r mogła mieć ABS?
bodzio
mam burgmana 125 2015r.od nowosci przejechałem 1500km w ciagu 2 miesiacy nie mam zadnych zastrzezen jezeli chodzi o ten skuter ,super na miasto i na wypad poza, jezdzi bardzo dobrze przyspiesza wystarczjaco, splanie jak w simsonie sr50 ,takze podsumujac Polecam pzdr.
bodzio
ABS kolego był ale w 2014r
Robert
Zakupiłem burka 2004 r.Niski przebieg 16 tys.km.Jest to motocykl bardzo wygodny żwawy i pojemny.Niskie spalanie bardzo fajnie chodzi przekładnia.Z pojemność 125cm 12 koni co daje fajne osiągi 120 na godzinę zrywka ze świateł ucieka się jak nic.Jazda we dwoje też bardzo wygodna.100% polecam.
Robert
Witam, a może ktoś wie jaki jest luz na zaworach burgman 125 2008r.
64
Proszę ustawić w przedziale 0,05-0,10 (ssanie i wydech)
Mariusz
hej kochani ja mam burgmana 125 z 2013 roku od 3 dni jak narazie jestem bardzo zadowolony ale mam jedno pytanie moze ktos z was bedzie wiedział nie działa mi licznik elektroniczny przebiegu cały czas jest na 0 i nie mam pojecia dlaczego tak jest dodam ze mechaniczny działa bardzo dobrze
Adamex
Kupiłem w 2020r koniec roku 125 burgman jeszcze nie jeździłem ,koszt 15800 nowy ,bardzo mi się podoba ,zamontowany kufer shad33 i dokupiłem dodatkowe światło stopu,słyszałem gdzieś źe trzeba dokupić przetwornice bo inaczej nie będzie działało, czy to prawda?
Dariusz
Mam pytanie czy ktoś jeździł Burkiem 125 z pasażerem? Mam dziwne wrażenie, że się jak „galareta” gnie chwilami ( zwłaszcza przy niskich prędkościach. Zupełnie jak rower gdy na bagażniku miałem 40 kg namiot.