Wersja SPORT to tylko zwykły chwyt marketingowy. Wersja ta niczym się nie różni pod względem technicznym od zwykłej 122. Nie posiada ani mocniejszego silnika, ani lepszych właściwości jezdnych. A bębnowe hamulce w tylnym kole, to już kpina z elektryzującego słowa SPORT, które przywodzi nam na myśl technologie zaczerpnięte ze sportów motorowych jak Moto GP czy Superbike. To już Zipp okraszając swój model mianem „PRO” miał więcej tupetu, bowiem w Zippie masz zawieszenie typu monoshock, odwrócone widelce i hamulce tarczowe. A w Junaku? Producent dołożył w tym modelu dodatkowe owiewki i inne światło z przodu. Czy te modyfikacje, warte są wydania dodatkowych 700 złotych? Naszym zdaniem nie. Tym bardziej, że ten model, cierpi na te same wady co cała seria 122, czyli problemy elektryką, cieknącym paliwem, słabe opony i rozciągający się łańcuch. Lepiej jest kupić tańszą wersję (np RS), a za różnicę w cenie, wyposażyć ją w nowe, markowe opony i dobry łańcuch. Już samo założenie opon, takich jak np Michelin, do zwykłej 122, spowoduje, że będziemy znacznie bardziej „SPORT”-owi, niż prezentowana wersja.
Przed zakupem, zapytaj sprzedawce czy egzemplarz, który chcesz kupić, posiada już mocniejszy silnik. Na początku 2015 roku cała seria 122 otrzymała ulepszony silnik.
W katalogu na rok 2016 model ten już nie występuje.
Film
Dane techniczne:
Moc w kW Moc maksymalna liczona w kilowatach | 8.53 |
Moc KM Moc maksymalna liczona w koniach mechanicznych | 11.6 |
Waga Masa własna pojazdu, z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego | 136 |
Stosunek mocy do wagi kW/kg Liczba kilowatów przypadająca na jeden klilogram. Czytaj więcej ... | 0.063 |
Spalanie Średnie zużycie paliwa, podane w litrach na 100 km | 3 |
Rodzaj zasilania Gaźnik wyregulujesz śrubokrętem, wtrysk (komputer) wyregulujesz tylko w serwisie. Jednak wtrysk nie wymaga częstych regulacji. Czytaj więcej ... | Gaźnik |
Liczba zaworów na 1 cylinder Silniki 4 zaworowe wykazują się mniejszymi drganiami. Są elastyczniejsze, tzn mają odrobinę więcej mocy w dolnym i wysokim zakresie obrotów. Czytaj więcej ... | 2 (OHV) |
Rodzaj pracy silnika Określa liczbę suwów w jednym cyklu pracy silnika. Czytaj więcej ... | 4 suwowy (4T) |
Liczba cylindrów 2 cylindrowe silniki są elastyczniejsze i wydają przyjemniejszy dzwięk | 1 Cylinder |
Skrzynia biegów | Manualna 5 biegowa |
Chłodzenie silnika Silnik chłodzony cieczą jest elastyczniejszy, i lepiej radzi sobie w upalne dni z dodatkowym obciążeniem. Czytaj więcej ... | Powietrzem |
Wałek wyrównoważający Silnik wyposażony w wałek wyrównoważający, generuje znacznie mniej wibracji, dzięki czemu motocykl się nam nie rozkręca a jazda jest dużo przyjemniejsza. Czytaj więcej ... | Nie |
Prędkość maksymalna licznikowa | 95 |
Prędkość maksymalna GPS | |
Prędkość przelotowa To prędkość na najwyższym biegu, przy średnich obrotach silnika. Do spokojnej, nienerwowej, jazdy w trasie. | 80 |
Wysokość siedziska Porównaj z wysokością swojej nogi. Niski człowiek na wysokim siodle, ma problem z postojem na czerwonym świetle. Mając nogę wyprostowaną powinieneś oprzeć całą stopę na asfalcie. | 780 |
Szerokość Im mniejsza szerokość tym łatwiej jest przeciskać się między samochodami w korkach. Wartość podana w mm. | 745 |
Długość Porównaj długość z innymi modelami, aby mieć pogląd co do wielkości motocykla | 2060 |
Rozmiar opony przedniej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 2,75/ R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w sklepie |
Rozmiar opony tylnej Im większe koło i większy profil tym jazda jest bardziej komfortowa | 3,25/ R18 Sprawdź cenę tego rozmiaru w naszym sklepie |
Jędras
Ale się Pan redaktor wyżył na tym modelu 😀 Czego byście chcieli od motocykla w cenie dobrego roweru?
Spostrzegawczy
Poza owiewkami widać też gumowe osłony na lagach które wydłużą ich żywotność. W zwykłej 122 tego nie ma. Wydaje mi się też że jest ciut większa tarcza hamulcowa ale nie dam sobie palca uciąć …
Tedi
Po chińczyku nie można się spodziewać za wiele ale prezentuje się fajnie!!! Wygląda na porządną maszynę…..a, że taką nie jest to nie wszyscy muszą wiedzieć:P grunt, żeby można było poszpanować haha no bo chyba o to w tym „motocyklowym świecie” chodzi nie?:)
Anonim
Ja jestem za chnolkami tanie części teraz to w miarę chodzi jestem za
Juliusz_Cezar
@Tedi – nie, nie o to chodzi w motocyklowym świecie, a 125ki to nie motocykle.
Beniamin Mucha
Peter Fonda powiedział kiedyś, że nie ważne czym jeździsz, wystarczą dwa koła i silnik.Tutaj chodzi o styl życia i poczucie wolności.
Junak
Juliusz czyli Twoj 125mm penis to nie penis… a pan Mucha ma absolutna racje.
monika
Jak bym miała do wyboru właśnie tego Junaka 122 sport a Zippa to co radzicie wziąć proszę o pomoc
Artur Tychy
jeżeli to ma być zipp pro 125 to bierz zippa. sprawdzona konstrukcja, dwa hamulce tarczowe… 🙂
Beniamin Mucha
Możesz też przemyśleć
Romata Arrow Fly lub Bartona FR. Ten sam motocykl, z tej samej fabryki. Ważne kto ma taniej i ładniejszy kolor :-).